Strona 320 z 567

: 01 lip 2011, 16:08
autor: Colony
Proszę tą sprawę powyżej załatwić via PW. Dalsze kontynuowanie dyskusji o wzajemnych sympatiach poskutkuje zamknięciem tematu i punktami.

: 01 lip 2011, 19:53
autor: ashir
Dziś pewne SU18 na 727 nie mogło się zdecydować czy jedzie tylko do Głoskowa, czy aż do Cm. Południowego. Bo jedna decha boczna to, a druga to. W rzeczywistości jechał do Antoninowa. Czy na R-7 brakuje odpowiednich dech? :D

: 01 lip 2011, 20:42
autor: Flash8222
Nie, pewnie kierowca z rana przez przypadek nie patrzył jakie dechy wziął... Sami sobie taki burdel robią jak nie wieszą na odpowiedni wieszak odpowiedniej dechy...

: 01 lip 2011, 21:37
autor: Adam G.
Flash8222 pisze:Nie, pewnie kierowca z rana przez przypadek nie patrzył jakie dechy wziął... Sami sobie taki burdel robią jak nie wieszą na odpowiedni wieszak odpowiedniej dechy...
Już dawno temu powinny być oddzielne worki dla każdej brygady. Niestety, "Woronicza" pod tym względem jest poważnie zacofana...

: 01 lip 2011, 22:01
autor: Siecool
SWING na 24 dzisiaj przyjechał koło 16.30 na przystanek przy Centralnym z informacją, że ma kurs skrócony do Placu Zawiszy. W sumie trójkątem zawinąć by się dało :P

: 01 lip 2011, 22:09
autor: JKTpl
Siecool pisze:SWING na 24 dzisiaj przyjechał koło 16.30 na przystanek przy Centralnym z informacją, że ma kurs skrócony do Placu Zawiszy. W sumie trójkątem zawinąć by się dało :P
Też to widziałem. Przyczyna tego była taka, że nie można wbić osobno linii i krańca - motorowy mógł tylko skrócić kurs do ostatniego przystanku na trasie, a dalej jechać jako PT, AWARIA albo KONIEC TRASY. A samo "PL. ZAWISZY" ładnie, w negatywie.

: 01 lip 2011, 23:25
autor: MeWa
Glonojad pisze:
SławekM pisze:Widzę, że MZA kupiło to samo co mają Swingi... Mam nadzieję, że to jednorazowy wybryk natury...
W Swingach jest przewijana trasa oprócz przystanku krańcowego, a wymogi dotyczące informacji ustalił (a właściwie ustalał kokosząc się z tym niemożebnie) tzw. ZTM. Więc jest pewna szansa, że wymogi te będą także wprowadzane w autobusach.
...i do tego informacje wyświetlane w swingach, zwłaszcza przy zjazdach, są niezgodne ze standardami ZTM-u - przynajmniej sam ZTM tak twierdzi.

: 01 lip 2011, 23:27
autor: Tyrystor
Nolem pisze:Dziś przypadkowo udało mi się trafić na 1845, a dzięki "atrakcjom" w centrum mogę pokazać kilka zdjęć.

Oczywiście najbardziej rzuca się w oczy boczny wyświetlacz, jednak przedni najprawdopodobniej także został wymieniony (tylnego nie sprawdziłem). Sam kierunek, brak choćby szczątkowej ilości informacji o trasie w postaci przewijających się ulic, kiepsko...

Obrazek
Wątpię, prędzej pozostawili komplet R&G, przy okazji podpinania nowego systemu mogła się pojawić czcionka "krakowska", co sugeruje zdjęcie bocznego wyświetlacza, którego czcionka jest bardzo doń podobna (szkoda, że nie jest to czcionka "Swingowa", zaiste ładna).
A brak przewijających się ulic może jest spowodowany tym, że wszystkie dane do Novejmedii (Novegomedium? czy może nieodmienne "Novamedia"?) są pobierane ze sterownika R&G, a jak wiemy standardowo system z Mielca na wszystkich wyświetlaczach wyświetla to samo, "o ile nie zamówiono inaczej".

We wnętrzu, już jest lepiej, "elektrodecha" przypominająca już używane. Uchwyty na kartki informujące o zmianach na plus. Drażnił mnie tylko mocno niebieski zafarb.

Obrazek
Toż to fiolet! A fiolet jest kolorem autobusowym wg ZTM ;)

Uchwyty na kartki, bo dotychczasowy pomysł wrzucenia kartek na elektrodechy do tej pory nie został wdrożony ;)
Pojawiły się także dwa ekrany umieszczone pod sufitem. Wyświetlacz diodowy został zdemontowany.
Niestety nigdy w naszej komunikacji nie było tak, że przy okazji usprawniania czegoś, nie zostało to jednocześnie zepsute w jakimś stopniu. Akurat pod sufitem zostawiłbym tradycyjny wyświetlacz, bo w przeciwieństwie do cudów typu LCD napisy na starym sprzęcie są czytelne nawet z drugiego końca pojazdu (np. końca przegubowca, gdy działa jedynie wyświetlacz przedni). Ale cóż, nowe lezie, a kasa z reklam płynie. Według mnie lepiej byłoby (zachowując liczbę dwóch wyświetlaczy) zamontować je jak w mobilisowych solarisach: jeden LCD z przodu, drugi w połowie długości pojazdu i wszyscy są szczęśliwi.
Wymieniono także kamery wewnątrz.
Nie zdziwiłbym się, gdyby dotychczasowe okazały się niekompatybilne z Novąmedią :term:
Nowe kamery również dostarczyła Novamedia, jeśli mnie pamięć nie myli, Swingi również są w nie wyposażone.
No i najważniejsze, jednostka sterująca, oczywiście z dotykowym ekranem. Brak informacji choćby o czasie przyjazdu/odjazdu z przystanku...

Obrazek
Zapewne Novamedia ma za zadanie jedynie pobierać ze starego sterownika trasę i przystanki i ogarniać informację pasażerską wewnątrz, zaś rozkład ma do dyspozycji jedynie kierowca.

PS: Chyba prościej byłoby jednak kupić zestaw LCD (korale i podsufitowe) oraz nowy sterownik od R&G Mielec, mniej kombinowania ;)

Adnotacja: dwa "duże" zdjęcia pozostawione celowo.

: 01 lip 2011, 23:28
autor: MeWa
JKTpl pisze:
Siecool pisze:SWING na 24 dzisiaj przyjechał koło 16.30 na przystanek przy Centralnym z informacją, że ma kurs skrócony do Placu Zawiszy. W sumie trójkątem zawinąć by się dało :P
Też to widziałem. Przyczyna tego była taka, że nie można wbić osobno linii i krańca - motorowy mógł tylko skrócić kurs do ostatniego przystanku na trasie, a dalej jechać jako PT, AWARIA albo KONIEC TRASY. A samo "PL. ZAWISZY" ładnie, w negatywie.
to znaczy, że faktycznie swing wysadza pasażerów na pl. Zawiszy i dalej na pusto jedzie? Czy też jedzie dalej z napisem "PL. ZAWISZY"? :)

: 01 lip 2011, 23:40
autor: JKTpl
MeWa pisze:Czy też jedzie dalej z napisem "PL. ZAWISZY"? :)
Glonojad pewnie będzie wiedział lepiej, ale chyba 24 KONIEC TRASY. Ale pasażerstwo musiałby zabierać, chyba że od przystanku PL. ZAWISZY zjazd był awaryjny (w co wątpię).
Burdel był na Jerozolimskich, to pewnie dostał skróta do PL. NARUTOWICZA albo zjazd do zakładu.

: 01 lip 2011, 23:43
autor: MeWa
dziś pełno ósemek i dziewiątek widziałem na Naruciaku

: 01 lip 2011, 23:44
autor: Siecool
JKTpl pisze:
Siecool pisze:SWING na 24 dzisiaj przyjechał koło 16.30 na przystanek przy Centralnym z informacją, że ma kurs skrócony do Placu Zawiszy. W sumie trójkątem zawinąć by się dało :P
Też to widziałem. Przyczyna tego była taka, że nie można wbić osobno linii i krańca - motorowy mógł tylko skrócić kurs do ostatniego przystanku na trasie, a dalej jechać jako PT, AWARIA albo KONIEC TRASY. A samo "PL. ZAWISZY" ładnie, w negatywie.
Jak to jest, że kupuje się wypaśny system informacji pasażerskiej, po czym informatyk pisze do tego taki program, żeby przypadkiem nie dało się tego rozsądnie wykorzystywać...

: 02 lip 2011, 15:02
autor: pawcio
Bo łatwiej jest transportowca nauczyć informatyki niż informatyka transportu.

: 02 lip 2011, 15:04
autor: primoż
pawcio pisze:Bo łatwiej jest transportowca nauczyć informatyki niż informatyka transportu.
To nie lepiej, żeby w jednej firmie byli transportowiec i informatyk? Ja wiem, że im dwóm trzeba płacić, ale tak mogłoby lepiej :-k

: 02 lip 2011, 15:05
autor: px33
Tyrystor pisze:przy okazji podpinania nowego systemu mogła się pojawić czcionka "krakowska", co sugeruje zdjęcie bocznego wyświetlacza, którego czcionka jest bardzo doń podobna
Ta czcionka tylko wydaje się być podobna do krakowskiej (przez chore odstępy i niewłaściwie zrobione "ó"), krakowski font (bo to nie sprawka sterownika tylko programu w wyświetlaczu (jest możliwa sytuacja, w której wagon ma 4 wyświetlacze z 3 różnymi fontami), może da się to zdalnie aktualizować, chociaż znając R&G to wątpię) ma jeszcze te paskudne cyfry i chamsko rozciąga tekst, słowem na krótkich tablicach zachowuje się dokładnie tak samo źle jak na długich.
Tyrystor pisze: Nie zdziwiłbym się, gdyby dotychczasowe okazały się niekompatybilne z Novąmedią :term:
Raczej ktoś chciał żeby tak się wydawało. Novamedia dostarcza nie swój sterownik monitoringu z przyklejonym swoim logo i ten sterownik ZTCW ma zupełnie standardowe wejście (to się chyba nazywa kompozytowe, takie duże srebrne okrągłe)
Tyrystor pisze: Zapewne Novamedia ma za zadanie jedynie pobierać ze starego sterownika trasę i przystanki i ogarniać informację pasażerską wewnątrz, zaś rozkład ma do dyspozycji jedynie kierowca.
Mocno wątpię, no chyba że znowu wcisnęli swój sterownik żeby więcej zarobić pod pretekstem niekompatybilności. Przypuszczam, że monitory mają swoje komputery (albo ukryte w środku obudów albo w szafce nad głową kierowcy) i jeśli tylko sterowniki R&G mogą wysyłać całą trasę bez zmian w oprogramowaniu to równie dobrze mogłyby ją wysyłać bezpośrednio do ekranów, więc dodatkowy sterownik byłby niepotrzebny.
Tyrystor pisze: PS: Chyba prościej byłoby jednak kupić zestaw LCD (korale i podsufitowe) oraz nowy sterownik od R&G Mielec, mniej kombinowania ;)
Ale pewnie koszty są zaporowe (jeśli 3100P kosztuje ponad 3 tysięcy to ile może kosztować ten nowy z dotykowym ekranem?) i to jest główna przyczyna tego kombinowania.