Strona 33 z 34

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 02 mar 2025, 15:48
autor: SU89
zxcvbnm pisze:
02 mar 2025, 12:37
SU89 pisze:
02 mar 2025, 10:16
Jak "autobus?" Przecież to nie jest monolit, składa się z setek elementów, z których coraz większa część jest na stałe połączona przez GSM z serwerami. A zastosowanie kilku źródeł sygnału zapewnia redundancję transmisji danych w przypadku, gdy jedno urządzenie zawiesi się, czy zostanie odłączone. I każde te urządzenie raportuje swoje dane diagnostyczne wraz z ID pojazdu oraz pozycją i to trafia potem na jeden serwer. A przesunięcie kilku metrów (antena GPS z biletomatu czy centralki łączności) nie ma większego znaczenia.
Owszem, ale to nie lepiej, żeby wszystkie komponenty były połączone siecią kablową z modułem GSM, a następnie ten GSM łączył się z serwerem, a także ten moduł emitował sygnał GPS, biorąc pod uwagę, że moduł ten musi składać się z komponentów awaryjnych czyli drugi i trzeci GSM? Też redundancję by spełniało, a obecne zastosowanie nie rodzi pola do desynchronizacji?
Rozwiązanie, które jest obecnie stosowane, zdecydowanie nie jest idealne, natomiast sprawdza się, gdy np. wypnie się wtyczka od jednego modułu, wtedy autobus nie staje się niewidoczny w systemie.
ZielonyJamnik pisze:
02 mar 2025, 12:54
1 wiadomość do ZTM z pewnością zdziała więcej niż 10 postów tutaj. @SU89 zapomniałeś jeszcze dopisać Hyterę, która też ma GPS i nawet potrafi radiostacja pokazywać prędkość poruszania się :wink:
Hytera niestety nie jest podpięta pod system. Nawet nie wiem, czy ktoś ma dostęp do tego, może tylko ZTM.
px33 pisze:
02 mar 2025, 14:49
Redundancja jest spoko, ale wychodzi na to że system powinien mieć filtr odsiewający "outlierów", tj. jeśli jakieś jedno źródło raportuje parametry bardzo odbiegające od innych to powinno zostać wyeliminowane. Ewentualnie pewnie można by wprowadzić maksymalny skok pozycji oparty nawet na maksymalnej realnej prędkości dla pojazdów KM.
Może nie odfiltrowywać, ale na pewno zgłaszać do odpowiednich służb przewoźnika/organizatora. Ewentualnie wyświetlać błąd na czerwono w kabinie prowadzącego pojazd. W autobusach i tramwajach, dopóki pojazd jedzie, mało kto przejmuje się jakimiś GPSami, czy innymi e-tollami. Chyba, że jest odpis usterki w karcie :D

1000 pisze:
02 mar 2025, 12:20
Dzięki za wyjaśnienie, bo zaintrygowały mnie te dość dziwne błędy.
Dzisiaj spojrzałem i jest to samo. Widać, że te 3 wozy (1996, 4400, 4419) są ze sobą jakoś połączone w systemie.

Otóż w aplikacji 1996 stoi na Stalowej (podejrzewam, że tak naprawdę to 4400, któremu się wyświetla "118/3/1996"). Ale gdy wpisze się "4400" to jego pozycja jest dokładnie taka sama jak 4419 na linii 135/3. Czyli 4400 stoi na R13, wyświetla się znacznik z wczoraj (176 lub 204 br. 639), a wg mapy znajduje się w tej chwili na Olszynce Grochowskiej jako 204, zaś jak spojrzy się na "Trasę" to za 30 minut będzie ruszał z pętli Metro Bródno w kierunku Grodziska..

Dopóki ktoś tego nie skoryguje, albo to ustawienie nie zostanie w jakiś sposób zresetowane, to podejrzewam że będzie się tak wyświetlać codziennie.
Zgłoszę to do serwisu, gdy będę w pracy.

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 02 mar 2025, 16:01
autor: Łukasz
px33 pisze:Redundancja jest spoko, ale wychodzi na to że system powinien mieć filtr odsiewający "outlierów", tj. jeśli jakieś jedno źródło raportuje parametry bardzo odbiegające od innych to powinno zostać wyeliminowane. Ewentualnie pewnie można by wprowadzić maksymalny skok pozycji oparty nawet na maksymalnej realnej prędkości dla pojazdów KM.
Oczywiście, że takie rzeczy się robi. Tylko bardziej w momentach, kiedy to ma jakieś znaczenie w jakimś procesie, a nie w systemach, które służą do oglądania autobusów na mapkach, gdzie jak czasem się coś źle pokaże, to świat się nie zawala. Zwykle backlogi IT i tak są przepełnione, więc takie zadania są spychane przez inne tak długo, aż ktoś w końcu je zamknie z „won’t fix”.

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 05 mar 2025, 18:37
autor: warriorswitnesses
warriorswitnesses pisze:
24 lut 2025, 12:37
Hej!
Czy ktoś może wie, jak trudno byłoby podłączyć się do systemu SIP warszawskiego metra, aby uzyskać dane o czasie przyjazdu pociągów, tak jak są wyświetlane na tablicach w metrze? Z tego, co rozumiem, ten czas jest obliczany na podstawie oprogramowania Kontron systemu sterowania ruchem. Czy istnieje szansa na dostęp do takich danych, czy raczej metro nie będzie chciało ich udostępnić? Jak myślicie?
Nikt? :(

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 11 mar 2025, 16:39
autor: person
ZTM nie ma dostępu do takich danych, a ty chciałbyś mieć? ;)

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 25 mar 2025, 12:48
autor: Molo
Czy Wam też nie działa zbiorkom.live? I to już od wielu dni?

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 25 mar 2025, 13:15
autor: Paweł D.
Zarówno na telefonie i komputerze działa u mnie.

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 25 mar 2025, 13:17
autor: Molo
Ok dzięki to może coś u mnie w telefonie.

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 03 kwie 2025, 20:14
autor: Szarpak
Co się mieści w okolicach Szpitalu Wolskiego przy Zachodnim, że wiele sprzedanych pojazdów miała tam ostatnie lokalizacje?

Sterowniki zbierają? :)

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 03 kwie 2025, 21:19
autor: SU89
Na Kolejowej jest magazyn biletomatów Mery. Po demontażu z wozu są one tam sprawdzane i szykowane do założenia na nowy pojazd.

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 03 kwie 2025, 21:21
autor: Szarpak
SU89 pisze:
03 kwie 2025, 21:19
Na Kolejowej jest magazyn biletomatów Mery. Po demontażu z wozu są one tam sprawdzane i szykowane do założenia na nowy pojazd.
Dziękuję za informację :-D

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 04 kwie 2025, 20:19
autor: Szarpak
Na czynaczas cały czas 1118 wyskakuje przy Kolejowej na linii 117... eh, te aplikacje?

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 04 kwie 2025, 20:20
autor: Szarpak
Co nie zmienia faktu, że istnieje rozkład dla niego. ](*,)

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 05 kwie 2025, 6:38
autor: Walas
Szarpak pisze:
04 kwie 2025, 20:19
Na czynaczas cały czas 1118 wyskakuje przy Kolejowej na linii 117... eh, te aplikacje?
Gościu, ogarnij się i nie spamuj bo zaczynasz mnie denerwować i irytować.

Re: Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 05 kwie 2025, 7:15
autor: Łukasz
Proszę nie drażnić brygadowego tygrysa, aaawrrr!

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 05 kwie 2025, 7:18
autor: Szarpak
Walas pisze:
05 kwie 2025, 6:38
Szarpak pisze:
04 kwie 2025, 20:19
Na czynaczas cały czas 1118 wyskakuje przy Kolejowej na linii 117... eh, te aplikacje?
Gościu, ogarnij się i nie spamuj bo zaczynasz mnie denerwować i irytować.
Ok, każdy ma prawo do swojego zdania.