Strona 32 z 268

: 15 lut 2011, 12:54
autor: Bastian
Rosa pisze:Plus bardzo czesto czas potrzebny na przejscie z jednego przystanku na drugi co skutecznie likwiduje wszelkie zyski ktore powstają z krótszego czasu oczekiwania (a dochodzi niewygoda)
Zgoda. Ale akurat z tym czynnikiem należy i trzeba walczyć ;)

: 15 lut 2011, 12:58
autor: por.Arek
Rosa pisze:
Bastian pisze: A policz. Do czasu przejazdu - załóżmy, że identycznego - należy dodać połowę odstępu wszystkich linii, którymi jedziesz. Bezpośrednio - połowę obecnego taktu 507, z przesiadką - połowę taktu linii Gocław - DWC plus 2 minuty jako połowę taktu nowego 109.
Plus bardzo czesto czas potrzebny na przejscie z jednego przystanku na drugi co skutecznie likwiduje wszelkie zyski ktore powstają z krótszego czasu oczekiwania (a dochodzi niewygoda)
No właśnie, te wyliczenia chyba zakładają, że czas przesiadki=0, co jest nad wyraz...optymistyczne ;)

: 15 lut 2011, 13:02
autor: Bastian
OK, racja, czas na przejście trzeba dodać.

Ale już przy podróży 411 - 523 nie trzeba ;)

: 15 lut 2011, 13:27
autor: por.Arek
Bastian pisze:OK, racja, czas na przejście trzeba dodać.

Ale już przy podróży 411 - 523 nie trzeba ;)
hmm, 109 ma mieć pętlę przy Złotych Tarasach, przyjmując optymistycznie że również przy ZT będą przystanki autobusów którę zastąpią 501 i 507 w stronę Mokotowa i Gocławia, to i tak te autobusy w szczycie stracą bardzo dużo na włączenie się do ruchu przy E.Plater i przy skręcie w Al. Jerozolimskie, opóźnienia w szczycie mogą być podobne do tych jakie ma np. 501 w Centrum. A więc zyski czasowe wątpliwe.

No a jeśli przesiadki miałyby być przy np. Marriocie, to wraca problem przeganiania staruszków po krętych tunelach przejść podziemnych pod Dworcem Centralnym...

: 15 lut 2011, 13:36
autor: Bastian
Przykro to mówić, ale priorytetem jest przewiezienie całej masy ludzi do pracy i nauki. Masz dane, jaki procent jeżdżących 501 i 507 to "staruszkowie" i czy nie zmieszczą się oni w jakichś 159 i 167 na Mokotów?

A poza tym co ci nie pasuje w przesiadce 171 -> 111?

: 15 lut 2011, 13:49
autor: por.Arek
Bastian pisze:Przykro to mówić, ale priorytetem jest przewiezienie całej masy ludzi do pracy i nauki. Masz dane, jaki procent jeżdżących 501 i 507 to "staruszkowie" i czy nie zmieszczą się oni w jakichś 159 i 167 na Mokotów?

A poza tym co ci nie pasuje w przesiadce 171 -> 111?
w którym miejscu miałaby być ta przesiadka?

A co do tego co jest priorytetem, wystarczy przejechać się kilka razy komunikacją miejską w godzinach 9-14, żeby stwierdzić jaki przedział wiekowy w tym czasie zdecydowanie dominuje. Nie można tego bagatelizować, moim skromnym zdaniem.
No i zauważmy, że demografowie przewidują, ze społeczeństwo polskie (i stołeczne również) będzie się starzeć i to w dość szybkim tempie. Odnoszę wrażenie, że gorący zwolennicy wprowadzania na lata całe schematu tras z krótszymi liniami, również z tym faktem nie za bardzo się liczą

: 15 lut 2011, 13:51
autor: MisiekK
por.Arek pisze:No i zauważmy, że demografowie przewidują, ze społeczeństwo polskie (i stołeczne również) będzie się starzeć i to w dość szybkim tempie.
Ale to nie znaczy, że w ciągu najbliższego roku/dwóch.

: 15 lut 2011, 13:54
autor: banan33
por.Arek pisze: w którym miejscu miałaby być ta przesiadka?
Plac Bankowy :?:

: 15 lut 2011, 13:55
autor: Bastian
por.Arek pisze:w którym miejscu miałaby być ta przesiadka?
Tam, gdzie jest - na placu Bankowym :>
por.Arek pisze:A co do tego co jest priorytetem, wystarczy przejechać się kilka razy komunikacją miejską w godzinach 9-14
Priorytetem jest 6-9.

Oczywiście o innych porach i innych pasażerów też należy przewozić, ale jest ich mniej, mniej się spieszą - no i w ogóle nie te proporcje.

A z doświadczenia wiem, że zazwyczaj "staruszkami" i kobietami w ciąży zasłaniają się osoby, które bronią swego własnego wygodnego połączenia, tylko uważają, że więcej osiągną, powołując się na słabszych.

: 15 lut 2011, 14:07
autor: por.Arek
Bastian pisze:
por.Arek pisze:w którym miejscu miałaby być ta przesiadka?
Tam, gdzie jest - na placu Bankowym
ok, na upartego może być chociaż 111 trudno uznać za szczególnie przyjazne i szybkie połączenie z Gocławiem ;)
Bastian pisze:A z doświadczenia wiem, że zazwyczaj "staruszkami" i kobietami w ciąży zasłaniają się osoby, które bronią swego własnego wygodnego połączenia, tylko uważają, że więcej osiągną, powołując się na słabszych
Może i ktoś się zasłania, ale problem jest. Trzeba też zauważyć, że starsi ludzie mają trudniej z obroną swoich interesów w necie, na forach, wysyłając maile itp.
Niezależnie od tego co jest głownym priorytetem w przewozie stołecznej kom. trzeba uwzględniać też ich interesy - tłumaczenie, że "jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim..." to zwykłe lenistwo intelektualne

[ Komentarz dodany przez: Bastian: |15 Lut 2011|, 2011 14:44 ]
Korekta tagów.

: 15 lut 2011, 14:43
autor: Bastian
por.Arek pisze:Trzeba też zauważyć, że starsi ludzie mają trudniej z obroną swoich interesów w necie, na forach, wysyłając maile itp.
Nie ma bardziej aktywnej grupy, jeśli chodzi o molestowanie samorządów, pisanie pism itp.
por.Arek pisze:Niezależnie od tego co jest głownym priorytetem w przewozie stołecznej kom. trzeba uwzględniać też ich interesy
Trzeba, owszem, ale jednak nie jako priorytet.

: 15 lut 2011, 15:04
autor: primoż
A może czas najwyższy, aby przestać wycierać mordę w stare babcie? Moja babcia, jak się dowiedziała o tych zmianach, to je nawet pochwaliła. Zdziwiłem się gdyż jej podkreśliłem, że będzie musiała się przesiąść przy Szeligowskiej jadąc do Tesco na Karolinie. Powiedziała mi, że przy takim silnym 105 nie będzie to jakąś tragedią i przesiadka na 112 jest do przyjęcia (którą to praktykuje od pewnego czasu, gdyż 155 za rzadko jeździ). Zaznaczam, że moja babcie ma kłopoty z kolanem, tak, że czasem ma spore kłopoty z chodzeniem.

: 15 lut 2011, 15:40
autor: Maciek
por.Arek pisze:ok, na upartego może być chociaż 111 trudno uznać za szczególnie przyjazne i szybkie połączenie z Gocławiem ;)
Trzeba umieć szukać.
częste 523 + przesiadka w pierwsze lepsze na Saskiej
Tutaj jeszcze szybciej będzie i co najważniejsze nie czekasz.

: 15 lut 2011, 15:47
autor: Rosa
Maciek pisze:
por.Arek pisze:ok, na upartego może być chociaż 111 trudno uznać za szczególnie przyjazne i szybkie połączenie z Gocławiem ;)
Trzeba umieć szukać.
częste 523 + przesiadka w pierwsze lepsze na Saskiej
Tutaj jeszcze szybciej będzie i co najważniejsze nie czekasz.
Dla przyzwoitosci dodajmy że "częste" 523 poza szczytem oraz w DS jeździ co 20 :D

: 15 lut 2011, 15:50
autor: por.Arek
primoż pisze:A może czas najwyższy, aby przestać wycierać mordę w stare babcie? Moja babcia, jak się dowiedziała o tych zmianach, to je nawet pochwaliła. Zdziwiłem się gdyż jej podkreśliłem, że będzie musiała się przesiąść przy Szeligowskiej jadąc do Tesco na Karolinie. Powiedziała mi, że przy takim silnym 105 nie będzie to jakąś tragedią i przesiadka na 112 jest do przyjęcia (którą to praktykuje od pewnego czasu, gdyż 155 za rzadko jeździ). Zaznaczam, że moja babcie ma kłopoty z kolanem, tak, że czasem ma spore kłopoty z chodzeniem.
W wieku 96 lat masz babcię? :D

A poważnie to się ciesz, że masz taką mobilną babcię, ale wniosków uogólniających na tym przykładzie w stosunku do całej grupy nie radziłbym stosować.

Dziwi mnie takie niedowierzanie ze strony speców od komunikacji, jakoby planowane zmiany nie miały żadnego wpływu na sytuację starszych osób. Rozumiem, że to wpływ przywiązania emocjonalnego do projektu zmian jest aż tak duży ;)

[ Dodano: |15 Lut 2011|, 2011 16:09 ]
Rosa pisze:
Maciek pisze: Trzeba umieć szukać.
częste 523 + przesiadka w pierwsze lepsze na Saskiej
Tutaj jeszcze szybciej będzie i co najważniejsze nie czekasz.
Dla przyzwoitosci dodajmy że "częste" 523 poza szczytem oraz w DS jeździ co 20 :D
hehe, zwolennicy zmian niby eksperci a jak politycy - piszą tylko o tym co dla nich wygodne