O spółce Przewozy Regionalne

Moderator: JacekM

Gacek
Posty: 1460
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Loża Sadystów- marquis de Sade. Gare Centrale
Kontakt:

Post autor: Gacek » 01 lis 2009, 22:35

Adam G. pisze:to PKP Intercity powinno się pogonić w ch**. przepraszam, ale już po prostu brak mi słów na taką bezczelność tej spółki! kto tu kurczę narusza zasady konkurencji?! nie podoba się, że potrafią zrobić coś tańszego, co przyciąga ludzi? nie podoba się, że większość działań IC od czasów zejścia ze stanowiska p. Prześlugi to pasmo porażek?
Chociaż nie jestem fanem ani PKP SA, ani PICu to jednak muszę zdementować tę wiadomość. Kogoś z dziennikarzy poniosła fantazja.
Całuję Was w Wasze małe serduszka.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 01 lis 2009, 22:52

Gacek pisze:Chociaż nie jestem fanem ani PKP SA, ani PICu to jednak muszę zdementować tę wiadomość. Kogoś z dziennikarzy poniosła fantazja.
Cóż. Czarny humor (wychodzi na to), ale niestety - taki scenariusz jest realny.... :(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 02 lis 2009, 17:02

Ale sęk w tym, że PIC naprawdę uważa IR za złamanie ich monopolu na przewozy międzywojewódzkie. Porównajcie słowa
"Od tego momentu (przekazania pospiesznych do PIC - przyp. mój) obsługa całego segmentu przewozów dalekobieżnych przypadła w udziale PKP Intercity SA, natomiast spółka PKP Przewozy Regionalne miała skupić się na realizacji przewozów regionalnych. Taka segmentacja rynku z czytelnie określonym profilem działalności (...)"
z tekstu "PKP PR, czyli sen gęsi o byciu łabędziem".

PIC się tam powołuje na rządową strategię, ale o ile wiem, to ustanowienie monopolu może być tylko na podstawie ustawy. Czy ten dokument rządowy ma taką rangę? Czy rzeczywiście cokolwiek wprowadza?

Oczywiście jestem przeciwnikiem monopolu PICu, tym bardziej, że przecież IR nie powinien stanowić im aż takiego problemu...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 lis 2009, 19:53

PKP Orzewozy Regionalne pisze:W związku z nieścisłymi informacjami zawartymi w komunikacie PKP SA z 30 października 2009 roku, Zarząd spółki PKP Przewozy Regionalne informuje, że obowiązująca Ugoda Restrukturyzacyjna zakłada wymagalność spłat należności wobec Grupy PKP dopiero w dniu 29 listopada 2009 roku.

Ponadto Zarząd PKP Przewozy Regionalne informuje, że propozycja spłaty zadłużenia, wcześniej skonsultowana z Radą Nadzorczą spółki, została przekazana do PKP SA 26 października br. Do dziś PKP SA nie odniosły się jednoznacznie do przedstawionych wówczas informacji.

Należy również zwrócić uwagę, że niezależnie od zapisów Ugody Restrukturyzacyjnej dotyczących spłat zadłużenia, PKP Przewozy Regionalne z własnej woli na bieżąco regulowały większość wierzytelności. Wpłaty te zostały wstrzymane dopiero po zablokowaniu przez komornika – na wniosek PKP Intercity – kont bankowych naszej spółki. Tym samym, wstrzymanie spłat po 9 października br. nie było przez nas zawinione.

Biorąc pod uwagę powyższe działanie PKP Intercity oraz przekazywanie przez PKP SA informacji o zaległościach, nasuwa się pytanie, czy działanie spółki PKP IC – należącej do Grupy PKP – nie jest działaniem na szkodę spółek Grupy PKP i jej samej.

Należy pamiętać, że w momencie usamorządowienia PKP PR, zadłużenie spółki wraz z rezerwami na zobowiązania, na które nie znaleziono pokrycia, wynosiło 360 mln zł.

Jednocześnie Zarząd PKP PR pragnie zaznaczyć, że spółka mimo trwającego procesu restrukturyzacyjnego, cały czas rozwija i ulepsza swoją ofertę chcąc zapewnić pasażerom w całej Polsce większą dostępność usług. Jednym z przykładów takich działań było wprowadzenie pociągów interREGIO, które – dzięki atrakcyjnej cenie – spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem pasażerów. W krótkim czasie stały się ważną alternatywą dla istniejących już połączeń na rynku, a także wzmocnieniem połączeń lokalnych.

Niestety, aktualne działania PKP IC oraz PKP SA mogą być odbierane jako próba wyeliminowania interREGIO z rynku usług jako rynkowej konkurencji. Taka sytuacja jest bardzo niepokojąca, gdyż może doprowadzić do zmonopolizowania przez PKP IC przewozów ponadregionalnych i – tym samym – do ograniczenia polskim pasażerom dostępu do alternatywnych usług.
http://www.pr.pkp.pl/aktualnosci,s,0,286.html
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 12 lis 2009, 22:49

Przewozy Regionalne podejrzewają PKP Intercity o praktyki monopolistyczne


PKP Przewozy Regionalne złożyły do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zawiadomienie o podejrzeniu stosowania przez PKP Intercity praktyk ograniczających konkurencję, polegających na nadużywaniu pozycji dominującej na rynku międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich.
PKP IC jest podmiotem dominującym na rynku międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich, a jego udział oscyluje wokół 89%. Ok. 11% rynku należy do spółki PKP PR, która świadczy usługi pod marką interREGIO. Przewozy PKP PR cieszą się znacznym, stale rosnącym zainteresowaniem pasażerów, m.in. ze względu na atrakcyjną cenę i godziny połączeń, co przypuszczalnie wymusza na PKP IC obniżanie cen biletów. Tym samym może to stanowić jeden z powodów, dla których PKP IC aktywnie stara się wyeliminować PKP PR z rynku, jako jedynego, ale groźnego konkurenta.

Złożone do UOKiK przez Przewozy Regionalne zawiadomienie prezentuje wiele okoliczności, które wskazują na stosowanie wobec PKP PR praktyk ograniczających konkurencję oraz zmierzających do zmonopolizowania rynku. Należy wśród nich wymienić:

*
zobowiązanie PKP PR do przekazania PKP IC dochodowego Oddziału Przewozy Międzywojewódzkie razem z nowoczesnym taborem kolejowym, co w znaczący sposób osłabiło pozycję rynkową spółki po przejęciu przez samorządy, pozbawiając ją cennych aktywów;
*
zawarcie aneksu do umowy ramowej pomiędzy PKP PR a Ministrem Infrastruktury tuż przed przekazaniem PKP IC Oddziału Przewozy Międzywojewódzkie, na mocy którego nastąpiło przedłużenie jej ważności o cztery lata, to jest do 2013 roku oraz przeniesienie praw z niej wynikających na PKP IC;
*
brak zgody Ministra Infrastruktury na dotowanie przewozów międzywojewódzkich o charakterze służby publicznej realizowanych przez PKP PR po dokonanym podziale, pomimo złożenia stosownego wniosku;
*
działania w zakresie uzgodnień związanych z rozkładem jazdy 2009/10, takie jak oprotestowanie przez PKP IC projektu połączeń PKP PR oraz proponowanego przydziału tras przez PKP Polskie Linie Kolejowe, zarządcę infrastruktury kolejowej, co ma utrudnić normalne funkcjonowanie spółki PKP PR i jej dalszy rozwój;
*
wszczęcie na wniosek PKP IC postępowania przed Prezesem Urzędu Transportu Kolejowego, które może zakończyć się wydaniem decyzji regulacyjnej, skutkującej administracyjnym ograniczeniem konkurencji na rynku międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich;
*
zajęcie przez komornika, na wniosek PKP IC, rachunków bankowych spółki PKP PR, co doprowadziło do sparaliżowania jej działalności i nastąpiło wbrew postanowieniom ugody restrukturyzacyjnej, której spółka PKP IC jest stroną;
*
narzucanie Przewozom Regionalnym niekorzystnych ekonomicznie warunków sprzedaży usług przez PKP IC, które wykorzystują swoją dominującą pozycję, a także uzależnienie PKP PR od pozostałych spółek Grupy PKP w zakresie wynajmu lokomotyw, dostaw energii czy wynajmu powierzchni dworcowych.

- Obawiam się, iż działania PKP IC i ewentualne wyeliminowanie jedynego konkurenta, tj. Przewozów Regionalnych, doprowadzą do zmonopolizowania przez PKP Intercity rynku międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich, a co za tym idzie zaszkodzą interesom konsumentów poprzez wzrost cen i spadek jakości proponowanych przez PKP IC usług - twierdzi prezes PKP PR Tomasz Moraczewski. - Praktyki tego typu dziwią tym bardziej, że spółka PKP IC ma zamiar wejść na giełdę.

Spółka PKP PR wierzy, iż Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uzna wszczęcie postępowania w niniejszej sprawie za zasadne.
http://www.pr.pkp.pl/aktualnosci,s,0,289.html

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 lis 2009, 22:51

Tylko czemu PR skarżą się na ministra i ustawę? Przecież tu UOKiK nic nie wskóra.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 lis 2009, 15:48

www.pr.pkp.pl pisze:Nowe logo i systemy zarządzania ruchem w Przewozy Regionalne (ex-PKP)


PKP Przewozy Regionalne* wprowadzają kolejne zmiany mające zapewnić pasażerom najwyższą jakość oferowanych usług. Poza nową nazwą – Przewozy Regionalne – zmienia system identyfikacji wizualnej oraz stawia na innowacyjny system zarządzania ruchem pociągów. Nowe rozwiązania pozwolą na lepsze wykorzystanie taboru kolejowego oraz w konsekwencji na usprawnienie zarządzania zasobami spółki.



Firma w niespełna rok po usamorządowieniu kończy procedurę zmiany nazwy spółki. Zgodnie z decyzją właścicieli, zrezygnowano z członu PKP w nazwie. Wprowadzono również nowe barwy korporacyjne przewoźnika - zieleń, błękit i granat. Pojawią się one m.in. na tablicach kierunkowych pociągów, w wystroju kas, drukowanych materiałach informacyjnych i promocyjnych oraz w nowym serwisie internetowym Przewozów Regionalnych.

– Decyzja o rebrandingu została podjęta po wielu analizach ekonomicznych i marketingowych – stwierdził Tomasz Moraczewski, prezes PKP Przewozy Regionalne. – Chcieliśmy podkreślić naszą odrębność od Grupy PKP i jednocześnie zasygnalizować pasażerom efekty działań restrukturyzacyjnych poprzez nowy system identyfikacji wizualnej. Nasza spółka powinna się kojarzyć z nowoczesną i dynamiczną firmą, która korzystając z kilkudziesięcioletniego dziedzictwa kolei w Polsce wprowadza najnowsze rozwiązania technologiczne, atrakcyjne produkty i wysoki poziom obsługi. W sensie ekonomicznym zmiana nazwy i logo to również wielomilionowe oszczędności dla spółki – dodał prezes Moraczewski. – Przewidywane koszty rebrandingu na lata 2009-2014 to ok. 450 tys. zł rocznie, natomiast spodziewane opłaty licencyjne za logo PKP to koszt ok. 7 mln zł rocznie.

Zmiany w spółce dotyczą również zastosowania innowacyjnych rozwiązań technologicznych i informatycznych, mających usprawnić zarządzanie taborem i dostosowywanie rozkładu jazdy pod kątem potrzeb pasażerów. Rozwijamy, wprowadzony w drugim kwartale tego roku, nowoczesny system monitorujący m.in. pracę kas, punktualność kursów, aktualne umiejscowienie pociągów, sprzedaż i odprawę podróżnych w pociągach, także dający podgląd na perony. Dzięki niemu będzie można optymalizować wielkość składów, by dopasować je do liczby pasażerów.

*nazwa „PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o. prawnie obowiązuje do czasu wpisania zmian do Krajowego Rejestru Sądowego
Żródło: http://www.pr.pkp.pl/aktualnosci,s,0,290.html

Obrazek
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 13 lis 2009, 15:54

Oni płacą za markę PKP, przecież to bardziej odstrasza pasażerów niż zachęca, powinni im dopłacać za to.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 13 lis 2009, 20:19

nie no, to logo to jest klęska...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 lis 2009, 20:47

A mi nie przeszkadza. Jest już takie duże na Wschodnim. Wygląda OK.

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 13 lis 2009, 20:54

nie no, to logo to jest klęska...
motto:
Byle Dalej! :)

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 13 lis 2009, 21:02

jasiu pisze:nie no, to logo to jest klęska...
Pierwsze skojarzenie to przekaz: "patrzcie w innych kierunkach, na nas się nie gapcie" :D

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 lis 2009, 23:06

A dla mnie zielono-biała kolorystyka jest podobna do Kolei Mazowieckich.

Skoro już PR wyleciały z PKP, to zmiana marki jest rzeczywiście nieunikniona.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 lis 2009, 21:56

KwZ pisze:A dla mnie zielono-biała kolorystyka jest podobna do Kolei Mazowieckich.
Więcej niebieskiego widzę... :-k
JKTpl pisze:Pierwsze skojarzenie to przekaz: "patrzcie w innych kierunkach, na nas się nie gapcie" :D
Mam skrajnie różne skojarzenia...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 lis 2009, 10:41

Wolfchen pisze:Więcej niebieskiego widzę... :-k
Nie mówię, że identyczna. Ale takie miałem pierwsze skojarzenie, które tu jest istotne.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ