Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 08 sty 2008, 14:53

inż. Glonojad pisze:"Może się sprawdzi to zrobimy tak kible"? Tylko, że takich rzeczy nie wolno w ten sposób testować...
Tyle że w przypadku EW się to nie sprawdziło a mimo to mamy czoperowe kible

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 09 sty 2008, 12:13

w EW60 są problemy z połączeniem dwóch jednostek. Nie chodzi o napęd i sterowanie nim ,ale sterowanie innymi układami: drzwi, WS etc. Czemu? nie wiem, ale na elektronikę zwalać nie ma co - bo w każdej jednostce jest masa różnych elektronicznych rzeczy. W 14WE też i też się gryźć potrafią. Tak czy inaczej robią właśnie kolejną jednostkę EN57 z takim zakresem zmian (zgodnie z umową druga, a w tym roku będą jeszcze trzy podobne) i trzeba mieć nadzieję, że wyeliminują usterki z pierwszych sztuk.. ED74 i EN81 też nie miały łatwego startu.
Równie dobrze można było wstawić sam napęd czoperowy i sterowanie nim i nic poza tym i by to chodziło. Tu mamy układ rozbudowany zdecydowanie bardziej. Wiele elementów jest sterowanych w bardziej złożony sposób niż tylko łącznikiem. Od zwykłych drzwi poczynając.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 28 sty 2008, 16:08

http://www.fotokolej.pl/img6838.search.htm
Pierwszy FLIRT już gotowy. Odbywa właśnie jazdy testowe

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7794
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 31 sty 2008, 18:31

Jechałem dziś EN57-1649, po dosyć spektakularnej modernizacji. Niestety tak trzeszczącym pociągiem jeszcze nie zdarzyło mi się jechać - stare kible mniej trzeszczą, mimo wszystko... Ciekawe, jak w pociągu wytrzymali ci, którzy jechali do Skierc...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 31 sty 2008, 18:33

R-9 Chełmska pisze:Jechałem dziś EN57-1649, po dosyć spektakularnej modernizacji.
Tego chyba nie modernizowali

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7794
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 31 sty 2008, 18:36

Wyświetlacze, miękkie siedzenia, częściowo przeszklone ściany wewnątrz pociągu to jest brak modernizacji? Jeździłem już dużo gorszymi :P W każdym bądź razie - średnio udany skład...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 31 sty 2008, 18:59

R-9 Chełmska pisze:to jest brak modernizacji?
Nie kojarzyłem jednostki
R-9 Chełmska pisze:W każdym bądź razie - średnio udany skład...
To była bardzo okrojona modernizacja(jeżeli można to nazwać modernizacją). Grzejniki pod siedzeniami, stare okna, tradycyjny układ siedzeń, zwykła toaleta, bez wyświetlaczy wewnętrznych. W 2006r przerwano na cały rok modernizacje. Tak więc jednostki po NR w 2006 nadal mają plastiki. A te 12 jednostek poszły na zakład w IV kwartale 2006.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 sty 2008, 20:16

Premo pisze:http://www.fotokolej.pl/img6838.search.htm
Pierwszy FLIRT już gotowy. Odbywa właśnie jazdy testowe
Wydawałoby się, że takiego malowanie nie sposób spierniczyć (tzn. źle rozplanować na wagonie), ale oczywiście się mylłem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 31 sty 2008, 20:38

teraz dopiero zauważyłeś? spartolili sprawę równo.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 sty 2008, 22:17

Zauważyłem dużo wcześniej i chyba nawet pisałem - przy okazji zdjęć z montażu. Niemniej, gotowa jednostka jest teraz, z montażem różnie bywa (np. patrząć na zdjęcia z budowy 120N byłem pewien, że dolny pas jednak będzie czerwony...).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 01 lut 2008, 9:48

inż. Glonojad pisze:Wydawałoby się, że takiego malowanie nie sposób spierniczyć (tzn. źle rozplanować na wagonie), ale oczywiście się mylłem.
Znaczy o co dokładnie chodzi? Nie jestem osobą która zwraca większą uwagę na to, czy EP09 jest kolory denaturatu czy czerwoan, czy pomarańczowa, więc nie wiem co nie pasuje w tym konkretnym przypadku malowania KM na Flircie.

chiste
Posty: 181
Rejestracja: 22 maja 2007, 11:16
Lokalizacja: miasto sosen

Post autor: chiste » 01 lut 2008, 10:01

Odpowiem we własnym imieniu - kolor zielony powinien byc utrzymany do dolnej krawędzi okien, ryjek też mogłby być bardziej zielony. Generalnie im mniej białego, tym lepiej.

Pzdr.
Wagen fahr!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 lut 2008, 10:52

przewoz pisze:
inż. Glonojad pisze:Wydawałoby się, że takiego malowanie nie sposób spierniczyć (tzn. źle rozplanować na wagonie), ale oczywiście się mylłem.
Znaczy o co dokładnie chodzi? Nie jestem osobą która zwraca większą uwagę na to, czy EP09 jest kolory denaturatu czy czerwoan, czy pomarańczowa, więc nie wiem co nie pasuje w tym konkretnym przypadku malowania KM na Flircie.
Oczywiście niedopasowanie malatury (zwłaszcza lokalizacji zielonego pasa) do kształtu i konstrukcji pudła, w tym lokalizacji okien.
Minimum smaku to jednak możnaby mieć (chociaż, obserwując wyczyny KM-KM...).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 07 lut 2008, 15:56

Wczoraj w EN57-1567 nie działały żadne drzwi. Pasażerowie otwierali je awaryjnie

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 08 lut 2008, 10:02

Premo pisze:Wczoraj w EN57-1567 nie działały żadne drzwi. Pasażerowie otwierali je awaryjnie
To jakaś modernizacja? Widziałem którąś spiętą z klasyczną i otwieranie działało indywidualne.
A jak nic nie działało, to pewnie znowu te klawiatury.....

ODPOWIEDZ