pawcio pisze:Skoro nasz Ursusianin nie wypuszcza tylko bomb, ale uczestniczy w dyskusji, to mam dla niego i jego Urzędu taką radę:
NIE OPŁACA SIĘ WALCZYĆ Z ZTM, SZCZEGÓLNIE NA POZIOMIE PRYNCYPIÓW.
I podam dwa przykłady, jeden pozytywny, drugi negatywny. Tarchomin od samego początku zgadzał się na stopniowe skracanie swoich linii w miarę jak wydłużała się linia metra. Dzięki czemu cały czas bardzo ładnie rosła częstotliwość oferowana pasażerom. Oczywiście stały za tym tłumy, ale w Ursusie ich też nie brakuje. Wawer natomiast bronił jak niepodległości 521 do Śródmieścia. Obronił. Jednak liczba brygad nie podlega negocjacjom, więc skończyło się na tym, że kosztem utrzymania dłuższej trasy był spadek częstotliwości, w międzyszczycie i weekendy do 30 minut (zamiast 15). Czy pasażerom wyszło to na zdrowie, wątpię.
Mając na uwadze powyższe, uważam, że Ursus oddając 517 do Centrum może bardzo dużo zyskać, na pewno spore wzmocnienie 187 i zapewne zmianę 401 w 5xx. Problemem zostaje oczywiście mocno skomplikowana siatka uliczna do obsłużenia, szczególnie w południowej części dzielnicy (a Nowolazurowa sprawy nie ułatwia), ale tu się zagłębiać nie będę, bo nie czuję się na siłach. Na pewno jest w Ursusie jeden problem do rozwiązania i są to Skorosze, które do pociągu za bardzo wtłoczyć się nie dają, gdyż stacja Ursus im nie po drodze, a stacja Włochy (w zasadzie za największym bałaganem na Ryżowej) nie daje odpowiedniego zysku czasowego.
Natomiast po północnej stronie torów rewolucji bym nie robił. Wcale bym się nie spieszył do skracania 194, prędzej doinwestowałbym je brygadami z 394 (7,5 w szczycie brzmi kusząco).
Witam Państwa
Jest to wynik:
pogodzenia głosów mieszkańców Dzielnicy Ursus, którzy koniecznie chcą mieć dojazd do centrum jako alternatywy dla koleji,
chęci zwiększenia częśtotliwości na głównych szlakach wylotowych,
w jak największym stopniu zachowanie obecnego układu komunikacyjnego (to udało się chyba najmniej)
nie tworzenia zbyt długich tras aby można było uzyskać wysoką czestotliwość i punkualność linii
Proponowane zmiany tras autobusowych:
Linia 129
Likwidacja linii na terenie Dzielnicy Ursus
Zaoszczędzony tabor przejdzie na pozostałe linie celem ich wzmocnienia i zwiększenia częstotliwości
Linia 177 –
URSUS RATUSZ – …– Traktorzystów – Wojciechowskiego – Orląt Lwowskich –
PKP URSUS NIEDZWIADEK – Keniga – Warszawska – Warszawska (gminna) – Gierdziejewskiego – Cierlicka – Kościuszki – Bohaterów Warszawy – Puzaka – Kompani Kordian – Spisaka – Aleje Jerozolimskie
(powrót: Bodycha) – Starodęby – Skorosewska – Prystora
(docelowo: Bodycha – Sosnkowskiego – bez nazwy – Starodęby – Skoroszewska) – Ryżowa – …– do pętli
WKD OPACZ
Częstotliwość 15/15/20
Zastąpienie dojazdu dla Osiedla SKOROSZE do WKD OPACZ w zamian za wycofaną linię 206 jako alternatywy dla PKP URSUS
Utrzymanie dojazdu do Urzędu Dzielnicy (Urząd, Przychodnia, OPS) dla Pl. Tysiąclecia i Osiedla Czechowice zgodnie z sugestiami starszych mieszkańców Dzielnicy
Docelowo po wybudowaniu brakującego fragmentu ulic:
–ulicy bez nazwy na odcinku od ul. Sosnkowskiego do ul. Starodęby / Tomcia Palucha
–ulicy starodęby na odcinku od ul. Skoroszewskiej do ul. bez Nazwy / TomciaPalucha
skierowanie na zmieniona trasę ulicami
(Bodycha – Sosnkowskiego – bez nazwy – Starodęby – Skoroszewska) celem obsługi nowych rejonów
Wybrane kursy wydłużone
Linia 177 –
URSUS RATUSZ – …– Dzieci Warszawy – Skoroszewska – Al. Jerozolimskie – Ryżowa – WKD Opacz … dalej bez zmian – …– do pętli
P&R ALEJA KRAKOWSKA
Częstotliwość 30/30/30
Linia 178 –
EMILII PLATER – … – Popularna – Chrobrego – Ryżowa – Dzieci Warszawy – Skoroszewska – Starodęby – … – do pętli
SKOROSZE
Częstotliwość 15/20/20
Zwiększenie częstotliwości linii w godzinach szczytu w dni robocze
Być może już skrócenie trasy lub docelowo po otwarciu II linii metra do pętli EMILII PLATER
Ogólnie poprawa punktualności i wzmocnienie częstotliwości dla Osiedla Skorosze , które bardzo mocno się rozbudowywuje
Linia 187
Połączenie z linią 517
Obecnie na odcinku Torwar – Stegny linia mało wykorzystywana dlatego na terenie górnego Mokotowa do pętli STEGNY zastąpienie przez wydłużenie linii 107 lub 162.
Tabor weekendowy przechodzi na linię 517
Linia 191 –
REGULSKA – … – Regulska – Kompani Kordian
(docelowo: Sosnkowskiego – bez nazwy – Starodęby – Skoroszewska – Dzieci Warszawy) – Pużaka – W. Sławka –Dzieci Warszawy – Dzieci Warszawy – Ryżowa – Chrobrego – … dalej bez zmian – …– do pętli
PL. NARUTOWICZA
Częstotliwość 7/10/10
Trasa bez zmian.
Docelowo po wybudowaniu brakującego fragmentu ulic:
–ulicy bez nazwy na odcinku od ul. Sosnkowskiego do ul. Starodęby / Tomcia Palucha
–ulicy starodęby na odcinku od ul. Skoroszewskiej do ul. bez Nazwy / TomciaPalucha
skierowanie na zmieniona trasę ulicami
(Bodycha – Sosnkowskiego – bez nazwy – Starodęby – Skoroszewska) celem obsługi nowych rejonów
Linia 194 –
CM. WOLSKI – Połczyńska –
KAROLIN – Poznańska – Gierdziejewskiego – Warszawska –Warszawska - Orląt Lwowskich – Keniga – Wojciechowskiego – Traktorzystów – …– do pętli
URSUS RATUSZ
Częstotliwość 10/15/15
Odwrócenie trasy w celu wykorzystania nowej inwestycji (wiadukt Gierdziejewskiego) i skrócenie czasu dojazdu do węzła przesiadkowego Ciepłownia Wola.(Zatory drogowe w ciągu ulicy Globusowej i Dźwigowej)
Dojazd do Dzielnicy Włoch zapewniony z przesiadką na przystanku URSUS RATUSZ do linii 206 lub linia 716
Linia 206 –
ODOLANY – …– Wałowicka – Globusowa – Świerszcza – Chrościckiego – Nowolazurowa – Traktorzystów – … – do pętli
URSUS RATUSZ
Częstotliwość 30/30/30
Linia 206 zastępuje linię 194 na wycofanym odcinku w Dzielnicy Włochy
Linia 294 –
PKP GOŁĄBKI – W. Kadłubka (powrót: Czerwona Droga – Kadłubka – Leszczyńskiego – Przejazdowa – Leszka Białego) – Laskonowgiego – Orłów Piastowskich – Keniga –
URSUS-NIEDZWIADEK
Częstotliwość 10/15/15
Linia o charakterze dowozowym do nowej stacji kolejowej PKP URSUS NIEDZWIADEK
Druga propozycja trasy tej linii
Zgodnie z propozycją WAWKOM i według nas zamiast nowej linii 294
Linia 206 lub 294 PKP GOŁĄBKI – W. Kadłubka (powrót: Czerwona Droga – Kadłubka – Leszczyńskiego – Przejazdowa – Leszka Białego) – Laskonogiego – Orłów Piastowskich – Keniga – …. –
URSUS NIEDŹWIADEK
Częstotliwość 10/15/15
Wybrane kursy wydłużone
Linia 206 lub 294 PKP GOŁĄBKI W. Kadłubka
(powrót: Czerwona Droga – Kadłubka – Leszczyńskiego – Przejazdowa – Leszka Białego) – Laskonogiego – Orłów Piastowskich – Keniga –- Wojciechowskiego – Traktorzystów – Swierszcza – do
ODOLANY
Częstotliwość 30/30/30
Linia 207 –
PKP URSUS – Sosnkowskiego – Kościuszki –Spisaka – Kompanii Kordian – Regulska – do pętli
REGULSKA
Częstotliwość 10/20/20
Skrócenie trasy do kluczowego punktu dowozowego
Zaoszczędzony tabor przejdzie na uruchomienie nowej linii dowozowej 294 łączącej północną część Dzielnicy Ursus z PKP URSUS NIEDZWIADEK
W osiedlu SKOROSZE za linie dowozową do PKP URSUS będzie służyć 401oraz 517, kursujące z dużą częstotliwością
Lina 394 –
URSUS RATUSZ – …– Traktorzystów – Wojciechowskiego – …– do pętli
URSUS NIEDZWIADEK (likwidacja linii)
Otwarcie stacji kolejowej Ursus Niedźwiadek spowoduje likwidację linii między szczytowej i zastąpienie jej na omawianym odcinku przez inne linie
Zaoszczędzony tabor przejdzie na pozostałe linie celem ich wzmocnienia i zwiększenia częstotliwości
Linia 401
Przekształcenie w linię 5xx
Linia 5xx – (Docelowo nowa pętla
NIEDZWIADEK przy ul. Orląt Lwowskich i POW – Orląt Lwowskich) –
PKP URSUS NIEDŹWIADEK – … – Keniga – Warszawska – Orląt Lwowskich – Wojciechowskiego – Jagiełły – Lalki – Cierlicka – Kościuszki – Spisaka – Kompanii Kordian – Pużaka – W. Sławka – Dzieci Warszawy – Ryżowa – Kleszczowa – Łopuszańska – Hynka – … – do pętli
METRO SŁUŻEW
lub do pętli
GOCŁAW w miarę posiadanego taboru
Częstotliwość 7/15/20
Skrócenie linii korzystnie wpłynie na niwelację opóźnień, które to napotyka ta linia na swojej trasie.
Dodatkowo przekształcenie tej linii w linie 5xx możliwe będzie dzięki połączeniu linii 187 i 517.
Tabor na weekendy, będzie pochodził z weekendowego taboru linii 517
Ze względu na liczne postulaty mieszkańców Dzielnicy Ursus z prośbami o przekształcenie linii przyspieszonej 401 z całodziennej kursującej w dni robocze na całodzienną całotygodniową
Linia ta zapewni lepszy dojazd mieszkańców Dzielnicy Ursus do południowej części Warszawy tj. do Dzielnicy Mokotów w dni wolne od pracy.
Linia 517
Linia 517 połączona z linią 187
Linia 517 – (Docelowo nowa pętla
NIEDZWIADEK przy ul. Orląt Lwowskich i POW – Orląt Lwowskich) –
URSUS SANKTUARIUM – Orląt Lwowskich (powrót: Orląt Lwowskich – Keniga – Zagłoby) – Warszawska – Keniga – Wojciechowskiego – W. Jagiełły – Lalki – Cierlicka – Kościuszki – Bohaterów Warszawy – W. Sławka – Dzieci Warszawy - Skoroszewska – Prystora – Ryżowa – Kleszczowa – Al. Jerozolimskie – Grzymały Sokołowskiego – Kopińska - Wawelska – Aleja Armii Ludowej – Waryńskiego – Pl. Konstytucji – Marszałkowska – Królewska –Pl. Piłsudskiego – Marszałka F. Focha – … – do pętli
PL. PIŁSUDSKIEGO (powrót: Moliera – Pl. Teatralny –– Wierzbowa)
Komasacja linii 187 i 517 z jednoczesnym zwiększeniem częstotliwości po otwarciu stacji kolejowej Ursus Niedźwiadek
Dodatkowo jako linia dowozowa do PKP URSUS dla Osiedla SKOROSZE w zastępstwie za wycofaną linie 207
Częstotliwość 10/15/20
Zgodnie z forum WAWKOM
Stworzenie szybkiej i bezkorkowej linii, która dowiezie Ursus i Ochotę do metra i innych dzielnic Warszawy. Wykorzystanie buspasa i wiaduktów w Al. Jerozolimskich do szybszego przemieszczenia się przez Warszawę. A jednocześnie brak dubla kolei. Do centrum oprócz pociągów Ursus miałby 191 (w pewnym sensie) oraz z Beresteckiej 127 i 158. Możliwa koordynacja z linią 523 (jeśli się da w godzinach kiedy częstotliwości będą podobne) na odcinku Metro Politechnika - Dw. Zachodni
Zapewnienie bardzo licznych postulatów (wynikających z ankiety) dowozu mieszkańców do CENTRUM.
Obsługa linii w weekend odbywa się taborem uzyskanym z linii 187
Linia 716 –
CM. WOLSKI – … – Świerszcza – Traktorzystów – Szamoty – Posag 7 Panien – Czerwona Droga – Orłów Piastowskich – Keniga – Orląt Lwowskich – Warszawska – … – do pętli
PIASTÓW OGIŃSKIEGO
Częstotliwość 20/30/30
Trasa zmieniona. Na ulicy Szamoty, Posag 7 Panien i Orląt Lwowskich zastępuje wycofaną linie 177.
Zapewnia również dowóz do PKP URSUS NIEDZWIADEK
Spełnienie postulatów pracujących wzdłuż ulicy Posag 7 Panien i szamoty o pozostawianiu linii, które kiedyś kursowały na objeździe w związku z zamknięciem wiaduktu w ciągu ulicy traktorzystów
Linia 717 –
DW. ZACHODNI – … – Al. Jerozolimskie – … – do pętli
PIASTÓW OGIŃSKIEGO
Częstotliwość 20/30/30
Trasa bez zmian
Niestety podczas tych rozważań, nie mam pomysłu:
na puszczenie linii ulicą Poczty Gdańskiej oraz Nowolazurową
brak jest także obsługi kawałka ulicy Regulskiej odcinek Kompani Kordian Sosnkowskiego
oraz brak obsługi odcinka ulicy sosnkowskiego na odcinku od ul. Kompani Korsian -Al. Jerozolimskie do czasu wtybudowqania ulicy bez nazwy i kawałka ul. Starodęby
Ogólnie starałem się działać w miarę na istniejącym układzie komunikacyjnym Dzielnicy Ursus tak aby jak najmniej zmieniać, ale w niektórych przypadkach okazywało się to nie możliwe.