Czasy przejazdu

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 14 gru 2015, 19:49

25 dziś miałem. Jechałem sobie i w oddali coś takiego zobaczyłem.
1.jpg
Spoko, pomyślałem, zmieszczę się. Ale, taka myśl mnie naszła, że jak nic nie widzę, to zwolnię. Bo TIR zasłania i zza TIR-a może coś wyjechać albo ktoś wyjść. Nic nie wyjechało, ale TIR zrobił tak:
2.jpg
Gdybym jechał tak, jak Glon chciałby, żeby tam jeździć, to byłoby chyba nieciekawie. Tyle i tylko tyle w temacie zapierdalania z maksymalną dopuszczalną przepisami prędkością między Faradaya a Inowłodzką. To, co wrzuciłem na fotkach to raczej standard niż niespodzianka na tym odcinku.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 gru 2015, 15:25

tak się składa, że teren znam (czasem lepiej od motorniczych o dziwo zresztą) , choc nie jeżdżę wszędzie codziennie. I akurat na takie sytuację nie trafiłem, czyli jednak normą chyba jednak nie są, zwłaszcza, że Załoga dotychczas tego niee zglaszala o ile wiem. A od incydentów są postoje na pętli (w sensie wyrównywania spóźnienia).

Mnie o termin i zakres nowych rozkładów nikt nie pytał, swoją opinię wyraziłem ze dwa razy i starczy, a kwestie blokowania torowisk wyjaśnię. Wjazdow poza skrzyżowaniami jest kilka, zarządców ustalić i pouczyć się da. Od czegoś ten monitoring w wozach jest. Zresztą przejazdy to własność TW, zawsze mogą zniknąć :p

Za cofanie na tory bez asysty, gdyby do czegoś doszło, jest prokurator.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 15 gru 2015, 17:35

Potencjalnie martwego albo rannego Szeregowego prokurator średnio by pocieszył.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 gru 2015, 17:40

Na tej zasadzie może ciężarówka nagle wyskoczyć na każdym nieosygnalizowanym lewoskręcie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 15 gru 2015, 17:51

Nie na każdym jednakowo źle widać.

Wiesz, ja mam spod domu wyjazd w kształcie T, przy czym nóżka jest chudsza. Oczywiście skrzyżowanie równorzędne. Gdybym stosował zasadę: "prawa wolna, to jadę", to raz na miesiąc miałbym auto u blacharza, a parę razy to bym bez obrażeń nie wyszedł.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 gru 2015, 17:55

Tam akurat widać całkiem nieźle, czego dowodzi właśnie fakt, że Szeregowy wyhamował.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 15 gru 2015, 18:21

Wyhamował bo jechał wolniej niż przepisy pozwalają. Gdybym jechał te 50-55km/h to bym nie wyhamował. A rozkład zakłada właśnie taką jazdę. Nie wolniej.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 gru 2015, 19:23

Widoczność do ciężarówki miałeś taką, by przed przejazdem - w tym konkretnym przypadku - zwolnić. Wcześniej, tak, jak zrobiłeś, nie twierdziłem nigdy, że miałeś jechać 50 na godzinę do oporu - twierdzę jedynie, że rozkładu nie buduje się zakładając zwolnienie do 20 na godzinę przed kazdą bramą.

Zachowałeś się prawidłowo, dostosowałeś prędkość do warunków jazdy. Od tego są rezerwy czasu na całej trasie oraz postoje na pętli. Wrzucenie dodatkowej minuty rezerwy "na wszelki wypadek" jest nonsensem, tak się rozkładów nie buduje.

Jeśli ta ciężarówką kosztowała Cię, powiedzmy, minutę a taki przypadek zdarza się raz na 10 kursów, to oznacza, że średnio kosztuje to 6 sekund na kursie. Takich "utrudniaczek" na trasie jest ileś i statystycznie, zwłaszcza na tak długich trasach, jak w Warszawie, to się po prostu - uśrednia.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 gru 2015, 19:23

JacekM pisze:Potencjalnie martwego albo rannego Szeregowego prokurator średnio by pocieszył.
Ale na monitoringu by był.
ŁK

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 15 gru 2015, 21:43

"Motorniczy ma rezerwy czasu w rozkładzie" Gdzieś to już słyszałem.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 15 gru 2015, 21:47

Glonojad pisze:Jeśli ta ciężarówką kosztowała Cię, powiedzmy, minutę a taki przypadek zdarza się raz na 10 kursów, to oznacza, że średnio kosztuje to 6 sekund na kursie. Takich "utrudniaczek" na trasie jest ileś i statystycznie, zwłaszcza na tak długich trasach, jak w Warszawie, to się po prostu - uśrednia.
Powtórzę: na dość długim odcinku między Żeraniem Wschodnim a Żabą nie ma żadnych rezerw. Jeżeli coś tramwaj przytrzyma, to tramwaj jedzie na minusie i nie ma szansy tego nadrobić. Rozkład jest ułożony pod jazdę z maksymalną dopuszczalną prędkością, a i to niekoniecznie gwarantuje sukces. No i wskaż mi te rezerwy? Bo jak dotąd wskazałeś mi jeden odcinek (Toruńska - Inowłodzka) który rozkładowcy potraktowali zbyt optymistycznie, ale to ma się dać nadrobić a teraz dorzuciłeś w sumie wszystkie inne możliwe (i występujące faktycznie) utrudnienia jako coś, co również można nadrobić. A odcinka, na którym cokolwiek nadrobić można nie dostrzegam. BTW: Priorytet będzie na całym odcinku i wszystkich skrzyżowaniach z sygnalizacją? To proszę jeszcze o światła przy Inowłodzkiej.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 gru 2015, 14:15

Tak, do świateł na Inowlodzkiej oraz wydzielenia prawoskrętu w Odlewniczą zaczynam się przekonywać. Zwłaszcza, że na Inowlodzkiej i tak muszą powstać ze względu na zajezdnię. Co do rezerw -nie będę się powtarzać.

Czemu problem z czasem przejazdu w DS na 15 dotyczy tylko jazzów z R4? Jakaś specjalna brygada żółwi tam się zadomowiła? Znów próba sabotażu?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 29 gru 2015, 10:51

Ja przed świętami miałem Jazza na 15 w DS i źle z czasem nie było. Z tego co pamiętam cały dzień na 0 na krańcach więc chyba rozkład nie jest problemem.
A poza tym na zjazdowych 1 z Annopolu pojawiła się Twardowska, zarówno w rozkładzie jak i na wyświetlaczach i oczywiście w zapowiedziach przystanku. To, że w rozkładach DS występuje P+R Połczyńska (np. w święta kurs wyjazdowy na 11) to jeszcze jestem w stanie zrozumieć bo to przystanek okresowy, ktoś nie dopatrzył itp. ale Twardowska już kilka lat temu została zlikwidowana.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25414
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 gru 2015, 11:13

Ta sama wyjazdowa 1 obsługiwała inny słupek pod bramą zajezdni z czasów przebudowy trasy Mostu Północnego. Nie do końca wiem jak obecnie wygląda zarządzanie wersjami i wariantami w BusManie ale dobrych mechanizmów koronnych to on nie miał.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 gru 2015, 11:39

Koronnych, powiadasz.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Zablokowany