Tabor Kolei Mazowieckich
Moderator: JacekM
W nowoczesnych pojazdach z klimą pasażer w ogóle nie musi myśleć o otwieraniu okien. Niechby to działało choć podobnie jak we Flircie, a nie grzanie sobie, chłodzenie sobie, nic pomiędzy.
I dlatego niektórzy ze sobą wożą klucz kwadrat
Raz w pojedynczym Nasielsku 91604 (jazda na śledzia) bardzo się przydał, bo jedna pasażerka była bliska omdlenia.
![:-D :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Raz w pojedynczym Nasielsku 91604 (jazda na śledzia) bardzo się przydał, bo jedna pasażerka była bliska omdlenia.
Kolejna moderna w ruchu - EN57AL-1651 - 10.03.2015.
Chodzi o to, żeby jednak nie trzeba było używać kwadrata. A okna i tak domyślnie powinny być odblokowane w razie czego. Nawet we Flirtach chyba były kiedyś odblokowane, a otwierania nie zdarzały się prawie wcale. Po prostu tam klima służy do utrzymania nie tylko temperatury powietrza, ale jego jakości. A w ALach to jest to raczej urządzenie do schładzania latem ![kwasny :/](./images/smilies/kwasny.gif)
![kwasny :/](./images/smilies/kwasny.gif)
Może to kwestia jakichś ustawień? Też mało się kiedyś nie skończyłem, gdy wsiadłem do takiego AL z mega katarem i bólem zatokprzewoz pisze:Jak w tych zmodernizowanych kiblach ma być dobrze, skoro jedzie człowiek ALką. Tłok. Duszno, parno, gorąco, nieprzyjemnie. Klimatyzacja się nie załącza. Jedynie otwierające się co jakiś czas drzwi dają ulgę. I tu następuje mały szok. Dalej jest parno i gorąco i tu nagle... włącza się nawiew ciepłego powietrza
![#-o #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
Wie ktoś czy KMy mają licencje na komunikaty głosowe tylko na konkretny tabor? Bo spotkałem się z trzema różnymi głosami w komunikatach (w zależności od taboru właśnie).
Ogólnie do niedawna tak dokładnie było. W niektórych (czyli tam, gdzie działało) starokiblach mówił gość nr 1, w turbokiblach babka typu "stacja!", a w taborze dla wybrańców (czyli 75 76 i pushpullach) gość nr 2. Przy czym w pushpullach jeszcze po angielsku mówi.
Ostatnio do nowokibli dorzucają gościa nr 1 z drobną modyfikacją - jakiś inny gość mówi "stacja" (w oryginale było ding ding dong jak w gumobusach).
Ale o szynobusach nie wiem nic.
Ostatnio do nowokibli dorzucają gościa nr 1 z drobną modyfikacją - jakiś inny gość mówi "stacja" (w oryginale było ding ding dong jak w gumobusach).
Ale o szynobusach nie wiem nic.
Kiedyś jechałem AKMką i zapowiadała iwona
To było z 5 lat temu albo i dłużej, i to był pierwszy raz kiedy usłyszałem zapowiedzi w KMach
Nie licząc bombek.
![:D](./images/smilies/mg.gif)
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Obrazek](http://s19.postimg.org/oey9tb59f/renfe_130_001.jpg)
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...
Koleś z EN75-76/Bombek jest najlepszy. Wyraźnie, czysto. Natomiast ja nie potrafię zrozumieć, jakim cudem nie potrafili przeszczepić zapowiedzi "the next station..." do EN76, które zasuwają na lotniska.
Też się zgadzam, ten jest najlepszy. Iwona zapowiada też w AMKach Newag&ZNTK ale już dawno jej w nich nie słyszałem. Czy jak KMy albo PLK używają iwony to muszą płacić jej twórcy? No bo to jednak nie jest jakaś parna parodia z YT albo zamawianie pizzy ![:D](./images/smilies/mg.gif)
![:D](./images/smilies/mg.gif)
![Obrazek](http://s19.postimg.org/oey9tb59f/renfe_130_001.jpg)
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...
Właśnie ivona to to, co nazywam "stacja!". Dlatego, że mówi to w taki szybki i donośny sposób. Tak to z ivoną bywa, że ma twoje "tyelka", "wukadee", "Otwck" i inne. Oficjalnie to muszą za to płacić, ale nie wiem, w jakim systemie ani tym bardziej za ile.
Co do powyższego, ja również uważam, że ów gość jest najlepszy. Mimo, że brzmi trochę jakby miał katar![:mrgreen:](./images/smilies/mg.gif)
Co do powyższego, ja również uważam, że ów gość jest najlepszy. Mimo, że brzmi trochę jakby miał katar
![:mrgreen:](./images/smilies/mg.gif)
Mi też się podoba ten gość od Bombek
. Dlatego zastanawiam się czemu KM nie mogą ujednolicić komunikatów.
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Faktycznie... EN57-1681 gdzieś wyemigrował ![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
![:-D :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Zapewne przeszła do końca marca na Ochotę, bo KM się uparły (może i słusznie), że jak należy do Sekcji Tłuszcz to ma tylko obsługiwać kółko Tłuszcz-Warszawa Wschodnia-Tłuszcz (i pomiędzy Otwock, ale to już chyba leży w gestii Ochoty) które obecnie nie kursuje.
A kto Ci powiedział że ta ezt jest na stanie Tłuszcza? Ona jest tylko przydelegowana do sekcji Tłuszcz aby tamtejsi maszynisci nauczyli się jeździć na taborze serii EN57AL. Poza tym jest na stanie OchotyFicek pisze:Zapewne przeszła do końca marca na Ochotę, bo KM się uparły (może i słusznie), że jak należy do Sekcji Tłuszcz to ma tylko obsługiwać kółko Tłuszcz-Warszawa Wschodnia-Tłuszcz (i pomiędzy Otwock, ale to już chyba leży w gestii Ochoty) które obecnie nie kursuje.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę ![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach