Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 23 wrz 2015, 19:17

Łukasz pisze:To jest chyba pociąg aglomeracyjny:/ Większość bagaży to powinny być torby na laptopy, bo jaka jest część turystów, wyjeżdzających choćby do Egiptu w zatłoczonym pociągu? A jak nie będzie ciasno to jakoś dadzą radę...
Słoneczny to patologia, EN57 to niby był odpowiedni? Towarowy z oknami, który podbił świat.
Pytanie ważniejsze: czy zmieści się na średnicy podmiejskiej w tunelu :]


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
W Słonecznym to na bagażu się siedzi(przynajmniej w niedziele). :wesoly: Na średnicy powinny się zmieścić.
http://www.mazowieckie.com.pl/pl/poci-g ... -podmiejsk
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4780
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 23 wrz 2015, 19:45

W linku który podał alojz, poza zdjęciami jest też tekst a w nim:
Układ wnętrza wymusiła na nas żądana przez zamawiającego wysokość podłogi, a także to, że wagony muszą mieścić się w skrajni, od czego odstępstwo stosuje się dla wagonów konkurencji – wyjaśnił Adam Świetlicki
Obrazek

Łukasz
Posty: 10705
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 wrz 2015, 20:22

Poranny Dęblin jeździ na 3xEN57. Mimo, że na Stadionie wysiada 200-300 osób, to dalej w środku jest ciasno.
Moim zdaniem takie pociągi są dobre na pociągi przyspieszone, a nie na osobówki z 50 przystankami w szczycie.
A jak w ogóle z pojemnością? Bo ikarusy miały jednak dramatycznie większą pojemność od manów (nie mówiąc o neoplanach) i przez lata jeździły wymiennie - czy tu będzie tak samo?


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
ŁK

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 wrz 2015, 21:13

Wszystko się zaczęło od pierwszego zakupu 'tramwajów', które dostała kolej dalekobieżna, i piętrusów, które dostała kolej podmiejska - zamiast odwrotnie.

Łukasz
Posty: 10705
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 wrz 2015, 21:21

Bo musiało być po niemiecku...


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
ŁK

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 23 wrz 2015, 22:18

Pietrusy co do zasady nie nadaja sie na ruch aglo. Zbyt dlugi rozruch. Wiec mam nadzieje, ze beda jezdzic wylacznie jako sklady przyspieszone.

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 23 wrz 2015, 22:26

Jedyna wada piętrusów to taka że na górze nie ma żadnych porządnych półek na bagaże - poza teczką nic innego tam nie wejdzie. Jednak tak jak w autobusach Ikarus jest niedoścignionym wzorem w rozplanowaniu wnętrza, tak w piętrusach wzorem jest Bipa. Na górze nie dość że szyby do połowy były proste i przy normalnym wzroście nie uderza się głową w szybę, to w dodatku dało się włożyć bagaż na półki. A Sundeck pomimo że nie lubię Pesy wywarł na mnie pozytywne wrażenie - może powinni zająć się produkcją wagonów, to im nawet wychodzi.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 24 wrz 2015, 15:22

Moim zdaniem piętrusy sprawdzają się jedynie wtedy kiedy trzeba pomięścić jak najwięcej ludzi w pociągu przy ograniczonej długości peronu. W KM wszystkie pociągi mogą być spokojnie obsługiwane przez EZT. Co więcej byłoby to nawet wskazane

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 wrz 2015, 15:25

No jest jeszcze argument kosztów. Ale z przyczyn praktycznych najlepsza trasa na pietrusy to ta, gdzie powinny trafić najpóźniej..,
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 24 wrz 2015, 17:41

Kosztów czego?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 wrz 2015, 18:54

Zakupu nowego taboru na wymianę, zwłaszcza, jeśli masz ambicję mieć duży udział miejsc siedzących. Taniej pociąg na 600 osób zestawić z piętrusów, niż z wagonów jednopoziomowych (choć czy z ezetów, to bym się nie zakładał - loki tanie nie są).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 wrz 2015, 18:57

Koleje Mazowieckie rozważały jako alternatywę do piętrusów wagony jednopoziomowe z lokami? Nie? No to o czym mówimy...

Inna sprawa, że ezety piętrowe też istnieją.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 wrz 2015, 19:05

Dlaczego KM kupiły piętrusy, to jest zupełnie inna kwestia.

Ale OK, w danej kategorii pociągu, miejsce siedzące w wersji piętrowej wychodzi taniej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 24 wrz 2015, 19:08

Gdyby zrobić zestawienie ezt vs. Piętrus myślę że EZT by wygrały

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1716
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 25 wrz 2015, 10:01

W Wiedniu piętrusy zazwyczaj są w tzw. REX czyli regionalnych ekspresach / po naszemu przyspieszonych /. Efekt jest marny w godzinach szczytu / porannego /, zwłaszcza na węzłowych stacjach wiedeńskich takich jak Floridsdorf, Meidling, Prater - tłumy pasażerów przyjeżdżających z okolic Wiednia kotłują się z pasażerami podróżującymi w obrębie miasta. Podobne cyrki z piętrusami zaobserwowałem w aglomeracji śląskiej w końcówce lat 70- tych. Tam nawet składy 2 razy poczwórne Bipy były niezabieralne w relacji Rybnik - Katowice.
ZUS fundatorem emigracji

ODPOWIEDZ