Remont tunelu średnicowego

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 24 sie 2011, 20:39

Berlin

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 24 sie 2011, 23:27

Berlin też nie. Tam jest inny rodzaj sieci sztywnej. Tunel (ten w Polsce :) ) - też nie. Tam jest podobny typ, co w Berlinie.
Równie dobrze może to być jakiś odcinek sieci pokazowej/serwisowej (na depo).

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 25 sie 2011, 8:48

Jest to odcinek sieci dość intensywnie eksploatowanej na 3kV, ale w dość ograniczonych wysokością warunkach zawieszenia sieci :-k
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27409
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 sie 2011, 12:27

Koniec tych zgadywanek, to nie Familiada.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 25 sie 2011, 15:44

Zagadka wyjatkowo trudna...
jest to mocowanie sieci trakcyjnej na stacji Monistrol w Hiszpanii... stacja górna, linia metra R5 Barcelona(pl.Espanya - Manresa Baixador) odgałęzienie szlaku kolejki górskiej na stacji Monistrol de Montserrat do klasztoru Benedyktynów.
Montserrat to główny ośrodek religijny regionu Katalonii i jeden z ważniejszych ośrodków pielgrzymkowych, głównie za sprawą Czarnej Madonny, zwanej La Moreneta. Legenda głosi, że wyrzeźbił ją św. Łukasz, a do Barcelony przywiózł św. Piotr. Ukrywana przed Maurami miała zostać cudownie odnaleziona w jednej z grot masywu Montserrat w IX wieku.

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 26 sie 2011, 8:34

Wybacz, ale Twoja ciekawa zagadka raczej do zagadek kolejowych, a nie do remontu tunelu. W tym temacie oczekiwałbym, jeśli już nie informacji, to, niech i będzie, zagadek dotyczących tunelu średnicowego. Ja mam za chwilę podać zdjęcie śrubki i ćwierci podkładu i zgadujcie, czy to Chile, czy Antyle? Litości...
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 26 sie 2011, 9:19

Sorry... ale to bezpośrednio dotyczy sporów technicznego rozwiazania mocowań sieci trakcyjnej w miejscach gdzie są trudnosci z jej eksploatacją i skierowana była raczej do specjalistów. :-k
Zagadka była po to by sprawdzić jak mieszkancy Warszawy i okolic są zainteresowani szczegółami infrastruktury kolejowej i jej problemami. Co prawda przeciętnego pasażera nie interesuje jakaś tam sieć, jego interesuje tylko przejazd i dlaczego pociąg jest opóźniony. :-"
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 19 maja 2012, 18:23

Planowana była mała modernizacja sieci trakcyjnej w tunelu. Miała być dołożona warstwa izolacyjna na stropie, pewnie chcieli podciągnąć sieć o te ostatnie centymetry do góry. Niestety, przetarg unieważniono. Najtańsza oferta przekroczyła założenia.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 29 maja 2012, 14:23

Czary- mary, hokus - pokus

http://www.rynek-kolejowy.pl/33128/Poci ... olacja.htm
Po kilku latach od remontu, po którym okazało się, że pociągi piętrowe Kolei Mazowieckich są za wysokie, by wjechać do tunelu średnicowego w Warszawie, od stycznia znów stanie się to możliwe. Dość proste prace w tunelu nie wymagają użycia sztywnej sieci trakcyjnej

W warszawskim tunelu średnicowym zmniejszył się prześwit po przeprowadzonym w latach 2006-2007 remoncie. Wynikało to z konieczności wzmocnienia płyty podtorowej tunelu. Aby na powrót umożliwić przejazd tunelem podmiejskim warszawskiej linii średnicowej, który prowadzi pomiędzy przystankami Warszawa Powiśle i Warszawa Śródmieście, PKP PLK chciała powiększyć skrajnię taborową dzięki zastosowaniu sztywnej sieci trakcyjnej.

W tym celu PKP PLK zamontowała w październiku 2010 roku pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, w tunelu prowadzącym do stacji Tunel (w torze nr 1). Testowa instalacja, od wielu lat stosowana w innych krajach, umożliwiła uzyskanie homologacji tego rozwiązania w Polsce, w celu zastosowania go właśnie na warszawskiej "średnicy", gdzie warunki są trudniejsze.

Teraz okazuje się, że nie było to konieczne. Jak poinformował "Rynek Kolejowy" Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK, już 1 lipca zarządca infrastruktury rozpocznie przystosowywanie tunelu do przejazdu pociągów piętrowych - Nie będzie montowana sztywna sieć trakcyjna - zaskakuje rzecznik. W jaki sposób PLK chce przygotować tunel dla pociągów piętrowych? - Prace związane będą z zabezpieczeniem stropu tunelu średnicowego materiałem izolacyjnym i regulacją sieci trakcyjnej - wyjaśnia Siemieniec.

- Planowane zakończenie to koniec 2012 r. Roboty wykonywane będą w porze nocnej przy sześciogodzinnym zamknięciu jednego z torów i pięciogodzinnym zamknięciu drugiego toru z wyłączeniem napięcia w sieci trakcyjnej nad tymi torami - wyjaśnia Mirosław Siemieniec. Zatem już od początku 2013 roku piętrowe pociągi Kolei Mazowieckich powinny już móc wjeżdżać na najważniejszy przystanek podmiejski w Warszawie.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 29 maja 2012, 16:14

rufio198 pisze:Czary- mary, hokus - pokus

http://www.rynek-kolejowy.pl/33128/Poci ... olacja.htm
=D>
Załączniki
t_sie2_304.jpg
czyżby podpatrzyli...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 29 maja 2012, 18:23

Ten pomysł był od dawna, ale póki co, tak jak napisałem: przetarg został unieważniony, nie wiem czy jest drugi. Do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 04 sty 2013, 16:10

I stał się cud. O północy został zniesiony zakaz wjazdu wagonów piętrowych do podmiejskiego tunelu średnicowego.
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... ejska.html

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 sty 2013, 16:27

At last.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27409
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 sty 2013, 16:28

Oby nikomu nie przyszło do głowy korzystać z tej możliwości :/
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 sty 2013, 16:38

Bo?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ