Strona 313 z 581

: 19 sty 2013, 23:15
autor: marcin89
przewoz pisze:Coś za coś. Jak nie koła się zużyją (a podkucia jak najbardziej słyszałem), to szyny.
I będzie słychać bo przecież nie wszystkie tory w Warszawie są już z tej miększej stali ;)

A jeszcze mam pytanie. Co się stało na Śródmieściu na torze do Zachodniej? Tor jest wyraźnie odkształcony i oznaczony znacznikiem tymczasowym ograniczającym prędkość. Chyba coś świeżego bo większość maszynistów wpadała rozpędzona i mocno hamowała ;)

: 19 sty 2013, 23:22
autor: tomstak
marcin89 pisze:
przewoz pisze:Coś za coś. Jak nie koła się zużyją (a podkucia jak najbardziej słyszałem), to szyny.
I będzie słychać bo przecież nie wszystkie tory w Warszawie są już z tej miększej stali ;)
Około 90% torów (jak nie więcej) w warszawie, to już nowe miększe szyny.

: 19 sty 2013, 23:30
autor: Glonojad
Urban legend...


Podkuć jest mniej, bo antypoślizg w Świniach jest dobry, w 120N był zmieniony blending, zaś stopiątki mają już w większości piasecznice.

No ale niech każdy sobie wierzy w co chce.

: 19 sty 2013, 23:51
autor: tomstak
Glonojad pisze:Urban legend...


Podkuć jest mniej, bo antypoślizg w Świniach jest dobry, w 120N był zmieniony blending, zaś stopiątki mają już w większości piasecznice.

No ale niech każdy sobie wierzy w co chce.
Zestaw 2x105Na przy mnie na zablokowanych kołach (brak piasecznicy) posunął około 5m do przodu, a przy ruszeniu zero płaszczyzny na kołach.

: 19 sty 2013, 23:54
autor: Glonojad
I od kiedy niby te nowe miększe szyny są stosowane?

: 19 sty 2013, 23:56
autor: tomstak
Glonojad pisze:I od kiedy niby te nowe miększe szyny są stosowane?
To pytanie zadaj Panu Robertowi G.

: 19 sty 2013, 23:56
autor: MichalJ
Co to jest blending? Pierwsze pesy podkuwały się jak wściekłe, potem faktycznie coś zrobili, że przestały...

: 20 sty 2013, 0:02
autor: Glonojad
MichalJ pisze:Co to jest blending? Pierwsze pesy podkuwały się jak wściekłe, potem faktycznie coś zrobili, że przestały...
Sposób połączenia hamowania elektrodynamicznego i mechanicznego (tarcze, klocki itd). W starych pesach pierwotnie wózek środkowy był hamowany mechanicznie (w końcu nie ma silników) i to on się głównie podkuwał - potem ograniczono jego hamowanie w trybie służbowym.

[ Dodano: |20 Sty 2013|, 2013 00:03 ]
tomstak pisze:
Glonojad pisze:I od kiedy niby te nowe miększe szyny są stosowane?
To pytanie zadaj Panu Robertowi G.
To skąd wiesz, że akurat "ponad 90%"? Bo na odcinkach prostych cykl wymiany szyn jest wielo- (i to bardzo) letni.

: 20 sty 2013, 0:04
autor: Wolfchen
przewoz pisze:A w zasadzie poza tą poranną awarią SKM więcej defektów poważniejszych raczej nie było, a ludzie pracujący w rozjazdach utrzymują ciągłość ruchu, nie ma opóźnień z tego tytułu, jest na prawdę nieźle jak na pogodę, w której wszystkie ulice są białe.
Potwierdzam, sporo dzisiaj jeździłem pociagami i jedyne, co sie przytrafiło, to zamarznięta połówka drzwi... Opóźnienia żadnego nie miałem (co lepsze, w Wyszkowie byłem 2 minuty przed czasem).
marcin89 pisze:Co się stało na Śródmieściu na torze do Zachodniej?
W którym miejscu? Nie zauważyłemw wieczorem...
:arrow: Z przypadków losowych, KM803 o 19:03 ze Wschodniej na Ochocie stał około 5 minut, ale potem dzielnie nadrobił na szlaku. Przyczyna niewiadoma, zapewne S1.

: 20 sty 2013, 0:12
autor: marcin89
Wolfchen pisze:
marcin89 pisze:Co się stało na Śródmieściu na torze do Zachodniej?
W którym miejscu? Nie zauważyłemw wieczorem...
Ok 60-70 metr peronu.

: 20 sty 2013, 8:11
autor: emzi
Pęknięcie podtorowej płyty betonowej, odkształcenie toru 4 w planie i profilu. Ograniczenie doraźne do 20/godz.

: 20 sty 2013, 12:14
autor: przewoz
Coś tam się działo już przynajmniej od kilku tygodni. Tabor tam lekko płynął w górę i w dół, widać było to odkształcenie. Brzmi to dość groźnie i ciekawe czy nie będzie trzeba zamykać toru do naprawy...
Glonojad pisze:Podkuć jest mniej, bo antypoślizg w Świniach jest dobry, w 120N był zmieniony blending, zaś stopiątki mają już w większości piasecznice.
Tak czy siak, kilka przyhamowań szynowymi wczoraj zaliczyłem, bo w tych warunkach tramwaje ślizgają się jak krowy na łyżwach i tak. Na kolei rzadziej stosuje się szynowe :)

: 20 sty 2013, 13:29
autor: tomstak
przewoz pisze:Coś tam się działo już przynajmniej od kilku tygodni. Tabor tam lekko płynął w górę i w dół, widać było to odkształcenie. Brzmi to dość groźnie i ciekawe czy nie będzie trzeba zamykać toru do naprawy...
Glonojad pisze:Podkuć jest mniej, bo antypoślizg w Świniach jest dobry, w 120N był zmieniony blending, zaś stopiątki mają już w większości piasecznice.
Tak czy siak, kilka przyhamowań szynowymi wczoraj zaliczyłem, bo w tych warunkach tramwaje ślizgają się jak krowy na łyżwach i tak. Na kolei rzadziej stosuje się szynowe :)
Użycie hamulców szynowych, nie ma bezpośredniego wpływu na wystąpienie płaszczyzny na kołach.

: 20 sty 2013, 14:21
autor: Stary Pingwin
Szynowych używam, jak wóz leci na zablokowanych kołach.

: 20 sty 2013, 18:33
autor: MeWa
Panowie - przenieście się z tą dyskusją gdzie indziej.