Remont tunelu średnicowego

Moderator: JacekM

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 sty 2013, 18:38

Glonojad pisze: Niemniej w Paryżu na omawianych przystankach każda z przytoczonych przeze mnie krawędzi ma swój tor - przy peronie wyspowym jest to dla pasażera zupełnie nieuciążliwe rozwiązanie, choć oczywiście wymaga infrastruktury której budowa nas bez wątpienia przerasta.
Nie rozumiem.

Awatar użytkownika
marcin3001
Posty: 316
Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Młynów

Post autor: marcin3001 » 04 sty 2013, 18:45

osa pisze:Pozostając w konwencji: co ty chrzanisz...
Napisałeś, że nie ma dziur w rozkładzie dla piętrusów. I nadal nie wiem o co chodzi. O czas wymiany, o brak slotów.. Może o skrajnię, w końcu to też rodzaj "dziury" :) Podsumowując, używaj właściwych określeń, a nie gazetowego bełkotu.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 04 sty 2013, 19:05

Pieprzysz, bratku. Wiesz dobrze, o co chodzi, to zaczynasz wymyślać jakieś skrajnie. Po co ten bełkot? Jest jasne, że skoro z dużym trudem ustalono rozkład jazdy, to nie ma w nim miejsca, czyli dziur, żeby przekierować teraz pociągi piętrowe ze średnicy dalekobieżnej na podmiejską.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 sty 2013, 19:08

MichalJ pisze:
Glonojad pisze: Niemniej w Paryżu na omawianych przystankach każda z przytoczonych przeze mnie krawędzi ma swój tor - przy peronie wyspowym jest to dla pasażera zupełnie nieuciążliwe rozwiązanie, choć oczywiście wymaga infrastruktury której budowa nas bez wątpienia przerasta.
Nie rozumiem.
Są dwa tory i jeden peron dla każdego kierunku. Pociągi wjeżdżają raz na jeden, raz na drugi tor. Dzięki czemu wymiana może trwać dłużej, niż następstwo.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 04 sty 2013, 19:19

Dwa tory w jednym kierunku? Każdy ze swoim peronem, w tym jeden tor z peronami z obu stron - tak to rozumieć? Przyznam, że RER-em - rzeczywiście był piętrowy - przejechałem tylko krótki odcinek w centrum i nie zauważyłem takiego rozdwojenia (stacja przy wieży Eiffle'a).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 sty 2013, 19:22

Nie, dwa tory przy jednym wspólnym peronie. Dla każdego kierunku oddzielna para torów i peron.

Nie na każdym przystanku to występuje.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 sty 2013, 19:23

Nie, każdy peron z dwoma torami, jak na Centralnym. To nie przyspiesza wymiany, tylko umożliwia dłuższy postój. Znów jak na Centralnym. Ale ja bym do tego w ruchu podmiejskim nie dążył...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 sty 2013, 19:25

Piętrusy się nadają na regioekspresy, choć przede wszystkim ze względu na prędkość maksymalną i dynamikę ich lokomotyw - no i to, że są, a składów wagonowych KM nie ma.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Piotr Wi
Posty: 56
Rejestracja: 20 cze 2008, 19:37
Lokalizacja: Kanie

Post autor: Piotr Wi » 04 sty 2013, 20:29

Ta modernizacja może przydać się w sytuacjach awaryjnych na torach średnicy dalekobieżnej, choć wtedy i tak na WŚ robi się gęsto i pewnie nie będzie wolnych slotów nie tylko dla piętrusów.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 04 sty 2013, 20:32

Skoro nie potrzeba, to po był ten wielki i ogromny szum, że się nie da wcześniej?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 sty 2013, 20:32

:)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 sty 2013, 20:34

Ja nie robiłem szumu - niech się tłumaczą ci, co robili...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 04 sty 2013, 20:38

Ale też nie przypominam sobie w dyskusji jakichś częstych głosów, że nie potrzeba :)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 04 sty 2013, 20:58

Co do potrzeb piętrusów [samych w sobie], to tak sobie patrzę na 6-wagonową Łukowiankę, zapchaną po ostatnie miejsce + stojące.
Czyli 133*5+75 = 740 miejsc siedzących (znajdźcie mi taki skład, który to dziś zastąpi)
plus dostępne prawie drugie tyle stojących, wykorzystana jakaś 1/3 - 1/2, czyli powiedzmy 350 miejsc stojących. W kible wciskać?

A co do tych slotów na śródmieściu, to idealnym posunięciem było np wpuszczenie tej TLK na podmiejską w szczycie. Ideał do prawdy. Niby minuta postoju, ale stoi dłużej, bo w tym składzie zanim kierownik przejdzie, drzwi pozamyka, wyda przesyłki... i się robi 5 minut praktycznie. I my tu mówimy o łączeniu relacji, o zmianach SRK, zwiększaniu prędkości, bo nie ma przepustowości, a przychodzi ktoś i wpuszcza TLK na Śródmieście - bo? Czort wie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 sty 2013, 21:08

MeWa pisze:Skoro nie potrzeba, to po był ten wielki i ogromny szum, że się nie da wcześniej?
Warto by zapytać przedstawicieli prasy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ