Strona 336 z 409
: 22 wrz 2013, 1:04
autor: TGM
KwZ pisze:
Frekwencja w 187 na Powsińskiej - Czerniakowskiej powalająca być nie może, bo gdzie ci ludzie mieliby jechać? Do metra mają 131. Natomiast 162 do M2 i na Pragę może być ciekawe.
Jak gdzie? Na Ochotę. Tylko sam się dziwię, że zapotrzebowania nie ma i faktycznie 187 całkiem puste jeździ. I dziwne, że podczas ostatnich cięć nic z tym nie robiono. 107 jako zapchajdziura by było w tym miejscu dobre (jako rozwiązanie ZTMu, nie dla pasażerów), ale na pewno bez kręcenia. Jeśli przez Bobrowiecką i Witosa to do Sobieskiego, albo bez Bobrowieckiej jak teraz 187.
Ale najlepsze by było silne 185 co 10 minut w międzyszczycie i DS i co 7-8 w g. szczytu. Może przy okazji II linii metra coś takiego zrobią choć te przesiadki to raczej wygodne nie będą.
: 22 wrz 2013, 5:33
autor: KwZ
Na Ochotę ze Stegien i Sadyby mają 172, potem 167, a cały czas 131+182 &co. Czemu akurat 187 mieliby jechać, to nie wiem.
TGM pisze: bez Bobrowieckiej jak teraz 187.
Postulat był bez kręcenia, jak 162...
Wzmocnienie 185 brzmi dosyć marzycielsko, to znacznie dłuższa linia, niż tylko Czerniaków/Stegny. Ale przystanków chyba nie przysuną do stacji metra. Tyle przegrać...
: 22 wrz 2013, 7:21
autor: TGM
KwZ pisze:Na Ochotę ze Stegien i Sadyby mają 172, potem 167, a cały czas 131+182 &co. Czemu akurat 187 mieliby jechać, to nie wiem.
Popatrzmy:
Kurs 172 z Św. Bonifacego o 16:07. Rozkładowy czas przejazdu do Zachodniego: 42 minuty.
Kurs 187 z Św. Bonifacego o 16:03. Rozkładowy czas przejazdu do Zachodniego: 32 minuty. Mimo, że wydaje się bardziej na około.
: 22 wrz 2013, 15:45
autor: Emyl
Bez jaj, Ochota to nie jest główny punkt docelowy podróży ze Stegien, więc nie muszą się one odbywać ani bezpośrednio ani ekspresowo.
: 22 wrz 2013, 20:19
autor: TGM
Główny to wiadomo, że nie jest. Ale na tyle spory, że trochę pasażerów pomiędzy tymi punktami powinno podróżować.
: 22 wrz 2013, 20:41
autor: Emyl
Ale patrząc po frekwencji kursującego jednak dość rzadko i nieregularnie 187 - podróżuje trochę mniej, niż trochę...
: 23 wrz 2013, 9:11
autor: wojtor
TGM pisze:Główny to wiadomo, że nie jest. Ale na tyle spory, że trochę pasażerów pomiędzy tymi punktami powinno podróżować.
I niech podróżują. Ale niekoniecznie bezpośrednio.
: 23 wrz 2013, 9:43
autor: Gregory80
reserved pisze:A ja dalej będę forsował mój projekt, przypomnę:
107 ESPERANTO - [...] Chełmska - Bobrowiecka - Al. Witosa - Czerniakowska - Powsińska - Św. Bonifacego - STEGNY
Częstotliwość: bez zmian
Cel: Zastąpienie linii 187 na wschodnim odcinku, co prawda dojazd do metra będzie tam utrudniony ale przecież jest 131 a takie 107 przez większość centrum przejeżdża.
187 Likwidacja linii, połączenie z linią 517
517 Połączenie z linią 187, skierowanie linii na trasę:
URSUS - NIEDŹWIADEK - trasa 187 lub 517 - Grzymały-Sokołowskiego - Kopińska - Wawelska - Trasa Łazienkowska - METRO POLITECHNIKA (lub kraniec w pobliżu)
Częstotliwość: 7,5/10/15
Cel: Stworzenie szybkiej i bezkorkowej linii, która dowiezie Ursus i Ochotę do metra i innych dzielnic Warszawy. Wykorzystanie buspasa i wiaduktów w Al. Jerozolimskich do szybszego przemieszczenia się przez Warszawę. A jednocześnie brak dubla kolei. Do centrum oprócz pociągów Ursus miałby 191 (w pewnym sensie) oraz z Beresteckiej 127 i 158.
Możliwa koordynacja z linią 523 (jeśli się da w godzinach kiedy częstotliwości będą podobne) na odcinku Metro Politechnika - Dw. Zachodni.
Sam Ursus oddaję pod pomysły innych gdyż nie znam tamtych ulic.
Witam
Ten pomysł jest dobry i podobny do wcześniejszego tylko zakrańcowanie bliżej w okolicach Metra Politechnika
KwZ pisze:Gregory80 napisał/a:
517 pochłania 187 i jest mocne w dzień powszedni w kierunku Centrum oraz ma wozy na weekend ze 187.
Kursuje po trasie 187 ale przez Pl. Tysiąclecia do Metra Politechnika i potem odbija gdzieś w okolice Pl. Trzech Krzyży.
Wydaje mi się, że już lepiej na Torwar. Chyba że patelnia musi być.
Tylko tak jak wcześniej pisałem, chcemy pogodzić liczne głosy mieszkańców Ursusa, którzy chcą mieć zachowany dojazd do Centrum a możliwości taborowych (brygat) ZTM-u oraz także uzyskac przyzwoita częstotliwość na poziomie min. 10 min w szczycie tak jak 191
Byłem na krańcu DW. Centralny jeszcze dwa stanowiska są wolne, może Zachęta - to tylko dla linii przyspieszonej 3 przystanki więc wydaje się nie dużo a może Pl. Piłsudzkiego, który jest nie wiele dalej??.
Pojawia się problem z punktu widzenia mieszkańców że znika jedna z linii, ale i tu myślę że jest to do ogarnięcia.
Bo obecnie 187 w szczycie co 12 min poza co 15 min. Natomiast 517 szczyt, krótki 12 min, potem co 20.
Razem wyjdzie dużo lepsza częśtotliwość.
Chyba lepiej mieć jedną linię kursującą często a nawet bardzo niż dwie ale takie sobie
Nie wiem czy 7,5 jest realne
Trzeba druga część 517 z Targówka utrzymać a do tego coś puścić na stegny 107 lub 162 tak jak pisali przedmówcy.
To pochłania brygady, i zaraz się okaże że częstotliwośc marną będziemy mieli.
Do tego dochodzi chęć uzyskania z 401
5xx, ale to uż mniejszy problem.
Tu moga iść wozy z weekendu 517 tak jak wcześnieuj pisałem.
To nie wydaje się być problemem.
: 23 wrz 2013, 11:27
autor: MichalJ
Ja bardzo proszę, żeby zmiany po otwarciu przystanku PKP Niedźwiadek polegały na zmniejszeniu liczby kursów autobusów na Niedźwiadku a nie na Czerniakowskiej.
: 23 wrz 2013, 11:35
autor: reserved
Ja po prostu uważam, że w dobie kryzysu można zaledwie niewiele wydłużyć 107 a przygarnie ona wielu pasażerów obecnego 187. Pętli Stegny nie znam, aczkolwiek kierowałem się tym, że nawet mimo jej słabej znajomości wycinanie z niej autobusów jest lepsze niż dodawanie tam autobusów nie znając gabarytów pętli. Zwłaszcza, że być może ktoś wpadnie na pomysł wzmacniania 501 lub kierowania tam jakiegoś 116 czy czegoś. Było o tym w wątku mokotowsko-wilanowskim.
: 23 wrz 2013, 12:00
autor: KwZ
MichalJ pisze:Ja bardzo proszę, żeby zmiany po otwarciu przystanku PKP Niedźwiadek polegały na zmniejszeniu liczby kursów autobusów na Niedźwiadku a nie na Czerniakowskiej.
Ale to w sumie dlaczego? To może być okazja do przeprowadzenia porządków, które na Czerniakowskiej całkiem by się przydały (jak sam zapewne wiesz). Zresztą wycięcie 187 za 162 może rzeczywiście liczbę kursów zmniejszyć na Czerniakowskiej, ale na Sadybie zwiększyć - wszak 162 jest wzmacniane od północy.
: 25 wrz 2013, 10:53
autor: Gregory80
Witam Ponownie
Chciałbym usłyszeć od fachowców jak po tych długich rozważaniach widzieliby układ komunikacyjny dla całej Dzielnicy Ursus??
W sensie trasowym dla wszystkich linii.
Wstępnie Dzielnica przygotowuje plan, chcąć wykorzystać w jak największym stopniu istniejącą siatke połaczeń
: 25 wrz 2013, 10:56
autor: pawcio
Ja im dłużej myślę, tym większy mam problem z Nowolazurową. Całą resztę jakoś poukładać jestem w stanie, a tu nic sensownego wymyślić nie za bardzo jestem w stanie. Nowolazurowa praktycznie wymusza linię z Niedźwiadka do Śródmieścia/Ochoty z ominięciem Skoroszy. I nijak nie jestem w stanie tego ominąć.
: 25 wrz 2013, 11:00
autor: KwZ
Nie może tam jeździć 206 dowożąc do PKP Włochy?
Jak ostatnio jechałem 187, to miałem wrażenie, że na tej całej Nowolazurowej wysiadło mniej osób (2), niż takich na Ryżowej, którzy się nie rozeszli (tylko czekali na coś na Skorosze).
: 25 wrz 2013, 11:01
autor: pawcio
Jasne. Też się ku jakiejś lokalce skłaniam. Ale zamiana 187 na takie coś łatwa politycznie nie będzie.