Czasy przejazdu
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
Pisząc specjalny miałem na myśli choćby ten przykład z weekendowymi nocnikami.
Tyle, że na niektórych nocnikach to i na podstawie się trudno wyrobić z postojami. Przykładem jest choćby N43 i Chomiczówka. Natomiast w niektórych przypadkach (np. ścinania czasów przejazdu w święta i Wigilię) nie tylko nie trzeba byłoby dodawać, a jeszcze dałoby się coś ująć. Ale na jeden dzień czy nawet dwa to szkoda się męczyć. W Wigilię np. trzeba byłoby robić specjalne rozkłady dla kierowców, a zysk byłby niewielki (1 brygada albo wcale). W święta różnica między rozkładem rannym a przedziałem 8-20 to na długich trasach 5 minut na półkurs. Może w przypadku 116 możnaby dzięki temu zaoszczędzić z jedną brygadę, ale nakład wysiłku byłby nieproporcjonalny do zysków. Natomiast dla nocników chyba coś takiego trzeba wprowadzić.pawcio pisze:No właśnie na objazdy rozkłady specjalne robi się wtedy, gdy nie idzie się na objeździe wyrobić w postojach.
- TranslatorPS
- Posty: 635
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
Stworzenie specjalnych czasów przejazdu dla linii nocnych w weekendy nie byłoby problemem, dopóki w oryginalnej bazie danych nocne czasy przejazdu są podpięte pod poszczególne dni tygodnia, a nie pod swoje osobne cuda wianki nocne. Po prostu tworzyłoby się nowe czasy przejazdu o określonych porach dnia. Inna sprawa to właśnie to, jakby to wyglądało pod względem postojów i brygad. Pamiętam, że N36 najlepiej pod tym względem (dla przykładu) nie wypada(ło..), N31 podobnie.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Czyli oznaczałoby to, że np. na odcinku PL.ZAMKOWY - KAPITULNA linia N44 miałaby taki sam czas przejazdu jak 116 uruchomiona np. z okazji Nocy Muzeów, Sylwestra itd., mimo, że jedna linia staje tam warunkowo, a druga ma przystanek stały, tak?TranslatorPS pisze:Stworzenie specjalnych czasów przejazdu dla linii nocnych w weekendy nie byłoby problemem, dopóki w oryginalnej bazie danych nocne czasy przejazdu są podpięte pod poszczególne dni tygodnia, a nie pod swoje osobne cuda wianki nocne. Po prostu tworzyłoby się nowe czasy przejazdu o określonych porach dnia. Inna sprawa to właśnie to, jakby to wyglądało pod względem postojów i brygad. Pamiętam, że N36 najlepiej pod tym względem (dla przykładu) nie wypada(ło..), N31 podobnie.
- TranslatorPS
- Posty: 635
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
Zależy. Jeśli czas przejazdu zostałby wprowadzony "globalnie" - czyli jako podstawowy dla danego przejazdu o danej porze dnia - wtedy każda linia korzystająca z danego przejazdu w danej klasie rozkładu będzie miała jednakowy czas przejazdu. Jeśli ustawię np. porę zwykłą dla dnia powszedniego jako 1:00, a w godzinach 5:00-24:00 jako 2:00, wtedy wszystkie linie będą się tego słuchać (przykładowo rzecz jasna podając).
Są dwa sposoby na ominięcie tego: pierwszy to stworzenie wyjątku czasu przejazdu dla danej linii w dowolnej porze (mogę wtedy zaznaczyć linię N44 w godzinach 23:00-24:00 jako 1:00 - wtedy tenże wyjątek jest ważniejszy od standardowego czasu przejazdu na danym odcinku i rozkład będzie przewidywał czas przejazdu jednej minuty, a nie dwóch, co sugeruje standardowy czas przejazdu, którego [jeśli nic poza tym nie ustawię] wciąż będzie się słuchać 116). Drugim sposobem jest stworzenie alternatywnego przejazdu pomiędzy tymi dwoma słupkami, gdzie można sobie ustawić np. inny zestaw czasów kompletnie (np. w ogóle nie ustawiam tych dwóch minut). Wtedy trzeba przy ustawianiu trasy wariantu uważać, żeby wybrać odpowiedni przejazd, ale przynajmniej przejazd będzie dostępny dla każdej nowej linii (albo istniejącej ze zmianą przejazdu w wariancie) i nie trzeba będzie wracać do mapy i edytować wyjątku dla każdej nowej linii.
Jeśli ten bełkot to za dużo, zapraszam na szosy prywatne Opisane metody odnoszą się oczywiście do BusMana - nie mam zielonego pojęcia jak to wygląda w TeeRze i w tym tempie nieszczególnie chcę wiedzieć
Są dwa sposoby na ominięcie tego: pierwszy to stworzenie wyjątku czasu przejazdu dla danej linii w dowolnej porze (mogę wtedy zaznaczyć linię N44 w godzinach 23:00-24:00 jako 1:00 - wtedy tenże wyjątek jest ważniejszy od standardowego czasu przejazdu na danym odcinku i rozkład będzie przewidywał czas przejazdu jednej minuty, a nie dwóch, co sugeruje standardowy czas przejazdu, którego [jeśli nic poza tym nie ustawię] wciąż będzie się słuchać 116). Drugim sposobem jest stworzenie alternatywnego przejazdu pomiędzy tymi dwoma słupkami, gdzie można sobie ustawić np. inny zestaw czasów kompletnie (np. w ogóle nie ustawiam tych dwóch minut). Wtedy trzeba przy ustawianiu trasy wariantu uważać, żeby wybrać odpowiedni przejazd, ale przynajmniej przejazd będzie dostępny dla każdej nowej linii (albo istniejącej ze zmianą przejazdu w wariancie) i nie trzeba będzie wracać do mapy i edytować wyjątku dla każdej nowej linii.
Jeśli ten bełkot to za dużo, zapraszam na szosy prywatne Opisane metody odnoszą się oczywiście do BusMana - nie mam zielonego pojęcia jak to wygląda w TeeRze i w tym tempie nieszczególnie chcę wiedzieć
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Kiedyś pisałem o absurdalnych czasach przejazdu na liniach 718/738/805, ale po tym co widziałem dzisiaj raczej nie wierzę w jakiekolwiek zmiany.
Wsiadam sobie rano do autobusu, droga nawet luźna, kierowca ewidentnie wydłużał postoje na dwóch kolejnych przystankach... tak jakby chciał specjalnie złapać opóźnienie.
Zachowanie kierowcy szybko się wyjaśniło. Dojeżdżamy do przystanku Szkolna w Markach, a tam stoi sobie żółty Seat z wielką tablicą na pół szyby z logo ZTM. Kierowca był zadowolony bo nie złapał przyśpieszenia, facet z samochodu wpisał sobie spóźniony kurs, a głupi rozkład jaki był taki dalej zostanie.
Wsiadam sobie rano do autobusu, droga nawet luźna, kierowca ewidentnie wydłużał postoje na dwóch kolejnych przystankach... tak jakby chciał specjalnie złapać opóźnienie.
Zachowanie kierowcy szybko się wyjaśniło. Dojeżdżamy do przystanku Szkolna w Markach, a tam stoi sobie żółty Seat z wielką tablicą na pół szyby z logo ZTM. Kierowca był zadowolony bo nie złapał przyśpieszenia, facet z samochodu wpisał sobie spóźniony kurs, a głupi rozkład jaki był taki dalej zostanie.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
Czy przy okazji jakichś zmian rozkładów nie dało by rady zmienić czasy między Parkiem Olszyna Sadami Żoliborskimi? Teraz są dwie minuty do Włościańskiej i minuta do Sadów a moim zdaniem lepiej jakby była minuta do Włościańskiej i dwie do Sadów. Ostatnio często muszę odstać światło na Włościańskiej by nie być na +2 i w efekcie jadę na 0 a później jeszcze światło na Sadach i odjeżdżam z Sadów na -1.
Między Parkiem Olszyna a Sadami. Poza tym zgoda
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
Już poprawione
Ktoś chyba zbyt optymistycznie odjął minutę z Czumy do Hali Wola. Przejazd cały czas zajmuje 2-3 minuty bo priorytetu nie ma.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Na pewno po powrocie Ciepłowni priorytet będzie już ciągły, od Pirenejskiej do wjazdu do CH.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Jeszcze do pełni szczęścia pasowałoby coś zrobić na Nowym Bemowie i Piastów Śląskich bo to co się zyska to tam się straci.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie wszystko na raz. W najgorszym razie można tymczasowo minutę między NBM a Piastów wrzucić myślę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Ruszasz z Placu Starynkiewicza i myślisz, że staniesz dopiero na Centralu? Nie myśl.
Przybywa ograniczeń na wiadukcie Mostu Poniatowskiego? Myślisz, że dalej będzie 30? Nie, skrócono przelot do dwóch minut. Moim faworytem są 2 minuty dla 17 z pętli Potocka- minuta z pętli do pierwszego przystanku i następna do Stołecznej.
Przybywa ograniczeń na wiadukcie Mostu Poniatowskiego? Myślisz, że dalej będzie 30? Nie, skrócono przelot do dwóch minut. Moim faworytem są 2 minuty dla 17 z pętli Potocka- minuta z pętli do pierwszego przystanku i następna do Stołecznej.
miłośnik 13N
Między NBM i Piastów już są dwie minuty więc tu bym nie ruszał choć i to czasem zbyt mało ale w od Piastów do Bemowa dodatkowa minuta by się przydała.