Strona 32 z 33
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 25 mar 2024, 12:12
autor: wojtor
Czy ktoś zebrał informacje, jak poszczególni kandydaci w wyborach odnoszą się do III linii?
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 12 maja 2024, 16:57
autor: Bastian
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 31 maja 2024, 14:06
autor: Emyl
Naszła mnie taka refleksja, że te piękne mapki Rafaua dot. rozwoju sieci metra są świetnym dupochronem na odwlekanie inwestycji tramwajowych. Na Siekierki nie, bo będzie metro. Na Gocław nie, bo będzie metro. Do Mordoru z Dw. Południowego nie, bo będzie metro. Na Modlińskiej nie, bo będzie metro. I tak dalej i tak dalej.
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 31 maja 2024, 14:25
autor: primoż
Emyl pisze: ↑31 maja 2024, 14:06
Naszła mnie taka refleksja, że te piękne mapki Rafaua dot. rozwoju sieci metra są świetnym dupochronem na odwlekanie inwestycji tramwajowych. Na Siekierki nie, bo będzie metro. Na Gocław nie, bo będzie metro. Do Mordoru z Dw. Południowego nie, bo będzie metro. Na Modlińskiej nie, bo będzie metro. I tak dalej i tak dalej.
primoż pisze: ↑10 wrz 2023, 18:57
Matt Cubis pisze:Z tego co pamiętam to w studium tramwaj tam już zniknął, ale jakieś projekty stacji metra uwzględniały, że kiedyś on powstanie.
Ciekawe, czy podobny los nie spotka tramwaju na Modlińskiej (planowane M4), tramwaju na Siekierki (Warszawski Park Technologiczny), tramwaju z Siekierek (WPT) przez most na przedłużeniu Fieldorfa na Gocław i tramwaju na Gocław (planowane M3)? Wychodzi na to, że te planowane odcinki metra to są do udupienia rozwoju sieci tramwajowej w tych rejonach

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 31 maja 2024, 14:33
autor: Jelcz4755
To prawda niestety. Metro miało być również na Tarchodwory, nawet jest osiedle o nazwie Metro-Strumykowa.
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 23 kwie 2025, 22:58
autor: Bastian
Chyba nie widziałem wcześniej tych wizualizacji, szczególnie Wiatraczną jestem zaskoczony:
https://forsal.pl/transport/artykuly/97 ... cinek.html
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 24 kwie 2025, 9:47
autor: Glonojad
"Na trasie tego odcinak przewidziana jest też budowę Stacji Techniczno-Postojowej na Koziej Górce,"
a ja myślałem, że brak korekty w GW jest problemem...
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 24 kwie 2025, 11:02
autor: Bastian
No przecież to nie jest tak, że nagle tylko GW postanowiła oszczędzać na redakcji.
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 24 kwie 2025, 11:15
autor: mb112
Pomijając już sensowność tego ogryzka M3, to naprawdę konieczna jest kolejna STP do jego obsługi ? Tym bardziej, że M4 ma mieć kolejną na Polfie.
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 24 kwie 2025, 14:14
autor: HubAN
Za to M5 chyba nie będzie miała swojej STP.
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 26 kwie 2025, 13:36
autor: Yelonker
HubAN pisze: ↑24 kwie 2025, 14:14
Za to M5 chyba nie będzie miała swojej STP.
Jakby przy stacji Szamoty powstał łącznik między M2 a M5, to chyba właściwie nie ma takiej potrzeby
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 26 kwie 2025, 14:40
autor: HubAN
Yelonker pisze: ↑26 kwie 2025, 13:36
HubAN pisze: ↑24 kwie 2025, 14:14
Za to M5 chyba nie będzie miała swojej STP.
Jakby przy stacji Szamoty powstał łącznik między M2 a M5, to chyba właściwie nie ma takiej potrzeby
W sumie STP Karolin mogłaby obsłużyć całą M5, jeśli linia M2 byłaby obsługiwana pół na pół przez Karolin i Kozią Górkę, zwłaszcza, że na M3 raczej dużo składów nie będzie potrzeba.
Re: III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 26 kwie 2025, 15:51
autor: primoż
HubAN pisze:Yelonker pisze: ↑26 kwie 2025, 13:36
Jakby przy stacji Szamoty powstał łącznik między M2 a M5, to chyba właściwie nie ma takiej potrzeby
W sumie STP Karolin mogłaby obsłużyć całą M5, jeśli linia M2 byłaby obsługiwana pół na pół przez Karolin i Kozią Górkę, zwłaszcza, że na M3 raczej dużo składów nie będzie potrzeba.
Można też zostawić pociągi na torach odstawczych ze zjazdami na STP co jakiś czas na naprawy, konserwacje etc.
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 27 kwie 2025, 10:04
autor: Glonojad
HubAN pisze: ↑24 kwie 2025, 14:14
Za to M5 chyba nie będzie miała swojej STP.
Kozia Górka, faza II. Chyba żartujecie, że MW Sp. z o.o. uzgodniłaby jakąkolwiek linię metra bez własnej STP.

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 28 kwie 2025, 20:12
autor: mb112
Tylko pytanie czy im faktycznie tyle realnie potrzeba, czy nie jest to trochę marnowanie terenu dla ich wygody, biorąc pod uwagę, że nowsze pociągi nie potrzebują aż tak częstych przeglądów i nawet przy kilku liniach to nie będzie przecież potrzebne np. tysiąc sztuk pociągów. Wiadomo, że MZA też by z pewnością wolało mieć 2 razy większe wszystkie zajezdnie, nawet przy obecnej liczbie pojazdów, funkcje dla tego terenu by się znalazły, no ale skoro tak nie jest, to w nocy wszystkie pojazdy są poupychane 'na wcisk'.