Objazdy i inne okresowe zmiany tras

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25591
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 lip 2010, 18:24

Cypis pisze:
Bastian pisze:Sęk w tym, że nikt nic lepszego jak dotąd nie wymyślił. Busman też się nie umywa.
Sam wcześniej napisałeś, co wynaleziono najlepszego. W każdym razie co wynaleziono najlepszego dla tych, co to nie potrafią opanować prozaicznej funkcjonalności wymiany danych pomiędzy różnymi platformami. Tablica jest tablicą w każdym systemie. Nawet, jeśli system jest kartka papieru i ołówek.

Jaka szkoda, że ZTM rozpisuje coraz to nowe przetargi na fikuśny sprzęt informatyczny, a ani jednego - na ołówki.

BP, NMSP.
Nie byłoby problemem zorganizowanie rozkładu na przystanki. Coś takiego da się ograć w jakieś 24 godziny pracy w kilku działąch. Gorzej z materiałami elektronicznymi dla przewoźników i na stronę internetową.

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 894
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 10 lip 2010, 23:39

cristle pisze:....

A CO Z N-85?
teleportacja :D
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
Cypis
Posty: 521
Rejestracja: 03 paź 2008, 18:41
Lokalizacja: DC
Kontakt:

Post autor: Cypis » 11 lip 2010, 1:41

pawcio pisze:Gorzej z materiałami elektronicznymi dla przewoźników i na stronę internetową.
Rozkład na przystanku nie jest napisany ołówkiem jednak. Mając tabelkę w czymkolwiek można w ułamku sekundy mieć tabelkę w czymkolwiek innym. Nawet, jeśli formą wyjściową jest plik *.txt (nb. nie trudny do uzyskania również z wersji ołówkowej...).

Chryste, przecież miłośniczy "Składak" potrafi przekształcić kilka tablic w jedną. A profesjonaliści - jednej tablicy w inną jedną - nie mogą? I to mając dostęp do źródeł?!

Pawciu, miej litość. ZTM ośmiesza się wystarczająco często, nie musisz mu pomagać.
Zapraszam na pokład!

Zawisza Czarny, Tawerna Korsarz
- 3 wachta najlepsza!
Rzeszowiak, Grenlandia 2012 - etap 11


Bez korków, NR, CR, TSB i tym podobnych ZTM-ów : )

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25591
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 lip 2010, 8:35

Toż Ci mówię, że wydrukowanie przez rozkładowców tabliczek na przystanki to mały pikuś. Mogę sam to zrobić teraz w domu w 15 minut. Potem to oczywiście trzeba wysłać do Infrastruktury by je zafoliowali i przekazać firmie zewnętrznej, która to wiesza na przystankach. I to jest łatwiejsza część procesu. Problem polega na tym, że rozkładowcy nie mają dostępu do programu przekładającego rozkłady do wersji elektronicznej dla przewoźników i na stronę internetową.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Cypis
Posty: 521
Rejestracja: 03 paź 2008, 18:41
Lokalizacja: DC
Kontakt:

Post autor: Cypis » 11 lip 2010, 12:51

pawcio pisze:Toż Ci mówię, /.../ że rozkładowcy nie mają dostępu do programu.
Toż Ci mówię, że to organizacyjna porażka jest.

I żeby nie było, że wszystko krytykuję: owszem, doceniam, że rozkładowcy mają dostęp do drukarki...
Zapraszam na pokład!

Zawisza Czarny, Tawerna Korsarz
- 3 wachta najlepsza!
Rzeszowiak, Grenlandia 2012 - etap 11


Bez korków, NR, CR, TSB i tym podobnych ZTM-ów : )

Websterek
Posty: 628
Rejestracja: 18 gru 2007, 21:02
Lokalizacja: ZP 1145

Post autor: Websterek » 11 lip 2010, 16:24

Cypis pisze:owszem, doceniam, że rozkładowcy mają dostęp do drukarki...
No nie wiadomo :P

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25591
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 lip 2010, 7:49

Cypis pisze:I żeby nie było, że wszystko krytykuję: owszem, doceniam, że rozkładowcy mają dostęp do drukarki...
A nie było widać.
Cypis pisze:Toż Ci mówię, że to organizacyjna porażka jest.
Ciężko wymagać, by rozkładowcy byli jeszcze specjalistami od informatyki w zakresie baz danych. A już na pewno przy tych stawkach, które oferuje ZTM.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8630
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 lip 2010, 11:35

pawcio pisze:
Cypis pisze:Toż Ci mówię, że to organizacyjna porażka jest.
Ciężko wymagać, by rozkładowcy byli jeszcze specjalistami od informatyki w zakresie baz danych. A już na pewno przy tych stawkach, które oferuje ZTM.
Nie wierzę, że nie istnieje takie oprogramowanie, które w przyjazny dla zwykłego śmiertelnika sposób umożliwiałoby wprowadzanie danych (rozkładów) na stronę - czy pracownicy Działu Promocji są specjalistami od informatyki? Bo przecież to oni, a nie informatycy, wrzucają treści na stronę (te wszystkie aktualności, informacje prasowe i inne rzeczy na podstronach).
Szczerze jestem ciekaw jak to robią w innych miastach - np. w Poznaniu, czy Łodzi (gdzie rozkłady potrafią pojawić się nawet w weekendowe noce).

Żeby było jasne: w moim niedowierzaniu i irytacji najbardziej chodzi mi o (prezentowane na tym forum) uległość i zaakceptowanie stanu obecnego jako "normalnego".

BTW: na stronie co prawda widnieją prawidłowe rozkłady 17 i 18, ale o zawieszeniu 44 ktoś zapomniał i wciąż można sprawdzić jak jeździ na Służewiec.
Uroczo.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 12 lip 2010, 12:35

A kiedy zmiany na Okęciu w temacie poprawy bałaganu zawracania? miało nastąpić jak tylko skończą przekładać kanalizacje ale jakoś cicho...
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25591
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 lip 2010, 13:23

person pisze:Nie wierzę, że nie istnieje takie oprogramowanie, które w przyjazny dla zwykłego śmiertelnika sposób umożliwiałoby wprowadzanie danych (rozkładów) na stronę - czy pracownicy Działu Promocji są specjalistami od informatyki? Bo przecież to oni, a nie informatycy, wrzucają treści na stronę (te wszystkie aktualności, informacje prasowe i inne rzeczy na podstronach).
Sęk w tym, że elektronika to nie tylko wrzucenie jednego pliku na serwer, tylko całej bazy danych. Aczkolwiek, jak to dokładnie wygląda, to sam nie wiem, mimo iż wrzucałem dość często dane do czarnej skrzynki, a potem swoje rozkłady widywałem na stronie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 12 lip 2010, 17:45

Co do objazdu spowodowanego awarią na Popiełuszki/Krasińskiego - to jestem zaskoczony, prace chyba są w 100% prowadzone bez naruszania nawierzchni (no chyba, że dziś do 11 jeszcze w ogóle tam nie zaczęto nic robić). Przepraszam za lekkie OT.

Awatar użytkownika
Cypis
Posty: 521
Rejestracja: 03 paź 2008, 18:41
Lokalizacja: DC
Kontakt:

Post autor: Cypis » 12 lip 2010, 20:15

pawcio pisze:Ciężko wymagać, by rozkładowcy byli jeszcze specjalistami od informatyki w zakresie baz danych.
Nie wiem, czy powyższego nie uznać za kpinę z rozmówcy...

Ech, spokojnie, jak dziecku, jeszcze raz: rolą informatyków jest zbudować taki system, by z obsługą poradził sobie każdy - choćby był po samej podstawówce. Technicznie jest to banalne zagadnienie, skoro rokładowiec "produkuje" tablicę możliwą do wydrukowania.

Podobnie jak do zamieszczenia powyższego posta nie potrzebowałeś znać HTML, JS, PHP, SQL, itd. i forumową bazę danych uaktualniłeś jednym kliknięciem.

Twoje wypowiedzi nt. niedasiejstwa rozkładowego naprawdę ośmieszają ZTM. Dostarczasz coraz to nowych argumentów, że nie jest to kwestia techniki a wyłącznie beznadziejnej organizacji. Mnie w każdym razie przekonałeś ostatecznie.
pawcio pisze:A już na pewno przy tych stawkach, które oferuje ZTM.
Papierowy rozkład skrócony jest niczym innym jak relacyjną bazą danych (i to bazą "wiele do wielu", uwzględniając podział na zakłady). Więc każdy rozkładowiec - chce czy nie - jest specjalistą w zakresie baz danych. Zażądajcie podwyżki :)

[ Dodano: |12 Lip 2010|, 2010 20:33 ]
person pisze:Żeby było jasne: w moim niedowierzaniu i irytacji najbardziej chodzi mi o (prezentowane na tym forum) uległość i zaakceptowanie stanu obecnego jako "normalnego".
Dokładnie. Przy czym ja pamiętam jeszcze argument koronny: "Od rozkładów jest przewoźnik, nie ZTM".
Zapraszam na pokład!

Zawisza Czarny, Tawerna Korsarz
- 3 wachta najlepsza!
Rzeszowiak, Grenlandia 2012 - etap 11


Bez korków, NR, CR, TSB i tym podobnych ZTM-ów : )

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 12 lip 2010, 23:10

Obrazek

Jest trasa EuroPride. Zobacz którędy pójdzie parada

Nie będzie zmiany trasy sobotniej parady EuroPride. Ratusz próbował namówić organizatorów, aby poszli innymi ulicami, ale nic nie wskórał.


- Zależało nam na zmianie trasy ze względu na możliwe utrudnienia dla mieszkańców - podkreśla Ewa Gawor, dyrektorka miejskiego biura bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego. - Ale organizatorzy pozostali przy swojej propozycji, więc musimy się do tego dostosować.

W poniedziałek w urzędzie spotkali się organizatorzy parady oraz służby miejskie (m.in. policja, Zarząd Transportu Miejskiego). Rozmawiali ponad godzinę, ale urzędnicy nie osiągnęli swojego celu. EuroPride przejdzie więc trasą, którą od początku planowano. Parada wyruszy o godz. 13 z pl. Bankowego. Potem pójdzie ul. Marszałkowską, Al. Jerozolimskimi, Nowym Światem, Al. Ujazdowskimi, al. Szucha i znów Marszałkowską. Finisz zaplanowano na pl. Konstytucji. - Takie jest prawo uczestnika zgromadzenia, aby szedł wskazaną przez siebie trasą. My musimy mu to umożliwić i zapewnić bezpieczeństwo - dodaje Ewa Gawor.

Organizatorzy parady spodziewają się 15 tys. osób. Jest więc pewne, że na czas przemarszu policja będzie musiała zamykać ruch na ulicach, którymi będą maszerować przedstawiciele mniejszości seksualnych i ich sympatycy. Na pewno nie będą mogły przejechać samochody i autobusy, niewykluczone, że stanąć będą musiały także tramwaje. Na razie nie wiadomo, czy komunikacja miejska pojedzie objazdami, czy po prostu będzie czekać na swoich trasach, aż uczestnicy parady zejdą z jezdni i z torów.

Do tej pory do ratusza wpłynęło też jedno zgłoszenie kontrmanifestacji. 300 zwolenników ONR ma przejść Traktem Królewskim (z pl. Na Rozdrożu na pl. Zamkowy) i świętować 600-lecie bitwy pod Grunwaldem. Początek o godz. 11.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... arada.html
Obrazek

XX Bieg Powstania Warszawskiego

Już 24 lipca odbędzie się kolejna edycja corocznej imprezy biegowej poświęconej uczczeniu pamięci Powstania Warszawskiego. Hasło tegorocznej, jubileuszowej edycji to "Powstań z nami".

(...) Historyczna trasa


(...) Podobnie jak przed rokiem, trasa biegu została poprowadzona przez centrum miasta, ulicami o szczególnym znaczeniu historycznym. Start nastąpi o godz. 20.45 z ul. Konwiktorskiej, następnie trasa poprowadzi ul. Bonifraterską, ul. Miodową do Krakowskiego Przedmieścia, ul. Karową, ul. Wybrzeże Gdańskie oraz ul. Sanguszki aż do mety na ul. Konwiktorskiej. Uczestnicy będą mieli do wyboru dystans 5 km (1 pętla) lub 10 km (2 pętle). (...)
http://cjg.gazeta.pl/CJG_Warszawa/1,104 ... kiego.html
Obrazek

Gehenna na Żoliborzu potrwa jeszcze tydzień

Przynajmniej do weekendu będzie wyłączone z ruchu skrzyżowanie ulic ks. Popiełuszki i Krasińskiego.


Wszystko przez grożącą zawaleniem komorę kanalizacyjną. Wodociągowcy musieli w trybie nagłym zamknąć skrzyżowanie w ubiegłą środę. Od tego czasu autobusy (N46, 114, 122, 303, 510) i tramwaje (17 i 27) jeżdżą objazdami. Co rano tworzą się ogromne korki: ul. ks. Popiełuszki jest praktycznie nieprzejezdna. Pasażerowie narzekają na komunikację zastępczą. Irytują się, że autobus Z-7 jeździ o wiele rzadziej niż tramwaj linii 17, który zastępuje. – To skandal, skrzyżowanie jest zamknięte, a nikt nic nie naprawia. Ciekawe, kiedy wreszcie ktoś się za to weźmie – złości się Mariusz Bluza, który dojeżdża tamtędy do pracy.

Jak się okazuje, sytuacja nie zmieni się zbyt szybko. Żeby samochody i tramwaje mogły znowu jeździć przez skrzyżowanie, konieczne jest wzmocnienie komory kanalizacyjnej drewnianymi belkami. Wodociągowcy muszą jednak czekać, aż bale przyjadą do stolicy.

– Do wzmocnienia konstrukcji musimy użyć bardzo dużych drewnianych podpór o wymiarach 20x20 cm – tłumaczy Bartosz Milczarczyk, rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji. – To nietypowe wymiary, dlatego musimy je specjalnie sprowadzić spoza Warszawy. Jak tylko je dostaniemy, nasze służby uporają się z zabezpieczeniem komory w trzy dni. Według MPWiK, realnym terminem otwarcia drogi jest koniec tygodnia. – Zdajemy sobie sprawę z tego, że ta awaria jest bardzo uciążliwa, więc w razie potrzeby nasze służby będą pracować w weekend, tak by jak najszybciej przywrócić ruch – zapowiada Milczarczyk.
http://www.zw.com.pl/artykul/10,494514_ ... dzien.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25591
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 lip 2010, 7:35

Cypis pisze:Papierowy rozkład skrócony jest niczym innym jak relacyjną bazą danych (i to bazą "wiele do wielu", uwzględniając podział na zakłady). Więc każdy rozkładowiec - chce czy nie - jest specjalistą w zakresie baz danych.
Nie każdy. Nie każdy rozkładowiec umie wydrukować karty kierowców, a skrócony rozkład jazdy to zwykły plik tekstowy będący źródłem zabawy, a nie jej efektem, więc z bazą danych ma niewiele wspólnego dla osoby go tworzącej.
Cypis pisze:Zażądajcie podwyżki :)
Łatwiej zmienić pracę.
Cypis pisze:Podobnie jak do zamieszczenia powyższego posta nie potrzebowałeś znać HTML, JS, PHP, SQL, itd. i forumową bazę danych uaktualniłeś jednym kliknięciem.
Gdyby jeszcze był program, który by tak samo umożliwiał budowanie rozkładów jazdy... Busman miał być cudowny i genialny. Problemów z siecią tramwajową było tyle, że autobusy na swoją kolej musiały czekać ponad dwa lata, a i tak obróbka elektroniczna na stronę i dla przewoźników jest nawet dla tramwajów eksportowana z Busmana do starego dobrego programu dosowego. Ale zawsze możesz taki program napisać. ZTM na pewno się ucieszy, jak będzie mógł z niego skorzystać.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 13 lip 2010, 8:37

A czy już wiadome jest, kiedy wreszcie sukcesem zakończy się budowa drugiej nitki al. Wilanowskiej?
Popatrz, jaka franca!

Zablokowany