Post
autor: patryk148 » 21 lip 2013, 17:19
Odświeżam wątek. Mam wrażenie, że sezon ogórkowy.
Niedługo zostanie oddany przystanek Niedźwiadek. Ponieważ w Ursusie są linie albo jeżdżące rzadko (co 30 min.), albo o rożnych częstotliwościach. W związku z tym potrzebna jest marszrutyzacja. Przykład obecnych wakacji pokazuje, że z koleją jest różnie. W związku z tym należy stworzyć na tyle elastyczny układ, który będzie uwzględniał także dowóz do centrum. Modernizacja linii do Warszawa – Łódź potrwa jeszcze (prawdopodobnie pociągi dalekobieżne przerzucane będą na tory podmiejskie).
Ja wyznaczyłem 3 główne korytarze, w tym 2 prowadzące do Śródmieścia oraz 1 uzupełniający. Do tego dochodzi trasa 177, 401 oraz jeden autobus (129), który można rozdysponować wskutek potencjalnych protestów.
1 korytarz (linia 194) PKP GOŁĄBKI – Orłów Piastowskich – Keniga – Orląt Lwowskich – Wojciechowskiego – Traktorzystów – Obywatelska – Chróścickiego – Globusowa – Dźwigowa – CM.WOLSKI
częstotliwość 7-8/10/7-8/10 brygady z 394 i jedna z 517
Połączenie Gołąbek ze stacją w Niedźwiadku.
Zapewnienie dojazdu na Nowych Włochach.
Dowóz do tramwajów na Wolskiej.
W przypadku otwarcia ulicy Nowo-Gierdziejewskiego przedłużona zostanie do Niedźwiadka linia ... 190 (podejrzewam, że linia 112 po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich zmieni trasę), która przejmie relacje Człuchowska – Karolin bez dodatkowych brygad po 112. Oznacza to, że linia 194 będzie musiała ulec albo ograniczeniu, albo trzeba będzie zmienić trasę. Co więcej istnieje możliwość także skierowania na południową cześć Ursusa.
2 korytarz (linia 187) REGULSKA – Kompanii Kordian – Spisaka – Kościuszki – Bohaterów Warszawy – Sławka – Dzieci Warszawy – Ryżowa – Chrobrego – Popularna – Al. Jerozolimskie – Bitwy Warszawskiej – Wawelska – Al. Armii Ludowej – Czerniakowska – Gołkowska – EC SIEKIERKI
Częstotliwość 6-8/10/7-8/10 brygady ze 191
Przejęcie trasy obecnej 191 i 207 zapewniając do wóz do PKP Ursus (na Regulskiej zbyt dużo wozów, a jednoczesny dowóz silną linią do kolei). Ze względu, że linia nie dojeżdża do Zachodniego to przejeżdża przez PKP Włochy (i Popularną). Przejęcie trasy 167 w relacji Bitwy – Grójecka – Wawelska (redukcja wozów na Grójeckiej oraz po oddaniu tramwaju na Powstańców Śląskich jedna z dwóch linii w relacji Prymasa Tysiąclecia – Bemowo zapewne wyleci – 167 lub 184, a dowóz do Dw. Zachodniego będzie ważniejszy także dla Mokotowa). Zapewnienie jednej silnej linii na Gołkowskiej (o innych zmianach z tym związane pod koniec postu), zapewnienie przesiadek na GUS, METRO POLITECHNIKA, PL. NA ROZDROŻU
Można rozważyć trasę bezpośrednio Kościuszki – Dzieci Warszawy (projekt zakłada likwidację komunikacji na tym ciągu.
3 korytarz (linia 191 lub 517) URSUS-NIEDŹWIADEK – Orląt Lwowskich – Warszawska – Jagiełły – Lalki – Cierlicka – Kościuszki – Spisaka – Pużaka – Dzieci Warszawy – Ryżowa – Kleszczowa – Al. Jerozolimskie Grzymały – Kopińska – Grójecka – Al. Jerozolimskie – PL. TRZECH KRZYŻY (w przypadku zmian ze 171, linia 191 przedłużona na TORWAR)
Częstotliwość 6-8/10/7-8/10 brygady z 517 i 187, przeguby raczej tylko na brygadach szczytowych
Przejęcie obecnych potoków z linii 517 i 187, obsługa dojazdu do Niedźwiadka i Dw. Zachodniego. Największą wadą jest brak dogodnych przesiadek w zespole PKP URSUS (zespół ŚMIGIELSKA obsługiwany byłby w drugą stronę do Niedźwiadka, linią 716 lub ze względu na bliskość innych przystanków z ciągu Wojciechowskiego silna linią 194), zapewnienie silnej linii z Al. Jerozolimskich do Śródmieścia (po zmianie trasy 127).
4 korytarz (127/178) PKP URSUS – Regulska – Kompanii Kordian – Spisaka – Al. Jerozolimskie – Składkowskiego – Prystora – Ryżowa – Nowolazurowa – Obywatelska – Chróścickiego – Globusowa – Wałowicka – Sympatyczna – Cegielniana – Techników – Popularna – Al. Jerozolimskie – Al. Prymasa Tysiąclecia – Kasprzaka – Grzybowska – ...
Częstotliwość 10/15/15/15 brygady ze 127 i 178
Przejęcie obsługi jedną w miarę dobrą linią ciągu ul. Składkowskiego i powiązanie go z PKP URSUS, jak i PKP WŁOCHY. Wprowadzenie powiązania ciągu ul. Nowolazurowej z PKP Włochy przy minimalizacji zapotrzebowania na brygady. Linia jest jednocześnie dowozówką, jak i poprzez niestety długą trasę dowozi do centrum. Przejęcie obsługi linii 127 i 178.
Trasa jest bardzo kręta, ale w rzeczywistości umożliwia dojazd w kilku miejsc słabo skomunikowanych do stacji kolejowej, jak i do centrum (dla osób starszych itp.)
Kwestia MARIENSZTATU i Powiśla jest otwarta. Można tam skierować 128 lub jak była propozycja 171 w relacji Bemowo – Trasa WZ – Dobra – Książęca – METRO POLITECHNIKA, a 118 z Książęcej do centrum (za 127).
Pozostałe linie to:
401 (bez zmian lub przez Nowolazurową; być może też jako 504, co kiedyś było w propozycjach w związku ze 175 i podziałem 523 na 182 i 188);
177 (połączenie z 206 na trasie ODOLANY – Potzrebna – Świerszcza – Szamoty – Posag 7 Panien Gierdziejowskiego – Warszawska – Jagiełły – Lalki – Cierlicka – Bohaterów Warszawy – Sławka – Dzieci Warszawy – Ryżowa – Składkowskiego – Opacz – OKĘCIE, do czasu braku przejazdu przez Szamoty na trasie bez zmian i 206 bez zmian, nie wiem, jaka będzie też możliwość przejazdu w Szamoty po uruchomieniu dalszego odcinka Nowolazurowej);
129 (linia prawdopodobnie będzie wchłonięta przez 194, ale takim układzie istnieje możliwość, że będą jakieś protestu i trzeba będzie ją uruchomić na jakiejś trasie z częstotliwością co 30 min.; nie przewiduję komunikacji na Zagłoby);
206 (połączenie ze 177, do czasu braku przejazdu ul. Szamoty bez zmian).
Linie 207, 394, jedna ze 191 lub 517, jedna z 127 lub 178 ulegną likwidacji, być może 206 oraz 129. W przypadku chęci cięć, można powyższe linie nieco przyciąć rozkładowo i stworzyć linie o identycznych trasach na terenie tylko Ursusa i Włoch w koordynacji, ale kursów wyjeżdżających linii z Ursusa i Włoch jest identyczna (poza Dźwigową w przypadku pozostawienia 129).
W związku z zaproponowaniem silnej linii 187, zmianie powinny ulec także 159 (skrócenie do Kierbedzia), 162 (przejęcie trasy 166 na Ursynowie), 166 (likwidacja) , 167 (skierowanie przez Zachodni – Kopińską), 185 (przejęcie trasy 195 na Ursynowie), a sądząc po frekwencji 107 także coś z tym. To nie jest wątek o tym.
Czekam na opinię lub inne propozycje.