Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

fraktal
Posty: 5690
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 21 wrz 2023, 18:54

ashir pisze:
21 wrz 2023, 18:20
Jak na razie to 190 ma regularne problemy z zabieralnością na odcinku Metro Ratusz Arsenał - Trocka, a ciasno jest na odcinku Kino Femina - Młodzieńcza. Za to luźno jest na liniach częściowo się z nim pokrywających, tj. 120, 160 i 512 tam idzie złapać miejsce siedzące, nawet w godzinach szczytu. Ale ZTM nie widzi potrzeby wzmocnienia 190. :/
Nie chcę tu zaczynać znowu dyskusji, czy obecna trasa jest dobra czy zła, chodzi mi raczej o pokazanie samego mechanizmu decyzyjnego. ZTM miał inny pomysł na te linie, a wyszło inaczej. Tak samo może być teraz, gdy ktoś się połapie, że brak autobusów Mobilisu to nieuchronne cięcia w rozkładach przed wyborami samorządowymi.

ashir
Posty: 28030
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 wrz 2023, 19:20

Ja bym się martwił o kierowców, a nie o autobusy...

fraktal
Posty: 5690
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 21 wrz 2023, 19:40

ashir pisze:
21 wrz 2023, 19:20
Ja bym się martwił o kierowców, a nie o autobusy...
Mobilis mógłby teoretycznie ściągnąć kierowców z oddziałów z innych miast na jakiś czas. Tylko musi mu się to opłacać. A MZA?

ashir
Posty: 28030
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 wrz 2023, 20:00

Aha, to w takim razie w Bydgoszczy i Krakowie chciałbyś, żeby były braki kadrowe? Myślisz, że ilu kierowców byłoby chętnych na przeprowadzenie się do innego miasta?

fraktal
Posty: 5690
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 21 wrz 2023, 20:42

ashir pisze:
21 wrz 2023, 20:00
Aha, to w takim razie w Bydgoszczy i Krakowie chciałbyś, żeby były braki kadrowe? Myślisz, że ilu kierowców byłoby chętnych na przeprowadzenie się do innego miasta?
Jak się im dobrze zapłaci, to chętni będą na czasowy wyjazd. Alternatywą będą niedługo kierowcy z Indii i Turcji.

Jurand
Posty: 1317
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 21 wrz 2023, 20:45

fraktal pisze:
21 wrz 2023, 20:42
ashir pisze:
21 wrz 2023, 20:00
Aha, to w takim razie w Bydgoszczy i Krakowie chciałbyś, żeby były braki kadrowe? Myślisz, że ilu kierowców byłoby chętnych na przeprowadzenie się do innego miasta?
Jak się im dobrze zapłaci, to chętni będą na czasowy wyjazd. Alternatywą będą niedługo kierowcy z Indii i Turcji.
Brawo Ty
Brawo Jasiu =D>

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 wrz 2023, 22:10

Do linii ZTM to raczej musza być kierowcy spełniający odpowiednie kryteria.

190 i 171 na razie można zrobić co 40, to się 2-3 brygady odzyskają.
ŁK

alojz
Posty: 2723
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 22 wrz 2023, 9:32


michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 22 wrz 2023, 11:18

=D> Jest jeszcze nadzieja na pozostanie autobusów. ;)

BrdzJkb
Posty: 291
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 22 wrz 2023, 11:25

O 190 już była dyskusja. Z odcinka Młodziencza - Wileński wyleciało najpierw 140/340, 738, potem z części tego odcinka wyleciały jeszcze 245/199.

W praktyce mamy dwukrotne zmniejszenie podaży. Nic dziwnego, że tak to wygląda.

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 22 wrz 2023, 12:24

No i wygląda na to że w części na 18-metrowce mogą zaakceptować ofertę z poprzedniego przetargu, bo ten nowy przetarg jest tylko na 9metrowce.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 wrz 2023, 12:55

BrdzJkb pisze:
22 wrz 2023, 11:25
O 190 już była dyskusja. Z odcinka Młodziencza - Wileński wyleciało najpierw 140/340, 738, potem z części tego odcinka wyleciały jeszcze 245/199.

W praktyce mamy dwukrotne zmniejszenie podaży. Nic dziwnego, że tak to wygląda.
140 i 340 oraz 738 w założeniu mają służyć ludziom z Marek a 245/199 z Ząbek, więc nie traktuję tego jako argument, bo zmniejszenie podaży powinno się wiązać ze zmniejszeniem popytu.

Jest to zatem dziwne, bo co się z tymi ludźmi dalej dzieje? Idą do Galerii Wileńska? Bo jak wsiadają do metra, to mogą to robić na Targówku. Jak do tramwajów, to też gdzieś potem wysiadają. Generalnie to się musi docelowo ustabilizować, ewolucyjnie :)
ŁK

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4119
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 22 wrz 2023, 13:17

ZielonyJamnik pisze:
21 wrz 2023, 18:27
Zastanawiam się, jak wielu z Was jeździło 190 do południa na odc. Księcia Janusza - Górczewska. Jak ostatnio miewam te kursy, to zwykle przynajmniej wszystkie siedzące są zajęte, a wiele osób stoi.
Brak tramwajów (w tym konkretnym przypadku 26) na Reducie Wolskiej też robi swoje.
ZielonyJamnik pisze:Ludziom na prawdę nie chce się przesiadać do metra
Mnie też nieraz nie chce się przesiadać. Czy też mam napisać do jakiegoś radnego, żeby uruchomił w interesujących mnie relacjach bezpośrednie połączenia, choć z punktu widzenia sieci korzyści en masse będą najpewniej żadne?

Tam dość istotnym atraktorem podróży jest Wola Park. Tylko do realizacji potoku pasażerskiego Wola Park - Jelonki nie powinno się angażować linii jadącej aż Marek.

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 22 wrz 2023, 13:30

primoż pisze:
22 wrz 2023, 13:17
Tam dość istotnym atraktorem podróży jest Wola Park. Tylko do realizacji potoku pasażerskiego Wola Park - Jelonki nie powinno się angażować linii jadącej aż Marek.
Ależ linia przeznaczona do tego już istnieje. Wystarczy tylko pogrzebać 190 na OSG i podbić 249 do jakiejś sensownej częstotliwości rzędu chociaż 10/15/15. Przesiadka żeby przejechać 1 stację metrem jest faktycznie jest średnio sensowna.

piorunus
Posty: 287
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 23 wrz 2023, 8:45

alojz pisze:
22 wrz 2023, 9:32
Jest kolejny "przetarg" na midiki.
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... HTML&src=0
I jednocześnie unieważnili część na przeguby. Uzasadnienie jest bardzo "logiczne"...

ODPOWIEDZ