Poprawa komunikacji na Ochocie

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 6365
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 12 sie 2019, 13:39

Jedyną linię, którą bym widział na Instalatorów jest 167. Bo 521 trzeba odrzucić. Tylko nie wiem czy jest możliwość skrętu przegubem w Al. Krakowską.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 sie 2019, 13:45

Georg pisze:
12 sie 2019, 13:39
Jedyną linię, którą bym widział na Instalatorów jest 167.
Obrazek
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

kajo
Posty: 2831
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 12 sie 2019, 16:03

A może wyciągnąć coś z Mordoru? Albo 328 wyciągnąć do Królikarni? Mamy wtedy obwód do metra.
Może ktoś policzyć ile czasu by trwało kółko?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

wojtor
Posty: 673
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 12 sie 2019, 16:35

Instalatorów nie znajduje się na Ochocie

Jurand
Posty: 1329
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 12 sie 2019, 18:19

Wolfchen pisze:
11 sie 2019, 22:38
Wykorzystując pętlę przydałoby się tam coś wydłużyć ze Szczęśliwic - tylko co? 128? 157? :-k
128 za długie wozy :^o
157 za długa linia i nie przewidywalna :^o

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 sie 2019, 22:18

reserved pisze:
11 sie 2019, 22:49
Przeguby na Instalatorów? Nie przesadzasz trochę?
No właśnie nie bardzo mi tam leżą przeguby, ale 128 by miało sens pod kątem dalszej trasy, jak i częstotliwości. Tylko tabor za duży. Gdyby natomiast była opcja skierować tam 159 przez Raszyńską, Żwirki, Banacha i al. Krakowską, to pozwoliłoby mieć linię załatwiającą oś wschód-zachód, a przy okazji fajne relacje na przesiadki w kierunkach północnych by się pojawiły. :-k
Łukasz pisze:
12 sie 2019, 6:32
Historycznie to właśnie 157, ale to bez sensu. Lepiej chyba coś porządnego prostopadłego, czyli linię z Mordoru :)
Polemizowałbym, bo robisz w ten sposób niestabilną linię pracującą maksymalnie odcinkowo - i będąca klonem relacji zapewnianej z grubsza przez 228, z którego łatwo się przeflancować w parę 189-401 w kierunku Mordoru właściwego.
kajo pisze:
12 sie 2019, 16:03
Albo 328 wyciągnąć do Królikarni? Mamy wtedy obwód do metra.
Może ktoś policzyć ile czasu by trwało kółko?
I pchać w te korki to 328, przez co byłaby to linia-widmo?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 sie 2019, 8:50

Wolfchen pisze:
15 sie 2019, 22:18
reserved pisze:
11 sie 2019, 22:49
Przeguby na Instalatorów? Nie przesadzasz trochę?
No właśnie nie bardzo mi tam leżą przeguby, ale 128 by miało sens pod kątem dalszej trasy, jak i częstotliwości. Tylko tabor za duży. Gdyby natomiast była opcja skierować tam 159 przez Raszyńską, Żwirki, Banacha i al. Krakowską, to pozwoliłoby mieć linię załatwiającą oś wschód-zachód, a przy okazji fajne relacje na przesiadki w kierunkach północnych by się pojawiły. :-k
Łukasz pisze:
12 sie 2019, 6:32
Historycznie to właśnie 157, ale to bez sensu. Lepiej chyba coś porządnego prostopadłego, czyli linię z Mordoru :)
Polemizowałbym, bo robisz w ten sposób niestabilną linię pracującą maksymalnie odcinkowo - i będąca klonem relacji zapewnianej z grubsza przez 228, z którego łatwo się przeflancować w parę 189-401 w kierunku Mordoru właściwego.
kajo pisze:
12 sie 2019, 16:03
Albo 328 wyciągnąć do Królikarni? Mamy wtedy obwód do metra.
Może ktoś policzyć ile czasu by trwało kółko?
I pchać w te korki to 328, przez co byłaby to linia-widmo?
Lubię ten temat ostatnio, pozwala mi odkrywać nowe mięśnie twarzy, gdy wykrzywiam się we wszystkich minach wyrażających zdumienie treściami tu prezentowanymi.

Po pierwsze: nie ma większego sensu linia skręcająca z Instalatorów na północ w Grójecką, bo nie da innych połączeń, niż bijące ją na głowę częstotliwością tramwaje (które i tak są w strefie dojścia sporej części nowych bloków). Przypominam raz jeszcze (i będę to pisać ad mortem defecatem) - linia obsługująca skraj strefy dojścia do silnego ciągu szynowego umrze bez interesującej unikalnej relacji.

Po drugie: piszesz, drogi @Wolfchenie, jednocześnie o tym, że linia na Mordor nie ma sensu, bo łatwo można się przesiąść na 189/401 (tak łatwo, że 228 i 328 odjeżdżają z różnych przystanków co pół godziny, ACH JAK DOGODNIE NIC TYLKO SIĘ PRZESIADAĆ), jednocześnie argumentując za sensownością trasy 128 jadącego w miejsca w które przesiąść się wielokroć łatwiej.

Po trzecie: sugerujesz, że linia w kierunku Mordoru pracowałaby odcinkowo (still better than 128 jadące do centrum po tramwaju, methinks), po czym wyjmujesz z kapelusza pomysł 159. STO-FUCKING-PIĘĆDZIESIĄT-DZIEWIĘĆ. Darzę głębokim szacunkiem rzeczywistość, w której jazda z Siekierek na Raków przez Lindleya zapewni nieodcinkowe wykorzystanie linii, ale traktuję to jednak jako dowcip na poziomie polskich kabaretów. O tym, że zostawia to wielką dziurę na Jerozolimskich, nawet nie wspomnę.

No więc ja mówię tak:

a. Ciąg Instalatorów powinien być obsługiwany i rozpatrywany wspólnie z ciągiem 1 Sierpnia
b. Nie jest żadnemu z tych ciągów potrzebna linia autobusowa na patelnię ani w jej bliskie okolice
c. Potrzebna jest im przyzwoita linia zapewniająca interesujące połączenia i atrakcyjne przesiadki.

Na podstawie powyższych założeń:

188 GOCŁAWEK WSCH. - Żwirki - 1 Sierpnia - INSTALATORÓW
228 :rip:
328 (...) - Instalatorów - 1 Sierpnia - Nowoworonicza - Mordor - Kłobucka - OSMAŃSKA
154 (...) - BW20 - Pawińskiego - Żwirki - LOTNISKO
141 na 17 Stycznia.

Roast me.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 sie 2019, 9:02

Daję lajka za 154, czyli połączenie lotniska z DWZ.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 sie 2019, 9:12

No to raczej efekt uboczny, lotnisko z DWZ połączone jest dość dobrze i bez tego. Linia wymaga natychmiastowej reformy, pewnie pchanie jej po trasie 172 w dużej mierze jej jakoś bardzo nie pomoże (i wywoła krzyk pani Haliny, która jeździ z Ustrzyckiej po pietruszkę na bazar Banacha), ale wszystko jest lepsze od wożenia trzech osób po 17 Stycznia.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 sie 2019, 9:12

person pisze:Daję lajka za 154, czyli połączenie lotniska z DWZ.
Ja daje większego lajka dla S2, S3 i RL w tej relacji jednak.

Chciałbym też przypomnieć wciąż blokującemu mnie fikowi, przez co ogromnie cierpię, że są ogromne postulaty linii wzdłuż Domaniewskiej do Metra Wilanowska. Chyba że 328 miałoby pojechać przez wiadukt na Postępu (który notabene miał być otwarty w maju).
ŁK

Yelonker
Posty: 811
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 19 sie 2019, 9:55

Łukasz pisze:
19 sie 2019, 9:12
person pisze:Daję lajka za 154, czyli połączenie lotniska z DWZ.
Ja daje większego lajka dla S2, S3 i RL w tej relacji jednak.

Chciałbym też przypomnieć wciąż blokującemu mnie fikowi, przez co ogromnie cierpię, że są ogromne postulaty linii wzdłuż Domaniewskiej do Metra Wilanowska. Chyba że 328 miałoby pojechać przez wiadukt na Postępu (który notabene miał być otwarty w maju).
Domaniewską i wiaduktem na Postępu może powinno pojechać 365, które ze 165 ma relację wspólną tylko na końcowym przystanku, a do tramwajów równie dobrze można się przesiadać na Domaniewskiej lub spod wiaduktu. Zaś pragnę przypomnieć, że niektórzy uważają, że głównym walorem 228 jest brak wjazdu do zakorkowanego Mordoru i może trzeba pójść w zwiększanie popularności tej linii wydłużeniem na Ursynów, bo obecnie kończy się ona absolutnie w polu, a do Instalatorów wydłużyć 143/151, bo linie te są upchnięte po kątach w okolicach Politechniki, która jest zapchana do granic możliwości.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 sie 2019, 10:18

fik pisze:(i wywoła krzyk pani Haliny, która jeździ z Ustrzyckiej po pietruszkę na bazar Banacha)
Właśnie zamknęli (to straszniejsze pół). Jest targowisko zastępcze z tyłu, i oczywiście to nowe pół oraz Hale.
Łukasz pisze:Chciałbym też przypomnieć wciąż blokującemu mnie fikowi, przez co ogromnie cierpię, że są ogromne postulaty linii wzdłuż Domaniewskiej do Metra Wilanowska. Chyba że 328 miałoby pojechać przez wiadukt na Postępu (który notabene miał być otwarty w maju).
Napisał
328 (...) - Instalatorów - 1 Sierpnia - Nowoworonicza - Mordor - Kłobucka - OSMAŃSKA
Jak znam wypowiedzi fika, takie szczegóły jak to czy ma jechać Postępu przez środek Mordoru czy przez rondo UE i zaliczyć (dysfunkcyjny) węzeł przesiadkowy pod GalMokiem są wtórne.
Myślę: pod GalMokiem z takiego 328 z Ochoty Włoch można się przesiadać
--> na wschód (kontynuując obwód) - 189, 401, 402, 317 - wszystkie zaliczane w obu miejscach (Postępu i rondo UE)
--> na M Wilanowska - 165, 365, 218 - tu gorzej, 218 spoko, natomiast powiązania ze 165 (zwłaszcza) i 365 wychodzą koślawe. Czekam na tramwaj.
--> na Ursynów - 136, 504 - wszystko jedno, obie linie zaliczają oba miejsca.
Wniosek: pytanie gdzie korki? (odp.: wszędzie).

Natomiast to dalej nie jest z Domaniewskiej do Metra Wilanowska. To może być 308 (oprócz 218 rzecz jasna).


Mam pytanie do @fik: 188 na Instalatorów to celowo mają tam być 2 linie i rozdzielać potoki, czy skutek reformowania 154?

PS. Zauważam, że Instalatorów i 1 Sierpnia są we Włochach, nie na Ochocie. :P
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 sie 2019, 10:33

Aaargh, dlaczego 228 ma numer stały, a nie jeździ w weekendy?! To tylko na wakacje czy na stałe?
Yelonker pisze: Zaś pragnę przypomnieć, że niektórzy uważają, że głównym walorem 228 jest brak wjazdu do zakorkowanego Mordoru i może trzeba pójść w zwiększanie popularności tej linii wydłużeniem na Ursynów, bo obecnie kończy się ona absolutnie w polu,
To może to nowe 328 (228) niech pojedzie do M Wilanowska. A przez Postępu do DHL niech pojedzie 308. 365 też może.
Na Ursynów jeździło 306 i się nie sprawdziło.
Yelonker pisze: a do Instalatorów wydłużyć 143/151, bo linie te są upchnięte po kątach w okolicach Politechniki, która jest zapchana do granic możliwości.
Nie sądzę, żeby rozwiązaniem braku pętli w Śródmieściu (jest na to osobny wątek) było pchanie tych linii pół miasta dalej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 sie 2019, 10:35

228 tak fenomenalnie korzysta na tym swoim głównym walorze, że kursuje co pół godziny. Zaczynam mieć zakwasy wokół ust.

Przypominam również, że 228 kursowało już na Ursynów, tylko nazywało się nieco inaczej, i zostało z niego wycofane, bo ta trasa nie poprawiała ani frekwencji, ani regularności.

Jeśli zakładamy, że linia z Osmańskiej kursuje Kłobucką, to musi mieć wspólny przystanek ze 165 przy tramwaju. Oczywiście nie musi to być linia jadąca z Instalatorów, jak dla mnie mogą to być podjazdy 165 w co fyfnastym kursie, może też być 365, whatever. Końcówka 328 za Mordorem oczywiście jest kwestią otwartą, Wilanowska via Domaniewska nie brzmi bardzo głupio na mapie, o szczegółach i regularności się nie wypowiem, nie mam szczegółowego obycia w warunkach lokalnych. Klu tego dowcipu jest takie, że 328 jako linia uzupełniająca na Instalatorów nie musi też mieć wybitnej regularności, bo jej brak nie spowoduje paraliżu całego osiedla.

Wracając do linii podstawowej: 143 na Instalatorów nie, bo ma dłuższą i silniejszą końcówkę zawiatraczną; 151 na Instalatorów też nie, bo @pawcio krzyczy o przystankach na Politechnice. Wydłużenie którejkolwiek z tych linii zresztą nie rozwiązuje (całkiem słusznie zdiagnozowanego) problemu pseudokońcówek w rejonie Politechniki, bo spowodowałoby nadpodaż na skręcie przy PLotniku - mieszając końcówkami nie zmienisz faktu, że potoki na TŁ po obu stronach M1 są niesymetryczne. 188 na Instalatorów jest bezinwestycyjne, atrakcyjne relacyjnie, adekwatne podażowo i relatywnie regularne.
KwZ pisze:
19 sie 2019, 10:18
Właśnie zamknęli (to straszniejsze pół).
Dlatego piszę o pietruszce, a nie blasze ocynkowanej :kekeke:
KwZ pisze:
19 sie 2019, 10:18
Mam pytanie do fik: 188 na Instalatorów to celowo mają tam być 2 linie i rozdzielać potoki, czy skutek reformowania 154?
Idea jest taka: 188 jako podstawowa linia, wywożąca wszędzie, z trasą znacząco odmienną od tramwajów (do których dużo ludzi i tak będzie chodzić, więc linia z trasą zbliżoną pracowałaby słabiej); 328 jako linia zadaniowa, zapewniająca połączenie między sąsiednimi dzielnicami i uzupełniająca popyt w kierunkach, które 188 obsługiwałoby słabo.
KwZ pisze:
19 sie 2019, 10:33
Aaargh, dlaczego 228 ma numer stały, a nie jeździ w weekendy?!
Żeby odróżnić od 328, które nie kursuje w weekendy. :term:
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 sie 2019, 10:51

To ja dodam, że takie 188 całkiem mi się podoba, dojazd do Politechniki to prawie jak do centrum (patrz 143, 151 et zapłowieczańskie consortes). Tylko pewnie będzie warto szczytówki ze 188 zapewniające podaż z Wiatracznej do św. metra wrzucić w 523 do Zachodniego.

NB. dobrym dojazdem do centrum z Instalatorów jest powinno być podjechanie autobusem do PKP Al. Jerozolimskie na WKD, Sx, Rx.

Aha, i domniemywam, że to 328 ma dostać w spadku końcówkę z Ursus-Factory, a nie z Popularnej. Oraz że 328 będzie aspirować do awansu na 228 uwarunkowanego frekwencją.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ