KM a SKM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 03 gru 2008, 15:13

1.SKM wprowadziło nowy standart podróżyi chodzi mi o wygodniejsze i nowocześniejsze WNĘTRZE czy to na co zwraca uwage pasażer a także znacznie większe poczucie bezpieczeństwa związane z otwartą przestrzenią.
Bo KM w momencie powstania nie dostała kaczoklopów tylko zwykłe śmierdzące zdezelowane kible. KMy też wprowadzają ten standard(wprowadziły go nawet wcześniej od SKM) podczas modernizacji.
Rosa pisze:2. wprowadzilo zalążek konkurencji bez której o wspólnym bilecie pewnie moglibysmy tylko pomarzyć, a w najlepszym wypadku kosztowalby ten bilet pewnie znacznie więcej niz teraz.
O ile wiem wspólny bilet wprowadzano zanim powstała SKM. Później były to trasy zupełnie inne od tych na których kursowała SKM.
Przepraszam, a nie można było jak w normalnym kroju rozpisać przetargu i wybrać najtańszego przewoźnika?
Nie było czasu bo zbliżały się wybory.

kajo
Posty: 2823
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 03 gru 2008, 15:14

Premo pisze:Nie było czasu bo zbliżały się wybory.
Bo to Polska właśnie.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Bucefał
Posty: 134
Rejestracja: 19 sty 2008, 13:05

Post autor: Bucefał » 03 gru 2008, 15:57

humptyangel pisze:To jest odpowiedź Bucefale na Twoje pytanie. Można by długo mnożyć, ale czy to ma sens, Ty masz swoje racje, ja swoje, i tak pewnie się nie przekonamy
Owszem - masz. Sęk jednak w tym, że odnoszą się one głównie do przeszłości i chlubnych zasług. Teraz zarówno bilet nie jest już przewagą SKM, jak również różnice w taborze szybko się wyrównują.

SKM wprowadził również nową jakość częstotliwości kursowania - co 40 minut. Tak więc również przeszłość nie jest pozbawiona cieni.

Problem w tym, że zamiast płacić na SKM możnaby wydać tą kasę np. na remonty dworców i przystanków. To chyba byłaby lepsz inwestycja..
Umowę sprzedaży WKD parafowali przedstawiciele zainteresowanych samorządów z wyjątkiem Warszawy. Prezydent Lech Kaczyński był wtedy chory i nie zdążył ustanowić swojego pełnomocnika. Stołeczni urzędnicy mieli uzupełnić brakujący podpis w ciągu kilku dni. Nie zrobili tego przed dwa lata.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 03 gru 2008, 16:23

humptyangel pisze:Docelowo (taki jest plan) SKM ma obsługiwać aglomerację, zaś KM region.
Jak sobie to wyobrażasz? KM po wyjeździe z Warszawy miałyby zatrzymywać się dopiero w Mińsku a dalej na wszystkich przystankach? Wystarczy już taki podział jaki jest na pociągu osobowe, pospieszne i expressy. Ja uważam że SKM powinna być włączona w struktury KM. Taryfa zostałaby ujednolicona, bilet KM kodowany na karcie kompatybilnej z WKM. W pociągu zamontowane kasowniki umożliwiające kasowanie biletów ZTM.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 gru 2008, 16:35

Bucefał pisze:Problem w tym, że zamiast płacić na SKM możnaby wydać tą kasę np. na remonty dworców i przystanków
nie są w gestii miasta, więc miasto nie może na nie łożyć.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 03 gru 2008, 17:20

MeWa pisze:nie są w gestii miasta, więc miasto nie może na nie łożyć.
Rozwiązanie? Przekazać dworce miastu.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 03 gru 2008, 18:14

Bucefał pisze: w czym jest lepsze od KM?
SKM daje taki standard, o jakim KM mogą pomarzyć. W ich pociągach nie ma libacji i dewastacji, jest czysto i ładnie, brak przedziałów daje duże poczucie bezpieczeństwa... i tak można wymieniać i wymieniać.

[ Dodano: Sro 03 Gru, 2008 18:16 ]
Bucefał pisze: SKM wprowadził również nową jakość częstotliwości kursowania - co 40 minut. Tak więc również przeszłość nie jest pozbawiona cieni.
Za to KM potrafią jeździć raz na godzinę, bo im się nie opłaci częściej.
SKM tak jeździ, jak im taboru wystarcza. Gdyby im przybyło taboru np. trzykrotnie, to ciekawe jak by stękały KM, że konkurencja im wyrasta, i to silna.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 03 gru 2008, 18:52

Frencher pisze:W ich pociągach nie ma libacji i dewastacji, jest czysto i ładnie, brak przedziałów daje duże poczucie bezpieczeństwa... i tak można wymieniać i wymieniać.
Lecz gdy zamiast 14WE przyjedzie kibel to dzieje się to samo. Dewastacje są na porządku dziennym. Ściany są pomazane ewidentnie przez "naszych".
KM stara się to zmienić.
Za to KM potrafią jeździć raz na godzinę, bo im się nie opłaci częściej.
Póki głównym źródłem utrzymania są wpływy z biletów to tak będzie. Wystarczy gdyby kasa z biletów szła do Województwa a on płaciliby KMom stawki za poc/km.
Frencher pisze:Gdyby im przybyło taboru np. trzykrotnie, to ciekawe jak by stękały KM, że konkurencja im wyrasta, i to silna.
Gdyby KMom przybyło taboru...

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 03 gru 2008, 18:55

Bucefał pisze:Owszem - masz.
Dziękuję :smile:
Problem w tym, że zamiast płacić na SKM możnaby wydać tą kasę np. na remonty dworców i przystanków. To chyba byłaby lepsz inwestycja..
Tj. Napisał MeWa, dworce nie są w gestii miasta, a poza tym kolej to obiekt strategiczny, zaś samorządy nie garną się do przejmowania infrastruktury dworcowej (a szkoda).

Wracając do propozycji Prema by KM włączyć w struktury KM - rozumiem, że chcesz by Urząd Marszałkowski sam sobie zlecał usługi przewozowe na terenie województwa - włączenie oznaczałoby monopol - KM, SKM i WKD w rękach jednego właściciela dla którego nie ma alternatywy.

Jak sobie wyobrażam KM i SKM tj. to opisałem luźno - jest to napisane w Strategii Rozwoju SKM na rok 2007. Jest na stronie SISKOM. Czy to ma sens i jest dobre czy złe - oceń sam.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 gru 2008, 18:55

Premo pisze:Jak sobie to wyobrażasz? KM po wyjeździe z Warszawy miałyby zatrzymywać się dopiero w Mińsku a dalej na wszystkich przystankach? Wystarczy już taki podział jaki jest na pociągu osobowe, pospieszne i expressy.
No popatrz. A w Monachium, czy Stuttgarcie to działa. Pociągi regionalne zatrzymują się dopiero w średniej wielkości miastach będących jednocześnie stacją końcową S-Bahnów. Co więcej. Takie pociągi regionalne mają jeżdżą po mieście po sieci dalekobieżnej, a sieć lokalna w mieście (coś na kształt naszej średnicy podmiejskiej) jest przeznaczona wyłącznie dla S-Bahnów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 03 gru 2008, 19:11

humptyangel pisze:włączenie oznaczałoby monopol - KM, SKM i WKD w rękach jednego właściciela dla którego nie ma alternatywy.
Jest w postaci prywatnych przewoźników. Na razie co to za konkurencja? Walczą ze sobą 2 spółki publiczne. Co jest dla mnie absurdalne.
Takie pociągi regionalne mają jeżdżą po mieście po sieci dalekobieżnej, a sieć lokalna w mieście (coś na kształt naszej średnicy podmiejskiej) jest przeznaczona wyłącznie dla S-Bahnów.
Sam widzisz. Pociągi jeżdżą po rożnych torach. Nie musiałeś wcale daleko szukać takiego rozwiązania. Doskonałym przykładem jest Trójmiejska SKM. Jedynie część przystanków jest wspólna dla SKM i kolei regionalnej.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 03 gru 2008, 19:26

Premo pisze:
humptyangel pisze:włączenie oznaczałoby monopol - KM, SKM i WKD w rękach jednego właściciela dla którego nie ma alternatywy.
Jest w postaci prywatnych przewoźników. Na razie co to za konkurencja? Walczą ze sobą 2 spółki publiczne. Co jest dla mnie absurdalne.
Pokaż mi na WWK prywatnego przewoźnika kolejowego . No chyba że masz na myśli busiarstwo - ale to troche inny typ konkurencji i nie na każdym kierunku
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 03 gru 2008, 20:04

rufio198 pisze:Pokaż mi na WWK prywatnego przewoźnika kolejowego .
A kto broni wejść na rynek?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 04 gru 2008, 8:38

Frencher pisze:SKM daje taki standard, o jakim KM mogą pomarzyć. W ich pociągach nie ma libacji i dewastacji, jest czysto i ładnie, brak przedziałów daje duże poczucie bezpieczeństwa... i tak można wymieniać i wymieniać.
Wymieniaj dalej, bo rzeczywistość jest nieco inna i mniej różowa, a standard staje się przeciętny na tle nowego, nowoczesnego taboru KM czy nawet PKP PR (teraz PKP IC).
Na początku to szkowało, bo "nowy pociąg", wygląda jak TGV czy inne ICE, ludzom się zdawało, że czort wie jak szybko jeździć to to bedzie.
Dziś nowy pociąg szarpie tak samo jak stary, okazuje się, że zostyał zrobiony mało starannie, skrzypi, w środku wykładzina nie trzyma się podłogi etc... Obsługa techniczna leży dokładnie tak samo jak dawniej.
Nawet wychwalane wyciszenie wnętrza (sam je chwaliłem z resztą) już nie cieszy jak dawniej po tym jak się człowiek przejedzie nowym taborem KM.
SKM przestała być wyznacznikiem jakości IMHO.
Co do ewentualnych włączeń SKM do KM czy jeszcze innych - jeżeli plany na najbliższe 10 lat się sprawdzą i WWK zostanie przebudowane tak, jak ma być przebudowane (w co szczerze wciąż wątpię), to SKM i KM mogą zostać rozdzielone. Regionalne KM mogły by jeździć jak RE w Niemczech, uzupełniane częstymi SKM. Dlaczego za 10 lat? Ano na razie infrastruktura nie pozwala na takie zabawy.

Bucefał
Posty: 134
Rejestracja: 19 sty 2008, 13:05

Post autor: Bucefał » 04 gru 2008, 9:04

przewoz pisze:
Frencher pisze:SKM daje taki standard, o jakim KM mogą pomarzyć. W ich pociągach nie ma libacji i dewastacji, jest czysto i ładnie, brak przedziałów daje duże poczucie bezpieczeństwa... i tak można wymieniać i wymieniać.
Wymieniaj dalej, bo rzeczywistość jest nieco inna i mniej różowa, a standard staje się przeciętny na tle nowego, nowoczesnego taboru KM czy nawet PKP PR (teraz PKP IC).
...który jeździ co 5 minut zamiast co 40.

Co mi po takim "standardzie", jak go praktycznie na codzień nie widzę? Czy dokupienie 4 składów (i to 14, a nie szybszej i nowocześniejszej 19) jest tu jakimś rozwiązaniem? Raczej nie.

Nie podoba mi się też, że SKM kupuje lepsze składy na lotnisko, zaś linię s-2 pozostawia z wolniejszymi i o mniejszej liczbie drzwi.

Zaś na standard jazdy w dużym stopniu wpływa obecnie stan torowiska Włochy - zachodnia-ochota - niezależnie zatem KM, czy SKM
Umowę sprzedaży WKD parafowali przedstawiciele zainteresowanych samorządów z wyjątkiem Warszawy. Prezydent Lech Kaczyński był wtedy chory i nie zdążył ustanowić swojego pełnomocnika. Stołeczni urzędnicy mieli uzupełnić brakujący podpis w ciągu kilku dni. Nie zrobili tego przed dwa lata.

ODPOWIEDZ