Poprawa komunikacji na Ochocie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1650
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 19 lut 2017, 19:43

reserved pisze:(...) Od MPW do Pl. Zawiszy zazwyczaj jest sporo ludzi, ale zazwyczaj jest luźno (...)
Co?
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

reserved
Posty: 14773
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 19 lut 2017, 20:00

No sporo ludzi jeździ, na pustki tramwaj nie narzeka, ale stojących miejsc wolnych jest dużo, a często nawet usiąść można. Więc niezabieralnością bym tego nie nazwał.

Flash8222
Posty: 7838
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 19 lut 2017, 20:40

Ty chyba nie wiesz o czym piszesz, albo w tej relacji jeździsz tylko w okolicach północy.

reserved
Posty: 14773
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 19 lut 2017, 20:56

Ostatnie moje podróże pamiętam z godziny 16:30, 13:00 i jakoś koło 15:00. Oczywiście DP.
Może mam wybitnego farta, że trafiają mi się luźne tramwaje, natomiast piszę co widzę. Nevermind.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 19 lut 2017, 21:53

Takie cięcia rozkładów jak "1" czy całkowite zawieszanie "14" albo "25" nie biorą się znikąd. Trzeba zaoszczędzić na coraz większe przywileje biletowe. Warto o tym pamiętać przy zachwytach nad darmowymi biletami dla uczniów podstawówek i wygaszanych gimnazjów, co rzekomo ma ich przekonać do jazdy komunikacją miejską.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 lut 2017, 22:01

Akurat 1 cięto, a 14 zawieszano, gdy nikomu o darmowych biletach dla uczniów się nie śniło; zawieszaniu 25 z kolei można tylko przyklasnąć.

(co nie zmienia faktu, że z meritum się zgadzam, na pewno odczujemy to rozdawnictwo w jakości sieci)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25808
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 lut 2017, 6:25

osa pisze:Takie cięcia rozkładów jak "1" czy całkowite zawieszanie "14" albo "25" nie biorą się znikąd. Trzeba zaoszczędzić na coraz większe przywileje biletowe. Warto o tym pamiętać przy zachwytach nad darmowymi biletami dla uczniów podstawówek i wygaszanych gimnazjów, co rzekomo ma ich przekonać do jazdy komunikacją miejską.
Pudło. Reforma 4/8 wystrzeliła w kosmos kilometry (choć za to bardziej odpowiedzialne jest międzyszczytowe 6/12). Do tego sezon remontowy coraz mniej wystaje poza wakacje. Więc każda okazja jest dobra by trochę tych kilometrów zaoszczędzić. Zdziwię się jeżeli tegoroczne wakacje tramwajowe nie będą bez szczytów. I jest w tym jakaś logika by cięcia robić poza sezonem zasadniczym.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 11127
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 lut 2017, 9:22

Ilu uczniów dojeżdża poza rejon? Obstawiam ze 1-2 na rocznik, czyli jakieś 2%. Dochodzą do tego zajęcia pozalekcyjne, tu może być więcej. I wycieczki szkolne - jedna na semestr, co daje ok. 60 osoboprzejazdow na 100 dni szkolnych - niech to będzie nawet tyle, co dojazdy poza rejon. Dalej te koszty nie wydają się ogromne. Uczniów podstawówek jest w wwie z 2 miliony / 50 * 6, czyli około 100 tysięcy, a z tego jakieś kilka tysięcy (niech będzie 5) kupuje jakieś bilety. Przy złotówce dziennie jest to jakiś milion rocznie, 50 groszy na osobę, może złotówka w takim mieście jak w-wa... do przeżycia... Gdzieś są dokładniejsze dane?

Bo teraz można policzyć ile to wozokm. Milion / 5 zł / 200 dni (liczę tylko robocze żeby wyszło ze więcej) to 1000 dziennie. Wyglada na kilka brygad (chyba ze się sieknalem - to nie krzyczcie za mocno :))
ŁK

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 lut 2017, 9:44

"Prywatnie" to już dzieciarnia nie jeździ?

Z tym, że plotka głosi, że dzieci, a zwłaszcza samodzielnie jadących dzieci, nikt nawet nie próbuje kontrolować, więc i tak jeździły za darmo.

gfedorynski
Posty: 766
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 20 lut 2017, 10:19

Nie wiem, jak dziś, ale pamiętam naloty, kiedy "pół klasy" podjeżdżało na osiedlu bez biletu jeden przystanek i kanar pisał wszystkich po kolei. No ale to 25 lat temu.

Georg
Posty: 6370
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 20 lut 2017, 10:20

pawcio pisze:Pudło. Reforma 4/8 wystrzeliła w kosmos kilometry (choć za to bardziej odpowiedzialne jest międzyszczytowe 6/12). Do tego sezon remontowy coraz mniej wystaje poza wakacje. Więc każda okazja jest dobra by trochę tych kilometrów zaoszczędzić. Zdziwię się jeżeli tegoroczne wakacje tramwajowe nie będą bez szczytów. I jest w tym jakaś logika by cięcia robić poza sezonem zasadniczym.
Dlaczego cięcia mają być w szczycie, a nie w międzyszczycie? Chodzi o to, że pasażerowie w międzyszczycie to głównie seniorzy, którzy nie wyjeżdżają na wakacje?

gfedorynski
Posty: 766
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 20 lut 2017, 10:21

Gdzieś są dokładniejsze dane?
ZTM dość dokładnie wie, ile sprzedaje okresowych biletów ulgowych uczniom. Więc z szacowaniem nie powinno być problemu.

reserved
Posty: 14773
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 20 lut 2017, 10:32

Akurat dziś będę jechał 1 - ok. 13:00 i 15:00. Ciekawe, czy będzie niezabieralna.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25808
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 lut 2017, 10:32

Georg pisze:
pawcio pisze:Pudło. Reforma 4/8 wystrzeliła w kosmos kilometry (choć za to bardziej odpowiedzialne jest międzyszczytowe 6/12). Do tego sezon remontowy coraz mniej wystaje poza wakacje. Więc każda okazja jest dobra by trochę tych kilometrów zaoszczędzić. Zdziwię się jeżeli tegoroczne wakacje tramwajowe nie będą bez szczytów. I jest w tym jakaś logika by cięcia robić poza sezonem zasadniczym.
Dlaczego cięcia mają być w szczycie, a nie w międzyszczycie? Chodzi o to, że pasażerowie w międzyszczycie to głównie seniorzy, którzy nie wyjeżdżają na wakacje?
Trochę kwestia polityki (małej, nie dużej), trochę kwestia struktury ruchu szkolno-pracowniczego, który w największym stopniu odpowiada za zmniejszenia zapotrzebowania na przewozy w okresach urlopowych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

reserved
Posty: 14773
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 20 lut 2017, 10:36

Największy ruch szkolny jest w okolicach 13:00 - 15:30. Tak mniej więcej. Ale po 16:00 już ścinać nie ma co.

ODPOWIEDZ