Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 sie 2013, 17:06

reserved pisze: Poza tym to nie tylko o metro chodzi. To jest jakiś tam punkt przesiadkowy gdzie można wsiąść w metro ale i nie tylko - np. w linie jadące na Pragę, Mokotów itd. Nie zapomnijmy też o Beresteckiej, która może być też punktem docelowym pasażerów obecnego 187 i 517 (a w moim mini-projekcie 517).
Wiesz, to by były dobre argumenty, gdybym miał likwidować 187. Ale nie, to ma zostać.

Żeby było śmieszniej, wcale nie twierdzę, że 187 nie można podzielić, a części zachodniej wzmocnić. Np. wozami, które by zostały z łączenia 178 i 517 ;P
emyl pisze:Wy zapomnieliście o zmianie trasy 187 wodząc palcami po mapie, a ja, z tego zapomnienia, na serio się zgubiłem w zeszłym tygodniu :term:
Nie żebym był regularnym użytkownikiem 187 albo mieszkańcem Skoroszy, ale pisałem o przywróceniu 187 do Ursusa ;)
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 29 sie 2013, 19:41

reserved pisze:Mi jednak wydaje się, że do drugiej linii metra Ursus powinien jechać
... w celu...?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 29 sie 2013, 19:44

Nie wiem w jakim celu, ludzie różne mogą mieć cele. Chodzi mi o to, że nie wszyscy powinni mieć dowozówkę do I linii metra, myślę, że Ursus akurat w pierwszej kolejności powinien mieć do drugiej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 29 sie 2013, 19:47

Ursus ma dowozówkę do I linii. Ona się nazywa S1.

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 29 sie 2013, 20:12

A wcześniej dowozówkę do S1. :D

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 29 sie 2013, 20:14

reserved pisze:A wcześniej dowozówkę do S1. :D
Normalka.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 29 sie 2013, 20:22

Dobrze ale ja głównie tu forsuję mój pomysł z 517 do Politechniki a tamto napisałem zupełnie przy okazji i nie będę się na ten temat rozwodził gdyż nie lubię się wypowiadać na tematy na które posiadam mniejszą wiedzę. ;)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 sie 2013, 20:54

reserved pisze:Nie wiem w jakim celu, ludzie różne mogą mieć cele. Chodzi mi o to, że nie wszyscy powinni mieć dowozówkę do I linii metra, myślę, że Ursus akurat w pierwszej kolejności powinien mieć do drugiej.
Reserved, teraz to ja ciebie kompletnie nie rozumiem :niewiem: Jak proponuję silną dowozówkę do M2, to ty odpowiadasz kontrpropozycją dowozówki do M1.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 29 sie 2013, 21:02

Ok, przepraszam, cofam moje zdania o dowozówce do M2 i zostaję jedynie przy tym swoim projekcie.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 sie 2013, 21:22

Jeśli zaś chodzi o dojazd do M2 przez Dźwigową, to ja się zastanawiałem nad 129+105 i już bez schodzenia do metra. Tylko pewnie znowu korki na Dźwigowej... Jeśli chodzi o Niedźwiadek, to analogicznie 194+105. Przy czym pewnie nowa stacja kolejowa okaże się atrakcyjna. Na Pragę zwłaszcza.
Nie widzę potrzeby wydłużania 129 ani 194, najwyżej podbicie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 29 sie 2013, 23:25

Pytanie brzmi: po co Ursusowi dojazd do M2? Skoro ma S1, które to ma stacje w strefie dojścia do stacji M2 i oferuje niemal takie same przesiadki, to ja nie widzę potrzeby ładowania lokalnej dowozówki 194 w tour de Wola.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 sie 2013, 0:01

No właśnie.

A w ogóle to dyskusja kręci się w kółko. Ja to widzę tak: 187 się sprawdza i wzmocnienie by jej nie zaszkodziło - to nam zapewnia relację Ursus - Włochy - Reduta - Śródmieście Południowe/M1. Natomiast trasa na Wolę i do M2 mogłaby się przydać, ale nie Ursusowi, tylko Reducie i częściowo Włochom. Ewentualnie Skoroszom, ale nic dalej.

I nie bijcie, bo to na razie luźna myśl: a gdyby wzmocnić 187 kosztem 517, zaś na Kasprzaka i do Ronda Daszyńskiego skierować... 191?! Problemem byłaby oczywiście kwestia Bitwy/DWZ, wzmocnione 187 obsłuży albo to, albo to.

No dobra, pofantazjuję jeszcze: łączymy 187 i 188 (wada: długie to) przez Banacha i Bitwy, zastępując tu 191. W relacji TŁ-DWZ autobusów mamy dostatek (182, 523). Z DWZ w kierunku Reduty mamy 127, 158. Gorzej jest dalej - tylko 127 do Włoch, ale nieco opłotkami. Może wtedy, dysponując brygadami po 517, 178 i częściowo 188, wydłużyć np. 158 gdzieś w okolice Kleszczowej? :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 30 sie 2013, 0:15

Bastian pisze:No dobra, pofantazjuję jeszcze: łączymy 187 i 188 (wada: długie to) przez Banacha i Bitwy, zastępując tu 191. W relacji TŁ-DWZ autobusów mamy dostatek (182, 523). Z DWZ w kierunku Reduty mamy 127, 158. Gorzej jest dalej - tylko 127 do Włoch, ale nieco opłotkami. Może wtedy, dysponując brygadami po 517, 178 i częściowo 188, wydłużyć np. 158 gdzieś w okolice Kleszczowej?
Połączenie 187 i 188 jest dobrym pomysłem, nawet bardzo dobrym. Dłuższe toto nie będzie, niż obecne 187. Brygady odzyskane z połączenia linii należałoby częściowo przeznaczyć na wzmocnienie, a częściowo na dołożenie czegoś na 162 (które mogłoby pojechać na Stegny - w zamian na Siekierki właśnie 107, jak już ktoś napisał, tam chyba nie ma aż takiego zapotrzebowania...). Z kolei 158, jak uważam, już dawno powinno było zjeść 517. Mogłoby pojechać np. do PKP Ursus. I teraz tak: 187 z Niedźwiadka przez Nowolazurową i na Grochów, 158 zakrańcować na PKP Ursus (przez Pl. Tysiąclecia), a 517 out.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 30 sie 2013, 4:40

Bastian pisze: I nie bijcie, bo to na razie luźna myśl: a gdyby wzmocnić 187 kosztem 517, zaś na Kasprzaka i do Ronda Daszyńskiego skierować... 191?! Problemem byłaby oczywiście kwestia Bitwy/DWZ, wzmocnione 187 obsłuży albo to, albo to.
Ja widzę bardziej podstawowy problem: w jednym zdaniu nie chcesz dawać silnej dowozówki do M2, a w drugim proponujesz najsilniejsze z tego wszystkiego 191. Które w dodatku sprawdza się jako dowóz do tramów oidw.
Bastian pisze: No dobra, pofantazjuję jeszcze: łączymy 187 i 188 (wada: długie to) przez Banacha i Bitwy, zastępując tu 191. W relacji TŁ-DWZ autobusów mamy dostatek (182, 523). Z DWZ w kierunku Reduty mamy 127, 158. Gorzej jest dalej - tylko 127 do Włoch, ale nieco opłotkami. Może wtedy, dysponując brygadami po 517, 178 i częściowo 188, wydłużyć np. 158 gdzieś w okolice Kleszczowej? :-k
188 do M Politechnika jedzie rozkładowo 22+2 min, 187 42+9, razem 64+11. Do tego dochodzi premia za powrót do Ursusa. Moim zdaniem za dużo. Następny problem to Żwirki, którym ostatnio pocięto 175. Czym zastąpić tu 188?

Wydłużanie w okolicę Kleszczowej nic nie da. Musiałby być Ursus, a to za następnymi korkami.

Zresztą mogę sobie wyobrazić 187 przez DwZ a 191 jak dotychczas. Przez Bitwy to o ile kombinując to ze 167.

[ Dodano: Pią 30 Sie, 2013 04:48 ]
emyl pisze: Połączenie 187 i 188 jest dobrym pomysłem, nawet bardzo dobrym. Dłuższe toto nie będzie, niż obecne 187.
A to tak...
Brygady odzyskane z połączenia linii należałoby częściowo przeznaczyć na wzmocnienie, a częściowo na dołożenie czegoś na 162 (które mogłoby pojechać na Stegny - w zamian na Siekierki właśnie 107, jak już ktoś napisał, tam chyba nie ma aż takiego zapotrzebowania...). Z kolei 158, jak uważam, już dawno powinno było zjeść 517. Mogłoby pojechać np. do PKP Ursus. I teraz tak: 187 z Niedźwiadka przez Nowolazurową i na Grochów, 158 zakrańcować na PKP Ursus (przez Pl. Tysiąclecia), a 517 out.
Nie podoba mi się koncepcyjnie 158 dublujące szynę. Poza tym czas przejazdu tego czegoś to 64+17: obawiam się, że powstałby kolejny potwór.

Od tych koncepcji już wolę pomysł reserveda z Torwarem.

[ Dodano: Pią 30 Sie, 2013 04:51 ]
I tak w przestrzeń rzucę nowy pomysł, żeby łączyć 187 nie z 188, tylko z 411.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 30 sie 2013, 6:18

KwZ pisze:I tak w przestrzeń rzucę nowy pomysł, żeby łączyć 187 nie z 188, tylko z 411.
Do wyboru, do koloru, ale co z kursami do Miłosny?

ODPOWIEDZ