Priorytety dla tramwajów
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 5831
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Tymczasem z drugiej strony miasta. Wyłączone były światła na skrzyżowaniu Wołoska/Woronicza. Po uruchomieniu, tradycyjnie zabrakło zezwalającego do skrętu ze Służewca do R3. Zator tramwajowy sięgał daleko, sytuację rozładowali instruktorzy NR.
Jeszcze Plac Zawiszy-1 zjeżdżająca w Grójecką na swoje zezwalające, rozgania rowerzystów na ddr przez torowisko. Rowerzyści widzą to, co chcą widzieć-zielone przez Aleje Jerozolimskie, nie widzą czerwonego przez Grójecką. Sprawdzone przez pięć kursów. W razie kolizji z rowerzystą winny będzie oczywiście motorniczy, bo to on musi myśleć za wszystkich uczestników ruchu.
Jeszcze Plac Zawiszy-1 zjeżdżająca w Grójecką na swoje zezwalające, rozgania rowerzystów na ddr przez torowisko. Rowerzyści widzą to, co chcą widzieć-zielone przez Aleje Jerozolimskie, nie widzą czerwonego przez Grójecką. Sprawdzone przez pięć kursów. W razie kolizji z rowerzystą winny będzie oczywiście motorniczy, bo to on musi myśleć za wszystkich uczestników ruchu.
miłośnik 13N
-
- Posty: 5831
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Tramwaj stoi przed przeplotką, potem na przystanku Park Olszyna, następnie nie zdanża wjechać na przystanek Włościańska, jak już wjedzie, to czeka 100 sekund na jazdę do miasta. Za to samochodziki obok jadą bez przeszkód i postojów.
miłośnik 13N
Na Zawiszy jest fajnie pomyślana ta karuzela świateł, ale jak pojechała dziewiątka, to 25 już zostało. Chyba że to wina tego, że właśnie zdażyło wjechać 24 (-> centrum)
ŁK
Program jest dopychany kolanem i puszczenie 24 zabiera czas drugiemu składowi na wprost.
Wczoraj poobserwowałem nieco działanie Młocin w stronę Nowodworów. Pięknie udupiono tramwaje budując przejście w nowym miejscu. 2ki długo stoją czekając na pionową pałkę albo pałka daje zezwolenie gdy nie ma tramwaju (bo jest na sztywno podpięte pod sygnalizację dla pieszych). Słabo.
Niektórzy zamiast jechać torem przelotowym to jadą wewnętrznym bo można się jeszcze załapać na pionowe z poprzedniego cyklu w momencie gdy na przelotowym jest już poziome. Gorzej jak ktoś nie zdąży bo wtedy blokuje wyjazd z pętli.
Trzeba czekać na akomodację.
Młociny to w ogóle teraz porażka w stronę Marymonckiej, jeden podstawowy i stary błąd zastosowano w programie stało czasowym. Tor zewnętrzny kiedyś nie używany liniowo (punkt monterski), stał się sporo czasu temu torem przelotowym dla zjazdów i 2 celem nie blokowania linii pozostałych wyjeżdzających w kierunku Nocznickiego. Efekt taki że światło dla tego toru trwa na pół składu, zaś obecnie tylko dla 6 trwa na dwa składy spokojnie. Stąd zator na linii 2. Po za tym problem jest znany i ma być w niedługim czasie rozwiązany tak pewnie koło pół roku znając nasze wspaniałe biura przez które musi przejść cały proces zatwierdzeń i uzgodnień, praca w terenie to pryszcz.
A wracając do meritum innego światło przy Dw. Wileńskim, jadąc od Ząbkowskiej w kierunku Ratuszowej cykl trwa tylko na jeden skład czy to nie za krótko dla przelotu 4 linii (3, 6, 25, 28), i ten sam scenariusz dla (13 i 26) skąd taka zwłoka pomiędzy światłem do skrętu w lewo dla aut a tramwajowym czy nie może zapalać się jednocześnie?.
A wracając do meritum innego światło przy Dw. Wileńskim, jadąc od Ząbkowskiej w kierunku Ratuszowej cykl trwa tylko na jeden skład czy to nie za krótko dla przelotu 4 linii (3, 6, 25, 28), i ten sam scenariusz dla (13 i 26) skąd taka zwłoka pomiędzy światłem do skrętu w lewo dla aut a tramwajowym czy nie może zapalać się jednocześnie?.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Ta zwłoka przy Wileńskim jest chyba po to, żeby nie blokować skrzyżowania, jak wjadą od strony Bródna. Obstawiam, że te krótkie cykle są z podobnego powodu.
Jarek pisał wyżej o Mlocinach, że trzeba poczekać na akomodację.
Jarek pisał wyżej o Mlocinach, że trzeba poczekać na akomodację.
ŁK
Myślę, że czujniki to nawet mogą pewnie wymaga to dużej kalibracji.
ŁK
Dziś przy Dworcu Centralnym można było się przekonać jak dużo czasu można oszczędzić gdy są światła wyłączone i wszystkie auta puszczają tramwaje. Niestety na wieczór je załączyli i znów czekanie 2 minuty na pionowe.
Nowy program na Młociny napisany, teraz trzeba go zaprogramować w urządzeniu i będziemy wszyscy weseli.
Nie myślcie sobie, że to się szybko robi. Dla trudnych skrzyżowań jak to - to bardzo żmudna praca.
Ja bardziej czekam na Rondo UE, Nowowiejską i nowego Czterdziestolatka. Oraz nowe Batorego i Rakowiecką. Nie ma najmniejszego powodu, by którejkolwiek z tych stgnalizacji nie polubić.
Nie myślcie sobie, że to się szybko robi. Dla trudnych skrzyżowań jak to - to bardzo żmudna praca.
Ja bardziej czekam na Rondo UE, Nowowiejską i nowego Czterdziestolatka. Oraz nowe Batorego i Rakowiecką. Nie ma najmniejszego powodu, by którejkolwiek z tych stgnalizacji nie polubić.