Strona 35 z 235

: 03 sie 2011, 21:59
autor: MeWa
Kolega dzisiaj widział w rejonie T-3 skład 1428+1427 po modernizacji. Na dachu w części pasażerskiej w rejonie włazów dachowych miał ponoć taką szarą nadbudowę - jakby klimatyzacja. Wie ktoś coś więcej?

: 03 sie 2011, 22:05
autor: mkm101
MeWa pisze:Kolega dzisiaj widział w rejonie T-3 skład 1428+1427 po modernizacji. Na dachu w części pasażerskiej w rejonie włazów dachowych miał ponoć taką szarą nadbudowę - jakby klimatyzacja. Wie ktoś coś więcej?
Klimatyzacja przedziału pasażerskiego.

: 03 sie 2011, 22:08
autor: MeWa
noo proszę :)

: 04 sie 2011, 7:09
autor: Glonojad
Na razie testowo wypożyczona przez producenta. Osobiście mam ambiwalentny stosunek do takich inwestycji w tą grupę taborową - klima bardziej by się przydała w 116Nx.

: 04 sie 2011, 8:41
autor: Ferest
Jupi! Wreszcie coś rusza się w sprawie komfortu dla pasażerów. :dance: Ciekawe jak z wydajnością.

: 04 sie 2011, 9:17
autor: Glonojad
Przepraszam bardzo, a czy wymiana foteli (NGIII), oświetlenia (NGII i III), okienek uchylnych na przesuwne, sklejki na laminaty, instalacja przycisków otwierania drzwi przez pasażera to nie są działania na rzecz poprawy komfortu pasażera? O dostawie 186 swingów (i wcześniejszej 15 tramicusów, kursujących wyłącznie do pętli Okęcie z której korzysta m.in. Raszyn :P ) nie wspominając?

: 04 sie 2011, 9:24
autor: piotram
Glonojad pisze:Na razie testowo wypożyczona przez producenta. Osobiście mam ambiwalentny stosunek do takich inwestycji w tą grupę taborową - klima bardziej by się przydała w 116Nx.
Przez podobny stosunek 30 lat jeździliśmy parówkami, w których nie mozna było nic poprawiać, bo są "do kasacji". Stopiątki z lat 90 na pewno pojeżdżą jeszcze długo i podobne działania są akurat zasadne.

: 04 sie 2011, 9:29
autor: Glonojad
Nie wiem, czy pojeżdża długo. To będą jedyne pojazdy na sieci ZTM nieprzystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (z ewentualnym wyjątkiem serii 81, która ma w tym zakresie pewne niedomagania, ale zasadniczo podłogę w pobliżu powierzchni peronu ma). Będzie bardzo silna presja, by je wycofywać, zwłaszcza, że metro przejmie zasadniczą rolę w obsłudze komunikacyjnej miasta.

Tak czy siak, tego typu działania dużo rozsądniej byłoby zacząć "od najmłodszych", czyli stoszesnastek, delfinów i hipolitów. Zwłaszcza w zakresie przewietrznia, gdzie te wagony są od większości 14xx i 13xx słabsze.

: 04 sie 2011, 9:36
autor: piotram
Z drugiej strony, jeśli będą dobrze zmodernizowane, może to je "uchronić" przed kasacją "dla zasady" i marnotrawieniem kasy na nówki...

: 04 sie 2011, 9:39
autor: Flash8222
Glonojad pisze:Na razie testowo wypożyczona przez producenta. Osobiście mam ambiwalentny stosunek do takich inwestycji w tą grupę taborową - klima bardziej by się przydała w 116Nx.
A okna będą miały możliwość blokady?

: 04 sie 2011, 10:15
autor: Glonojad
piotram pisze:Z drugiej strony, jeśli będą dobrze zmodernizowane, może to je "uchronić" przed kasacją "dla zasady" i marnotrawieniem kasy na nówki...
Ostatnią rzeczą, której bym chciał, jest uchronienie ich od kasacji.

[ Dodano: |4 Sie 2011|, 2011 10:15 ]
Flash8222 pisze:
Glonojad pisze:Na razie testowo wypożyczona przez producenta. Osobiście mam ambiwalentny stosunek do takich inwestycji w tą grupę taborową - klima bardziej by się przydała w 116Nx.
A okna będą miały możliwość blokady?
Nie wiem, ale okna wyglądały na standardowe.

: 04 sie 2011, 10:20
autor: piotram
Glonojad pisze:
piotram pisze:Z drugiej strony, jeśli będą dobrze zmodernizowane, może to je "uchronić" przed kasacją "dla zasady" i marnotrawieniem kasy na nówki...
Ostatnią rzeczą, której bym chciał, jest uchronienie ich od kasacji.
Jak sfinansujesz, to se kasuj. Ja nie mam ochoty na kolejną podwyżkę :P

: 04 sie 2011, 10:26
autor: Flash8222
Glonojad pisze:
Flash8222 pisze: A okna będą miały możliwość blokady?
Nie wiem, ale okna wyglądały na standardowe.
Super :) A potem decydenci stwierdzą, że klima nie zdaje egzaminu, bo były otwarte okna...

: 04 sie 2011, 10:56
autor: fraktal
piotram pisze:Jak sfinansujesz, to se kasuj. Ja nie mam ochoty na kolejną podwyżkę
A co byś wolał - podwyżkę bez wymiany taboru, czy podwyżkę przy okazji wymiany taboru? Koszty eksploatacji pojazdów będą przecież rosły, bo paliwo nie tanieje, a niedługo mają być też znaczące podwyżki prądu z powodu m.in. koniecznych inwestycji w infrastrukturę. Ale ja w sumie nie o tym chciałem:
Glonojad pisze:Tak czy siak, tego typu działania dużo rozsądniej byłoby zacząć "od najmłodszych", czyli stoszesnastek, delfinów i hipolitów. Zwłaszcza w zakresie przewietrznia, gdzie te wagony są od większości 14xx i 13xx słabsze.
O ile dobrze zobaczyłem na tramwarze ta seria wagonów ma duże okna przesuwne. Jeśli tak, to strzał w stopę sobie TW zrobiło, oczywiście, że lepiej montować klimę dla pasażerów w u-bootach. Ale niekoniecznie dlatego, że są niskopodłogowe, ale dlatego, że mają uchylne okna i bywa w nich naprawdę duszno. No i będzie taka sytuacja, że część starszych składów będzie miała duże okna i klimę, a część - uchylne okna i brak klimy. Na miejscu pasażerów skakałbym z radości...

: 04 sie 2011, 11:26
autor: piotram
fraktal pisze:
piotram pisze:Jak sfinansujesz, to se kasuj. Ja nie mam ochoty na kolejną podwyżkę
A co byś wolał - podwyżkę bez wymiany taboru, czy podwyżkę przy okazji wymiany taboru?
Mniejszą podwyżkę bez wymiany, bo jak wiadomo jakaś podwyżka co jakiś czas musi być.
O ile dobrze zobaczyłem na tramwarze ta seria wagonów ma duże okna przesuwne. Jeśli tak, to strzał w stopę sobie TW zrobiło, oczywiście, że lepiej montować klimę dla pasażerów w u-bootach. Ale niekoniecznie dlatego, że są niskopodłogowe, ale dlatego, że mają uchylne okna i bywa w nich naprawdę duszno.
Nie, i jedna i druga ma uchylne. Z tym że w 105 się właśnie wymienia na przesuwne, w 116 nie, ale też można to bez większego problemu zrobić.