Czasy przejazdu

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 01 maja 2015, 0:36

Marymont - Popiełuszki oraz Babka - Powązkowska w szczycie. Nagminne jest, że albo się stanie na środku ronda i przepuści 1, albo się tę 1 potem boleśnie ciągnie. Analogicznie przy Grunwaldzkim dobrze jest wpuścić wyjeżdżające z Broniewskiego 22, bo można gościa niechcący opóźnić.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 08 maja 2015, 12:03

Wielka szkoda, że wraz ze zmianą rozkładu linii 197 nie zmieniono czasów przejazdu tej linii. Wielokrotnie różne osoby zgłaszały zastrzeżenia, że na przystanku Karolin linia 197 regularnie melduje się 3-5 minut przed czasem. Z tego co pamiętam, minimalny czas przejazdu między Ursusem, a Wolą należy zmniejszyć tam z 13 do 9 minut. Apelował o to wielokrotnie m.in. RadosławZ, który z tego przystanku jeździ codziennie. Ale jak widać ZTM nie przejął się zbytnio tymi uwagami i uznał, że sam wie najlepiej. Może na zmniejszenie czasu na przejazd przyjdzie nam poczekać tyle samo lat, co na skrócenie czasu przejazdu 523 na Górczewskiej.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 08 maja 2015, 15:46

Sam też o tym pisałem na berdyczów konsultacje@ztm i widać jak bardzo sobie do serca wzięli uwagi...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 maja 2015, 22:15

Mhm... 138... Madalińskiego. 20:56. Przyjeżdza 138. Na liczniku -23. Nawet nieźle, bo o tej godzinie jeździ co 20. Lepszego spóźnienia nie można sobie wymarzyć, z punktu widzenia pasażera. Z naprzeciwka też jedzie 138. Przy Madalińskiego-Szpital jedzie kolejne. A trzecie już widać. Na pokładzie 0 osób. Jedziemy tak, jak byśmy mieli nadrobić te 23 minuty na każdym przystanku. 21:13 - minęliśmy światła z Ludną. Coś jest nie tak - Rondo Waszyngtona to 21:11... Już jest -22, a jeszcze nie wjechaliśmy na górę. Nawet bez korka nie ma szans na utrzymanie -23, bo wg rozkładu -20 byłoby o 21:11. A na wjeździe JEST korek. Wjazd trwa ok. 8 minut. Jedziemy mostem. W międzyczasie gdzieś zjeżdża 151. Tzn. próbuje, bo korek na Wał jest już na moście. Na Zielenieckiej mijamy kolejne 138 - 25 minut później, w tym 8 minut korka. Dziura ok. 40 minut. Markowska: 21:31. Minus 29. W stosunku do następnej brygady minus 12. Z naprzeciwka jedzie kojena brygada. Wygląda, że ma minus 6. Co najlepsze - frekwencja: cały czas wszystkie siedzące zajęte w przegubie... Nie jest źle! Duża wymiana dopiero na Waszyngtona (tak, sporo osób jechało z Mokotowa!). Nasz autobus dojedzie na Utratę - i pojedzie z powrotem z zerową przerwą. Godzina 22: wreszcie coś zaczyna jeździć wg rozkładu.

Nie spodziewam się SB ani na Bokserskiej, ani tym bardziej na Utracie.
ŁK

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 13 maja 2015, 12:24

Jakby ktoś był ciekawy - zmiany czasów przejazdu po reformie tramwajowej z 1.05.
Załączniki
Zmiana czasów przejazdu tramwajów (reforma tramwajowa).xlsx
(16.29 KiB) Pobrany 104 razy

Awatar użytkownika
Aleksander2560
(Aleksander2634)
Posty: 2220
Rejestracja: 23 gru 2005, 16:34
Lokalizacja: Warszawa-Białołęka

Post autor: Aleksander2560 » 18 maja 2015, 10:45

Łukasz pisze:Mhm... 138... Madalińskiego. 20:56. Przyjeżdza 138. Na liczniku -23. Nawet nieźle, bo o tej godzinie jeździ co 20. Lepszego spóźnienia nie można sobie wymarzyć, z punktu widzenia pasażera. Z naprzeciwka też jedzie 138. Przy Madalińskiego-Szpital jedzie kolejne. A trzecie już widać. Na pokładzie 0 osób. Jedziemy tak, jak byśmy mieli nadrobić te 23 minuty na każdym przystanku. 21:13 - minęliśmy światła z Ludną. Coś jest nie tak - Rondo Waszyngtona to 21:11... Już jest -22, a jeszcze nie wjechaliśmy na górę. Nawet bez korka nie ma szans na utrzymanie -23, bo wg rozkładu -20 byłoby o 21:11. A na wjeździe JEST korek. Wjazd trwa ok. 8 minut. Jedziemy mostem. W międzyczasie gdzieś zjeżdża 151. Tzn. próbuje, bo korek na Wał jest już na moście. Na Zielenieckiej mijamy kolejne 138 - 25 minut później, w tym 8 minut korka. Dziura ok. 40 minut. Markowska: 21:31. Minus 29. W stosunku do następnej brygady minus 12. Z naprzeciwka jedzie kojena brygada. Wygląda, że ma minus 6. Co najlepsze - frekwencja: cały czas wszystkie siedzące zajęte w przegubie... Nie jest źle! Duża wymiana dopiero na Waszyngtona (tak, sporo osób jechało z Mokotowa!). Nasz autobus dojedzie na Utratę - i pojedzie z powrotem z zerową przerwą. Godzina 22: wreszcie coś zaczyna jeździć wg rozkładu.

Nie spodziewam się SB ani na Bokserskiej, ani tym bardziej na Utracie.
Żeby na tej linii prowadzić SB należałoby postawić na którymś z krańców "mobilnego ekspedytora" w postaci radiowozu służby NR MZA czy ajenta... no ale wiesz, do tego trzeba mieć głowę by z głową prowadzić takie SB... Jednak te linie przekraczające Wisłę mostem Poniatowskiego, a pozbawione czynnych ekspedycji na krańcach, są pozostawione same sobie... i Kierowcy także, bowiem CR z reguły nie podejmuje decyzji o skróceniu brygady... bo się nie da się... albo istnieje 1000 innych przesłanek do skazywania kierowcy na samodzielne organizowanie sobie postojów, a co za tym idzie braku możliwości utrzymania punktualności do samego końca kursowania brygady oraz linii...

A nie wiem czy ktoś pamięta, że przy starej pętli "Bokserska" była ekspedycja...
Miejskie Zakłady Autobusowe m. st. Warszawy
ul. Włościańska 52
01-710 Warszawa

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 maja 2015, 10:51

I puszczać sygnały dymne.


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
ŁK

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 18 maja 2015, 10:57

Problemem 138 (i nie tylko) jest trasa. Przecież to potworek który nie ma szans jeździć punktualnie. Żadna ekspedycja nie pomoże, bo i nie ma jak pomóc. Skąd wziąć wozy, żeby zapewnić odjazdy, jak wszystkie autobusy tkwią w okolicach mostu, na Służewcu czy gdziekolwiek indziej? 138 ma gdzie tkwić. Jakie skróty, jak przez Wisłę i tak trzeba przejechać, a na pusto wcale nie jedzie się jakoś znacznie szybciej niż po trasie? A jeszcze część kierowców pierdzieli w czapkę i pojadą, absolutnie złośliwie, po trasie, żeby stracić jak najwięcej czasu?
Identycznie wygląda sytuacja ze 118. Podgrodzie w remoncie, więc linia puszczona na żywioł. A przez Mariensztat można i godzinę jechać.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 18 maja 2015, 11:24

Była ekspedycja na starej pętli, drewniana buda obok podziemnego kibla. Swoją drogą, skąd podziemny kibel na tym zadupiu? Są takie jeszcze w Warszawie, ale bliżej centrum.
Pętla była naokoło kibla, jeszcze niedawno widać było jej zarys.
miłośnik 13N

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 cze 2015, 22:33

Łukasz pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:Trzy przyspieszenia, ja trzy opóźnienia przywiozłem z Bemowa i zamiast nadrobić minutę na moście, straciłem kolejne trzy. 160 musi mieć skopany weekendowy rozkład w stronę Targówka, bo zdarza się, że przepuszczają tramwaje czekając na wjazd na torowisko, a jeszcze częściej zdarza się, że ciągną się jak ostatnie sieroty a za sobą ciągną tramwaje, bo przecież z torowiska nie zjedzie, bo kazali torami, to jedzie torami.
W rozkładzie tego nie widać... ;( Nawet na most mają 2 minuty, a nie 3.
Aczkolwiek były kiedyś opowieści o gościu, co dojeżdżał na 160 minutę po poprzedniej brygadzie - ale to za czasów "co 10" było...
Teraz to łatwiej z Dw. Centralnego złapać opóźnienie niż przyśpieszenie przez przywrócenie starej trasy 160 i zmianę czasu przejazdu na niektórych odcinkach. :wink:

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 21 cze 2015, 22:33

Czy rozkład 192 w weekendy jest napięty? Jechałem wczoraj w kierunku Kabat spóźnionym o parę minut autobusem. Kierowca gnał jak najszybciej, zamykał drzwi niemalże w czasie jazdy, przystanki NŻ szczęśliwie omijał i dojechał na Kabaty na -5.

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 21 cze 2015, 22:42

O której jechałeś i na jakim odcinku?

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 21 cze 2015, 22:47

O 15:00 z Metra Imielin do Os. Kabaty. Przyjechał mi już opóźniony ok. -2 czy -3.

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 21 cze 2015, 22:51

Nie ma kursu o 15:00 z Imielina. Jest 15:02. Czyli przyjechał punktualnie. Czasy przejazdu z Wilanowskiej do Imielina są w miarę (nawet z minutkę można odjąć między Magellana, a Polinezyjską - ale to drobiazg). Jednak jak był jakiś mały korek przed skrętem z Puławskiej w Pileckiego i zatrzymanie na Wyścigach, to mogło się zdarzyć drobne opóźnienie. Dalej czasy przejazdu są ok. Chyba, że na Ursynowie są jakieś złośliwe dla tej linii sygnalizacje świetlne.

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 21 cze 2015, 23:00

Napisałem "o 15:00" uogólniając, a nie pisząc dokładną godzinę kursu. ;) Aż sobie dokładnie przypomniałem, który to był kurs. To 14:26 z Metra Imienin. Przyjechał ok. 14:28-14:29, na Kabaty dojechał 14:48 (planowo 14:43, ale na przedostatnim przystanku była zmiana kierowców, przez co autobus z minutę stał, zatem można przyjąć, że -4).

Zablokowany