Remont tunelu Ĺrednicowego
Moderator: JacekM
Zagadka wyjatkowo trudna...
jest to mocowanie sieci trakcyjnej na stacji Monistrol w Hiszpanii... stacja górna, linia metra R5 Barcelona(pl.Espanya - Manresa Baixador) odgałęzienie szlaku kolejki górskiej na stacji Monistrol de Montserrat do klasztoru Benedyktynów.
Montserrat to główny ośrodek religijny regionu Katalonii i jeden z ważniejszych ośrodków pielgrzymkowych, głównie za sprawą Czarnej Madonny, zwanej La Moreneta. Legenda głosi, że wyrzeźbił ją św. Łukasz, a do Barcelony przywiózł św. Piotr. Ukrywana przed Maurami miała zostać cudownie odnaleziona w jednej z grot masywu Montserrat w IX wieku.
jest to mocowanie sieci trakcyjnej na stacji Monistrol w Hiszpanii... stacja górna, linia metra R5 Barcelona(pl.Espanya - Manresa Baixador) odgałęzienie szlaku kolejki górskiej na stacji Monistrol de Montserrat do klasztoru Benedyktynów.
Montserrat to główny ośrodek religijny regionu Katalonii i jeden z ważniejszych ośrodków pielgrzymkowych, głównie za sprawą Czarnej Madonny, zwanej La Moreneta. Legenda głosi, że wyrzeźbił ją św. Łukasz, a do Barcelony przywiózł św. Piotr. Ukrywana przed Maurami miała zostać cudownie odnaleziona w jednej z grot masywu Montserrat w IX wieku.
Wybacz, ale Twoja ciekawa zagadka raczej do zagadek kolejowych, a nie do remontu tunelu. W tym temacie oczekiwałbym, jeśli już nie informacji, to, niech i będzie, zagadek dotyczących tunelu średnicowego. Ja mam za chwilę podać zdjęcie śrubki i ćwierci podkładu i zgadujcie, czy to Chile, czy Antyle? Litości...
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
Sorry... ale to bezpośrednio dotyczy sporów technicznego rozwiazania mocowań sieci trakcyjnej w miejscach gdzie są trudnosci z jej eksploatacją i skierowana była raczej do specjalistów.
Zagadka była po to by sprawdzić jak mieszkancy Warszawy i okolic są zainteresowani szczegółami infrastruktury kolejowej i jej problemami. Co prawda przeciętnego pasażera nie interesuje jakaś tam sieć, jego interesuje tylko przejazd i dlaczego pociąg jest opóźniony.
Zagadka była po to by sprawdzić jak mieszkancy Warszawy i okolic są zainteresowani szczegółami infrastruktury kolejowej i jej problemami. Co prawda przeciętnego pasażera nie interesuje jakaś tam sieć, jego interesuje tylko przejazd i dlaczego pociąg jest opóźniony.
" Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain
Planowana była mała modernizacja sieci trakcyjnej w tunelu. Miała być dołożona warstwa izolacyjna na stropie, pewnie chcieli podciągnąć sieć o te ostatnie centymetry do góry. Niestety, przetarg unieważniono. Najtańsza oferta przekroczyła założenia.
Czary- mary, hokus - pokus
http://www.rynek-kolejowy.pl/33128/Poci ... olacja.htm
http://www.rynek-kolejowy.pl/33128/Poci ... olacja.htm
Po kilku latach od remontu, po którym okazało się, że pociągi piętrowe Kolei Mazowieckich są za wysokie, by wjechać do tunelu średnicowego w Warszawie, od stycznia znów stanie się to możliwe. Dość proste prace w tunelu nie wymagają użycia sztywnej sieci trakcyjnej
W warszawskim tunelu średnicowym zmniejszył się prześwit po przeprowadzonym w latach 2006-2007 remoncie. Wynikało to z konieczności wzmocnienia płyty podtorowej tunelu. Aby na powrót umożliwić przejazd tunelem podmiejskim warszawskiej linii średnicowej, który prowadzi pomiędzy przystankami Warszawa Powiśle i Warszawa Śródmieście, PKP PLK chciała powiększyć skrajnię taborową dzięki zastosowaniu sztywnej sieci trakcyjnej.
W tym celu PKP PLK zamontowała w październiku 2010 roku pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, w tunelu prowadzącym do stacji Tunel (w torze nr 1). Testowa instalacja, od wielu lat stosowana w innych krajach, umożliwiła uzyskanie homologacji tego rozwiązania w Polsce, w celu zastosowania go właśnie na warszawskiej "średnicy", gdzie warunki są trudniejsze.
Teraz okazuje się, że nie było to konieczne. Jak poinformował "Rynek Kolejowy" Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK, już 1 lipca zarządca infrastruktury rozpocznie przystosowywanie tunelu do przejazdu pociągów piętrowych - Nie będzie montowana sztywna sieć trakcyjna - zaskakuje rzecznik. W jaki sposób PLK chce przygotować tunel dla pociągów piętrowych? - Prace związane będą z zabezpieczeniem stropu tunelu średnicowego materiałem izolacyjnym i regulacją sieci trakcyjnej - wyjaśnia Siemieniec.
- Planowane zakończenie to koniec 2012 r. Roboty wykonywane będą w porze nocnej przy sześciogodzinnym zamknięciu jednego z torów i pięciogodzinnym zamknięciu drugiego toru z wyłączeniem napięcia w sieci trakcyjnej nad tymi torami - wyjaśnia Mirosław Siemieniec. Zatem już od początku 2013 roku piętrowe pociągi Kolei Mazowieckich powinny już móc wjeżdżać na najważniejszy przystanek podmiejski w Warszawie.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
I stał się cud. O północy został zniesiony zakaz wjazdu wagonów piętrowych do podmiejskiego tunelu średnicowego.
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... ejska.html
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... ejska.html