Strona 342 z 375

Tabor Kolei Mazowieckich

: 23 wrz 2015, 19:17
autor: sajbeer
Łukasz pisze:To jest chyba pociąg aglomeracyjny:/ Większość bagaży to powinny być torby na laptopy, bo jaka jest część turystów, wyjeżdzających choćby do Egiptu w zatłoczonym pociągu? A jak nie będzie ciasno to jakoś dadzą radę...
Słoneczny to patologia, EN57 to niby był odpowiedni? Towarowy z oknami, który podbił świat.
Pytanie ważniejsze: czy zmieści się na średnicy podmiejskiej w tunelu :]


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
W Słonecznym to na bagażu się siedzi(przynajmniej w niedziele). :wesoly: Na średnicy powinny się zmieścić.
http://www.mazowieckie.com.pl/pl/poci-g ... -podmiejsk

Tabor Kolei Mazowieckich

: 23 wrz 2015, 19:45
autor: Wiliam
W linku który podał alojz, poza zdjęciami jest też tekst a w nim:
Układ wnętrza wymusiła na nas żądana przez zamawiającego wysokość podłogi, a także to, że wagony muszą mieścić się w skrajni, od czego odstępstwo stosuje się dla wagonów konkurencji – wyjaśnił Adam Świetlicki

Tabor Kolei Mazowieckich

: 23 wrz 2015, 20:22
autor: Łukasz
Poranny Dęblin jeździ na 3xEN57. Mimo, że na Stadionie wysiada 200-300 osób, to dalej w środku jest ciasno.
Moim zdaniem takie pociągi są dobre na pociągi przyspieszone, a nie na osobówki z 50 przystankami w szczycie.
A jak w ogóle z pojemnością? Bo ikarusy miały jednak dramatycznie większą pojemność od manów (nie mówiąc o neoplanach) i przez lata jeździły wymiennie - czy tu będzie tak samo?


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Tabor Kolei Mazowieckich

: 23 wrz 2015, 21:13
autor: MichalJ
Wszystko się zaczęło od pierwszego zakupu 'tramwajów', które dostała kolej dalekobieżna, i piętrusów, które dostała kolej podmiejska - zamiast odwrotnie.

Tabor Kolei Mazowieckich

: 23 wrz 2015, 21:21
autor: Łukasz
Bo musiało być po niemiecku...


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Tabor Kolei Mazowieckich

: 23 wrz 2015, 22:18
autor: Atapi
Pietrusy co do zasady nie nadaja sie na ruch aglo. Zbyt dlugi rozruch. Wiec mam nadzieje, ze beda jezdzic wylacznie jako sklady przyspieszone.

Tabor Kolei Mazowieckich

: 23 wrz 2015, 22:26
autor: Michalk001
Jedyna wada piętrusów to taka że na górze nie ma żadnych porządnych półek na bagaże - poza teczką nic innego tam nie wejdzie. Jednak tak jak w autobusach Ikarus jest niedoścignionym wzorem w rozplanowaniu wnętrza, tak w piętrusach wzorem jest Bipa. Na górze nie dość że szyby do połowy były proste i przy normalnym wzroście nie uderza się głową w szybę, to w dodatku dało się włożyć bagaż na półki. A Sundeck pomimo że nie lubię Pesy wywarł na mnie pozytywne wrażenie - może powinni zająć się produkcją wagonów, to im nawet wychodzi.

Tabor Kolei Mazowieckich

: 24 wrz 2015, 15:22
autor: Premo
Moim zdaniem piętrusy sprawdzają się jedynie wtedy kiedy trzeba pomięścić jak najwięcej ludzi w pociągu przy ograniczonej długości peronu. W KM wszystkie pociągi mogą być spokojnie obsługiwane przez EZT. Co więcej byłoby to nawet wskazane

Tabor Kolei Mazowieckich

: 24 wrz 2015, 15:25
autor: Glonojad
No jest jeszcze argument kosztów. Ale z przyczyn praktycznych najlepsza trasa na pietrusy to ta, gdzie powinny trafić najpóźniej..,

Tabor Kolei Mazowieckich

: 24 wrz 2015, 17:41
autor: Premo
Kosztów czego?

Tabor Kolei Mazowieckich

: 24 wrz 2015, 18:54
autor: Glonojad
Zakupu nowego taboru na wymianę, zwłaszcza, jeśli masz ambicję mieć duży udział miejsc siedzących. Taniej pociąg na 600 osób zestawić z piętrusów, niż z wagonów jednopoziomowych (choć czy z ezetów, to bym się nie zakładał - loki tanie nie są).

Tabor Kolei Mazowieckich

: 24 wrz 2015, 18:57
autor: MichalJ
Koleje Mazowieckie rozważały jako alternatywę do piętrusów wagony jednopoziomowe z lokami? Nie? No to o czym mówimy...

Inna sprawa, że ezety piętrowe też istnieją.

Tabor Kolei Mazowieckich

: 24 wrz 2015, 19:05
autor: Glonojad
Dlaczego KM kupiły piętrusy, to jest zupełnie inna kwestia.

Ale OK, w danej kategorii pociągu, miejsce siedzące w wersji piętrowej wychodzi taniej.

Tabor Kolei Mazowieckich

: 24 wrz 2015, 19:08
autor: Premo
Gdyby zrobić zestawienie ezt vs. Piętrus myślę że EZT by wygrały

Tabor Kolei Mazowieckich

: 25 wrz 2015, 10:01
autor: a/p TALENT
W Wiedniu piętrusy zazwyczaj są w tzw. REX czyli regionalnych ekspresach / po naszemu przyspieszonych /. Efekt jest marny w godzinach szczytu / porannego /, zwłaszcza na węzłowych stacjach wiedeńskich takich jak Floridsdorf, Meidling, Prater - tłumy pasażerów przyjeżdżających z okolic Wiednia kotłują się z pasażerami podróżującymi w obrębie miasta. Podobne cyrki z piętrusami zaobserwowałem w aglomeracji śląskiej w końcówce lat 70- tych. Tam nawet składy 2 razy poczwórne Bipy były niezabieralne w relacji Rybnik - Katowice.