Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 cze 2013, 9:45

bartoni722 pisze:Na co ty patrzysz? 177 też jest 10 i 40. Wczoraj korzystałem z kursu o 9:28 z PKP Ursus, 9:42 byłem na WKD Opacz i tam jest taka śmieszna odległość do przejścia, że jeszcze to 177 zdążyło zawrócić na Środkowej i wrócić na WKD Opacz, zanim WKD przyjechało...
Szczęściarz, ostatnio specjalnie czekałem na 177 w Michałowicach, żeby ten przystanek podjechać i według rozkładu nie powinno być problemu, żeby zdążyć, oczywiście WKDka już pojechała, nawet nie było jej widać. A następnym tandem 177+207+WKD był za 30 min. A następny kurs był tak spóźniony, że w momencie, gdy stawał pociąg na stacji, to dopiero 177 przejeżdżało przez przejazd (nie ma to jak zakładać, że pociąg z pewnością stanie). Więc jak ktoś się przesiadał to chyba w biegu.
bartoni722 pisze:A, dobra, już rozumiem. Ale moje wytłumaczenie nadal ma sens, bo 177 i 206 musi być bezpostojowe w tamtych rejonach, chyba...
206/207 ma tam normalny kraniec, wraz z zatoczką, oddalony trochę od stacji. 207 miało tam chyba parę minut postoju wyrównawczego, ale autobus może stać więcej.

bartoni722
Posty: 12142
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 02 cze 2013, 18:28

To jak może stać więcej, to w stronę Opaczy powinno być 177/206, za 15 minut 129, a w drugą stronę 10-10-10.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

patryk148
Posty: 547
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 21 lip 2013, 17:19

Odświeżam wątek. Mam wrażenie, że sezon ogórkowy.

Niedługo zostanie oddany przystanek Niedźwiadek. Ponieważ w Ursusie są linie albo jeżdżące rzadko (co 30 min.), albo o rożnych częstotliwościach. W związku z tym potrzebna jest marszrutyzacja. Przykład obecnych wakacji pokazuje, że z koleją jest różnie. W związku z tym należy stworzyć na tyle elastyczny układ, który będzie uwzględniał także dowóz do centrum. Modernizacja linii do Warszawa – Łódź potrwa jeszcze (prawdopodobnie pociągi dalekobieżne przerzucane będą na tory podmiejskie).
Ja wyznaczyłem 3 główne korytarze, w tym 2 prowadzące do Śródmieścia oraz 1 uzupełniający. Do tego dochodzi trasa 177, 401 oraz jeden autobus (129), który można rozdysponować wskutek potencjalnych protestów.

1 korytarz (linia 194) PKP GOŁĄBKI – Orłów Piastowskich – Keniga – Orląt Lwowskich – Wojciechowskiego – Traktorzystów – Obywatelska – Chróścickiego – Globusowa – Dźwigowa – CM.WOLSKI

częstotliwość 7-8/10/7-8/10 brygady z 394 i jedna z 517

Połączenie Gołąbek ze stacją w Niedźwiadku.
Zapewnienie dojazdu na Nowych Włochach.
Dowóz do tramwajów na Wolskiej.
W przypadku otwarcia ulicy Nowo-Gierdziejewskiego przedłużona zostanie do Niedźwiadka linia ... 190 (podejrzewam, że linia 112 po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich zmieni trasę), która przejmie relacje Człuchowska – Karolin bez dodatkowych brygad po 112. Oznacza to, że linia 194 będzie musiała ulec albo ograniczeniu, albo trzeba będzie zmienić trasę. Co więcej istnieje możliwość także skierowania na południową cześć Ursusa.

2 korytarz (linia 187) REGULSKA – Kompanii Kordian – Spisaka – Kościuszki – Bohaterów Warszawy – Sławka – Dzieci Warszawy – Ryżowa – Chrobrego – Popularna – Al. Jerozolimskie – Bitwy Warszawskiej – Wawelska – Al. Armii Ludowej – Czerniakowska – Gołkowska – EC SIEKIERKI

Częstotliwość 6-8/10/7-8/10 brygady ze 191

Przejęcie trasy obecnej 191 i 207 zapewniając do wóz do PKP Ursus (na Regulskiej zbyt dużo wozów, a jednoczesny dowóz silną linią do kolei). Ze względu, że linia nie dojeżdża do Zachodniego to przejeżdża przez PKP Włochy (i Popularną). Przejęcie trasy 167 w relacji Bitwy – Grójecka – Wawelska (redukcja wozów na Grójeckiej oraz po oddaniu tramwaju na Powstańców Śląskich jedna z dwóch linii w relacji Prymasa Tysiąclecia – Bemowo zapewne wyleci – 167 lub 184, a dowóz do Dw. Zachodniego będzie ważniejszy także dla Mokotowa). Zapewnienie jednej silnej linii na Gołkowskiej (o innych zmianach z tym związane pod koniec postu), zapewnienie przesiadek na GUS, METRO POLITECHNIKA, PL. NA ROZDROŻU

Można rozważyć trasę bezpośrednio Kościuszki – Dzieci Warszawy (projekt zakłada likwidację komunikacji na tym ciągu.

3 korytarz (linia 191 lub 517) URSUS-NIEDŹWIADEK – Orląt Lwowskich – Warszawska – Jagiełły – Lalki – Cierlicka – Kościuszki – Spisaka – Pużaka – Dzieci Warszawy – Ryżowa – Kleszczowa – Al. Jerozolimskie Grzymały – Kopińska – Grójecka – Al. Jerozolimskie – PL. TRZECH KRZYŻY (w przypadku zmian ze 171, linia 191 przedłużona na TORWAR)

Częstotliwość 6-8/10/7-8/10 brygady z 517 i 187, przeguby raczej tylko na brygadach szczytowych

Przejęcie obecnych potoków z linii 517 i 187, obsługa dojazdu do Niedźwiadka i Dw. Zachodniego. Największą wadą jest brak dogodnych przesiadek w zespole PKP URSUS (zespół ŚMIGIELSKA obsługiwany byłby w drugą stronę do Niedźwiadka, linią 716 lub ze względu na bliskość innych przystanków z ciągu Wojciechowskiego silna linią 194), zapewnienie silnej linii z Al. Jerozolimskich do Śródmieścia (po zmianie trasy 127).

4 korytarz (127/178) PKP URSUS – Regulska – Kompanii Kordian – Spisaka – Al. Jerozolimskie – Składkowskiego – Prystora – Ryżowa – Nowolazurowa – Obywatelska – Chróścickiego – Globusowa – Wałowicka – Sympatyczna – Cegielniana – Techników – Popularna – Al. Jerozolimskie – Al. Prymasa Tysiąclecia – Kasprzaka – Grzybowska – ...

Częstotliwość 10/15/15/15 brygady ze 127 i 178

Przejęcie obsługi jedną w miarę dobrą linią ciągu ul. Składkowskiego i powiązanie go z PKP URSUS, jak i PKP WŁOCHY. Wprowadzenie powiązania ciągu ul. Nowolazurowej z PKP Włochy przy minimalizacji zapotrzebowania na brygady. Linia jest jednocześnie dowozówką, jak i poprzez niestety długą trasę dowozi do centrum. Przejęcie obsługi linii 127 i 178.

Trasa jest bardzo kręta, ale w rzeczywistości umożliwia dojazd w kilku miejsc słabo skomunikowanych do stacji kolejowej, jak i do centrum (dla osób starszych itp.)

Kwestia MARIENSZTATU i Powiśla jest otwarta. Można tam skierować 128 lub jak była propozycja 171 w relacji Bemowo – Trasa WZ – Dobra – Książęca – METRO POLITECHNIKA, a 118 z Książęcej do centrum (za 127).

Pozostałe linie to:

401 (bez zmian lub przez Nowolazurową; być może też jako 504, co kiedyś było w propozycjach w związku ze 175 i podziałem 523 na 182 i 188);

177 (połączenie z 206 na trasie ODOLANY – Potzrebna – Świerszcza – Szamoty – Posag 7 Panien Gierdziejowskiego – Warszawska – Jagiełły – Lalki – Cierlicka – Bohaterów Warszawy – Sławka – Dzieci Warszawy – Ryżowa – Składkowskiego – Opacz – OKĘCIE, do czasu braku przejazdu przez Szamoty na trasie bez zmian i 206 bez zmian, nie wiem, jaka będzie też możliwość przejazdu w Szamoty po uruchomieniu dalszego odcinka Nowolazurowej);

129 (linia prawdopodobnie będzie wchłonięta przez 194, ale takim układzie istnieje możliwość, że będą jakieś protestu i trzeba będzie ją uruchomić na jakiejś trasie z częstotliwością co 30 min.; nie przewiduję komunikacji na Zagłoby);

206 (połączenie ze 177, do czasu braku przejazdu ul. Szamoty bez zmian).

Linie 207, 394, jedna ze 191 lub 517, jedna z 127 lub 178 ulegną likwidacji, być może 206 oraz 129. W przypadku chęci cięć, można powyższe linie nieco przyciąć rozkładowo i stworzyć linie o identycznych trasach na terenie tylko Ursusa i Włoch w koordynacji, ale kursów wyjeżdżających linii z Ursusa i Włoch jest identyczna (poza Dźwigową w przypadku pozostawienia 129).

W związku z zaproponowaniem silnej linii 187, zmianie powinny ulec także 159 (skrócenie do Kierbedzia), 162 (przejęcie trasy 166 na Ursynowie), 166 (likwidacja) , 167 (skierowanie przez Zachodni – Kopińską), 185 (przejęcie trasy 195 na Ursynowie), a sądząc po frekwencji 107 także coś z tym. To nie jest wątek o tym.

Czekam na opinię lub inne propozycje.

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 21 lip 2013, 21:45

Poropozycja absurdalna i przekombinowana – niszczysz tym dobre linie lokalne na rzecz długich i niepunktualnych linii do centrum, w imię jakiejś dziwnej kolejofobii… A powinno być odwrotnie – takie linie jak 178 czy 127 powinny być raczej z centrum wycofane.

To może rzucę tutaj taką moją małą propozycję reformy:

127 (10/15/20): MARIENSZTAT – … – Al. Jerozolimskie – CH REDUTA

Tą linię bym najchętniej całkowicie wywalił, ale niestety, po ostatnich cięciach linii autobusowych, ZTM przeznaczył dla niej dodatkową funkcję połączenia Powiśla z Al. Jerozolimskimi, więc bez zmian trasowych w Śródmieściu linii zlikwidować się nie da.

W takim więc razie, niech ta linia, skoordynowana ze 158, uzupełnia także podaż między przystankiem BERESTECKA a centrum, skoro podobno to tak ważna relacja jest.

129 (10/15/15): KOŁO – … – Lalki – Jagiełły – Keniga – URSUS NIEDŹWIADEK

Przejęcie obsługi ulicy Jagiełły od linii 187 i 517; zachowanie połączenia os. Niedźwiadek z częścią Ursusa po płd. stronie torów; obsłużenie ul. Boh. Warszawy z sensowną częstotliwością; w miarę silne połączenie Ursusa i Włoch z Wolą w zamian za wycofane z niej 178.

178 (15/15/20): PKP URSUS – Spisaka – … – Ryżowa – Nowolazurowa – Chróścickiego – Świerszcza – Potrzebna – Dźwigowa – Połczyńska – CM. WOLSKI

Wycofanie linii z centrum; przejęcie obsługi ul. Nowolazurowej od 187; przejęcie obsługi relacji NOWE WŁOCHY – PKP WŁOCHY od linii 127.

187 (10/15/15): STEGNY – … – Ryżowa – Dzieci Warszawy – Sławka – Pużaka – Kompanii AK Kordian – Regulska – PKP URSUS

Przejęcie obsługi połączenia ul. Pużaka ze stacją kolejową Warszawa Ursus od likwidowanej linii 517; wycofanie z os. Niedźwiadek w związku z budową nowego przystanku kolejowego; zachowanie alternatywnego wobec kolei połączenia Ursusa z Centrum przez TŁ.

191 (5/7,5/7,5): wzmocnienie linii w zamian za likwidowane 517.

517: likwidacja. Myślę, że nie trzeba tłumaczyć, dlaczego.

pietia
Posty: 827
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 22 lip 2013, 8:36

Vilén pisze:191 (5/7,5/7,5): wzmocnienie linii w zamian za likwidowane 517.
Ale na Niedźwiadek czy na Regulską?

metalin
Posty: 117
Rejestracja: 18 cze 2013, 12:09

Post autor: metalin » 22 lip 2013, 8:48

Vilén pisze:
127 (10/15/20): MARIENSZTAT – … – Al. Jerozolimskie – CH REDUTA

Tą linię bym najchętniej całkowicie wywalił, ale niestety, po ostatnich cięciach linii autobusowych, ZTM przeznaczył dla niej dodatkową funkcję połączenia Powiśla z Al. Jerozolimskimi, więc bez zmian trasowych w Śródmieściu linii zlikwidować się nie da.
Jak rozwiązywać problemy to można spróbować do końca.
118 od Książęcej do Dworca Centralnego. Lepsze połączenie BUW i Powiśla.
108 od PTK do Metra Politechnika - za 118.
Brygady na to z pozostałości po ww. 127.
Jednocześnie likwidujemy pętlę PTK.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 22 lip 2013, 10:11

Ciekawe, ale z tego 108 robi się w Śródmieściu dziwna pokraka...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Marvin
Posty: 172
Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:55
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: Marvin » 22 lip 2013, 11:47

Jedna uwaga praktyczna.
Vilén pisze:178 (15/15/20): PKP URSUS – … – Ryżowa – Nowolazurowa – Obywatelska – Chrościckiego...
Masz pewnie na myśli: Ryżowa – Nowolazurowa – TraktorzystówŚwierszcza – Obywatelska – Chrościckiego.
Proponuję, by z tworzeniem relacji Ryżowa – Chrościckiego jednak poczekać do oddania tunelu w ciągu Nowolazurowej. A potem puścić taką linię prosto, zamiast łamańcem przy Factory i przez Obywatelską.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 22 lip 2013, 11:58

Gdyby Stacja CNK była trochę w głąb Powiśla to w ogóle bym się zastanawiał nad sensem wyjazdu 108 na skarpę. Ale może mimo wszystko:
108 METRO WILANOWSKA - ... - Kruczkowskiego - Tamka - Wybrzeże Kościuszkowskie - Zajęcza - :mewa: CNK (powrót: Zajęcza - Dobra - Tamka)

Takie 108 to chyba sobie spokojnie może stać na przystanku na Zajęczej, nikomu tam specjalnie nie powinno przeszkadzać.

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 22 lip 2013, 13:50

pietia pisze:Ale na Niedźwiadek czy na Regulską?
Na Regulską, z tego co słyszę, to na tej trasie ta linia tak dobrze pracuje, że nie ma sensu nic w niej zmieniać. Zresztą, ten projekt jest pod otwarcie przystanku kolejowego na Niedźwiadku, a jak komuś się kolej nie podoba, to zostaje jeszcze 194 + tramwaje.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 sie 2013, 13:21

Naszedł mnie ostatnio pomysł, żeby po otwarciu M2C i wyznaczeniu buspasa na al. Prymasa Tysiąclecia połączyć 178 z 517. Trasa z grubsza:
PKP Ursus - Pużaka - 517 (przez Kleszczową) - RZS - al. Prymasa - Kasprzaka - M R Daszyńskiego.
Plus przełożenie 187 do Ursusa.

Zalety: rozwiązujemy problem 517; de facto likwidujemy marne 178; wrzucamy tych ludzi do metra zamiast autobusem na Al. Jerozolimskie w centrum; odzyskujemy brygady starczające na całą jedną linię; zachowujemy dojazd Ursusa płd. do centrum.

Wady: Skorosze tracą połączenie z centrum - zostaną na 206/207 do WKD Opacz lub PKP Ursus (ale czy go potrzebują?); Ursus płd. do DwZ zostanie tylko na 187 (i to pod warunkiem wyrzucenia go z Nowolazurowej).

Co o tym myślicie?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

reserved
Posty: 14640
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 27 sie 2013, 22:47

Uważam, że pomysł bez sensu. Jadę takim 178/517, jestem przy RZS, jestem już bliziutko centrum i autobus nagle zaczyna mnie wywozić nie po drodze zupełnie gdzieś do metra, którym dojadę do centrum?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 sie 2013, 23:36

RZS ani nie jest bliziutko centrum (w sensie czasu i korków), ani Kasprzaka nie jest bardzo nie po drodze. A Ursus to najlepiej jakby jeździł pociągami...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 sie 2013, 23:38

A nie lepiej przez Zawiszaka i Towarową? Wtedy kto na Pragę, to pojedzie metrem, a kto w Aleje, ten w tram wsiądzie? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 sie 2013, 23:43

Może, ale moja trasa dowiezie także na Kasprzaka (biura), podczas gdy na Ochotę jest już 187 i 191. Trochę to zależy, gdzie by powstał buspas. Chciałoby się pomarzyć, żeby i tu, i tu...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ