Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 06 gru 2020, 9:14

Jarek pisze:
04 gru 2020, 23:01
Podoba się rondo Czterdziestolatka? Jakieś wrażenia?

Nowogrodzka x Chałubińskiego na co tam ten przejazd i przejścia ktoś miał za dużo pieniędzy na kolejne sygnalizatory czy aż tak potężny przejazd dla rowerów jest potrzebny. Chore. Co do samego priorytetu. Czas pokaże jak ruch w Warszawie wróci do normalności jak przed srandemią.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Konied Makevski
Posty: 161
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 06 gru 2020, 9:17

beni pisze:
Jarek pisze:
04 gru 2020, 23:01
Podoba się rondo Czterdziestolatka? Jakieś wrażenia?

Nowogrodzka x Chałubińskiego na co tam ten przejazd i przejścia ktoś miał za dużo pieniędzy na kolejne sygnalizatory czy aż tak potężny przejazd dla rowerów jest potrzebny. Chore. Co do samego priorytetu. Czas pokaże jak ruch w Warszawie wróci do normalności jak przed srandemią.
Na to, że Nowogrodzka jest alternatywą rowerową dla Jerozolimskich, które są cyklistom zdecydowanie nieprzyjazne. Czy taka szerokość jest potrzebna nie wiem, ale połączenie dwóch części Nowogrodzkiej stanowi uzupełnienie ważnego ciągu W-E i się ceni.

Łukasz
Posty: 10641
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 gru 2020, 10:06

beni pisze:
Jarek pisze:
04 gru 2020, 23:01
Podoba się rondo Czterdziestolatka? Jakieś wrażenia?

Nowogrodzka x Chałubińskiego na co tam ten przejazd i przejścia ktoś miał za dużo pieniędzy na kolejne sygnalizatory czy aż tak potężny przejazd dla rowerów jest potrzebny. Chore. Co do samego priorytetu. Czas pokaże jak ruch w Warszawie wróci do normalności jak przed srandemią.
To takie poranne niedzielne fekalia bez związku z tematem?
ŁK

Stary Pingwin
Posty: 5831
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 06 gru 2020, 10:30

Jak patrzę na ten przewymiarowany przejazd Nowogrodzkiej, to przypomina mi się WKD do Marszałkowskiej. A teraz doskonały skrót od Raszyńskiej do Placu Trzech Krzyży i dalej na Wiejską. Dla niektórych.
miłośnik 13N

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 06 gru 2020, 10:39

Stary Pingwin pisze:
06 gru 2020, 10:30
Jak patrzę na ten przewymiarowany przejazd Nowogrodzkiej, to przypomina mi się WKD do Marszałkowskiej. A teraz doskonały skrót od Raszyńskiej do Placu Trzech Krzyży i dalej na Wiejską. Dla niektórych.
Generalnie wczoraj jechałem z Raszyńskiej do centrum i w tą stronę jest to fajna inicjatywa i odpadają 4 pary świateł, dzięki temu można się szybciej rowerem przebić. Ale w brosze powrotnej jednak lepiej jedzie się Jerozolimskimi.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Autobus Czerwon
Posty: 4114
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 06 gru 2020, 10:49

kajo pisze:
06 gru 2020, 10:39
Stary Pingwin pisze:
06 gru 2020, 10:30
Jak patrzę na ten przewymiarowany przejazd Nowogrodzkiej, to przypomina mi się WKD do Marszałkowskiej. A teraz doskonały skrót od Raszyńskiej do Placu Trzech Krzyży i dalej na Wiejską. Dla niektórych.
Generalnie wczoraj jechałem z Raszyńskiej do centrum i w tą stronę jest to fajna inicjatywa i odpadają 4 pary świateł, dzięki temu można się szybciej rowerem przebić. Ale w brosze powrotnej jednak lepiej jedzie się Jerozolimskimi.
Doświadczonym rowerzystom może i lepiej na Jerozolimskich, natomiast dla mnie osobiście jazda rowerem środkowym pasem jest dosyć niekomfortowa (bo prawy to bus-pas). I myślę że większość też raczej wybierze Nowogrodzką.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 gru 2020, 11:59

Oczywiście, że jest to świetne rozwiązanie rowerowo, mnie po prostu brakuje słupków na wjeździe i to wszystko. Czy jest za szerokie - nie wiem, pamiętajcie, że dobrze żeby się jednak rowerzyści pomieścili w tych akumulacjach, bo czeka się dość długo.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 06 gru 2020, 12:12

Słupki powinny być tam obowiązkowo. Samochody się tam pakowały jeszcze przed zakończeniem prac budowlanych.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 gru 2020, 12:13

Ale to chyba budowlane tam stały.
Stary Pingwin pisze:
06 gru 2020, 10:30
Jak patrzę na ten przewymiarowany przejazd Nowogrodzkiej, to przypomina mi się WKD do Marszałkowskiej. A teraz doskonały skrót od Raszyńskiej do Placu Trzech Krzyży i dalej na Wiejską. Dla niektórych.

WKD na Nowogrodzkiej mi jakoś nie szkoda, ale odcinek od Niemcewicza po Włochy naprawdę powinienbył zostac jako tramwaj... zwłaszcza, że plany miejscowe na dużej części go tam dopuszczają.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 06 gru 2020, 12:23

Glonojad pisze:
06 gru 2020, 11:59
Oczywiście, że jest to świetne rozwiązanie rowerowo, mnie po prostu brakuje słupków na wjeździe i to wszystko. Czy jest za szerokie - nie wiem, pamiętajcie, że dobrze żeby się jednak rowerzyści pomieścili w tych akumulacjach, bo czeka się dość długo.
Słupki by się przydały na pewno. Choć mnie irytują, bo generalnie zmniejszają bezpieczeństwo jazdy na rowerze, to wczoraj jechałem tamtędy 2x na rowerze i 2x samochód wjechał kontrapasem w Nowogrodzką...

Co do Jerozolimskich, to głównie jadę nimi w weekendy lub wieczorem, fakt w szczycie przez bus pas kiepsko tamtędy się jeździ.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 gru 2020, 12:32

Jak komuś przeszkadzają słupki rozstawione co 1,5m, to generalnie sam jest zagrożeniem dla bezpieczeńśtwa jazdy na rowerze :p

Tak, wjazd pod Mariott jest źle zaprojektowany - on wizualnie nawet wydaje się być ogólnodostępny. Że analfabeci na znaki nie patrzą to inna sprawa.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5831
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 06 gru 2020, 12:43

W czasach niedawnych, gdy na torowiskach królowały 13N i istniała krzyżówka z WKD Grójecka/Niemcewicza, próbowano na torach wukadki w tym rejonie ustawić tramwaj 13N w zamyśle skierowania do Włoch. Nie wyszło, tramwaj się wytramwajał na łukach. Kilkanaście lat wcześniej na linii do Włoch jeździły wagony typu K, wypożyczone od miasta w zamian za remont. Niektórzy twierdzą, że miały zmienione zestawy kołowe, ale potwierdzenia w dokumentach nie ma. Swoim torem ciekawe, jak skład wagonów EN80 sprawowałby się na torach tramwajowych, np. do Okęcia i dalej Nadarzyna? Wagony są bardzo podobne do wrocławskich LH Maximum.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6936
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 06 gru 2020, 13:10

13N wytramwajał się na łukach wukadki? Dziwne :O

Autobus Czerwon
Posty: 4114
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 06 gru 2020, 13:33

Emyl pisze:
06 gru 2020, 13:10
13N wytramwajał się na łukach wukadki? Dziwne :O
Wukadka z tego co wiem miała i chyba nadal ma, szyny głębokorowkowe typu kolejowego. A koła w berlinkach to chyba w ogóle mają jakiś profil pośredni. Po tylu latach, może być ciężko dojść do prawdy :P

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 06 gru 2020, 13:56

Glonojad pisze:
06 gru 2020, 12:32
Jak komuś przeszkadzają słupki rozstawione co 1,5m, to generalnie sam jest zagrożeniem dla bezpieczeńśtwa jazdy na rowerze :p
Wiesz, jeszcze jestem młody i nie mam z nimi problemów, ale jak będę miał 60-70 lat, to na skrzyżowaniu, gdzie przy okazji mam uważać na samochody, pieszych i innych rowerzystów taki słupek może umknąć.

Na początek, to można tam pomalować ulicę na czerwono.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ODPOWIEDZ