Komunikacja miejska w Wawrze

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 14 lip 2012, 17:06

A ja mam pytanie techniczne: Od 3 dni przy X Poprzecznej na Kajki jest tymczasowy przystanek. Tylko, że chyba nielegalny. Bo zaczyna sie i konczy na trawniku, i nie ma żadnego przejścia przez jezdnie. Jedyna legalną droga dostania sie na przytanek jest droga powietrzna :D

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 14 lip 2012, 17:07

No i gdzie te pytanie? ;-)

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 14 lip 2012, 17:17

Pytanie brzmi: Czy przystanek zaczynający i konczacy sie na trawniku bez pasow jest legalny :D I Czy jesli zarobie mandat przechodzac w tym miejscu tuz przy zakrecie nielegalnie * legalnie sie nie da) ZTM mi zwroci kase :D

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 14 lip 2012, 22:09

rhemek pisze:Bo zaczyna sie i konczy na trawniku, i nie ma żadnego przejścia przez jezdnie. Jedyna legalną droga dostania sie na przytanek jest droga powietrzna :D
A jest tam co najmniej 100 metrów od najbliższego przejścia? Bo jeżeli tak, to przejście tam jest całkowicie legalne...

(Art. 13. ust. 2. PoRD:

Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu.)

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 15 lip 2012, 0:21

Niestety jest mniej bo kilkadziesiat metrow nizej zrobili przejscie tymczasowe ze swiatlami prowadzace... na trawnik , czyli donikad :D

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 01 sie 2012, 14:25

Krzysiek_S pisze:Co do 119 to zapomnij o tej linii na ulicy Lucerny do końca roku.
213 pojedzie tylko prosto Kadetów i byc może coś jeszcze... ale nie 119.
A dlaczego ? Przecież 119 mogłoby jeździć Kadetów po otwarciu ronda. Ani jednego problematycznego miejsca nie widzę. A teraz jeździ zupełnie bez sensu i obłożenie ma raczej nikłe.

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 01 sie 2012, 14:51

cns80 pisze:
Krzysiek_S pisze:Co do 119 to zapomnij o tej linii na ulicy Lucerny do końca roku.
213 pojedzie tylko prosto Kadetów i byc może coś jeszcze... ale nie 119.
A dlaczego ? Przecież 119 mogłoby jeździć Kadetów po otwarciu ronda. Ani jednego problematycznego miejsca nie widzę. A teraz jeździ zupełnie bez sensu i obłożenie ma raczej nikłe.
ZTM nie widzi ominięcia zespołu Bronowska i Kombajnistów , gdzie linia ma największe wymiany według pomiarów .

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 01 sie 2012, 15:08

Krzysiek_S pisze:ZTM nie widzi ominięcia zespołu Bronowska i Kombajnistów , gdzie linia ma największe wymiany według pomiarów .
Te wymiany po prostu zmieniłyby miejsce na TL/Lucerny i WM/Kadetów, ale widać do zauważenia tego potrzeba jakiegoś fachowca.
Do tego odbywałyby się na prawdziwych przystankach, a nie na tym czymś co jest na Bronowskiej i TL. A linia zyskałaby 10-15 min na przejazd i można by to wykorzystać na wydłużenie do SM zamiast wydłużać i tak obciążone (jak twierdzą mieszkańcy Zwoleńskiej) 147.

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 01 sie 2012, 15:37

cns80 pisze:
Krzysiek_S pisze:ZTM nie widzi ominięcia zespołu Bronowska i Kombajnistów , gdzie linia ma największe wymiany według pomiarów .
Te wymiany po prostu zmieniłyby miejsce na TL/Lucerny i WM/Kadetów, ale widać do zauważenia tego potrzeba jakiegoś fachowca.
Do tego odbywałyby się na prawdziwych przystankach, a nie na tym czymś co jest na Bronowskiej i TL. A linia zyskałaby 10-15 min na przejazd i można by to wykorzystać na wydłużenie do SM zamiast wydłużać i tak obciążone (jak twierdzą mieszkańcy Zwoleńskiej) 147.
Obiektywnie patrząc jak wymiany pasażerskie są w jednym miejscu większe w drugim mniejsze , to fachowiec ma zabrac relacje bezpośrednią większości na korzyśc mniejszości? A budowa połączenia z SM to chyba utknęło na razie w martwym punkcie , chyba , że masz inne informacje?
Mówimy tutaj o pomiarach z czasów przed budową kolektora.

pawulon
Posty: 528
Rejestracja: 02 sty 2008, 21:26
Lokalizacja: os Zerzeń

Post autor: pawulon » 01 sie 2012, 16:37

cns80 pisze:Te wymiany po prostu zmieniłyby miejsce na TL/Lucerny i WM/Kadetów, ale widać do zauważenia tego potrzeba jakiegoś fachowca.
Do tego odbywałyby się na prawdziwych przystankach, a nie na tym czymś co jest na Bronowskiej i TL
Chodzi o ZP Bronowska na którym (chyba nie zaprzeczysz), że są nawet cywilizowane warunki i to właśnie ten przystanek najliczniej zapełnia akurat 119.
cns80 pisze:A linia zyskałaby 10-15 min na przejazd i można by to wykorzystać na wydłużenie do SM zamiast wydłużać i tak obciążone (jak twierdzą mieszkańcy Zwoleńskiej) 147.
Chyba kolega coś musiał źle zrozumieć, bo akurat mieszkańcy Zwoleńskiej (jeśli mogę się wyrazić tak ogólnie) nie mają nic przeciwko wydłużeniu 147 do SM z bardzo prostego czynnika: wtedy byłaby duża szansa na zwiększenie częstotliwości 147 przy jednoczesnym skróceniu 411 do Gocławia - tylko 147 może podtrzymać relację SM - Gocław przy wywaleniu 411. Prawdą jest, że 147 jest przeciążone w roku szkolnym szczególnie w szczycie porannym, ale ZTM woli dać przegub do którego również często jest się trudno dostać, niż zwiększyć częstotliwość linii... Z roku na rok pasażerów linii 147 (jako linii dowożącej do szkół na Gocławiu i Saskiej Kępie które rankingowo są lepsze od Wawerskich) będzie nadal przybywać bo szkoła podstawowa w Zerzniu nr 109 "wypluwa" co raz więcej uczniów (kiedyś były po 2 klasy 20-23 osobowe z rocznika, aktualnie w kilku rocznikach jest są już po 4 klasy z jednego rocznika po 27-30 osób, a i w osiedlu LAS ludzi również przybywa... Bardzo liczę na to, że jednak przed wydłużeniem 147 do SM ZTM zwiększy częstotliwość 147 do co najmniej 15 min w szczytach i 20 po za nim i w święta - może na koniec roku po dostawach nowych wozów...
the best 147!!

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 02 sie 2012, 7:51

pawulon pisze:Chodzi o ZP Bronowska na którym (chyba nie zaprzeczysz), że są nawet cywilizowane warunki i to właśnie ten przystanek najliczniej zapełnia akurat 119.
cns80 napisał/a:
A czy przeczytałeś to że właśnie z tego ZP przeniosłoby się wszystko na ZP Kadetów ? To tylko zmiana lokalizacji, bo znowu spotykają się te same linie, a do tego jest jeszcze 213. Jeśli chodzi o cywilizowane warunki to Bronowska i TL ich nie posiadają (piszę o całej ulicy, a nie o ZP pod tą nazwą).
pawulon pisze:Chyba kolega coś musiał źle zrozumieć, bo akurat mieszkańcy Zwoleńskiej (jeśli mogę się wyrazić tak ogólnie) nie mają nic przeciwko wydłużeniu 147 do SM
Chyba kolega nie zrozumiał co napisałem. Nigdzie nie twierdziłem że mieszkańcy nie chcą wydłużenia. Napisałem tylko że ich zdaniem 147 jest obciążone, a że nie weryfikowałem tego osobiście to napisałem: "jak twierdzą mieszkańcy Zwoleńskiej". O nic więcej mi nie chodziło ;)
Krzysiek_S pisze:Obiektywnie patrząc jak wymiany pasażerskie są w jednym miejscu większe w drugim mniejsze , to fachowiec ma zabrac relacje bezpośrednią większości na korzyśc mniejszości?
Krzychu o czym ty piszesz ? Jakie "zabrać" ? Przesiadki na ZP Bronowska to przesiadki między 146, 147 i 119 (tak po prawdzie to 119 i 147 odbywają się już na ZP Kombajnistów, a tu warunki są fatalne). Odbywają się akurat tu, bo to pierwszy wspólny przystanek i każdy chciałby po przesiadce mieć miejsce siedzące więc woli wcześniej niz później. Do tego następne przystanki są NŻ więc jest ryzyko że zmieni się kolejność autobusów na ZP Kadetów, bo jeden drugiego wyprzedzi. Gdyby 119 chodziło Kadetów to całe przesiadki 146, 147 odbywałyby się przy sklepie ogrodniczym na Kadetów. Nic więcej nie zmieniłoby się.
To samo tyczy się ludzi mieszających np. tam gdzie Ty i bardziej w stronę Płowieckiej. Zamiast dylematów w stylu " czy lepiej dojechać do Kadetów i czekać na 213, czy lepiej dojechać do Bronowskiej i łapać 147, a może lepiej gdzieś na tym odcinku łapać 119 bo w końcu i tak jadę na Mokotów" mogliby od razu wysiąść przy Kadetów i łapać docelowe 119 zamiast kombinować co lepsze.
Linia 119 po prostu bezsensownie się kręci w miejscu. Zarówno w Wawrze jak i na Dolnym Mokotowie :(

[ Komentarz dodany przez: Bastian: |2 Sie 2012|, 2012 09:45 ]
Kasacja dubla.

pawulon
Posty: 528
Rejestracja: 02 sty 2008, 21:26
Lokalizacja: os Zerzeń

Post autor: pawulon » 02 sie 2012, 14:18

cns80 pisze:
pawulon pisze:Chodzi o ZP Bronowska na którym (chyba nie zaprzeczysz), że są nawet cywilizowane warunki i to właśnie ten przystanek najliczniej zapełnia akurat 119.
cns80 napisał/a:
A czy przeczytałeś to że właśnie z tego ZP przeniosłoby się wszystko na ZP Kadetów ? To tylko zmiana lokalizacji, bo znowu spotykają się te same linie, a do tego jest jeszcze 213. Jeśli chodzi o cywilizowane warunki to Bronowska i TL ich nie posiadają (piszę o całej ulicy, a nie o ZP pod tą nazwą).
pawulon pisze:Chyba kolega coś musiał źle zrozumieć, bo akurat mieszkańcy Zwoleńskiej (jeśli mogę się wyrazić tak ogólnie) nie mają nic przeciwko wydłużeniu 147 do SM
Chyba kolega nie zrozumiał co napisałem. Nigdzie nie twierdziłem że mieszkańcy nie chcą wydłużenia. Napisałem tylko że ich zdaniem 147 jest obciążone, a że nie weryfikowałem tego osobiście to napisałem: "jak twierdzą mieszkańcy Zwoleńskiej". O nic więcej mi nie chodziło ;)
Krzysiek_S pisze:Obiektywnie patrząc jak wymiany pasażerskie są w jednym miejscu większe w drugim mniejsze , to fachowiec ma zabrac relacje bezpośrednią większości na korzyśc mniejszości?
Krzychu o czym ty piszesz ? Jakie "zabrać" ? Przesiadki na ZP Bronowska to przesiadki między 146, 147 i 119 (tak po prawdzie to 119 i 147 odbywają się już na ZP Kombajnistów, a tu warunki są fatalne). Odbywają się akurat tu, bo to pierwszy wspólny przystanek i każdy chciałby po przesiadce mieć miejsce siedzące więc woli wcześniej niz później. Do tego następne przystanki są NŻ więc jest ryzyko że zmieni się kolejność autobusów na ZP Kadetów, bo jeden drugiego wyprzedzi. Gdyby 119 chodziło Kadetów to całe przesiadki 146, 147 odbywałyby się przy sklepie ogrodniczym na Kadetów. Nic więcej nie zmieniłoby się.
To samo tyczy się ludzi mieszających np. tam gdzie Ty i bardziej w stronę Płowieckiej. Zamiast dylematów w stylu " czy lepiej dojechać do Kadetów i czekać na 213, czy lepiej dojechać do Bronowskiej i łapać 147, a może lepiej gdzieś na tym odcinku łapać 119 bo w końcu i tak jadę na Mokotów" mogliby od razu wysiąść przy Kadetów i łapać docelowe 119 zamiast kombinować co lepsze.
Linia 119 po prostu bezsensownie się kręci w miejscu. Zarówno w Wawrze jak i na Dolnym Mokotowie :(
Oj widzę, że kolega chyba nie zna specyfiki ZP Bronowska. Tam nie zapełniają autobus ludzie z przesiadki ze 146 czy 147, tylko mieszkańcy okolicznych osiedli: Jeziorowa, Kaszmirowa itp. ;-) Bardzo mało jest osób korzystających z przesiadek 146 :arrow: 119 z prostej przyczyny: lepiej tym ludziom podjechać 5 przystanków dalej i mieć 148 i 401 które łącznie kursują bardzo często, niż czekać na jakieś 119 co 20/30. Nie ma się co oszukiwać, jedyną zaletą 119 jest to, że jeździ przez MS i tyle, nawet w drodze do metra ludzie z Wału M. wybierają 147 do Saskiej + przesiadka na autobusy które z tego ZP pojawiają się częściej niż co 1 minutę, lub 146 do Ronda Waszyngtona. Stąd ten olbrzymi opór mieszkańców z tamtych osiedli (swoją drogą jestem ciekaw, czy były kiedyś robione pomiary w 119 ile osób z Wawra dociera do Rakowieckiej do Metra..) Zabierając im 119 karzesz im się dodatkowo przesiadać.... Sam zapewne dobrze wiesz, że lepiej wyjść na konkretny kurs, niż przesiadać się z linii co 20 min na linię co 20 minut, o przesiadkach w DŚ nie ma co w ogóle wspominać. Mnie tam osobiście by nie przeszkadzało, gdyby 119 i 213 jeździło Lucerny-Kadetów, wtedy ZTM musiałby podnieść częstotliwości 146 i 147 aby zapewnić odpowiednią podaż z uwagi na brakujące na Bronowskiej i kawałki Wału M linii 119.
Jednak podejrzewam, że wtedy w 119 znacznie spadłaby frekwencja (z uwagi, że ludzie prędzej wybraliby 148 i 401 z mostu Siekierkowskiego) co mogłoby przyczynić się do ukatrupienia linii, bądź okrojenia jej częstotliwości, ponieważ Lucerny i Kadetów nie zapełni dwóch linii autobusowych :-$
the best 147!!

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 02 sie 2012, 14:56

pawulon pisze:mieszkańcy Zwoleńskiej (jeśli mogę się wyrazić tak ogólnie) nie mają nic przeciwko wydłużeniu 147 do SM z bardzo prostego czynnika: wtedy byłaby duża szansa na zwiększenie częstotliwości 147 przy jednoczesnym skróceniu 411 do Gocławia - tylko 147 może podtrzymać relację SM - Gocław przy wywaleniu 411.
Rozumiem argumenty. A co na to Stara Miłosna?
1. Po pierwsze ul. Graniczna (bo już chyba oficjalnie nie nazwywa się Nowoborkowska) ma szanse zostać długo w takim stanie w jakim jest obecnie.
2. Z punktu widzenia SM dużo praktyczniej było by połączyć 411 i 502 po trasie obecnego 502. Mieszkańcy chcą dojechać do Metra Politechnika jak najszybciej, najszybszą drogą, z dużą możliwością przesiadek i do tego raczej byli by skłonni dążyć.
3. 147 z zawrotką na skraju osiedla to ZDECYDOWANIE nie to samo co 411 jadące wzdłuż ul. Jana Pawła II (w Wesołej).
4. Popyt na dojazd z zastosowaniem trasy 147 (i obecnego 411 też) do Gocławia ze SM jest znikomy oraz łatwy do zastąpienia przesiadkami na TŁ. Niełatwo będzie taką potrzebę sztucznie wykreować. Mieszkańcy SM dużo bardziej czuja potrzebę dojazdu do Międzylesia, lub od razu gdzieś dalej niż tylko do Gocławia, co dało by większą szansę dla 119 niż 147.
5. Ludzie ze SM byli by... powiedzmy poirytowani. Bo to co w ostatniej propozycji zmian w Wesołej wyglądało jak wisienka na torcie, która jest tylko dla ozdoby, zaczeło by zagrażać ich podstawowym potrzebom wzmocnienia dojazdu do Centrum a nie jego osłabieniu.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27449
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 sie 2012, 15:01

Płowieszczołak pisze:zaczeło by zagrażać ich podstawowym potrzebom wzmocnienia dojazdu do Centrum
198 jest niezabieralne? :shock:
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36686
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 sie 2012, 15:03

Nie ten temat, nie ten sens dyskusji =;
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Zablokowany