A do mnieGlonojad pisze:na WKD do Michałowic lub Pruszkowa z obsługą tramwajami dwukierunkowymi (30-metrowymi, nie 60-metrowymi
Jedynie 10km z Reguł. I miejsce na zajezdnie
Moderator: JacekM
Czy Komorów lub Podkowa Leśna generowała takie potoki jak obecnie?Colony pisze:rzyn wygenerował by potoki?
http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1623227,0, ... omosc.htmlNie będzie nowych składów WKD
Warszawska Kolej Dojazdowa nie kupi 14 nowych pociągów. Ceny ofert znacznie przewyższały kwotę, którą WKD chciało przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Postępowanie przetargowe zostało unieważnione.
Nowe pociągi dla WKD
Przetarg na nowy tabor został rozpisany w maju, a oferty zostały otwarte 19 sierpnia. Wystartowały w nim dwie firmy: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz i Newag z Nowego Sącza. Oferta spółki z Bydgoszczy była najtańsza, ale opiewała na 341,6 mln zł, podczas gdy przewoźnik zamierzał przeznaczyć na ten cel 291,4 mln zł.
Spróbują raz jeszcze
- Chcemy ogłosić nowy przetarg jeszcze do końca tego roku - mówi w rozmowie z portalem tvnwarszawa.pl Krzysztof Kulesza, rzecznik WKD.
Na razie nie wiadomo czy WKD zdecyduje się zwiększyć fundusze na zakup nowego taboru. - Zastanawiamy się nad tym. Na razie musimy na spokojnie przeanalizować przetarg i ewentualnie zmienić niektóre jego warunki - twierdzi Kulesza.
WKD wozi pasażerów na linii Warszawa Śródmieście - Grodzisk Mazowiecki, z odgałęzieniem w Podkowie Leśnej do Milanówka. Dysponuje obecnie 31 zespołami trakcyjnymi, wyprodukowanymi w 1972 r., które łączy w 15 składów i jednym nowoczesnym pociągiem przystosowanym do przewozu niepełnosprawnych, z obniżoną podłogą, klimatyzacją i monitoringiem. Z połączeń korzysta dziennie około 26 tys. pasażerów.
mdaw/mz
Zmiana napięcia to w przypadku WKD nie głupota, jeżeli ma po tej linii być prowadzony ruch kolejowy pojazdów kolejowych. Bezsensowny był pomysł postawienia wymogu zmiany napięcia taboru w trakcie jego eksploatacji. Przebudowa 3 lub 4 podstacji z 0,6kV na 3kV czy jakikolwiek inny system w którymkolwiek etapie modernizacji nie odbędzie się w 48 godzin!!! Modernizacja linii powinna przebiegać dwuzadaniowo, równolegle zapewnienie taboru na nowy system, przetestowanego i homologowanego poza siecią WKD i równoczesna przebudowa lub budowa 2- 3 podstacji, tak aby w jeden weekend wprowadzić nowy tabor i przełączyć napięcie w sieci. Przy okazji to na "zmagazynowanie" nowego taboru potrzeba ok. 900 m toru- może milanowska końcówka linii? Co do zmiany ruchu na tramwajowy to przypuszczam, że:1. wcześniej osiągnięty zostanie kres zdolności przewozowej, 2. w przypadku ruchu wahadłowego po jednym torze 30metrowy tramwaj zaoferuje znacznie mniej miejsca pasażerom niż 60metrowy ezt, 3. zimą pojazdy tramwajowe mogą mieć problemy z osiągami w trudnych warunkach zimowych-śnieg (linia biegnie również w terenie niezabudowanym i nie zalesionym). Ciekawe kiedy następne i jakie podejście do wymiany taboru? Farba na EN94 coraz grubsza...SławekM pisze:Wystarczy zrezygnować z tej głupoty czyli przejścia z 600V na 3kV i cena pociągu spadnie...
Że też ten tramwaj takich problemów nie maPiotr Wi pisze:3. zimą pojazdy tramwajowe mogą mieć problemy z osiągami w trudnych warunkach zimowych-śnieg (linia biegnie również w terenie niezabudowanym i nie zalesionym).
Maksymalna przepustowość linii tramwajowej na taborze 2,40 i długości składu 60 m, przy sterowaniu kolejowym (następstwo 100 sekund), to ponad 21 000 pasażerów na godzinę na kierunek przy standardzie 6,7 os/metr i prawie 16 000 pasażerów na godzinę na kierunek przy standardzie 5 osób na metr.Piotr Wi pisze: Co do zmiany ruchu na tramwajowy to przypuszczam, że:1. wcześniej osiągnięty zostanie kres zdolności przewozowej,
Tramwaje także mogą jeździć w trakcji wielokrotnej.2. w przypadku ruchu wahadłowego po jednym torze 30metrowy tramwaj zaoferuje znacznie mniej miejsca pasażerom niż 60metrowy ezt,
Przepraszam, ale to jest bujda na resorach. Jakieś źródło?3. zimą pojazdy tramwajowe mogą mieć problemy z osiągami w trudnych warunkach zimowych-śnieg (linia biegnie również w terenie niezabudowanym i nie zalesionym).
Ok, a zasilanie przy 600V- ile jeszcze podstacji trzeba zbudować aby osiągnąć takie następstwo jeśli zajdzie potrzeba?Czy system o wyższym napięciu nie jest bardziej ekonomiczny w eksploatacji? Co do łącznika WKD z TW to trudno sobie wyobrazić sobie jego realizację, skoro od połowy lat 70 ubiegłego wieku nie połączono jezdni Alej Jerozolimskich od strony Pruszkowa inaczej niż przez ul.Niemcewicza. Ponadto 60m tramwaj na warszawskich skrzyżowaniach? Co do śniegu to zgoda słaby argument -i tak sprzątać trzeba. EN94 i wcześniej EN80 też przegrywały walkę z zimą.Glonojad pisze:Maksymalna przepustowość linii tramwajowej na taborze 2,40 i długości składu 60 m, przy sterowaniu kolejowym (następstwo 100 sekund), to ponad 21 000 pasażerów na godzinę na kierunek przy standardzie 6,7 os/metr i prawie 16 000 pasażerów na godzinę na kierunek przy standardzie 5 osób na metr.