Plany remontowe Tramwajów Warszawskich

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8479
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 26 lip 2016, 13:02

Co słychać na placu budowy na al. Solidarności?
Bo w internetach można znaleźć takie coś od Floriańskiej 6:
Floriańska 6 na FB pisze: Pragniemy poinformować opinię publiczną, że zdaniem F6 inwestor trwającej przebudowy skrzyżowania Jagiellońska+Solidarności - Tramwaje Warszawskie - nie dysponuje prawidłową organizacją ruchu dla tego skrzyżowania, która mogłaby zostać wprowadzona po zakończeniu jego przebudowy. Tzw. projekt zamienny, o którym pisała prasa, uwzględniający dąb w al. Solidarności oraz potwierdzający rezygnację z bramownicy, obejmuje jedynie fragment skrzyżowania i jest niespójny z organizacją ruchu sprzed rozpoczęcia budowy II linii metra, a projekt bazowy dla okolicy Pl. Wileńskiego po zakończeniu budowy II linii metra utracił ważność w zakresie dotyczącym skrzyżowania. W związku z tym, apelujemy do decydentów, w tym Wiceprezydenta Jacka Wojciechowicza, aby organizacja ruchu na tym skrzyżowaniu, która zdaniem F6 powinna zostać przygotowana, zaopiniowana i zatwierdzona w całości od nowa, była zgodna z oczekiwaniami społeczności lokalnej, zapisami MPZP, Zintegrowanego Programu Rewitalizacji, strategią transportową oraz uwzględniała lokalny charakter południowego odcinka ul. Jagiellońskiej na Starej Pradze. Apelujemy, aby połączenie Starej i Nowej Pragi było nowoczesne, przyjazne dla pieszych i rowerzystów i nie stanowiło korytarza tranzytowego dla Tirów i innych gabarytów w poprzek torów tramwajowych. Uważamy, że zastępowanie miejsc postojowych na jezdni dodatkowym pasem ruchu do skrętu przed 2 przejściami dla pieszych przy LO Władysława IV jest rozwiązaniem anachronicznym, niebezpiecznym i ukierunkowanym na przepustowość a nie na uspokojenie ruchu i rewitalizację. Nie podoba nam się pozostawienie miejsc postojowych na chodniku w odległości ok. 1 m od przejścia dla pieszych przed budynkiem Solidarności 53 oraz nieprzywrócenie tam 3 mis na drzewa po zakończeniu budowy II linii metra. Nie rozumiemy, dlaczego nie przewidziano przejścia dla pieszych po zachodniej stronie skrzyżowania i dlaczego nie przewidziano dogodnych rozwiązań dla rowerzystów w relacji północ-południe. Jeśli zaprojektowanie właściwej organizacji ruchu jest dla decydentów zbyt skomplikowane, istnieje alternatywa - przywrócenie organizacji ruchu sprzed budowy II linii metra, co obiecano mieszkańcom i której to obietnicy nie dotrzymano.
https://www.facebook.com/florianska6/ph ... =3&theater

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 lip 2016, 13:58

Nie rozumiemy, dlaczego nie przewidziano przejścia dla pieszych po zachodniej stronie skrzyżowania
... i dlatego żądamy likwidacji przejścia po stronie wschodniej?

Flash8222
Posty: 7630
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 26 lip 2016, 15:42

Przecież lokatorzy z nowych bloków nie będą nadkładać drogi dlatego domagają się przejścia po swojej str.

Łukasz
Posty: 10707
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 lip 2016, 22:55

Jak zrobic nowoczesne połączenie Nowej i Starej Pragi bez przejazdu przez Al.Solidarnosci? Jak zrobic przejazd bez tranzytu? Tiry to chyba tam nie jeździły i tak:/
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 lip 2016, 6:09

Jeździły bo nawet zakazy nie miały. Podstawowy problem leży w tym że to taka sprytna rekompensata dla kierowców za zwężenie Targowej. Chyba nie o to chodziło.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36684
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 lip 2016, 18:14

Za CO, przepraszam?! Ktoś zwęził Targową?!
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 lip 2016, 18:39

W stronę Wileńskiego do Ząbkowskiej jeden pas znikł.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 lip 2016, 19:09

Niezależnie od tego, połączenie Pragi Północ i Południe wyłącznie Targową i Wybrzeżem Szczecińskim było bez sensu.

Łukasz
Posty: 10707
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 lip 2016, 20:34

Nie wiem zależnie od czego, ale megakorki na Targowej po otwarciu metra zniknęły (choć moim zdaniem to raczej dzięki przeniesieniu przystanku pod Dyrekcję, bo lewy pas raczej zawsze jakoś się poruszał, a środek blokowały wymieniające się autobusy - te prosto/w lewo z tymi skręcającymi w prawo).
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 27 lip 2016, 22:19

MichalJ pisze:Niezależnie od tego, połączenie Pragi Północ i Południe wyłącznie Targową i Wybrzeżem Szczecińskim było bez sensu.
Jagiellońską zawsze można było przejechać. To, że nie było możliwości jazdy prosto, nie oznaczało, że przejazdu nie było. Pamiętaj, że jakiś procent podróży tego typu, to podróże kończące się np. gdzieś na wschód od Hallerplatzu. Obecny układ sprzyja przerzucaniu tranzytu z Grochowa na Żerań i dalej właśnie przez Jagiellońską, co jest w pewnym sensie patologiczne zważywszy na parametry tej ulicy.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 lip 2016, 23:50

Emyl pisze:
MichalJ pisze:Niezależnie od tego, połączenie Pragi Północ i Południe wyłącznie Targową i Wybrzeżem Szczecińskim było bez sensu.
Jagiellońską zawsze można było przejechać. To, że nie było możliwości jazdy prosto, nie oznaczało, że przejazdu nie było.
Taka sofistyka mnie przerasta.

Po mojemu Jagiellońską z Pragi Północ na Południe nie można było przejechać.

Pewnie się zaraz dowiem, że można było przejechać Sierakowskiego i Rzeszotarskiej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 28 lip 2016, 0:38

Można było Jagiellońską dojechać do Solidarności, skręcić w prawo, potem w lewo w Targową i dalej tak jak 509. Przejazd był zatem możliwy i to nie w strumieniu samochodów jadących Targową na pozostałym jej odcinku, bo skręt następował w innej fazie świateł.

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1645
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 28 lip 2016, 23:25

Czyli ciągle mieliśmy dwie możliwości.
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

Flash8222
Posty: 7630
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 29 lip 2016, 11:23

Czy remont zwrotnic przy pl. Starynkiewicza oraz dylatacji na wiadukcie mostu Poniatowskiego spadł na przyszły rok?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 lip 2016, 11:28

Spadł.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ