Strona 327 z 394
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
: 14 lis 2022, 19:24
autor: alojz
Jurand pisze: ↑14 lis 2022, 19:03
Czy braki obsady brygad przez firmę Michalczewski w ostatnich dniach, w takich ilościach, czy to nie jest przypadkiem ten moment żeby umowę rozwiązać?
Lektura dokumentacji którą tu podlinkowałem 2 tygodnie temu powinna dać Ci odpowiedź na to pytanie.
https://www.ztm.waw.pl/przetargi/2017/1 ... a-lini-103
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
: 15 lis 2022, 12:36
autor: px33
Pomogę
Przy czym nie wiem czy któryś z tych warunków został już spełniony
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
: 15 lis 2022, 13:12
autor: man1956
Wygląda na to, że raczej nie.
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
: 15 lis 2022, 13:38
autor: michael112
Najbliżej chyba do punktów 5) lub 7), ale nie mam pojęcia, jakie wartości braków odnotowywano.
Przede wszystkim, nie wiem jak liczyć. Jeśli za podstawę przyjąć 25 brygad, to 40% z tego to jest 10, czyli jak zjedzie do 15 to by była podstawa. Niemniej w międzyczasie ZTM coś tam im obniżał i w ten sposób sam sobie obniża próg konieczny do rozwiązania umowy, jeśli dobrze kombinuję.
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
: 15 lis 2022, 14:01
autor: px33
To jeszcze odpowiem na swoje pytanie odnośnie kar za brak kursów. Załącznik 4 (
https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... _umowy.pdf ), jeśli dobrze go czytam, za niewykonane kursy przyznaje ujemne punkty jakościowe i za utraty ponad 5% można dostać -5000 pkt (tabela 3.2). -5000 punktów przekłada się na redukcję całej stawki wzkm o 5% (tabela 2.4), przy czym już jeden dodatkowy stracony punkt obcina ją o zatrważające 10%. Z drugiej strony, można zyskać do 2000 za punktualność, więc tak czy tak można szeroko strzelić, że ITS ma bazową stawkę obniżoną o 4-10%. No i oczywiście nie dostaje kasy za niewykonane kursy.
Spróbuję to sobie rozrysować, ale odnoszę wrażenie, że to rozwiązanie jest trochę zbyt przyjazne dla przewoźnika, szczególnie przy dużej utracie.
I może przetarg był pisany w innym czasie i przy innych problemach, ale kompletnie nie rozumiem fetyszu certyfikacji. Wypuszczenie pojazdu bez "certyfikacji" (czyli pewnie w najmniej drastycznym przypadku, kiepskiego wizualnie albo z layoutem na tablicy przesuniętym o 5 pikseli...) kosztuje 10 tysięcy złotych za dzień, czyli w 100% odstrasza przed wypuszczeniem takiego pojazdu. Kierowca bez certyfikatu to 3 tysiące - czyli lepiej zgubić kurs, w zasadzie bez dalszych konsekwencji, niż postarać się i znaleźć kierowcę z łapanki, z korzyścią dla pasażerów.
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
: 15 lis 2022, 14:28
autor: px33
I z karami wyszło mi mniej więcej coś takiego:
https://imgur.com/a/ipi3uIp
Przy założeniu, że karą jest procent stawki za wykonane (czyli 100%-utrata) kursy, dla wariantu w którym przewoźnik wchodzi w próg 10% i dla niemal gwarantowanego progu 5%. Przy niskich utratach przyjąłem rosnącą korektę jakościową zbliżoną do tej z tabeli czyli na poziomie 1-4%. I dla porównania 3 warianty karania za każdy utracony kurs.
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
: 15 lis 2022, 14:43
autor: KR88
Może gdyby na rynku był ktoś kto by zastąpił ITS to wtedy ZTM by ich pożegnał. A tak to podejrzewam, że nawet nie ma kary za niewykonane kursy , żeby tylko wypuścili cokolwiek co mają. (Wielki raban wyborców warszawskich że nie ma autobusów
)
Gdzieś się o uszy obiło że Panią M. rzucił Pan M. zabrał ileś kasy i wyjechał za granicę... Jak Ona teraz przędzie, płaci ZUSY pracownikom?
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
: 15 lis 2022, 15:02
autor: piorunus
KR88 pisze: ↑15 lis 2022, 14:43
Gdzieś się o uszy obiło że Panią M. rzucił Pan M. zabrał ileś kasy i wyjechał za granicę...
Pan M. czyli ojciec Pani M. ?
KR88 pisze: ↑15 lis 2022, 14:43
Jak Ona teraz przędzie, płaci ZUSY pracownikom?
O dziwo razie płaci i od dłuższego czasu nie widać zatorów w tej materii.
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
: 15 lis 2022, 15:03
autor: ashir
KR88 pisze: ↑15 lis 2022, 14:43
Może gdyby na rynku był ktoś kto by zastąpił ITS to wtedy ZTM by ich pożegnał. A tak to podejrzewam, że nawet nie ma kary za niewykonane kursy , żeby tylko wypuścili cokolwiek co mają. (Wielki raban wyborców warszawskich że nie ma autobusów
)
Gdzieś się o uszy obiło że Panią M. rzucił Pan M. zabrał ileś kasy i wyjechał za granicę... Jak Ona teraz przędzie, płaci ZUSY pracownikom?
Chyba jak już to Pan K.? Czy mowa jednak o ojcu?
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
: 15 lis 2022, 15:14
autor: Jurand
ashir pisze: ↑15 lis 2022, 15:03
KR88 pisze: ↑15 lis 2022, 14:43
Może gdyby na rynku był ktoś kto by zastąpił ITS to wtedy ZTM by ich pożegnał. A tak to podejrzewam, że nawet nie ma kary za niewykonane kursy , żeby tylko wypuścili cokolwiek co mają. (Wielki raban wyborców warszawskich że nie ma autobusów
)
Gdzieś się o uszy obiło że Panią M. rzucił Pan M. zabrał ileś kasy i wyjechał za granicę... Jak Ona teraz przędzie, płaci ZUSY pracownikom?
Chyba jak już to Pan K.? Czy mowa jednak o ojcu?
Pan K były mąż Pani M to prezes Busnex, czyli nadal w branży i zbyt daleko nie uciekł
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
: 15 lis 2022, 22:47
autor: ashir
Jurand pisze: ↑14 lis 2022, 19:03
Czy braki obsady brygad przez firmę Michalczewski w ostatnich dniach, w takich ilościach, czy to nie jest przypadkiem ten moment żeby umowę rozwiązać?
Nawet realizacja tylko 1/30 umowy nie spowodowała rozwiązania umowy z EEC.
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
: 16 lis 2022, 8:13
autor: Jurand
ashir pisze: ↑15 lis 2022, 22:47
Jurand pisze: ↑14 lis 2022, 19:03
Czy braki obsady brygad przez firmę Michalczewski w ostatnich dniach, w takich ilościach, czy to nie jest przypadkiem ten moment żeby umowę rozwiązać?
Nawet realizacja tylko 1/30 umowy nie spowodowała rozwiązania umowy z EEC.
No to były inne czasy i inne powiązania(a zwłaszcza powiązania i układziki EEC)
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
: 19 lis 2022, 14:10
autor: Walas
Coraz lepsza sytuacja w ITSie.
Dziś na
156 kursują od rana brygady 1, 3 i 5
Edit: Brygada 4 się włączyła.
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
: 20 lis 2022, 20:33
autor: MJ
Słyszałem, że Michalczewska się szarpnęła i od początku grudnia podnosi stawkę na 26 zł/h.
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
: 21 lis 2022, 16:17
autor: Jurand
Jurand pisze: ↑15 lis 2022, 15:14
ashir pisze: ↑15 lis 2022, 15:03
Chyba jak już to Pan K.? Czy mowa jednak o ojcu?
Pan K były mąż Pani M to prezes Busnex, czyli nadal w branży i zbyt daleko nie uciekł
I chyba stosunki się ociepliły bo od kilku dni na bazie na Płochocińskiej stoją nowiutkie 2 elektryczne Yutongi, zapewne czekają na dostarczenie do nowego właściciela