Moderator: Wiliam
-
Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
-
Kontakt:
Post
autor: Kleszczu » 19 paź 2007, 11:39
Piotrek pisze:8-10 lat? Rany, ile oni chcą to robić
![](*,) ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Tak gdzieś z 5 lat dłużej niż powinni
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
-
Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Post
autor: Glonojad » 19 paź 2007, 12:12
To jest prawdopodobnie pierwszy przypadek realnego terminu.
W krajach skandynawskich inwestycje publiczne, duże, infrastrukturalne, od pomysłu do wstęgi trwają właśnie lat 10.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36672
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Post
autor: Bastian » 19 paź 2007, 12:23
Pomysł to chyba był już dawno?
![chtry :>](./images/smilies/chytry.gif)
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Post
autor: Glonojad » 19 paź 2007, 12:34
Tak, ale tam po pomyśle zaczynają się prace studialne - większośc pomysłówi tak już była za Starzyńskiego
![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
Piotrek
- Posty: 6106
- Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
- Lokalizacja: Radiowo/Bemowo
Post
autor: Piotrek » 19 paź 2007, 12:57
duże, infrastrukturalne,
No ale to nie jest aż tak duża inwestycja. Nie ma 100 kilmetrów, tuneli etc...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
-
Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Post
autor: Glonojad » 19 paź 2007, 13:06
Nie nazwałbym tej inwestycji małą. Taka droga przez suburbia jest istotnie droższa, niż przez "pola" - pewnie odpowiada 30-40 km ekspresówki "na wsi".
8-10 to pewnie nadmiar ostrożności, ale PnB może się przedłużyć sporo - do dwóch lat (bo wojewodom niespieszno, oj niespieszno z rozpatrywaniem odwołań), prztargi mogą trwać i półtora roku, rok na projektowanie i dwa-trzy na budowę. Trochę krócej, jeżeli będzie zaprojektuj i wybuduj...
-
Piotrek
- Posty: 6106
- Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
- Lokalizacja: Radiowo/Bemowo
Post
autor: Piotrek » 19 paź 2007, 13:16
Nie nazwałbym tej inwestycji małą.
Mała nie, ale z pewnością nie jest to ogromna inwestycja. Po prostu - normalna.
inż. Glonojad pisze:Taka droga przez suburbia jest istotnie droższa, niż przez "pola" - pewnie odpowiada 30-40 km ekspresówki "na wsi".
Pewnie masz rację, tyle że 30-40 km ekspresówki na wsi, też nie powinno się budować 8-10 lat...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
-
Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Post
autor: Glonojad » 19 paź 2007, 15:08
Piotrek pisze:Nie nazwałbym tej inwestycji małą.
Mała nie, ale z pewnością nie jest to ogromna inwestycja. Po prostu - normalna.
inż. Glonojad pisze:Taka droga przez suburbia jest istotnie droższa, niż przez "pola" - pewnie odpowiada 30-40 km ekspresówki "na wsi".
Pewnie masz rację, tyle że 30-40 km ekspresówki na wsi, też nie powinno się budować 8-10 lat...
Też wymaga odpowiedniego przygotowania. Samo zagadnienie scalania działek może być zabawne, jeśli wcześniej tego nie przemyślano na etapie projektowania.
-
Piotrek
- Posty: 6106
- Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
- Lokalizacja: Radiowo/Bemowo
Post
autor: Piotrek » 19 paź 2007, 15:09
inż. Glonojad pisze:Też wymaga odpowiedniego przygotowania.
Rozumiem to wszystko, ale bronisz tego jakbyś uważał to za normalne, budować taki odcinek do 10 lat...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
-
Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Post
autor: Glonojad » 19 paź 2007, 15:30
Uważam, że w momencie, gdy nie ma prawie nic, 6-7 lat nie powinno nikogo szokować. Napisałem przecież o 13:06, że 10 to nadmiar ostrożności.
![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
tomkrt
- Posty: 189
- Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12
Post
autor: tomkrt » 19 paź 2007, 15:49
oficjalne info ze strony Urzędu Wojewódzkiego
"Zielone światło" dla Wschodniej Obwodnicy Warszawy
W piątek 19 października Wojewoda Mazowiecki Jacek Sasin podpisał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia – budowa Wschodniej Obwodnicy Warszawy na odcinku od węzła „Marki” do węzła „Lubelska”. Na uroczystości obecni byli: Dyrektor Wydziału Środowiska i Rolnictwa MUW- Teresa Stachowicz, Dyrektor Wydziału Skarbu Państwa i Nieruchomości Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego - Tomasz Papis oraz Dyrektor Wydziału Infrastruktury MUW - Robert Mościcki.
Podpisana przez Jacka Sasina decyzja środowiskowa dla Wschodniej Obwodnicy Warszawy jest istotnym krokiem prowadzącym do powstania drogi niezwykle ważnej z punktu widzenia mieszkańców wschodnich rubieży stolicy, okolicznych miejscowości, jak również kierowców podróżujących z północy Polski w kierunku Lublina. Dokument ten jest zielonym światłem dla inwestora do ubiegania się o decyzję lokalizacyjną, a następnie o pozwolenie na budowę trasy, która pozwoli na połączenie systemu warszawskich dróg miejskich z układem dróg krajowych i wyprowadzenie ruchu samochodowego z centrum Warszawy. WOW, według wybranego wariantu IIIA, połączy Marki ze Starą Miłosną i Zakrętem, a Warszawę z wylotami dróg krajowych w kierunku Białegostoku, Terespola i Lublina.
Warunki realizacji przedsięwzięcia zostały uzgodnione przez Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego (23.06.2006 r.) i Ministra Rozwoju Regionalnego (10.07.2007 r.). W trakcie postępowania zapewniono społeczeństwu możliwość udziału w nim, m. in. podczas zorganizowanej 30 sierpnia w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim otwartej rozprawy administracyjnej.
WOW będzie drogą krajową o parametrach drogi ekspresowej dwujezdniowej, docelowo o 3 pasach ruchu. W I etapie między Markami a Drewnicą powstanie jezdnia trzypasmowa, a na pozostałych odcinkach – jezdnia dwupasmowa z możliwością wybudowania trzeciego pasa ruchu.
Obwodnica będzie miała 19,2 km długości. Na piętnastokilometrowym odcinku będą ustawione ekrany akustyczne, a na terenach leśnych planuje się dosadzenie drzew i krzewów. W sąsiedztwie zabudowań powstaną pasy zieleni odpornej na zanieczyszczenia powietrza. Przewidziano także ustawienie 9 przejść dla zwierząt i 4 dla płazów.
W przyszłości Wschodnia Obwodnica Warszawy wejdzie w skład ekspresowej obwodnicy Warszawy, która będzie się łączyć z budowaną autostradą A-2.
![Obrazek](http://www.mazowieckie.pl/img.php?id=2111)
-
Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
-
Kontakt:
Post
autor: Kleszczu » 19 paź 2007, 16:17
inż. Glonojad pisze:Trochę krócej, jeżeli będzie zaprojektuj i wybuduj...
Ale ten system dopiero w Polsce startuje. Ciekawe jak się sprawdzi. Już są pierwsze przetargi w tym systemie ogłoszone.
UW pisze:budowaną autostradą A-2.
![:rotfl:](./images/smilies/rotfl.gif)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
-
Piotrek
- Posty: 6106
- Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
- Lokalizacja: Radiowo/Bemowo
Post
autor: Piotrek » 19 paź 2007, 16:53
Kleszczu pisze:![:rotfl:](./images/smilies/rotfl.gif)
Pewnie chodzi o to, że jak ta obwodnica będzie zrobiona, to A-2 będzie w fazie budowy
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
-
Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
-
Kontakt:
Post
autor: Kleszczu » 19 paź 2007, 18:26
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
-
Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Post
autor: Glonojad » 19 paź 2007, 21:48
R-11 Kleszczowa pisze:inż. Glonojad pisze:Trochę krócej, jeżeli będzie zaprojektuj i wybuduj...
Ale ten system dopiero w Polsce startuje. Ciekawe jak się sprawdzi. Już są pierwsze przetargi w tym systemie ogłoszone
SIP w Tramwajach Warszawskich jest własnie tą metodą realizowany
[ Komentarz dodany przez: Bastian: 2007-10-19, 21:55 ]
Korekta tagów.