KwZ pisze:A Niedźwiadek potrzebuje dwóch linii na Wolę, 177 i 194? Szczerze mówiąc, to już bardziej do mnie przemawia 716 wg Osy.
Tylko, że w wariancie, który zaproponowałem 177 i 194 jechałyby zupełnie innymi trasami. Z tym 177 to chodziło mi też o to, że w ten sposób mogłoby powstać dość atrakcyjne połączenie obwodowe pomiędzy dzielnicami, szczególnie jeśli miałoby częstotliwość np. 20 minut. Mogłoby się okazać, że jazda w ten sposób np. z Okęcia na Jelonki jest bardziej opłacalna niż 189, teraz czas przejazdu 189 Hynka - Ciepłownia Wola to w godzinach szczytu ok. 22 minut, ale nie licząc korków, 177 np. Okęcie - Szeligowska myślę że wyszłoby ok. 30 minut, ale mniejsze ryzyko korków - realnie mogłoby być bardziej opłacalne.
716 przez Gierdziejewskiego też byłoby logiczne, pytanie czy Piastów się zgodzi (podobno nie).
KwZ pisze:I powstaje pytanie o warunki brzegowe: czy korek na Ryżowej nadal będzie zabójczy po oddaniu węzła Salomea.
Pewnie będzie mniejszy, ale na skrzyżowaniu Ryżowa/Kleszczowa jest dość niekorzystny układ pasów i chyba też przez to się korkuje w godzinach szczytu, tu by raczej pomogła budowa ronda, tak jak jest w planach.
Bez sensu jest też kończenie trasy 517 na Torwarze. Normalnie tej pętli by nie było, gdyby nie miejsce do postoju autobusów. Stąd propozycja linii na Gocław
517 na Gocław też na pewno jest lepsze niż obecnie na Targówek, ale pytanie czy im potrzeba kolejną tak silną linię, jak mają już m.in. 507, 509, 111 ? I co wtedy z kursami 411 do Starej Miłosny ?
a na Dźwigowej częste 129 - ta trasa (Skorosze - Cm. Wolski) i reanimacja linii w miejsce obecnego potwora podoba mi się najbardziej.
Może to i ciekawy pomysł, tylko czy na pewno potrzebna jest kolejna częsta linia na Dźwigowej, skoro jest już 189 i 194 ? Moim zdaniem bardziej cenne są relacje zapewniane obecnie przez 178, tylko wadą jest niska częstotliwość.
Zostaje pytanie, czy na Techników wystarczy samo 127.
Chyba tak, bo obecne 129 i tak za bardzo nic nie daje, rzecz jasna 127 też przydałoby się trochę częściej w godzinach szczytu (12 min.) ale to obecnie raczej mało realne.
Innym pytaniem jest, tu chyba pomijanym, co dać na Sosnkowskiego/Spisaka po kasacji 178.
A nie wystarczy częstsze 177 ? Raczej w obu kierunkach przez Spisaka, wtedy bez obsługi zostałby tylko przystanek 'Kolorowa' - dość blisko Sosnkowskiego.
Pytanie do znawców lokalnych. Czy po Skoroszewskiej coś większego niż 10m przejedzie?
Na regularne kursy to 10m to jest max. W ogóle jakoś nie widzę podjazdów dwukierunkowo na tej ulicy, choćby z powodu problematycznych skrętów.
Dlaczego ? Myślę że 12 m dałoby radę w razie potrzeby, jest wiele bardziej ciasnych miejsc, najbardziej problematyczny jest chyba skręt w lewo Skoroszewska
Prystora, ale to najwyżej by musieli się przepuszczać.