Czasy przejazdu

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Georg
Posty: 6042
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 12 gru 2015, 10:40

To 0 na Żabie było przy pasującym świetle przy Kondratowicza?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 gru 2015, 10:48

Trzeba się było po remoncie pochwalić skróceniem czasów, to skrócono. Nie znacie się.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 gru 2015, 10:55

Pytanie kiedy ruszą priorytety.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 12 gru 2015, 11:14

pawcio pisze:Pytanie kiedy ruszą priorytety.
Oraz włączą sygnalizację przy WORD. Od Żaby do Żerania jest 7 sygnalizacji świetlnych, nie wierzę w priorytet na wszystkich skrzyżowaniach. Ale przecież" motorniczy ma w rozkładzie jazdy czas na zniwelowanie opóźnień".
Wczoraj pierwszy samochodzik próbował się z tramem na wjeździe na przystanek Bródnowska. 1:0 dla trama.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 12 gru 2015, 12:33

Georg pisze:To 0 na Żabie było przy pasującym świetle przy Kondratowicza?
Przy Kondratowicza, Rembielińskiej, skręcie w Matkę Teresę i skręcie w Odrowąża.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

reserved
Posty: 14642
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 13 gru 2015, 10:43

Czas przejazdu na linii 504 w weekendy rano koło 7:00 jest tragicznie ścięty. Wsiadłem do autobusu na Banacha-Szpital, wtedy był na -1. Łapaliśmy dość sporo zielonych świateł, więc jechało się całkiem szybko. Na Stryjeńskich dojechaliśmy na -6. Ja sam się zastanawiałem patrząc na rozkład w czasie jazdy, czy to jest możliwe, żeby on się wyrobił w czasie rozkładowym do mojego celu podróży. No i rzeczywiście nie wyrobił się...

Georg
Posty: 6042
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 13 gru 2015, 12:42

Szeregowy_Równoległy pisze:
Georg pisze:To 0 na Żabie było przy pasującym świetle przy Kondratowicza?
Przy Kondratowicza, Rembielińskiej, skręcie w Matkę Teresę i skręcie w Odrowąża.
A rozkład powinien być układany pod które światło? Pytam dlatego, że zastanawiam się na odcinkiem Królewska-UW dla autobusów (102 i 105). 2 minuty można zrobić wtedy, kiedy na Zachęcie nie ma zatrzymania, jedzie się środkowym pasem (pojazdy skręcające w Mazowiecką) i obie sygnalizacje podpasują. Z drugiej strony można nawet mieć 4 minuty na ten odcinek, jeśli żaden z ww. warunków nie będzie spełniony.
reserved pisze:Czas przejazdu na linii 504 w weekendy rano koło 7:00 jest tragicznie ścięty. Wsiadłem do autobusu na Banacha-Szpital, wtedy był na -1. Łapaliśmy dość sporo zielonych świateł, więc jechało się całkiem szybko. Na Stryjeńskich dojechaliśmy na -6. Ja sam się zastanawiałem patrząc na rozkład w czasie jazdy, czy to jest możliwe, żeby on się wyrobił w czasie rozkładowym do mojego celu podróży. No i rzeczywiście nie wyrobił się...
A na warunkach były zatrzymania (WUM i Postępu)? Ogólnie są do dodania 2 minuty (jedna między Novotelem a Sasanki, a druga między Poleczki, a Centrum Onkologii). Reszta jest ok. Złapanie aż 5 minut to trochę dużo, jeśli światła podpasowały.

reserved
Posty: 14642
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 13 gru 2015, 15:31

Georg pisze: A na warunkach były zatrzymania (WUM i Postępu)?
Były. Ale to moim zdaniem serio nie ma znaczenia. Rozkład nie powinien być napisany dla wyścigówki i zakładać, że autobus nie będzie się zatrzymywać w maksymalnie dużej ilości miejsc. Byłem zły, bo spóźniłem się nie przez korki, nie przez własną głupotę, tylko przez fatalnie zaprojektowany rozkład. Dla dwóch przystanków na Ursynowie zakładał nawet zatrzymanie się w tej samej minucie!

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 13 gru 2015, 16:33

Wiesz, ścięcie rozkładu daje oszczędność powiedzmy jednej brygady a w skali miasta i kilkudziesięciu linii daje dla ZTM kilkanaście brygad a to, że większość kursów jest poopóźniana to już sprawa kierowców, motorniczych i pasażerów. Ważne, że w tabelkach się zgadza więc problemu nie ma.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4779
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 13 gru 2015, 17:50

O takiej godzinie to pewnie nawet nikt nie zwraca na to większej uwagi. :P
Obrazek

reserved
Posty: 14642
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 13 gru 2015, 19:57

Myślę, że zwraca. Wczoraj np. się lekko wkurzyłem, bo mi 208 pierwszym kursem (rozkładowo 4:49) przyjechało 4:54. Niby nic, ale o takiej godzinie człowiek się nie spodziewa takich opóźnień. A czas na tej linii o tej porze jest baaaardzo napięty. No i co z tego, że miałem zaplanowaną przesiadkę na aż 8 minut, jak miałem zaledwie 2 minuty na przebiegnięcie przez ulicę. Tzn. ja należę do osób, które potrafią myśleć przed zaplanowaniem podróży i jestem przygotowany na to, że coś może nie wyjść, coś może się opóźnić itd., niemniej jeśli to jest opóźnienie wynikające właśnie z takiego mega ściętego rozkładu, to coś nie tak.

Georg
Posty: 6042
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 13 gru 2015, 20:05

reserved pisze:Były. Ale to moim zdaniem serio nie ma znaczenia. Rozkład nie powinien być napisany dla wyścigówki i zakładać, że autobus nie będzie się zatrzymywać w maksymalnie dużej ilości miejsc. Byłem zły, bo spóźniłem się nie przez korki, nie przez własną głupotę, tylko przez fatalnie zaprojektowany rozkład. Dla dwóch przystanków na Ursynowie zakładał nawet zatrzymanie się w tej samej minucie!
Spóźniłeś się? Przewidywałeś, że dojazd będzie co do minuty? Serio? Nawet DS nie zwalnia od opóźnień. A co by było, gdyby przy Lotniku 504 się zepsuło i nie przyjechało wcale? Brałeś coś takiego pod uwagę?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4779
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 13 gru 2015, 20:17

Miałem na myśli nikłą frekwencję o takiej porze w DS.
Obrazek

reserved
Posty: 14642
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 13 gru 2015, 21:09

Georg pisze:
reserved pisze:Były. Ale to moim zdaniem serio nie ma znaczenia. Rozkład nie powinien być napisany dla wyścigówki i zakładać, że autobus nie będzie się zatrzymywać w maksymalnie dużej ilości miejsc. Byłem zły, bo spóźniłem się nie przez korki, nie przez własną głupotę, tylko przez fatalnie zaprojektowany rozkład. Dla dwóch przystanków na Ursynowie zakładał nawet zatrzymanie się w tej samej minucie!
Spóźniłeś się? Przewidywałeś, że dojazd będzie co do minuty? Serio? Nawet DS nie zwalnia od opóźnień. A co by było, gdyby przy Lotniku 504 się zepsuło i nie przyjechało wcale? Brałeś coś takiego pod uwagę?
A przeczytałeś mój post tuż nad Twoim wpisem?

Georg
Posty: 6042
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 13 gru 2015, 21:24

Gdybym nie przeczytał, to nie zadałbym pytania. Nie uważam, że rozkłady powinny być napisane dla wyścigówek, ale zawsze lepiej jest dać czasu ciut mniej, niż za dużo i pozwolić, żeby autobus odstawał na przystankach. Metro Natolin - Małcużyńskiego. Obydwa przystanki stałe. Nie powinna być ta sama minuta. Tu się zgadzam.

Zablokowany