Strona 349 z 409
Priorytety dla tramwajów
: 29 cze 2021, 7:24
autor: Łukasz
Glonojad pisze:Powinien działać prorytet, ale sterownik jest tak stary i wyeksploatowany, że po krótkim czasie przechodzi w stałoczas... lub zdycha.
To ten sterownik biega po skrzyżowaniu i nie ma siły, bo jest stary i kręgosłup go boli? Wydawało mi się, że sterownik to elektronika… Owszem, może się zepsuć, jak wszystko, ale nie że tak notorycznie - i że można go najwyżej wymienić…
Priorytety dla tramwajów
: 29 cze 2021, 10:04
autor: beni
Glonojad pisze: ↑28 cze 2021, 21:08
Powinien działać prorytet, ale sterownik jest tak stary i wyeksploatowany, że po krótkim czasie przechodzi w stałoczas... lub zdycha.
Albo się zawiesza jak wczoraj rano przerwa na kawę... 7 minut paliło się tylko dla 33 na wprost reszta baczność po tej przerwie zdechły światła.
Priorytety dla tramwajów
: 29 cze 2021, 10:54
autor: Glonojad
Łukasz pisze: ↑29 cze 2021, 7:24
Glonojad pisze:Powinien działać prorytet, ale sterownik jest tak stary i wyeksploatowany, że po krótkim czasie przechodzi w stałoczas... lub zdycha.
To ten sterownik biega po skrzyżowaniu i nie ma siły, bo jest stary i kręgosłup go boli? Wydawało mi się, że sterownik to elektronika… Owszem, może się zepsuć, jak wszystko, ale nie że tak notorycznie - i że można go najwyżej wymienić…
Jak widać elektronika przemysłowa działa nieco inaczej, niż pecet. Chociaż akurat tu jest podobienstwo - wyobraź sobie, że masz peceta z 2006 roku z niewymienianym od tego czasu systemem operacyjnym. Będzie działał tak samo sprawnie?
Poza tym układy elektroniczne się owszem - zużywają. Kondesatory mogą paść, układy pamięci też mają określoną liczbę cykli życia.
Priorytety dla tramwajów
: 29 cze 2021, 13:15
autor: KwZ
Wyobrażam sobie, że poszczególne podzespoły mogą działać albo paść (w tym jeden kondensator może skasować płytę główną). Tyle że w układach bezpieczeństwa na ogół wszystko jest zdublowane albo zwielokrotnione i pewnie można obchodzić poszczególne niedziałające elementy.
Przykładowo Teleskop Hubble'a ma 6 żyroskopów. Do pełni działania potrzebuje 3, na 2 działa choć nie w pełni. 3 z tych 6 już dawno padły, jeden wyłączono celem oszczędzania ich czasu życia. Nie wiem, czy nie padł jeszcze 4.
(a teraz padło co innego, komputer, i ekipa próbuje przywrócić teleskop do działania od jakichś 2 tygodni).
Niby żyroskopy są tam fizyczne, z kręcącą się kulką, ale wyobrażam sobie, że i w sygnalizacji świetlnej jaki(e)ś dysk(i) twarde HDD też są potrzebne.
Priorytety dla tramwajów
: 29 cze 2021, 15:23
autor: Glonojad
Nie jestem elektr(on)ikiem, więc o szczegołach nie pogadam. Praktyka dowodzi, że stary sterownik psuje się bardziej niż nowy - i tyle. A ten konkretny model nie jest produkowany, jego producent zas (po paru przepoczwarzeniach) z rynku warszawskiego zrezygnowal praktycznie.
Ponieważ zaś było to jedno z nielicznych wdrożeń z algorytmem sterowania po stronie dostawcy sterownika, wymiana na inny model oznacza wyłączenie adaptacji en bloc.
Priorytety dla tramwajów
: 02 lip 2021, 21:49
autor: Bywalec
Wkrótce więcej skrzyżowań objętych priorytetem.
Widać, że ogólnie tylko 2 firmy składały oferty (w dość dużym rozstrzale finansowym), jednak zastanawiające jest to, że na rejon pętli Koło żadna nie złożyła oferty
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 69416.html
Priorytety dla tramwajów
: 06 lip 2021, 17:35
autor: Łukasz
Madalińskiego i Dąbrowskiego zyskują nowe słupy, zapewne do lewoskrętów. Czy to oznacza rychły priorytet tamże?
Priorytety dla tramwajów
: 07 lip 2021, 13:07
autor: Glonojad
Możliwe.
Priorytety dla tramwajów
: 08 lip 2021, 9:09
autor: Stary Pingwin
Na Placu Bankowym skręcają składy trzech linii, a dodatkowe światełko do skrętu padło z gorąca i nie działa.
Priorytety dla tramwajów
: 08 lip 2021, 9:31
autor: Glonojad
Tam jest (niestety) czasówka ze względu na wyłączone jedno przejście dla pieszych - formalnie algorytm podstawowy nie może przy zmienionym SOR działać.
Priorytety dla tramwajów
: 08 lip 2021, 9:56
autor: Stary Pingwin
Dziękuję za wyjaśnienie. Przyczyna wieczornej niechęci Ronda ONZ do tramwajów, a ściślej do dania tramwajom zezwalającego, też jest znana? Zastanawia mnie, że samochodziki zawsze dostaną zielone, a tramwaj musi sobie wzbudzić.
Priorytety dla tramwajów
: 08 lip 2021, 12:41
autor: Glonojad
Detektor do naprawy. Choć uważam, że w takim miejscu kontrolne 7 sek powinno być dokładnie w każdym cyklu, bo geometria skrzyżowania z wyspą z zasady ogranicza przepustowosć relacji skrętnej.
Priorytety dla tramwajów
: 08 lip 2021, 12:51
autor: Bywalec
Glonojad pisze: ↑08 lip 2021, 9:31
Tam jest (niestety) czasówka ze względu na wyłączone jedno przejście dla pieszych - formalnie algorytm podstawowy nie może przy zmienionym SOR działać.
Więcej problemu powoduje światełko jadąc od Centrum - nie można było na czas remontu zrobić tak by w sytuacji kiedy jest światło na wprost świeciło się jednocześnie to do skrętu w prawo na most? Ruch ten jest i tak bezkolizyjny a skręcający tramwaj nie blokowałby tego jadącego na wprost. Jadać od mostu do centrum z kolei nie spotkałem się z większym spiętrzeniem niż 2 wozy jednocześnie, które w obecnej sytuacji i tak wyrabiają się na jednym świetle.
Priorytety dla tramwajów
: 08 lip 2021, 13:36
autor: Glonojad
Prawoskrętu tramwajowego (strzalka) nie wolno podać razem z samochodowym zielonym ogólnym - a kierunek na wprost (o ile nie ma strzałki, a nie powinien mieć) - tak. Dlatego nie są podawane razem.
To, co trzeba było zrobić, to po prostu zostawić algorytm i tyle.
Priorytety dla tramwajów
: 08 lip 2021, 15:59
autor: Stary Pingwin
Bywalec
Za to z miasta zdarzają się trójskłady do skrętu na WZ. 18 z 4 od Woronicza, na Placu Zbawiciela wciska się między nie zjazdowe 26 i tak sobie podróżują do Parku Praskiego razem. Oczywiście ten ostatni na minusie, bo zostawał na każdym skrzyżowaniu i musiał odstać swoje przed skrętem na Bankowym. Za nimi 35, planowe, jadące prosto. Czułem się, jak czwarty w kolejce do Parku Olszyna.