: 03 sie 2011, 21:59
Kolega dzisiaj widział w rejonie T-3 skład 1428+1427 po modernizacji. Na dachu w części pasażerskiej w rejonie włazów dachowych miał ponoć taką szarą nadbudowę - jakby klimatyzacja. Wie ktoś coś więcej?
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
Klimatyzacja przedziału pasażerskiego.MeWa pisze:Kolega dzisiaj widział w rejonie T-3 skład 1428+1427 po modernizacji. Na dachu w części pasażerskiej w rejonie włazów dachowych miał ponoć taką szarą nadbudowę - jakby klimatyzacja. Wie ktoś coś więcej?
Przez podobny stosunek 30 lat jeździliśmy parówkami, w których nie mozna było nic poprawiać, bo są "do kasacji". Stopiątki z lat 90 na pewno pojeżdżą jeszcze długo i podobne działania są akurat zasadne.Glonojad pisze:Na razie testowo wypożyczona przez producenta. Osobiście mam ambiwalentny stosunek do takich inwestycji w tą grupę taborową - klima bardziej by się przydała w 116Nx.
A okna będą miały możliwość blokady?Glonojad pisze:Na razie testowo wypożyczona przez producenta. Osobiście mam ambiwalentny stosunek do takich inwestycji w tą grupę taborową - klima bardziej by się przydała w 116Nx.
Ostatnią rzeczą, której bym chciał, jest uchronienie ich od kasacji.piotram pisze:Z drugiej strony, jeśli będą dobrze zmodernizowane, może to je "uchronić" przed kasacją "dla zasady" i marnotrawieniem kasy na nówki...
Nie wiem, ale okna wyglądały na standardowe.Flash8222 pisze:A okna będą miały możliwość blokady?Glonojad pisze:Na razie testowo wypożyczona przez producenta. Osobiście mam ambiwalentny stosunek do takich inwestycji w tą grupę taborową - klima bardziej by się przydała w 116Nx.
Jak sfinansujesz, to se kasuj. Ja nie mam ochoty na kolejną podwyżkęGlonojad pisze:Ostatnią rzeczą, której bym chciał, jest uchronienie ich od kasacji.piotram pisze:Z drugiej strony, jeśli będą dobrze zmodernizowane, może to je "uchronić" przed kasacją "dla zasady" i marnotrawieniem kasy na nówki...
Super A potem decydenci stwierdzą, że klima nie zdaje egzaminu, bo były otwarte okna...Glonojad pisze:Nie wiem, ale okna wyglądały na standardowe.Flash8222 pisze: A okna będą miały możliwość blokady?
A co byś wolał - podwyżkę bez wymiany taboru, czy podwyżkę przy okazji wymiany taboru? Koszty eksploatacji pojazdów będą przecież rosły, bo paliwo nie tanieje, a niedługo mają być też znaczące podwyżki prądu z powodu m.in. koniecznych inwestycji w infrastrukturę. Ale ja w sumie nie o tym chciałem:piotram pisze:Jak sfinansujesz, to se kasuj. Ja nie mam ochoty na kolejną podwyżkę
O ile dobrze zobaczyłem na tramwarze ta seria wagonów ma duże okna przesuwne. Jeśli tak, to strzał w stopę sobie TW zrobiło, oczywiście, że lepiej montować klimę dla pasażerów w u-bootach. Ale niekoniecznie dlatego, że są niskopodłogowe, ale dlatego, że mają uchylne okna i bywa w nich naprawdę duszno. No i będzie taka sytuacja, że część starszych składów będzie miała duże okna i klimę, a część - uchylne okna i brak klimy. Na miejscu pasażerów skakałbym z radości...Glonojad pisze:Tak czy siak, tego typu działania dużo rozsądniej byłoby zacząć "od najmłodszych", czyli stoszesnastek, delfinów i hipolitów. Zwłaszcza w zakresie przewietrznia, gdzie te wagony są od większości 14xx i 13xx słabsze.
Mniejszą podwyżkę bez wymiany, bo jak wiadomo jakaś podwyżka co jakiś czas musi być.fraktal pisze:A co byś wolał - podwyżkę bez wymiany taboru, czy podwyżkę przy okazji wymiany taboru?piotram pisze:Jak sfinansujesz, to se kasuj. Ja nie mam ochoty na kolejną podwyżkę
Nie, i jedna i druga ma uchylne. Z tym że w 105 się właśnie wymienia na przesuwne, w 116 nie, ale też można to bez większego problemu zrobić.O ile dobrze zobaczyłem na tramwarze ta seria wagonów ma duże okna przesuwne. Jeśli tak, to strzał w stopę sobie TW zrobiło, oczywiście, że lepiej montować klimę dla pasażerów w u-bootach. Ale niekoniecznie dlatego, że są niskopodłogowe, ale dlatego, że mają uchylne okna i bywa w nich naprawdę duszno.