Nowe przystanki kolejowe w Warszawie
Moderator: JacekM
Ja nie rozumiem, po co oni się bawią w nazywanie SKMki "naziemnym metrem"...
A co do pomysłu: nie ma peronów, bo PLK ścięło plan. Oczywiście jeśli miasto da kasę, to całkiem tanio da się je zbudować. Niestety, nie znam planów, więc nie wiem, czy przy budowie przystanków potrzebna by była jakaś ingerencja w SRK...
Z Gołąbek na Białołękę bym pomyślał nad SKMką na szynobusach elektrycznych co 15 - 20 minut. Kwestia przebudowy z jednej strony stacji Warszawa Gołąbki, a z drugiej strony jakiegoś przystanku na Białołęce - czy Żerań, czy Choszczówka (tor postojowy z peronem + zwrotnice chyba by wystarczyły), czy też puszczenie do Legionowa jako linii SKM. Częstotliwość, to myślę, że 15/20/20 by była wystarczająca.
A co do pomysłu: nie ma peronów, bo PLK ścięło plan. Oczywiście jeśli miasto da kasę, to całkiem tanio da się je zbudować. Niestety, nie znam planów, więc nie wiem, czy przy budowie przystanków potrzebna by była jakaś ingerencja w SRK...
Z Gołąbek na Białołękę bym pomyślał nad SKMką na szynobusach elektrycznych co 15 - 20 minut. Kwestia przebudowy z jednej strony stacji Warszawa Gołąbki, a z drugiej strony jakiegoś przystanku na Białołęce - czy Żerań, czy Choszczówka (tor postojowy z peronem + zwrotnice chyba by wystarczyły), czy też puszczenie do Legionowa jako linii SKM. Częstotliwość, to myślę, że 15/20/20 by była wystarczająca.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Biorąc pod uwagę, że projekty tych peronów co jeden, to bardziej spierniczony, to w sumie mi nie szkoda
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
A ja bym spróbował wrócić do tej koncepcji: http://www.pojkom.pl/tram/105n/105n_hm.jpg - takie Karlsruhe po polsku...Wolfchen pisze:SKMką na szynobusach elektrycznych co 15 - 20 minut
jasiu pisze:A ja bym spróbował wrócić do tej koncepcji: http://www.pojkom.pl/tram/105n/105n_hm.jpg - takie Karlsruhe po polsku...Wolfchen pisze:SKMką na szynobusach elektrycznych co 15 - 20 minut
Nieee, przydało by się coś szybszego
Ja bym wolał "metro" do Warszawy Woli. Trasa nieporównywalnie ciekawsza, są węzły, tylko stan torów przedagonalny.
[ Dodano: |4 Lip 2009|, 2009 20:27 ]
A trasa, o której mowa, nie jest całkiem pozbawiona sensu. Kiedyś symulowałem potok pasażerski ze Strąkowej (gdyby był peron) do Gdańskiego (bez stacji pośrednich). Wychodziło 200 pas/h w szczycie porannym. Z jednego tylko przystanku na Starych Jelonkach.
[ Dodano: |4 Lip 2009|, 2009 20:27 ]
A trasa, o której mowa, nie jest całkiem pozbawiona sensu. Kiedyś symulowałem potok pasażerski ze Strąkowej (gdyby był peron) do Gdańskiego (bez stacji pośrednich). Wychodziło 200 pas/h w szczycie porannym. Z jednego tylko przystanku na Starych Jelonkach.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Używanie określenia "metro" względem tej linii jest pomyłką! Nie wiem zresztą, czy ta linia z tymi stacjami rozwiąże wiele problemów tych dzielnic, co nie oznacza, że nie należy ich wybudować - są jednak pilniejsze potrzeby...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
@Jarek: Fantastycznie, x5 przystanków masz potok na tramwaj co 10 minut
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Solaris U10
- Posty: 2716
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
http://www.zw.com.pl/artykul/10,377913_ ... metra.htmlKolej z dala od metra
Agata Sabała , Konrad Majszyk 02-07-2009, ostatnia aktualizacja 03-07-2009 22:22
O budowę trzech przystanków kolejowych przy Forcie Wola, Wola Parku i Arkadii za 35 mln zł błagają burmistrzowie pięciu dzielnic. Ale to przerasta możliwości PKP.
Tory kolejowe przecinają Warszawę z siedmiu stron. W granicach miasta leży 178 km linii kolejowych oraz 43 dworce i przystanki. Ale fatalny stan infrastruktury i brak dogodnych połączeń powodują, że kolej przewozi wewnątrz miasta mniej niż 1 proc. pasażerów.
Jesienią Polskie Linie Kolejowe obiecują skończyć modernizację linii między Dworcem Gdańskim a Józefinowem za 146 mln zł. Dotychczas jeździły tędy głównie pociągi towarowe z „zawrot-ną” prędkością poniżej 40 km/godz. Dzięki nowym torom i trakcji ma być dwa razy szybciej. Na linię wjadą pociągi pasażerskie. W tym roku ruszy też modernizacja Dw. Gdańskiego. Sęk w tym, że na prowadzącej do niego linii brakuje kluczowych stacji.
Przywrócić kolej miastu
Burmistrzowie pięciu dzielnic zaapelowali wczoraj o budowę nowych przystanków PKP przy handlowych gigantach: Forcie Wola, Wola Parku i Arkadii. Szacowany koszt inwestycji to 35 mln zł. Przystanki można by zbudować w ciągu roku. Dzięki temu powstałaby linia „naziemnego metra”: z Ursusa – przez Bemowo, Wolę i Żoliborz – do Dw. Gdańskiego, a docelowo na Białołękę. Rzut oka na mapę: przez tych pięć dzielnic mogłaby kursować np. Szybka Kolej Miejska między Ożarowem a Legionowem.
– To uzupełnienie linii metra, i to zbudowane szybko i tanio – przekonuje burmistrz Bemowa Jarosław Dąbrowski. – Dzięki uzyskaniu dotacji z UE Bemowo zaoszczędziło 3 mln zł. Z dziką ochotą przeznaczę te pieniądze na budowę stacji.
– Dzięki tej inwestycji bylibyśmy najlepiej skomunikowaną dzielnicą w mieście – mówi wiceburmistrz Żoliborza Witold Sielewicz. – Udział finansowy dzielnicy? Od 3 do 4 mln zł. Budujemy dom komunalny przy ul. Sybilli, którego koszt będzie niższy o 30 proc. Stąd pieniądze na stacje – wyjaśnia.
Według burmistrza Ursusa Bogdana Olesińskiego, takie połączenie skomunikowałoby jego dzielnicę m.in. z Dw. Gdańskim (tutaj można przesiąść się do metra). Chce dołożyć się do modernizacji znajdującej się na linii stacji PKP Gołąbki.
– Udział finansowy zależy od decyzji rady dzielnicy. Nie wyobrażam sobie jednak radnego, który zagłosowałby przeciw – mówi Olesiński.A co z Wolą? Niestety, burmistrz tej dzielnicy Marek Andruk nie chciał niczego zadeklarować. Tymczasem aż dwie z nowych stacji byłyby na granicy Woli z Bemowem.
PKP: „nie da się”
Budowa przystanków przy Połczyńskiej, Górczewskiej i Powązkowskiej była w planach inwestycyjnych spółki PKP PLK. W tym roku kolejarze z nich zrezygnowali z powodu oszczędności. Jak tłumaczą, to przyczyna kryzysowego spadku przychodów od przewoź- ników towarowych, głównie PKP Cargo (w złotych czasach koniunktury PLK nie wpadły na pomysł budowy stacji).
– W tym roku się nie uda, ale z budowy przystanków wcale nie zrezygnowaliśmy. Kiedy powstaną? Tego nie wiadomo – mówi rzeczniczka regionalnego oddziału PLK Marta Szklarek.
Burmistrzowie chcą zwrócić się o pomoc także do trzech sąsiadujących z planowanymi stacjami centrów handlowych i dewelopera J.W. Construction, który wzdłuż linii stawia nowe osiedla. Zainteresowani o propozycji dowiedzieli się od „ŻW”. Na razie wstrzymali się od komentarzy.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Na stronie masz rozpisane koszty nawet - http://www.kolejnametro.pl/portal.php?a ... aba91329ed
Największy wydatek to przejście nadziemne / podziemne.
Największy wydatek to przejście nadziemne / podziemne.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Przystanek w kierunku Okopowej zbudowano na początku nowego wiaduktu i obok niego zbudowano chodnik oraz rampę dla inwalidów prowadzącą w dół - chyba będzie się dało to jakoś "podłączyć" do stacji Powązkowska. Nie wiem gdzie zaplanowano nowy przystanek w stronę Krasińskiego.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.