Strona 35 z 44

: 14 wrz 2008, 16:27
autor: fik
jasiu pisze:budowa przystanku przy Obozowej
A to po co?

: 14 wrz 2008, 17:05
autor: jasiu
przesiadka na tramwaje na Bemowo?

: 14 wrz 2008, 22:37
autor: bohunu
rufio198 pisze:Nie warto - a TRZEBA!!! zrobić remont tego odcinka
Mają chyba niebawem zacząć...
a co do przystanków to raczej Powązkowska niż Obozowa.

: 15 wrz 2008, 17:34
autor: humptyangel
Powązkowska i JPII są zapisane w projekcie przebudowy i modernizacji Warszawy Gdańskiej. Mam gdzieś mapy z UW.

: 18 lut 2009, 19:39
autor: radeom
ZTM pisze:Pociągi przystaną na Niedźwiadku Aż 5 konsorcjów, w tym jedno międzynarodowe, ubiega się o kontrakt na projekt nowego przystanku kolejowego Ursus Niedźwiadek. Ta inwestycja planowana jest od prawie 40 lat! Dziś (18 lutego) zostały otwarte oferty przetargowe.

Ceny ofert wahały się od ok. 2,4 mln zł brutto do ok. 3,8 mln zł brutto. Najwyższą złożyło konsorcjum w skład którego wchodzą firmy: DHV POLSKA, A.R.T. GROUP oraz Zakład Projektowo-Budowlany "JMS" Jerzy Ścisło. Najniższą złożyło konsorcjum międzynarodowe składające się z: Biura Projektów Komunikacyjnych z Poznania, firmy Ingeneria IDOM Internacional z Madrytu oraz szczecińskiej firmy Geomar.

Wykonawca wyłoniony w przetargu będzie miał 330 dni na przygotowanie projektu. W ramach kontraktu będzie musiał zaprojektować także parking P+R na 400 samochodów i 100 rowerów, który powstanie obok.

Przystanek kolejowy Ursus Niedźwiadek powstanie (w 2011 r.) w rejonie ulic: Keniga i Orląt Lwowskich, w bezpośrednim sąsiedztwie istniejącej tam pętli autobusowej. W ramach inwestycji zostanie wybudowany peron, przebudowany zostanie także układ torów, sieci trakcyjnych oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Powstaną także przejścia dla pieszych i przejścia z przystanku bezpośrednio do parkingu.

Budowa przystanku planowana jest od prawie 40 lat! Jednak dopiero teraz, dzięki staraniom Dyrektora ZTM oraz władz Warszawy, przy współpracy z Polskimi Liniami Kolejowymi, inwestycja zostanie zrealizowana.

Z przystanku korzystać będą głównie mieszkańcy Niedźwiadka oraz Czechowic. To dwa największe ursuskie osiedla. W sumie mieszka tam ok. 30 tys. osób. To więcej niż połowa wszystkich mieszkańców dzielnicy (cały Ursus liczy ok. 50 tys. mieszkańców). Dzięki nowemu przystankowi kolejowemu czas dojazdu do centrum skróci się o kilkadziesiąt minut. Przejazd autobusem linii 517 zajmuje obecnie (według rozkładu) ok. 34 minut. Jednak w godzinach szczytu autobusy wloką się do centrum około godziny! Natomiast podróż koleją - z przystanku Ursus - zajmuje obecnie zaledwie ok. 16-17 minut. To nawet szybciej niż podróż metrem z Kabat do Centrum (ok.17-18 minut)!

: 20 lut 2009, 21:59
autor: MeWa
Obrazek
Cięcia po planowanych przystankach kolejowych
śmik2009-02-20, ostatnia aktualizacja 2009-02-20 08:41

Kolejne cięcia inwestycji kolejowych. Z braku pieniędzy PKP rezygnują z budowy nowych przystanków przy Połczyńskiej, Górczewskiej i Powązkowskiej

To następne odchudzenie planów kolejarzy w ostatnich dniach. Niedawno pisaliśmy o ograniczeniu remontu Dworca Gdańskiego. Zamiast czterech peronów powstaną tam tylko dwa. Teraz cięcia dotknęły planowanych przystanków wzdłuż remontowanej linii kolejowej z Piastowa przez Jelonki do Dworca Gdańskiego. W tym roku perony miały powstać na wysokości Połczyńskiej i centrum handlowego Fort Wola, przy Górczewskiej i centrum Wola Park, a także pod remontowanym właśnie wiaduktem na Powązkowskiej. Szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta liczył, że dzięki tym przystankom można by szybko dotrzeć do stacji metra Dworzec Gdański.

- W ostatnich miesiącach nastąpił znaczny spadek przewozów towarowych, a co za tym idzie, także spadek naszych przychodów od przewoźników, głównie PKP Cargo - twierdzi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK.

Kolejarze dodają, że w kolejnych latach będzie można wrócić do budowy nowych peronów i liczą na współpracę ze stołecznym ratuszem.

Wkrótce może się okazać, że większość planów kolejarzy na najbliższe lata legnie w gruzach. Szefowie PKP zapowiadają, że najprawdopodobniej nie uda się wybrać prywatnego inwestora, który miałby przebudować na Euro 2012 Dworzec Warszawa Wschodnia.
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... owych.html

: 21 lut 2009, 15:23
autor: Wolfchen
Nic tylko pogratulować... Odkładamy na "przyszłość", która nigdy nie nastąpi... 8-(

: 21 lut 2009, 16:03
autor: rufio198
Na nowe przystanki nie ma , a biurokracja w PLK coraz większa ](*,)

: 21 lut 2009, 21:11
autor: Kleszczu
Prawdę mówiąc to i tak jest wiele ważniejszych inwestycji związanych z przystankami kolejowymi niż te, które zostały wymienione w artykule :roll: Póki co mamy taki "fajny" trend - budujemy X zbędnych przystanków zamiast wyremontować dwa razy więcej obiektów, które są w katastrofalnym stanie...

: 22 lut 2009, 15:11
autor: Wolfchen
Nie no, u nas jest przecież tak, że lepiej nie budować wcale + ciąć przebudowy, odkładając je w bliżej nieokreśloną przyszłość... 8-(

: 04 lip 2009, 12:53
autor: mariow
Założę nowy temat.

www.kolejnametro.pl

Sam pomysł fajny ale w kontekście Ursusa mam dwie podstawowe wątpliwości:

1. stacja Gołąbki to sam kraniec Ursusa- bez dobrych dróg dojazdowych a co za tym idzie i bez komunikacji. co prawda ma tam niedługo dotrzec linia ale podejrzewam ze raczej mikro ze wzgledu na szerokość ulic.
2. potoki pasazerskie- jakos nie sądzę zeby az tyle osób z ursusa chciało jechac na Wole (np przy Górczewskiej czy tez w okolice Arkadii) - na pewno nie bedzie to duzy potok. choc byłaby to swietna alternatywa dotarcia do Połczyńskiej (Fort Wola) i zastapienia w relacji Ursus-Fort Wola w Dzwigowych korkach linii 194 (olbrzymie przyspieszenie) - tyle ze patrz punkt 1 - jak ten Niedzwiadek dowieźć do PKP Gołąbki

Trzecia kwestia to obsługa i tabor: KM czy SKM? Przedłużenie wszystkich kursów z Legionowa ze stałym taktem czy nowa linia SKM - no ale nie co 30'[/u]

: 04 lip 2009, 13:16
autor: desert_eag
Na taki potok to może jakieś nowe, małe, tańsze jednostki? Slotów na tej lini chyba nie brakuje, żeby się tak zabawić? W razie niepowodzenia warto mieć oczywiście plan awaryjny, ale chyba będzie gdzie to przesunąć.

: 04 lip 2009, 14:21
autor: przewoz
mariow pisze:2. potoki pasazerskie- jakos nie sądzę zeby az tyle osób z ursusa chciało jechac na Wole
Jasne, że nie... warto pomysleć o Ożarowie czy Błoniach. Ale i tam z frekwencją może być krucho, a ciasno jak diabli na torach. Grodzisk? Ciekawe jakby to wyglądało...

: 04 lip 2009, 14:39
autor: Glonojad
Pomysł jest moim zdaniem czystym politykierstwem. Skończy się na "metrze" oddalonym od zabudowy, bez stacji w punktach węzłowych, z częstotliwością co godzinę.

: 04 lip 2009, 16:46
autor: przewoz
Glonojad pisze:Pomysł jest moim zdaniem czystym politykierstwem. Skończy się na "metrze" oddalonym od zabudowy, bez stacji w punktach węzłowych, z częstotliwością co godzinę.
Cóż... tego to i ja się obawiam. Ale zawsze jest szansa na rozwinięcie myśli. Natomiast IMHO ciągle brakuje precyzyjnego planu, bo pod hasłem Metro na Bemowo daleko nie zajadą...