Nie byłoby problemem zorganizowanie rozkładu na przystanki. Coś takiego da się ograć w jakieś 24 godziny pracy w kilku działąch. Gorzej z materiałami elektronicznymi dla przewoźników i na stronę internetową.Cypis pisze:Sam wcześniej napisałeś, co wynaleziono najlepszego. W każdym razie co wynaleziono najlepszego dla tych, co to nie potrafią opanować prozaicznej funkcjonalności wymiany danych pomiędzy różnymi platformami. Tablica jest tablicą w każdym systemie. Nawet, jeśli system jest kartka papieru i ołówek.Bastian pisze:Sęk w tym, że nikt nic lepszego jak dotąd nie wymyślił. Busman też się nie umywa.
Jaka szkoda, że ZTM rozpisuje coraz to nowe przetargi na fikuśny sprzęt informatyczny, a ani jednego - na ołówki.
BP, NMSP.
Objazdy i inne okresowe zmiany tras
Moderator: Wiliam
- kulikowski
- Posty: 894
- Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
- Lokalizacja: Rakowiec
Rozkład na przystanku nie jest napisany ołówkiem jednak. Mając tabelkę w czymkolwiek można w ułamku sekundy mieć tabelkę w czymkolwiek innym. Nawet, jeśli formą wyjściową jest plik *.txt (nb. nie trudny do uzyskania również z wersji ołówkowej...).pawcio pisze:Gorzej z materiałami elektronicznymi dla przewoźników i na stronę internetową.
Chryste, przecież miłośniczy "Składak" potrafi przekształcić kilka tablic w jedną. A profesjonaliści - jednej tablicy w inną jedną - nie mogą? I to mając dostęp do źródeł?!
Pawciu, miej litość. ZTM ośmiesza się wystarczająco często, nie musisz mu pomagać.
Zapraszam na pokład!
Zawisza Czarny, Tawerna Korsarz - 3 wachta najlepsza!
Rzeszowiak, Grenlandia 2012 - etap 11
Bez korków, NR, CR, TSB i tym podobnych ZTM-ów : )
Zawisza Czarny, Tawerna Korsarz - 3 wachta najlepsza!
Rzeszowiak, Grenlandia 2012 - etap 11
Bez korków, NR, CR, TSB i tym podobnych ZTM-ów : )
Toż Ci mówię, że wydrukowanie przez rozkładowców tabliczek na przystanki to mały pikuś. Mogę sam to zrobić teraz w domu w 15 minut. Potem to oczywiście trzeba wysłać do Infrastruktury by je zafoliowali i przekazać firmie zewnętrznej, która to wiesza na przystankach. I to jest łatwiejsza część procesu. Problem polega na tym, że rozkładowcy nie mają dostępu do programu przekładającego rozkłady do wersji elektronicznej dla przewoźników i na stronę internetową.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Toż Ci mówię, że to organizacyjna porażka jest.pawcio pisze:Toż Ci mówię, /.../ że rozkładowcy nie mają dostępu do programu.
I żeby nie było, że wszystko krytykuję: owszem, doceniam, że rozkładowcy mają dostęp do drukarki...
Zapraszam na pokład!
Zawisza Czarny, Tawerna Korsarz - 3 wachta najlepsza!
Rzeszowiak, Grenlandia 2012 - etap 11
Bez korków, NR, CR, TSB i tym podobnych ZTM-ów : )
Zawisza Czarny, Tawerna Korsarz - 3 wachta najlepsza!
Rzeszowiak, Grenlandia 2012 - etap 11
Bez korków, NR, CR, TSB i tym podobnych ZTM-ów : )
A nie było widać.Cypis pisze:I żeby nie było, że wszystko krytykuję: owszem, doceniam, że rozkładowcy mają dostęp do drukarki...
Ciężko wymagać, by rozkładowcy byli jeszcze specjalistami od informatyki w zakresie baz danych. A już na pewno przy tych stawkach, które oferuje ZTM.Cypis pisze:Toż Ci mówię, że to organizacyjna porażka jest.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Nie wierzę, że nie istnieje takie oprogramowanie, które w przyjazny dla zwykłego śmiertelnika sposób umożliwiałoby wprowadzanie danych (rozkładów) na stronę - czy pracownicy Działu Promocji są specjalistami od informatyki? Bo przecież to oni, a nie informatycy, wrzucają treści na stronę (te wszystkie aktualności, informacje prasowe i inne rzeczy na podstronach).pawcio pisze:Ciężko wymagać, by rozkładowcy byli jeszcze specjalistami od informatyki w zakresie baz danych. A już na pewno przy tych stawkach, które oferuje ZTM.Cypis pisze:Toż Ci mówię, że to organizacyjna porażka jest.
Szczerze jestem ciekaw jak to robią w innych miastach - np. w Poznaniu, czy Łodzi (gdzie rozkłady potrafią pojawić się nawet w weekendowe noce).
Żeby było jasne: w moim niedowierzaniu i irytacji najbardziej chodzi mi o (prezentowane na tym forum) uległość i zaakceptowanie stanu obecnego jako "normalnego".
BTW: na stronie co prawda widnieją prawidłowe rozkłady 17 i 18, ale o zawieszeniu 44 ktoś zapomniał i wciąż można sprawdzić jak jeździ na Służewiec.
Uroczo.
Sęk w tym, że elektronika to nie tylko wrzucenie jednego pliku na serwer, tylko całej bazy danych. Aczkolwiek, jak to dokładnie wygląda, to sam nie wiem, mimo iż wrzucałem dość często dane do czarnej skrzynki, a potem swoje rozkłady widywałem na stronie.person pisze:Nie wierzę, że nie istnieje takie oprogramowanie, które w przyjazny dla zwykłego śmiertelnika sposób umożliwiałoby wprowadzanie danych (rozkładów) na stronę - czy pracownicy Działu Promocji są specjalistami od informatyki? Bo przecież to oni, a nie informatycy, wrzucają treści na stronę (te wszystkie aktualności, informacje prasowe i inne rzeczy na podstronach).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Nie wiem, czy powyższego nie uznać za kpinę z rozmówcy...pawcio pisze:Ciężko wymagać, by rozkładowcy byli jeszcze specjalistami od informatyki w zakresie baz danych.
Ech, spokojnie, jak dziecku, jeszcze raz: rolą informatyków jest zbudować taki system, by z obsługą poradził sobie każdy - choćby był po samej podstawówce. Technicznie jest to banalne zagadnienie, skoro rokładowiec "produkuje" tablicę możliwą do wydrukowania.
Podobnie jak do zamieszczenia powyższego posta nie potrzebowałeś znać HTML, JS, PHP, SQL, itd. i forumową bazę danych uaktualniłeś jednym kliknięciem.
Twoje wypowiedzi nt. niedasiejstwa rozkładowego naprawdę ośmieszają ZTM. Dostarczasz coraz to nowych argumentów, że nie jest to kwestia techniki a wyłącznie beznadziejnej organizacji. Mnie w każdym razie przekonałeś ostatecznie.
Papierowy rozkład skrócony jest niczym innym jak relacyjną bazą danych (i to bazą "wiele do wielu", uwzględniając podział na zakłady). Więc każdy rozkładowiec - chce czy nie - jest specjalistą w zakresie baz danych. Zażądajcie podwyżkipawcio pisze:A już na pewno przy tych stawkach, które oferuje ZTM.
[ Dodano: |12 Lip 2010|, 2010 20:33 ]
Dokładnie. Przy czym ja pamiętam jeszcze argument koronny: "Od rozkładów jest przewoźnik, nie ZTM".person pisze:Żeby było jasne: w moim niedowierzaniu i irytacji najbardziej chodzi mi o (prezentowane na tym forum) uległość i zaakceptowanie stanu obecnego jako "normalnego".
Zapraszam na pokład!
Zawisza Czarny, Tawerna Korsarz - 3 wachta najlepsza!
Rzeszowiak, Grenlandia 2012 - etap 11
Bez korków, NR, CR, TSB i tym podobnych ZTM-ów : )
Zawisza Czarny, Tawerna Korsarz - 3 wachta najlepsza!
Rzeszowiak, Grenlandia 2012 - etap 11
Bez korków, NR, CR, TSB i tym podobnych ZTM-ów : )
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... arada.html
Jest trasa EuroPride. Zobacz którędy pójdzie parada
Nie będzie zmiany trasy sobotniej parady EuroPride. Ratusz próbował namówić organizatorów, aby poszli innymi ulicami, ale nic nie wskórał.
- Zależało nam na zmianie trasy ze względu na możliwe utrudnienia dla mieszkańców - podkreśla Ewa Gawor, dyrektorka miejskiego biura bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego. - Ale organizatorzy pozostali przy swojej propozycji, więc musimy się do tego dostosować.
W poniedziałek w urzędzie spotkali się organizatorzy parady oraz służby miejskie (m.in. policja, Zarząd Transportu Miejskiego). Rozmawiali ponad godzinę, ale urzędnicy nie osiągnęli swojego celu. EuroPride przejdzie więc trasą, którą od początku planowano. Parada wyruszy o godz. 13 z pl. Bankowego. Potem pójdzie ul. Marszałkowską, Al. Jerozolimskimi, Nowym Światem, Al. Ujazdowskimi, al. Szucha i znów Marszałkowską. Finisz zaplanowano na pl. Konstytucji. - Takie jest prawo uczestnika zgromadzenia, aby szedł wskazaną przez siebie trasą. My musimy mu to umożliwić i zapewnić bezpieczeństwo - dodaje Ewa Gawor.
Organizatorzy parady spodziewają się 15 tys. osób. Jest więc pewne, że na czas przemarszu policja będzie musiała zamykać ruch na ulicach, którymi będą maszerować przedstawiciele mniejszości seksualnych i ich sympatycy. Na pewno nie będą mogły przejechać samochody i autobusy, niewykluczone, że stanąć będą musiały także tramwaje. Na razie nie wiadomo, czy komunikacja miejska pojedzie objazdami, czy po prostu będzie czekać na swoich trasach, aż uczestnicy parady zejdą z jezdni i z torów.
Do tej pory do ratusza wpłynęło też jedno zgłoszenie kontrmanifestacji. 300 zwolenników ONR ma przejść Traktem Królewskim (z pl. Na Rozdrożu na pl. Zamkowy) i świętować 600-lecie bitwy pod Grunwaldem. Początek o godz. 11.
http://cjg.gazeta.pl/CJG_Warszawa/1,104 ... kiego.html
XX Bieg Powstania Warszawskiego
Już 24 lipca odbędzie się kolejna edycja corocznej imprezy biegowej poświęconej uczczeniu pamięci Powstania Warszawskiego. Hasło tegorocznej, jubileuszowej edycji to "Powstań z nami".
(...) Historyczna trasa
(...) Podobnie jak przed rokiem, trasa biegu została poprowadzona przez centrum miasta, ulicami o szczególnym znaczeniu historycznym. Start nastąpi o godz. 20.45 z ul. Konwiktorskiej, następnie trasa poprowadzi ul. Bonifraterską, ul. Miodową do Krakowskiego Przedmieścia, ul. Karową, ul. Wybrzeże Gdańskie oraz ul. Sanguszki aż do mety na ul. Konwiktorskiej. Uczestnicy będą mieli do wyboru dystans 5 km (1 pętla) lub 10 km (2 pętle). (...)
http://www.zw.com.pl/artykul/10,494514_ ... dzien.html
Gehenna na Żoliborzu potrwa jeszcze tydzień
Przynajmniej do weekendu będzie wyłączone z ruchu skrzyżowanie ulic ks. Popiełuszki i Krasińskiego.
Wszystko przez grożącą zawaleniem komorę kanalizacyjną. Wodociągowcy musieli w trybie nagłym zamknąć skrzyżowanie w ubiegłą środę. Od tego czasu autobusy (N46, 114, 122, 303, 510) i tramwaje (17 i 27) jeżdżą objazdami. Co rano tworzą się ogromne korki: ul. ks. Popiełuszki jest praktycznie nieprzejezdna. Pasażerowie narzekają na komunikację zastępczą. Irytują się, że autobus Z-7 jeździ o wiele rzadziej niż tramwaj linii 17, który zastępuje. – To skandal, skrzyżowanie jest zamknięte, a nikt nic nie naprawia. Ciekawe, kiedy wreszcie ktoś się za to weźmie – złości się Mariusz Bluza, który dojeżdża tamtędy do pracy.
Jak się okazuje, sytuacja nie zmieni się zbyt szybko. Żeby samochody i tramwaje mogły znowu jeździć przez skrzyżowanie, konieczne jest wzmocnienie komory kanalizacyjnej drewnianymi belkami. Wodociągowcy muszą jednak czekać, aż bale przyjadą do stolicy.
– Do wzmocnienia konstrukcji musimy użyć bardzo dużych drewnianych podpór o wymiarach 20x20 cm – tłumaczy Bartosz Milczarczyk, rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji. – To nietypowe wymiary, dlatego musimy je specjalnie sprowadzić spoza Warszawy. Jak tylko je dostaniemy, nasze służby uporają się z zabezpieczeniem komory w trzy dni. Według MPWiK, realnym terminem otwarcia drogi jest koniec tygodnia. – Zdajemy sobie sprawę z tego, że ta awaria jest bardzo uciążliwa, więc w razie potrzeby nasze służby będą pracować w weekend, tak by jak najszybciej przywrócić ruch – zapowiada Milczarczyk.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Nie każdy. Nie każdy rozkładowiec umie wydrukować karty kierowców, a skrócony rozkład jazdy to zwykły plik tekstowy będący źródłem zabawy, a nie jej efektem, więc z bazą danych ma niewiele wspólnego dla osoby go tworzącej.Cypis pisze:Papierowy rozkład skrócony jest niczym innym jak relacyjną bazą danych (i to bazą "wiele do wielu", uwzględniając podział na zakłady). Więc każdy rozkładowiec - chce czy nie - jest specjalistą w zakresie baz danych.
Łatwiej zmienić pracę.Cypis pisze:Zażądajcie podwyżki
Gdyby jeszcze był program, który by tak samo umożliwiał budowanie rozkładów jazdy... Busman miał być cudowny i genialny. Problemów z siecią tramwajową było tyle, że autobusy na swoją kolej musiały czekać ponad dwa lata, a i tak obróbka elektroniczna na stronę i dla przewoźników jest nawet dla tramwajów eksportowana z Busmana do starego dobrego programu dosowego. Ale zawsze możesz taki program napisać. ZTM na pewno się ucieszy, jak będzie mógł z niego skorzystać.Cypis pisze:Podobnie jak do zamieszczenia powyższego posta nie potrzebowałeś znać HTML, JS, PHP, SQL, itd. i forumową bazę danych uaktualniłeś jednym kliknięciem.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem