Strona 34 z 409
: 03 lip 2011, 22:48
autor: Paweł D.
Majusi pisze:Pamiętajmy, że nie ma nic za darmo. I dalej uważam, że akurat tramwaje w Wawie są i tak uprzywilejowane dzięki wydzielonym torowiskom.
I pytanie czy wszystko zrobiono ze strony ZTM i TW aby uczynić kursowanie T w pełni optymalne i sprawne?
Już jutro zobaczymy jak działają "priorytety" ma nowej Marymonckiej, gdzie torowisko jest wydzielone a świateł postawiono sporo.
A co mogą zrobić TW i ZTM w sytuacji, kiedy tramwaj ruszający spod świateł przy Żytniej zalicza "czerwone" przy Lesznie i Kercelaku. Dołożyć minut w czasie przejazdu?
: 03 lip 2011, 23:01
autor: Majusi
Może we wrześniu pokuszę się o wykonanie pomiarów na dwóch ciągach w Wawie (np.: Al.J - de'Gaulle'a, Zawiszy i Towarowa - Zawiszy, Babka) samochodem i T. Zobaczymy co wyjdzie.
Kercelak (chodzi o Solidarności - Okopowa?) to zły przykład. Komu tam dać priorytet?
Zawiszy to też zły przykład (też T kolidują z sobą). Starynkiewicza to jakieś fatum i nikt mi nie odpowiedział czy w drugą stronę jest podobnie? (Sorry było - przystanki ale to tez może optymalizacja, tego nie wiem).
I nie muszę znać rozkładu na każdym przystanku, to nie pociąg. A tak naprawdę to ktoś wie jakie odchyłki są od rozkładu od pętli do pętli średnio?
: 03 lip 2011, 23:17
autor: MeWa
Majusi pisze:Kercelak (chodzi o Solidarności - Okopowa?) to zły przykład. Komu tam dać priorytet?
ogólnie tramwajom - teraz mają tam najkrótszą fażę
Majusi pisze:Może we wrześniu pokuszę się o wykonanie pomiarów na dwóch ciągach w Wawie (np.: Al.J - de'Gaulle'a, Zawiszy i Towarowa - Zawiszy, Babka) samochodem i T. Zobaczymy co wyjdzie.
z rozkładów T wynika, że zmodernizowany odcinek Alej ze zmienioną sygnalizacją przejeżdża się w szczycie dłużej przy maksymalnym czasie przejazdu niż to było przed remontem.
: 03 lip 2011, 23:18
autor: Paweł D.
Majusi pisze:Kercelak (chodzi o Solidarności - Okopowa?) to zły przykład. Komu tam dać priorytet?
Sam Kercelak jest trudną sprawą. Jeżeli dla T zsynchronizujesz światła z Lesznem, to samochody będą stać przed skrzyżowaniem, bo najpierw zapala się "zielone" dla T a później dla samochodów. Ale w niektórych porach dnia jadąc od Żytniej zatrzymasz się tramwajem dopiero przy Kercelaku więc jest to kwestia programu.
Ale może chcesz lepszy przykład (mój ulubiony) JPII/Dzika. Kiedyś dla T działało wzbudzanie. Teraz jest (?) stałoczasówka. Dziwnym trafem łapie składy z obu stron.
Spróbuj jako pieszy przejść tam na drugą stronę, pewnie zobaczysz kretynizm ustawienia tam świateł.
: 04 lip 2011, 0:45
autor: Jarek
Majusi pisze:Kercelak (chodzi o Solidarności - Okopowa?) to zły przykład.
Zgadzam się. Jest to bardzo zły przykład uprzywilejowania tramwajów:
Ruszasz z Żytniej i łapiesz czerwone przy Lesznie. Ruszasz i łapiesz poczatek czerwonego przy Solidarności. Ruszasz i łapiesz przy Chłodnej.
W druga stronę to samo, chociaż czasami udaje się przejechac na końcówce zielonego przy Żytniej.
No już bardziej tramwajów się nie da uwalić. Przynajmniej połowa zatrzymań jest do eliminacji bez wielkiej szokody dla samochodów.
: 04 lip 2011, 10:01
autor: Majusi
Okopowa - Towarowa należy rozpatrywać nie tylko pod katem tramwajów. Należy rozpatrywać wszystkich uczestników ruchu. Jest to specyficzny układ skrzyżowań (małe odległości) i o ile będzie dobrze dla T to zablokujemy odcinek.
Solidarności - Okopowa nie ma wydzielonych faz (o ile mnie pamięć nie myli).
: 04 lip 2011, 13:40
autor: piotram
Paweł D. pisze:Sam Kercelak jest trudną sprawą. Jeżeli dla T zsynchronizujesz światła z Lesznem, to samochody będą stać przed skrzyżowaniem, bo najpierw zapala się "zielone" dla T a później dla samochodów. Ale w niektórych porach dnia jadąc od Żytniej zatrzymasz się tramwajem dopiero przy Kercelaku więc jest to kwestia programu.
Tam było w miarę OK, dopóki nie skrócono fazy dla Okopowej. Teoretycznie miało to ułatwić przejazd Lesznem, ale skoro Leszno nie ma wydzielonego skrętu w lewo w Okopową to i tak niewiele dało.
Teraz tramwaj jadący od Ochoty łapie zawsze "oczka" przy Lesznie i minutę postoju. Jeśli już Okopowa musi być skrócona, to pewnie dałoby się przesunąć "w czasie" fazę dla Okopowej, tak żeby tramwaj od strony Kercelaka zdążał na światło.
A teraz Towarowa.
Zadanie: Tramwaj ruszający z Daszyńskiego w 90% przypadków łapie "oczka" na Kolejowej. Na jaką prędkość to skoordynowano?
: 04 lip 2011, 13:56
autor: Majusi
Jeżeli T z Żytniej do Solidarności łapie czerwone (odcinek bez przystanków) to coś nie jest dobrze z samą koordynacją na tym odcinku (coś nie tak z offsetami). Przy dobrze zaprojektowanej i zaprogramowanej koordynacji nie powinno być z tym problemów (jadą razem z ruchem kołowym). Chyba, że koordynacja nie działa (awaria).
W drugą stronę już gorzej (przystanki między odcinkami) i tu na prawdę może być problem.
Kercelak to przy braku wydzielonych faz należy dać czas na oczyszczenie środka skrzyżowania aby nie zostawały tam samochody i stąd może skrócenie faz T, ale według mnie nie tylko (kołowe też). To są moje przypuszczenia.
: 04 lip 2011, 14:18
autor: piotram
Żytnia ma inny czas cyklu niż Leszno z Kercelakiem, więc tam koordynacji nie może być.
Kercelak z Lesznem był dobrze skoordynowany tramwajowo pomimo przystanku, tylko ktoś grzebał zapewne nie zdając sobie sprawy że komuś to popsuje, bo pewnie patrzył tylko na samochody.
: 04 lip 2011, 15:06
autor: Majusi
Kercelak to Solidarności - Okopowa?
Okopowa powinna być skoordynowana od Chłodnej na północ. Jeżeli teraz na Żytniej i Lesznie pracują inne cykle to coś jest nie tak. Przynajmniej odcinek pomiędzy Żytnią i Solidarności (może jeszcze przejście) powinien być skoordynowany.
: 04 lip 2011, 15:07
autor: primoż
Majusi pisze:Kercelak to Solidarności - Okopowa?
tak
: 04 lip 2011, 15:19
autor: Majusi
Obszar ten (Żytnia - Leszno - Solidarności) jest dość specyficzny. Aby to rozwiązać trzeba się trochę napocić i nie proponuje tego domorosłym projektantom. Ale inne cykle to prawdopodobnie nie wina projektu, nikt by tego nie uzgodnił. Problem prawdopodobnie leży w utrzymaniu.
: 04 lip 2011, 15:37
autor: piotram
Te inne cykle były już co najmniej od początku lat 90.
: 04 lip 2011, 17:57
autor: pawcio
Ja mam wrażenie, że w całym tamtym zespole to od dawien dawna nie było znaczących zmian. Jakieś 5 lat temu wydłużono tylko fazy tramwajowe kosztem równoległych samochodowych, a ostatnio zmieniono na nieco bardziej asymetryczny układ faz w ciągu Leszna.
: 05 lip 2011, 9:33
autor: piotram
Faktycznie nie było, poza przerobieniem sygnalizacji wzdłuż Okopowej na wzbudzane.
Dobra wiadomość - wydłużono z powrotem długość sygnału dla Okopowej przez Leszno. Tramwaje odetchnęły