Komunikacja miejska na Żoliborzu

Moderator: Wiliam

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 wrz 2015, 11:55

MichalJ pisze:Na Elbląska 02 się nie zatrzymuje bo nie.
Staje, nie opowiadaj głupot.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4778
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 03 wrz 2015, 11:55

MichalJ pisze:YPB?
Na Elbląska 03 się nie zatrzymuje, bo raz, przystanku fizycznie nie ma, dwa, jedzie inną drogą.
Na Elbląska 02 się nie zatrzymuje bo nie. Przejechał obok. Nie wykluczam, że jechał sam kierowca.
YPB?
Ok, mój błąd że olałem sprawdzenie numerów przystanków. Co gorsza komunikat ZTM nie mówi o zatrzymywaniu się na napotkanych na zmienionej trasie przystankach, co wydało mi się oczywiste.
Obrazek

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 03 wrz 2015, 12:04

ashir pisze:
MichalJ pisze:Na Elbląska 02 się nie zatrzymuje bo nie.
Staje, nie opowiadaj głupot.
To jak w końcu? Może zwykle się zatrzymuje tylko ten jeden raz się nie zatrzymał. A numer linii na przystanku jest umieszczony?

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 wrz 2015, 12:07

Oczywiście. 221 ma przystanek stały Elbląska 02, a dalej na żądanie Powązki-Cm. Wojskowy 02, Gen. Maczka 01, Powązki-Cm. Wojskowy 01 i krańcowy Powązki-Cm. Wojskowy 03. :wink:

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 03 wrz 2015, 12:25

Może i ma, ale się nie zatrzymał. Jak nie jeździsz wszystkimi kursami, to tego wiedzieć nie możesz.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 wrz 2015, 12:27

To miej pretensje do kierowcy, ale nie opowiadaj głupot, że 221 nie zalicza przystanku Elbląska, bo zalicza. :wink:

mb112
Posty: 1005
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 11 wrz 2015, 13:05

Tak się zastanawiam, czy nie byłoby sensowne wydłużenie tego 221 następująco:
DW. GDAŃSKI (RYDYGIERA) - ... - Rydygiera - Przasnyska - Duchnicka - Powązkowska - Dzika - RONDO BABKA (postój na Dzikiej, powrót przez Jana Pawła, Stawki i Okopową)
albo 2 wersja: - ... - Rydygiera - Przasnyska - Krasińskiego - Powązkowska - ... i dalej jak w 1 wersji

Wariant 2 ma tą zaletę że zachowana jest obsługa przystanków Przasnyska i Elbląska (i przy okazji wygodniejsze przesiadki do 103, bo na Duchnickiej nie za bardzo jest gdzie zrobić przystanki blisko Powązkowskiej). Za to w wersji 1 byłby krótszy czas przejazdu (a Przasnyska i Elbląska niby mają 122 do metra).

W ten sposób byłaby to bardziej sensowna dowozówka z obu stron, tzn. nie tylko do metra ale też do tramwajów na Okopowej i Jana Pawła. A pętla przy Cm. Wojskowym to jednak trochę odludzie (a obecny objazd przez rondo nad trasą AK jednak chwilę zabiera, jakby miało tak zostać na zawsze to trochę bez sensu).

Nie wiem czy to ma sens ? Pytanie jak teraz wyglądają poranne korki na Powązkowskiej przed Okopową ? Czy to byłoby bardziej korzystne czasowo niż przesiadki przy Placu Grunwaldzkim ? (tam do tramwaju od przystanków 221 jednak trzeba kawałek przejść, poza tym przy Rondzie Babka jednak tych tramwajów jest trochę więcej)...

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 11 wrz 2015, 13:10

mb112 pisze:Tak się zastanawiam, czy nie byłoby sensowne wydłużenie tego 221 następująco:
DW. GDAŃSKI (RYDYGIERA) - ... - Rydygiera - Przasnyska - Duchnicka - Powązkowska - Dzika - RONDO BABKA (postój na Dzikiej, powrót przez Jana Pawła, Stawki i Okopową)
albo 2 wersja: - ... - Rydygiera - Przasnyska - Krasińskiego - Powązkowska - ... i dalej jak w 1 wersji

Wariant 2 ma tą zaletę że zachowana jest obsługa przystanków Przasnyska i Elbląska (i przy okazji wygodniejsze przesiadki do 103, bo na Duchnickiej nie za bardzo jest gdzie zrobić przystanki blisko Powązkowskiej). Za to w wersji 1 byłby krótszy czas przejazdu (a Przasnyska i Elbląska niby mają 122 do metra).

W ten sposób byłaby to bardziej sensowna dowozówka z obu stron, tzn. nie tylko do metra ale też do tramwajów na Okopowej i Jana Pawła. A pętla przy Cm. Wojskowym to jednak trochę odludzie (a obecny objazd przez rondo nad trasą AK jednak chwilę zabiera, jakby miało tak zostać na zawsze to trochę bez sensu).

Nie wiem czy to ma sens ? Pytanie jak teraz wyglądają poranne korki na Powązkowskiej przed Okopową ? Czy to byłoby bardziej korzystne czasowo niż przesiadki przy Placu Grunwaldzkim ? (tam do tramwaju od przystanków 221 jednak trzeba kawałek przejść, poza tym przy Rondzie Babka jednak tych tramwajów jest trochę więcej)...
Dojazd do Elbląskiej musi być. Wariant 2 jednak odpada - nie zmieściłby się w 2 brygadach. A o większej ilości przy obecnych niedoborach można zapomnieć.

mb112
Posty: 1005
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 11 wrz 2015, 13:16

Dlaczego musi być do Elbląskiej ?
A to są tylko 2 brygady ? To jak to się wyrabia biorąc pod uwagę objazd przez rondo, chyba w ogóle zerowe postoje wychodzą ?

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 wrz 2015, 13:25

Postoje jak najbardziej są. :wink:

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 11 wrz 2015, 14:05

Zgadza się. Postoje są tylko na krańcu Powązki - Cm. Wojskowy. W szczycie wynoszą 7 minut, a w międzyszczycie - 17 minut.

mb112
Posty: 1005
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 11 wrz 2015, 14:56

Teoretycznie 7 minut, tylko ciekawe jak w praktyce dają radę, skoro w rozkładzie nie jest uwzględniony objazd przez rondo. Czas przejazdu reszty trasy nie wygląda na szczególnie rozwleczony, więc w praktyce pewnie wychodzi praktycznie bez postojów (lub prawie). No przy ewentualnym wydłużaniu na pewno by trzeba w takim razie dodać 1 brygadę.

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 11 wrz 2015, 15:05

mb112 pisze:Teoretycznie 7 minut, tylko ciekawe jak w praktyce dają radę, skoro w rozkładzie nie jest uwzględniony objazd przez rondo. Czas przejazdu reszty trasy nie wygląda na szczególnie rozwleczony, więc w praktyce pewnie wychodzi praktycznie bez postojów (lub prawie).
Akurat te 7 i 17 minut to jest z uwzględnieniem czasu na przejazd objazdem. Dodałem od siebie gratis :) Może nawet przesadziłem, bo odcinek Powązki-Cm. Wojskowy (ostatni przystanek) - pętla można zrobić w tej samej minucie, co Gen. Maczka-Powązki. Czyli 4 minuty zamiast 5. Ale wziąłem stare czasy przejazdu 180, które na odcinek Elbląska-Powązki miało 5 minut.
mb112 pisze:No przy ewentualnym wydłużaniu na pewno by trzeba w takim razie dodać 1 brygadę.
Zapomnij.

mb112
Posty: 1005
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 11 wrz 2015, 15:17

Aha, ok, źle spojrzałem, faktycznie jest 10 minut bez objazdu, nie 7.
Ja nie mówię, żeby to wydłużać od jutra, teraz wiadomo że jest mnóstwo zetek, zastępst za EEC, więc rozumiem że każdą jedną brygadę ciężko zorganizować, ale docelowo można to chyba rozważyć.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 11 wrz 2015, 17:03

Poranne korki to raczej rzadkość na tym odcinku Okopowej, popołudniowe to pewnik, który rozwali rozkład. Moim zdaniem gra niewarta świeczki.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

ODPOWIEDZ