Komunikacja miejska w Wawrze

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 09 wrz 2011, 11:37

1251 pisze:ma nadmiar autobusow ktore z checia sa kasowane choc spokojnie jeszze by pojezdzily.
A także pieniędzy na ich remonty =; Widziałeś może jakiegoś Neoplana 67xx? Ja się boję tym jeździć. A założę się, że są autobusy, które wewnątrz są jeszcze gorsze (i bardziej niebezpieczne). A w ogóle nie ten wątek, EOT.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36686
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 09 wrz 2011, 11:37

1251 pisze:Dzisiejszy wypadek na stacji metra Ratusz pokazuje jak Warszawa jest przygotowana na takie sytuacje. Mnóstwo ludzi pospóżniało się do pracy bo na lini metra nie może być arternatywnych środków transportu.
Nie ma najmniejszej możliwości zapewnienia alternatywnych środków transportu o choć zbliżonych mocach przewozowych. W ciągu pół godziny metro może przewieźć tylu pasażerów, co - mniej więcej - 40 tramwajów (częściej, niż co minutę) lub 70 autobusów (częściej, niż co pół minuty). Skąd je weźmiesz? Gdzie miałyby nie jeździć, gdyby miały jeździć wzdłuż metra?

To normalny bilans ryzyka. Niczym nie dojedziesz na czas ze stuprocentową pewnością, ale im dany środek ma większą moc przewozową (i zarazem swobodę ruchu), tym jest a) mniejsze ryzyko wahań czasu przejazdu na co dzień b) większe ryzyko, że perturbacje bez możliwości ich ominięcia zaowocują istotnym spóźnieniem, ale ryzyko to równoważone jest rzadkością takich sytuacji.

Innymi słowy: metrem raz na dwa miesiące stracisz godzinę, podczas gdy autobusem codziennie ryzykujesz kwadrans. A tramwaj pośrodku.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 wrz 2011, 11:54

Niestety mam - na razie subiektywne - wrażenie, że wypadków i awarii w merze przybyło.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 wrz 2011, 11:57

Dłuższa trasa, więcej pasażerów - zwiększyło się prawdopodobieństwo; norma.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 09 wrz 2011, 11:59

Tzn. zatrzymanie tramwajowe zdarzało mi się z raz-dwa razy do roku, nie częściej. Poza tym spóźnienia są, przynajmniej w moim wypadku, ograniczone od góry - jak widzę, że coś dzieje, to idę na piechotę (albo na sąsiedni ciąg komunikacyjny).
@1251: poza tym działa prawo złośliwej pamięci, że bardziej zapamiętujemy duże wydarzenia (katastrofy lotnicze) niż codzienne (wypadki drogowe).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

1251
Posty: 134
Rejestracja: 28 lis 2008, 11:59
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: 1251 » 09 wrz 2011, 17:20

Wiem,że zawsze chodzi o kasę, cięcia to jest podtawa ,aby prezes danej spółki wziął premię 60 -70 tysięcy ,ale czy Wy nie widzicie absurdu do którego zmierzamy??? ZTM mówi,ze linie są nierentowne, ale w rzeczywistości im nie o rentowność chodzi a o likwidację wielu linii,zrobienie czasowo w zamian jakiś dziwnych krótkich lini ,które defacto same się usmiercą po jakimś czasie, pózniej likwidację następnej zajezdni i tak dalej, a co za tym idzie sprywatyzowania całkowitego MZA w Warszawie, bo im mniejsza firma zatrudniająca mniej pracowników tym łatwiej taką firmę sprzedać prywatnemu właścicielowi.A ile ludzi pójdzie na bruk to już mało istotne.
Dalej - likwidując linię 521 - definitywnie mieszkańcy Falenicy,Radości,Anina na zawsze moga pożegnać się z wygodnym dojazdem do centrum,bo linia w takiej formie już nigdy nie wróci przy obecnym rozumowaniu ZTM. Nie kazdy mieszka przy stacji kolejowej i nie każdy będzie miał zawsze 20-30 lat i spokojnie dojedzie sobie do stacji i pójdzie do pociągu. Autobus taki jest potrzebny właśnie dla tych ludzi,zeby spokojnie bez trudnych przesiadek dostali się do centrum.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25438
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 wrz 2011, 17:24

1251 pisze:ZTM mówi,ze linie są nierentowne, ale w rzeczywistości im nie o rentowność chodzi a o likwidację wielu linii,zrobienie czasowo w zamian jakiś dziwnych krótkich lini ,które defacto same się usmiercą po jakimś czasie, pózniej likwidację następnej zajezdni i tak dalej, a co za tym idzie sprywatyzowania całkowitego MZA w Warszawie, bo im mniejsza firma zatrudniająca mniej pracowników tym łatwiej taką firmę sprzedać prywatnemu właścicielowi.A ile ludzi pójdzie na bruk to już mało istotne.
Trochę się rozpędziłeś. 179 ma się dobrze, wręcz zaczęło żyć po zwiększeniu częstotliwości z 17 do 10 minut.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 09 wrz 2011, 17:42

1251 pisze: czy Wy nie widzicie absurdu do którego zmierzamy???
Rozumiem, ze twierdzisz, ze podstawowym celem ZTM jest likwidacja komunikacji publicznej w Warszawie?

1251
Posty: 134
Rejestracja: 28 lis 2008, 11:59
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: 1251 » 09 wrz 2011, 18:48

bepe pisze:
1251 pisze: czy Wy nie widzicie absurdu do którego zmierzamy???
Rozumiem, ze twierdzisz, ze podstawowym celem ZTM jest likwidacja komunikacji publicznej w Warszawie?
Nie likwidacja tylko prywatyzacja , a wtedy co jest bardzo możliwe wygra Mobilis ,jak to się stało z przejeciem dużego majątku PKS na mazowszu. A dlaczego Mobilis - bo 30 % udziału ma w tej firmie Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 wrz 2011, 18:52

Jakieś dowody? Nie będę złośliwy, wystarczy na chociaż jedną z tych trzech tez.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 09 wrz 2011, 19:10

1251 pisze:Nie likwidacja tylko prywatyzacja
Raczej ograniczenie liczby ajentów do.. jednego. Nie ma chyba opcji, aby MZA poszło w prywatne ręce.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 09 wrz 2011, 19:13

Skądinąd wiadomo, że MZA powinno być sprywatyzowane i to baaaardzo odległy cel. Nie sądzę, żeby w tym celu było dzielone na poszczególne zajezdnie, takie rzeczy raczej nie opłacają się. Póki co ma zapewnione 75 czy 80% przewozów w Wawie. Oidw w przygotowaniu jest umowa wieloletnia, podobna jak z TW, która pozwoli np. na wieloletni plan finansowy spółki.
:arrow: Quo vadis, MZA?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36686
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 09 wrz 2011, 20:06

Jakim przygotowaniu, obowiązuje przecież. Nie jest już określony procent przewozów (to było chore), tylko kwotowo.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 wrz 2011, 7:52

Yyy, to od kiedy obowiązuje? Musiałem coś przeoczyć.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 wrz 2011, 8:58

Umowa wieloletnia z MZA?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Zablokowany