Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 07 wrz 2010, 17:08

a co? oglądasz 'pogranicze w ogniu'? :D
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 07 wrz 2010, 19:17

Michał W. pisze:a co? oglądasz 'pogranicze w ogniu'? :D
Znam ten serial prawie na pamięć i jestem od dość dawna jego wielkim fanem ;)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 22 wrz 2010, 22:17

na przykład na wileńskim są kozły oporowe z zamontowanym czymś co wygląda jak sprzęg do kibla. po co zamontowano coś takiego na koźle?
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 22 wrz 2010, 22:57

A ja mam takie pytanie po co na wszelakich mostach, wiaduktach, tunelach są tak jakby szyny w szynach ; d (te wewnątrz torowiska 8-( ) ;-) :?:
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 wrz 2010, 23:00

Generalnie są to odbojnice - służą one prowadzeniu taboru w przypadku wykolejenia, aby to miało miejsce poza wiaduktem, gdzie ew. przeprowadzenie akcji ratowniczej było bardzo utrudnione, a skutki wypadku w przypadku upadku taboru z wysokości znacznie poważniejsze.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 23 wrz 2010, 17:24

to jeszcze został mój kozioł do wyjaśnienia :)
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 paź 2010, 22:53

GW pisze:Prezes Szanajca na środową prezentację osiedla zabrał dziennikarzy wynajętym szynobusem. Jazda z kolejowego Dworca Wileńskiego na teren budowy zajęła tylko nieco ponad cztery minuty.
O, dasię wpuścić szynobus na Wileński?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 22 paź 2010, 18:48

Co ten wskaźnik właściwie oznacza? Granicę własności, zarządu? To nie miało kiedyś innego wzoru (czarne literki GRANICA PKP/GRANICA ... na białym tle? Kiedyś widziałem gdzieś w sieci opis tego, ale nie mogę teraz odnaleźć, bo to raczej nie jest klasyczny wskaźnik dla maszynistów...
Obrazek
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 22 paź 2010, 19:41

Chyba granica utrzymania bocznicy - od tego miejsca jest już huty.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 23 paź 2010, 9:05

Jaki miałby być powód niemożności dotarcia szynobusem/SZT na Wileński?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 paź 2010, 13:09

Nie chcę palnąć bzdury, ale swego czasu obiło mi się o uszy, że jest tam zakaz wjazdu dla spalinówek... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 23 paź 2010, 13:57

też tak słyszałem, ale z drugiej strony w sierpniu był parowóz - ino nie stał w peronach. http://www.warszawa.pl/Wiadomosci/Dla_m ... skiej.html

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 paź 2010, 14:09

Ja na Centralnym regularnie widywałem swego czasu (około 17-18 bodaj) SMki, więc może takie okazjonalne/służbowe przejazdy odbywają się na zasadzie jakiegoś zwolnienia czy coś? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 23 paź 2010, 15:23

SM'ka na Średnicy to nadymi niewątpliwie, a jeżdżą. Za to co mógłby fizycznie zrobić szynobus na Wileńskim?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 paź 2010, 17:28

Nawet, jeśli to samo, to pytanie, jaki jest system wentylacji :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ