Strona 347 z 397

Priorytety dla tramwajów

: 18 cze 2021, 10:59
autor: Bywalec
No nie, światło kierunkowe powinno dawać bezkolizyjną możliwość przejazdu a w tym przypadku czegoś takiego by nie było.
Paweł D. pisze:
18 cze 2021, 8:13
Stronę temu było o Świętokrzyskiej. Od Saskiego tramwaj dostaje dodatkową fazę przed lewoskrętami ze Świętokrzyskiej. A w przeciwną stronę? 35 jak skończyło wymianę to już przejechało na kropkach - jakby motorniczy bał się, że odstoi tam cały cykl....
W przeciwną stronę również działa dodatkowa faza.

Priorytety dla tramwajów

: 18 cze 2021, 11:05
autor: Paweł D.
Trochę mnie zaskoczyło, że motorniczy za wszelką cenę chciał przejechać nie czekając na tą dodatkową fazę. I przejechał.... pomińmy milczeniem jak. Choć patrząc jak gnał przez Puławską i Marszałkowską to chyba tak lubił ;)

Priorytety dla tramwajów

: 18 cze 2021, 11:18
autor: Stary Pingwin
Przez wąską Marszałkowską nie pognasz- 4 światła, każde w swoim cyklu. Na KAŻDYM stoisz. Wcześniej była jakaś kolizja przy Placu Konstytucji.

Priorytety dla tramwajów

: 18 cze 2021, 11:23
autor: Paweł D.
Było to po godz. 21. Bez zatrzymania przeleciał przez pl. Unii i potem od Hożej do Alei. Ale co do tego, że Puławska - Marszałkowska to gehenna to pełna zgoda. Albo gnasz albo stoisz :(

Priorytety dla tramwajów

: 18 cze 2021, 11:38
autor: Stary Pingwin
Po 21 skraca się czas przelotu-od Królikarni do Rakowieckiej o 3 minuty. Wystarczy, że 2 minuty przytrzyma na Królikarni skład zjeżdżający z Wyścigów do RYtrzy. Niestety, światełko w relacji skrętnej trzeba odpowiednio wcześnie wzbudzić, a wystarczy zakleić przyciski stałoczasówka.

Priorytety dla tramwajów

: 18 cze 2021, 12:46
autor: mb112
Paweł D. pisze:
18 cze 2021, 10:47
mb112 pisze:
18 cze 2021, 10:32
Na Kercelaku nie wystarczyłoby pozamieniać tylko sygnalizatory na zgodne z przepisami kierunkowe, ale nie zmieniać żadnych czasów sygnalizacji ? W sensie żeby za każdym razem zapalały się wszystkie trzy zezwalające w prawo/lewo/prosto i kto tam będzie akurat potrzebował to w każdą stronę przejedzie ? I tak teraz tramwaj dostaje zezwalające kiedy wszystko inne ma czerwone.
Że co proszę???? Chcesz jednocześnie podać kierunkowy do skrętu w lewo dla 22/24 i do skrętu w prawo dla 27? I co walną się na zwrotnicy przed przystankiem, i to zgodnie z prawem, bo każdy z nich miał "pałkę" dla swojego toru jazdy? Ja sobie tego nie wyobrażam, ale niech specjaliści od sygnalizacji to skomentują....
A nie, zapomniałem że tu się przecież z obu stron zapala jednocześnie :) To może faktycznie lepiej zostawić jak jest, skoro to dobrze funkcjonuje, z ustawieniem wszystkich relacji byłoby zdecydowanie więcej kombinowania.

Priorytety dla tramwajów

: 18 cze 2021, 19:15
autor: pawcio
Każda ingerencja w sygnalizację na Kercelaku skończy się redukcją czynnych lewoskrętów. Kołowych i tramwajowych. Przy takim lotnisku chyba nawet Jarek nie da rady zakrzywić czasoprzestrzeni.

Priorytety dla tramwajów

: 18 cze 2021, 20:33
autor: Glonojad
Akurat na Kercelak jakiś pomysł kiełkował powoli.

Priorytety dla tramwajów

: 18 cze 2021, 21:08
autor: Flash8222
Zrobić z niego pełnowymiarowe rondo? Schować pod skrzyżowanie Towarową i Okopową?

Priorytety dla tramwajów

: 18 cze 2021, 23:02
autor: Łukasz
pawcio pisze:Każda ingerencja w sygnalizację na Kercelaku skończy się redukcją czynnych lewoskrętów. Kołowych i tramwajowych. Przy takim lotnisku chyba nawet Jarek nie da rady zakrzywić czasoprzestrzeni.
Ale tam wyglada, że jest więcej miejsca niż na Feminie. Poza tym Femina skutecznie przycina Al.Solidarności, więc wiązka nie musi być bardzo szeroka. Wtedy powinno się dać wykroić przynajmniej skręty tramwajowe na zachód. Samochodowy w lewo to chyba by musiał zniknąć w relacji północ - wschód, bo on do niczego nie pasuje,

Nie wiem, Jarek na pewno da radę :)

Priorytety dla tramwajów

: 19 cze 2021, 0:32
autor: mb112
Łukasz pisze:
18 cze 2021, 23:02
Samochodowy w lewo to chyba by musiał zniknąć w relacji północ - wschód, bo on do niczego nie pasuje,
No to jak by autobusy skręcały ? I pasuje właśnie do tramwajowego zachód <-> południe (czyli 24).

Priorytety dla tramwajów

: 19 cze 2021, 1:02
autor: Yelonker
mb112 pisze:
19 cze 2021, 0:32
No to jak by autobusy skręcały ? I pasuje właśnie do tramwajowego zachód <-> południe (czyli 24).
Prawda. Tak długo, jak Leszno jest jednokierunkowe, a nie wiem, w jaki sposób i po co miałoby się w tej kwestii cokolwiek zmienić, nie ma możliwości likwidacji skrętu N-E na Kercelaku.

Priorytety dla tramwajów

: 19 cze 2021, 8:06
autor: Łukasz
mb112 pisze:
Łukasz pisze:
18 cze 2021, 23:02
Samochodowy w lewo to chyba by musiał zniknąć w relacji północ - wschód, bo on do niczego nie pasuje,
No to jak by autobusy skręcały ? I pasuje właśnie do tramwajowego zachód <-> południe (czyli 24).
To samochodowy wtedy wypada w tej relacji, akurat z tej strony to nie wiem, czy geometria pozwoli, żeby wszystko robić rownolegle.

Autobusy Młynarską to skandal polityczny zapewne.

Priorytety dla tramwajów

: 19 cze 2021, 12:23
autor: KwZ
Ja spodziewam się, że jakakolwiek ingerencja w program na Kercelaku skończy się koniecznością dostosowania do obecnych przepisów, w tym wydzieleniem lewoskrętów i spadkiem przepustowości.

Priorytety dla tramwajów

: 20 cze 2021, 11:09
autor: bentes
Łukasz pisze:
19 cze 2021, 8:06
Autobusy Młynarską to skandal polityczny zapewne.
Z ciekawości - czemu skandal polityczny? Już kiedyś tak jeździły - chodzi o blokowanie tramwajów? pamiętam, że był z tym mały problem jak się zjechały więcej niż dwa wozy.