Nowe przystanki kolejowe w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27441
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 wrz 2008, 16:27

jasiu pisze:budowa przystanku przy Obozowej
A to po co?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 14 wrz 2008, 17:05

przesiadka na tramwaje na Bemowo?

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 14 wrz 2008, 22:37

rufio198 pisze:Nie warto - a TRZEBA!!! zrobić remont tego odcinka
Mają chyba niebawem zacząć...
a co do przystanków to raczej Powązkowska niż Obozowa.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 15 wrz 2008, 17:34

Powązkowska i JPII są zapisane w projekcie przebudowy i modernizacji Warszawy Gdańskiej. Mam gdzieś mapy z UW.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

radeom
Posty: 4231
Rejestracja: 22 lis 2007, 17:29

Post autor: radeom » 18 lut 2009, 19:39

ZTM pisze:Pociągi przystaną na Niedźwiadku Aż 5 konsorcjów, w tym jedno międzynarodowe, ubiega się o kontrakt na projekt nowego przystanku kolejowego Ursus Niedźwiadek. Ta inwestycja planowana jest od prawie 40 lat! Dziś (18 lutego) zostały otwarte oferty przetargowe.

Ceny ofert wahały się od ok. 2,4 mln zł brutto do ok. 3,8 mln zł brutto. Najwyższą złożyło konsorcjum w skład którego wchodzą firmy: DHV POLSKA, A.R.T. GROUP oraz Zakład Projektowo-Budowlany "JMS" Jerzy Ścisło. Najniższą złożyło konsorcjum międzynarodowe składające się z: Biura Projektów Komunikacyjnych z Poznania, firmy Ingeneria IDOM Internacional z Madrytu oraz szczecińskiej firmy Geomar.

Wykonawca wyłoniony w przetargu będzie miał 330 dni na przygotowanie projektu. W ramach kontraktu będzie musiał zaprojektować także parking P+R na 400 samochodów i 100 rowerów, który powstanie obok.

Przystanek kolejowy Ursus Niedźwiadek powstanie (w 2011 r.) w rejonie ulic: Keniga i Orląt Lwowskich, w bezpośrednim sąsiedztwie istniejącej tam pętli autobusowej. W ramach inwestycji zostanie wybudowany peron, przebudowany zostanie także układ torów, sieci trakcyjnych oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Powstaną także przejścia dla pieszych i przejścia z przystanku bezpośrednio do parkingu.

Budowa przystanku planowana jest od prawie 40 lat! Jednak dopiero teraz, dzięki staraniom Dyrektora ZTM oraz władz Warszawy, przy współpracy z Polskimi Liniami Kolejowymi, inwestycja zostanie zrealizowana.

Z przystanku korzystać będą głównie mieszkańcy Niedźwiadka oraz Czechowic. To dwa największe ursuskie osiedla. W sumie mieszka tam ok. 30 tys. osób. To więcej niż połowa wszystkich mieszkańców dzielnicy (cały Ursus liczy ok. 50 tys. mieszkańców). Dzięki nowemu przystankowi kolejowemu czas dojazdu do centrum skróci się o kilkadziesiąt minut. Przejazd autobusem linii 517 zajmuje obecnie (według rozkładu) ok. 34 minut. Jednak w godzinach szczytu autobusy wloką się do centrum około godziny! Natomiast podróż koleją - z przystanku Ursus - zajmuje obecnie zaledwie ok. 16-17 minut. To nawet szybciej niż podróż metrem z Kabat do Centrum (ok.17-18 minut)!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 lut 2009, 21:59

Obrazek
Cięcia po planowanych przystankach kolejowych
śmik2009-02-20, ostatnia aktualizacja 2009-02-20 08:41

Kolejne cięcia inwestycji kolejowych. Z braku pieniędzy PKP rezygnują z budowy nowych przystanków przy Połczyńskiej, Górczewskiej i Powązkowskiej

To następne odchudzenie planów kolejarzy w ostatnich dniach. Niedawno pisaliśmy o ograniczeniu remontu Dworca Gdańskiego. Zamiast czterech peronów powstaną tam tylko dwa. Teraz cięcia dotknęły planowanych przystanków wzdłuż remontowanej linii kolejowej z Piastowa przez Jelonki do Dworca Gdańskiego. W tym roku perony miały powstać na wysokości Połczyńskiej i centrum handlowego Fort Wola, przy Górczewskiej i centrum Wola Park, a także pod remontowanym właśnie wiaduktem na Powązkowskiej. Szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta liczył, że dzięki tym przystankom można by szybko dotrzeć do stacji metra Dworzec Gdański.

- W ostatnich miesiącach nastąpił znaczny spadek przewozów towarowych, a co za tym idzie, także spadek naszych przychodów od przewoźników, głównie PKP Cargo - twierdzi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK.

Kolejarze dodają, że w kolejnych latach będzie można wrócić do budowy nowych peronów i liczą na współpracę ze stołecznym ratuszem.

Wkrótce może się okazać, że większość planów kolejarzy na najbliższe lata legnie w gruzach. Szefowie PKP zapowiadają, że najprawdopodobniej nie uda się wybrać prywatnego inwestora, który miałby przebudować na Euro 2012 Dworzec Warszawa Wschodnia.
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... owych.html
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 lut 2009, 15:23

Nic tylko pogratulować... Odkładamy na "przyszłość", która nigdy nie nastąpi... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 21 lut 2009, 16:03

Na nowe przystanki nie ma , a biurokracja w PLK coraz większa ](*,)
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 21 lut 2009, 21:11

Prawdę mówiąc to i tak jest wiele ważniejszych inwestycji związanych z przystankami kolejowymi niż te, które zostały wymienione w artykule :roll: Póki co mamy taki "fajny" trend - budujemy X zbędnych przystanków zamiast wyremontować dwa razy więcej obiektów, które są w katastrofalnym stanie...
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 lut 2009, 15:11

Nie no, u nas jest przecież tak, że lepiej nie budować wcale + ciąć przebudowy, odkładając je w bliżej nieokreśloną przyszłość... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 04 lip 2009, 12:53

Założę nowy temat.

www.kolejnametro.pl

Sam pomysł fajny ale w kontekście Ursusa mam dwie podstawowe wątpliwości:

1. stacja Gołąbki to sam kraniec Ursusa- bez dobrych dróg dojazdowych a co za tym idzie i bez komunikacji. co prawda ma tam niedługo dotrzec linia ale podejrzewam ze raczej mikro ze wzgledu na szerokość ulic.
2. potoki pasazerskie- jakos nie sądzę zeby az tyle osób z ursusa chciało jechac na Wole (np przy Górczewskiej czy tez w okolice Arkadii) - na pewno nie bedzie to duzy potok. choc byłaby to swietna alternatywa dotarcia do Połczyńskiej (Fort Wola) i zastapienia w relacji Ursus-Fort Wola w Dzwigowych korkach linii 194 (olbrzymie przyspieszenie) - tyle ze patrz punkt 1 - jak ten Niedzwiadek dowieźć do PKP Gołąbki

Trzecia kwestia to obsługa i tabor: KM czy SKM? Przedłużenie wszystkich kursów z Legionowa ze stałym taktem czy nowa linia SKM - no ale nie co 30'[/u]
PURA VIDA!

desert_eag
Posty: 1279
Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12

Post autor: desert_eag » 04 lip 2009, 13:16

Na taki potok to może jakieś nowe, małe, tańsze jednostki? Slotów na tej lini chyba nie brakuje, żeby się tak zabawić? W razie niepowodzenia warto mieć oczywiście plan awaryjny, ale chyba będzie gdzie to przesunąć.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 04 lip 2009, 14:21

mariow pisze:2. potoki pasazerskie- jakos nie sądzę zeby az tyle osób z ursusa chciało jechac na Wole
Jasne, że nie... warto pomysleć o Ożarowie czy Błoniach. Ale i tam z frekwencją może być krucho, a ciasno jak diabli na torach. Grodzisk? Ciekawe jakby to wyglądało...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 lip 2009, 14:39

Pomysł jest moim zdaniem czystym politykierstwem. Skończy się na "metrze" oddalonym od zabudowy, bez stacji w punktach węzłowych, z częstotliwością co godzinę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 04 lip 2009, 16:46

Glonojad pisze:Pomysł jest moim zdaniem czystym politykierstwem. Skończy się na "metrze" oddalonym od zabudowy, bez stacji w punktach węzłowych, z częstotliwością co godzinę.
Cóż... tego to i ja się obawiam. Ale zawsze jest szansa na rozwinięcie myśli. Natomiast IMHO ciągle brakuje precyzyjnego planu, bo pod hasłem Metro na Bemowo daleko nie zajadą...

ODPOWIEDZ