Obwodnica ekspresowa Warszawy: S2-S7/S8-S17

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 19 paź 2007, 11:39

Piotrek pisze:8-10 lat? Rany, ile oni chcą to robić ](*,)
Tak gdzieś z 5 lat dłużej niż powinni :-$
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 paź 2007, 12:12

To jest prawdopodobnie pierwszy przypadek realnego terminu.

W krajach skandynawskich inwestycje publiczne, duże, infrastrukturalne, od pomysłu do wstęgi trwają właśnie lat 10.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 paź 2007, 12:23

Pomysł to chyba był już dawno? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 paź 2007, 12:34

Tak, ale tam po pomyśle zaczynają się prace studialne - większośc pomysłówi tak już była za Starzyńskiego :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 19 paź 2007, 12:57

duże, infrastrukturalne,
No ale to nie jest aż tak duża inwestycja. Nie ma 100 kilmetrów, tuneli etc...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 paź 2007, 13:06

Nie nazwałbym tej inwestycji małą. Taka droga przez suburbia jest istotnie droższa, niż przez "pola" - pewnie odpowiada 30-40 km ekspresówki "na wsi".

8-10 to pewnie nadmiar ostrożności, ale PnB może się przedłużyć sporo - do dwóch lat (bo wojewodom niespieszno, oj niespieszno z rozpatrywaniem odwołań), prztargi mogą trwać i półtora roku, rok na projektowanie i dwa-trzy na budowę. Trochę krócej, jeżeli będzie zaprojektuj i wybuduj...

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 19 paź 2007, 13:16

Nie nazwałbym tej inwestycji małą.
Mała nie, ale z pewnością nie jest to ogromna inwestycja. Po prostu - normalna.
inż. Glonojad pisze:Taka droga przez suburbia jest istotnie droższa, niż przez "pola" - pewnie odpowiada 30-40 km ekspresówki "na wsi".
Pewnie masz rację, tyle że 30-40 km ekspresówki na wsi, też nie powinno się budować 8-10 lat...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 paź 2007, 15:08

Piotrek pisze:
Nie nazwałbym tej inwestycji małą.
Mała nie, ale z pewnością nie jest to ogromna inwestycja. Po prostu - normalna.
inż. Glonojad pisze:Taka droga przez suburbia jest istotnie droższa, niż przez "pola" - pewnie odpowiada 30-40 km ekspresówki "na wsi".
Pewnie masz rację, tyle że 30-40 km ekspresówki na wsi, też nie powinno się budować 8-10 lat...
Też wymaga odpowiedniego przygotowania. Samo zagadnienie scalania działek może być zabawne, jeśli wcześniej tego nie przemyślano na etapie projektowania.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 19 paź 2007, 15:09

inż. Glonojad pisze:Też wymaga odpowiedniego przygotowania.
Rozumiem to wszystko, ale bronisz tego jakbyś uważał to za normalne, budować taki odcinek do 10 lat...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 paź 2007, 15:30

Uważam, że w momencie, gdy nie ma prawie nic, 6-7 lat nie powinno nikogo szokować. Napisałem przecież o 13:06, że 10 to nadmiar ostrożności. :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

tomkrt
Posty: 189
Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12

Post autor: tomkrt » 19 paź 2007, 15:49

oficjalne info ze strony Urzędu Wojewódzkiego
"Zielone światło" dla Wschodniej Obwodnicy Warszawy

W piątek 19 października Wojewoda Mazowiecki Jacek Sasin podpisał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia – budowa Wschodniej Obwodnicy Warszawy na odcinku od węzła „Marki” do węzła „Lubelska”. Na uroczystości obecni byli: Dyrektor Wydziału Środowiska i Rolnictwa MUW- Teresa Stachowicz, Dyrektor Wydziału Skarbu Państwa i Nieruchomości Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego - Tomasz Papis oraz Dyrektor Wydziału Infrastruktury MUW - Robert Mościcki.

Podpisana przez Jacka Sasina decyzja środowiskowa dla Wschodniej Obwodnicy Warszawy jest istotnym krokiem prowadzącym do powstania drogi niezwykle ważnej z punktu widzenia mieszkańców wschodnich rubieży stolicy, okolicznych miejscowości, jak również kierowców podróżujących z północy Polski w kierunku Lublina. Dokument ten jest zielonym światłem dla inwestora do ubiegania się o decyzję lokalizacyjną, a następnie o pozwolenie na budowę trasy, która pozwoli na połączenie systemu warszawskich dróg miejskich z układem dróg krajowych i wyprowadzenie ruchu samochodowego z centrum Warszawy. WOW, według wybranego wariantu IIIA, połączy Marki ze Starą Miłosną i Zakrętem, a Warszawę z wylotami dróg krajowych w kierunku Białegostoku, Terespola i Lublina.

Warunki realizacji przedsięwzięcia zostały uzgodnione przez Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego (23.06.2006 r.) i Ministra Rozwoju Regionalnego (10.07.2007 r.). W trakcie postępowania zapewniono społeczeństwu możliwość udziału w nim, m. in. podczas zorganizowanej 30 sierpnia w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim otwartej rozprawy administracyjnej.

WOW będzie drogą krajową o parametrach drogi ekspresowej dwujezdniowej, docelowo o 3 pasach ruchu. W I etapie między Markami a Drewnicą powstanie jezdnia trzypasmowa, a na pozostałych odcinkach – jezdnia dwupasmowa z możliwością wybudowania trzeciego pasa ruchu.

Obwodnica będzie miała 19,2 km długości. Na piętnastokilometrowym odcinku będą ustawione ekrany akustyczne, a na terenach leśnych planuje się dosadzenie drzew i krzewów. W sąsiedztwie zabudowań powstaną pasy zieleni odpornej na zanieczyszczenia powietrza. Przewidziano także ustawienie 9 przejść dla zwierząt i 4 dla płazów.

W przyszłości Wschodnia Obwodnica Warszawy wejdzie w skład ekspresowej obwodnicy Warszawy, która będzie się łączyć z budowaną autostradą A-2.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 19 paź 2007, 16:17

inż. Glonojad pisze:Trochę krócej, jeżeli będzie zaprojektuj i wybuduj...
Ale ten system dopiero w Polsce startuje. Ciekawe jak się sprawdzi. Już są pierwsze przetargi w tym systemie ogłoszone.
UW pisze:budowaną autostradą A-2.
:rotfl:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 19 paź 2007, 16:53

Kleszczu pisze::rotfl:
Pewnie chodzi o to, że jak ta obwodnica będzie zrobiona, to A-2 będzie w fazie budowy :P
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 19 paź 2007, 18:26

Piotrek pisze:
Kleszczu pisze::rotfl:
Pewnie chodzi o to, że jak ta obwodnica będzie zrobiona, to A-2 będzie w fazie budowy :P
Jak dobrze pójdzie to będzie na szczęście odwrotnie :P
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 paź 2007, 21:48

R-11 Kleszczowa pisze:
inż. Glonojad pisze:Trochę krócej, jeżeli będzie zaprojektuj i wybuduj...
Ale ten system dopiero w Polsce startuje. Ciekawe jak się sprawdzi. Już są pierwsze przetargi w tym systemie ogłoszone
SIP w Tramwajach Warszawskich jest własnie tą metodą realizowany :p

[ Komentarz dodany przez: Bastian: 2007-10-19, 21:55 ]
Korekta tagów.

ODPOWIEDZ