Strona 33 z 44

: 28 lip 2008, 22:13
autor: JaBaal
Tory to są, zarówno w Grodzisku, jak i w Warszawie Al. Jerozolimskie - tylko krawędź styczna do tych 'dalekobieżnych' torów jest tylko jedna. Dziwne. Np. w Grodzisku wszelkie pociągi nie zatrzymujące się, a jadące w stronę Warszawy, przejeżdżają przy tej krawędzi... Te w stronę zachodnią jadą torem następnym, nie przylegającym do żadnej krawędzi. Nie przyjrzałem się dokładnie, ale w Alejach też jest 'trochę torów' pomiędzy linią WKD a krawędzią.

: 28 lip 2008, 23:47
autor: bohunu
Poniżej taki koci rys, może trochę rozjaśni o co biega w Alejach :P

EDIT
3R i 4R - tory podmiejskie
1R i 2R - dalekobieżne

: 28 lip 2008, 23:50
autor: fik
Jeszcze byś kierunki oznaczył :-p

L510 to łącznica na Warszawę Główną Towarową vel Odolany, tory 1R i 2R to linia 8, czyli dalekobieżne, 3R i 4R to łącznica 445, czyli wejście w układ podmiejski zachodniej, nieopisany tor przechodzący pod torami 1-3R to bodaj podmiejski wjazd ze Skierniewic na Zachodnią.

: 28 lip 2008, 23:50
autor: Szymon
Na szkicu brakuje kozłów oporowych na zejściach 2R L8 i L510, ale to taki mały szczegół. ;P Zagłębiając się w szczegóły warto by jeszcze oznaczyć perony, niżej jest Peron 1 a wyżej 2. ;-)

: 28 lip 2008, 23:53
autor: MeWa
JaBaal pisze:krawędź styczna do tych 'dalekobieżnych' torów jest tylko jedna
z rysunku wynika, że wszystkie tory dalekobieżne i podmiejske w ruchu pasażerskim są przy peronach.

: 28 lip 2008, 23:54
autor: bohunu
Mr_Kolesław pisze:Na szkicu brakuje kozłów oporowych na zejściach 2R L8 i L510, ale to taki mały szczegół. ;P
Nie jestem jeszcze pewien przejść międzytorowych, może jutro się wybiorę zobaczyć to sprawdzę w naturze.

[ Dodano: Pon 28 Lip, 2008 23:55 ]
Fikander pisze:nieopisany tor przechodzący pod torami 1-3R to bodaj podmiejski wjazd ze Skierniewic na Zachodnią.
dokładnie, zapomniałem opisać 4W L447

: 28 lip 2008, 23:56
autor: Szymon
MeWa pisze:
JaBaal pisze:krawędź styczna do tych 'dalekobieżnych' torów jest tylko jedna
z rysunku wynika, że wszystkie tory dalekobieżne i podmiejske w ruchu osobowym są przy peronach.
Zgadza się. :smile:
bohun pisze:
Mr_Kolesław pisze:Na szkicu brakuje kozłów oporowych na zejściach 2R L8 i L510, ale to taki mały szczegół. ;P
Nie jestem jeszcze pewien przejść międzytorowych, może jutro się wybiorę zobaczyć to sprawdzę w naturze.
Wszystko okej. :D

: 29 lip 2008, 7:43
autor: Glonojad
Tak, jest (chyba, nie jestem pewien głowicy południowej) pewna elastyczność wyboru toru przez podmiejski "do Radomia", która w teorii umożliwi wyprzedzanie przez dalekobieżne. Aczkolwiek w takim układzie lepiej by było, gdyby były dwa perony wyspowe (tor 4R przy dwóch peronach) co oszczędziłoby pasażerowi ryzyka "biegania" (bo dalekobieżny musi 1R jechać, a podmiejski może zmienić krawędź).

: 29 lip 2008, 14:32
autor: przewoz
inż. Glonojad pisze:Tak, jest (chyba, nie jestem pewien głowicy południowej) pewna elastyczność wyboru toru przez podmiejski "do Radomia", która w teorii umożliwi wyprzedzanie przez dalekobieżne.
No właśnie do pełni szczęścia brakuje zejścia z toru 2/4R na 1R w kierunku południowym... Osobowy stał by sobie spokojnie na swoim peronie, a pospieszny wyprzedził by przy peronie 2. Z tego co pamiętam rozjazdy są tam na więcej niż 40km/h (musze się tam przejechać po zakońćzeniu i zweryfikować), więc odbywało by się to bez straty dla pociągu dalekobieżnego, który tam i tak dużo szybciej nie pojedzie. Na samej łącznicy 445 też prędkosći niskie - 50 i 60km/h.

: 29 lip 2008, 18:10
autor: fik
przewoz pisze:Z tego co pamiętam rozjazdy są tam na więcej niż 40km/h
Są pasy na semaforach, więc tak.

: 29 lip 2008, 19:44
autor: Szymon
przewoz pisze:
inż. Glonojad pisze:Tak, jest (chyba, nie jestem pewien głowicy południowej) pewna elastyczność wyboru toru przez podmiejski "do Radomia", która w teorii umożliwi wyprzedzanie przez dalekobieżne.
No właśnie do pełni szczęścia brakuje zejścia z toru 2/4R na 1R w kierunku południowym... Osobowy stał by sobie spokojnie na swoim peronie, a pospieszny wyprzedził by przy peronie 2. Z tego co pamiętam rozjazdy są tam na więcej niż 40km/h (musze się tam przejechać po zakońćzeniu i zweryfikować), więc odbywało by się to bez straty dla pociągu dalekobieżnego, który tam i tak dużo szybciej nie pojedzie. Na samej łącznicy 445 też prędkosći niskie - 50 i 60km/h.
Rozjazdy są na 60km/h: LINK. Paski na semaforach też na tyle samo. :smile:

: 30 lip 2008, 8:25
autor: przewoz
Są pasy na semaforach, więc tak.
Rozjazdy są na 60km/h: LINK. Paski na semaforach też na tyle samo.
No właśnie, właśnie, tak też mi się wydawało (nie pamiętając mapy szczegółowej) ;-)
Ale zjazdu z toru 2/4R na 1R w kierunku południowym chyba jednak nie ma, a przydał by się.

: 30 lip 2008, 9:36
autor: Szymon
przewoz pisze:Ale zjazdu z toru 2/4R na 1R w kierunku południowym chyba jednak nie ma, a przydał by się.
No tego niestety nie ma... Stwarza to problem w momencie jakiegoś wypadku na 2R na odcinku od Alej do Służewca, bo wtedy pociągi będą musiały jeździć od Zachodniego przez 1R i 3R... :-?

: 01 sie 2008, 0:32
autor: JaBaal
MeWa pisze:
JaBaal pisze:krawędź styczna do tych 'dalekobieżnych' torów jest tylko jedna
z rysunku wynika, że wszystkie tory dalekobieżne i podmiejske w ruchu pasażerskim są przy peronach.
Może 'niegramotnie' napisałem tamto zdanie, ale miałem na myśli Grodzisk, a nie Aleje.
inż. Glonojad pisze:Tak, jest (chyba, nie jestem pewien głowicy południowej) pewna elastyczność wyboru toru przez podmiejski "do Radomia", która w teorii umożliwi wyprzedzanie przez dalekobieżne.
Jeśli rysunek Bohuna jest prawidłowy, to podmiejski z krawędzi przy 4R 'do Radomia' nie wjedzie potem na tor właściwy :-k

: 01 sie 2008, 1:08
autor: MeWa
JaBaal pisze:Jeśli rysunek Bohuna jest prawidłowy, to podmiejski z krawędzi przy 4R 'do Radomia' nie wjedzie potem na tor właściwy
to znaczy? Tor właściwy - o jaki Ci chodzi?