Stacje odcinka bielańskiego (A-20 Słodowiec - A-23 Młociny)

Moderator: JacekM

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 09 wrz 2008, 7:54

Nie wiem czy oglądaliście wczoraj na WOT program "Interwencja" - było o zakończeniu budowy I linii. W programie wziął udział m.in. p. Leszek Ruta - wygłosił pewną "złotą myśl" - "24 dni dni opóźnienia to nie opóźnienie" :hahaha: - niezłe.
Przy okazji można było zrozumieć (choć tu ani dziennikarka jasno nie zapytała ani nikt z wykonawców ani z ZTM jasno się nie wypowiedział), iż tramwaje na Hutę ruszą razem z metrem.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8474
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 wrz 2008, 8:09

Kra pisze:"24 dni dni opóźnienia to nie opóźnienie" :hahaha:
Czym są 24 dni, przy 25 latach budowy, no czym? ;)

fraktal
Posty: 5502
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 09 wrz 2008, 9:25

Kra pisze:Przy okazji można było zrozumieć (choć tu ani dziennikarka jasno nie zapytała ani nikt z wykonawców ani z ZTM jasno się nie wypowiedział), iż tramwaje na Hutę ruszą razem z metrem.
Ja słyszałem, że tramwaje mają wrócić już za około dwa tygodnie, ale nie wiem, czy oznacza to, że zostanie otwarta pętla, czy tylko ten jeden tor, dzięki któremu będzie można przejechać do zajezdni Żoliborz. I w ogóle nie wiem, czy to prawda...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27441
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 wrz 2008, 13:43

Kra pisze:W programie wziął udział m.in. p. Leszek Ruta - wygłosił pewną "złotą myśl" - "24 dni dni opóźnienia to nie opóźnienie" :hahaha: - niezłe.
Widać, że pracował na PKP :D
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

mozgow
Posty: 703
Rejestracja: 04 gru 2007, 11:43
Lokalizacja: Ochota

Post autor: mozgow » 14 wrz 2008, 12:46

Zobaczymy czy rzeczywiście zdążą.

Obrazek
Metro wjeżdża na budowę ostatniej stacji
Krzysztof Śmietana 2008-09-13, ostatnia aktualizacja 2008-09-12 22:38

Blisko 500 robotników uwija się na kończącej się powoli budowie ostatniej stacji metra Młociny. Choć zostało tam jeszcze dużo do zrobienia, w niedzielę odbędą się pierwsze próbne przejazdy pociągów

Według obietnic już za 11 dni Metro Warszawskie musi skończyć odbiory techniczne. Czy uda się zdążyć z pracami do 24 września? - Na pewno - zarzeka się Ryszard Orłowski z firmy PeBeKa, która jest głównym wykonawcą ostatniej stacji pierwszej linii metra i największego w Warszawie węzła przesiadkowego.

Na razie nie udało się dotrzymać poprzedniego terminu zakończenia prac, który wyznaczono na 31 sierpnia. Szefowie Metra Warszawskiego zdecydowali jednak, że na razie nie będą karać wykonawcy. Przystali na propozycję, by odbiory zacząć w trakcie kończonych robót. - Na razie udało się odebrać trzy z ośmiu części całego węzła komunikacyjnego. To m.in. tunel prowadzący do stacji - mówi rzecznik Metra Krzysztof Malawko.

Na placu budowy w piątek zastaliśmy księżycowy krajobraz. Rozgrzebane są zwłaszcza dwa pawilony wejściowe, gdzie znalazły się m.in. bramki z kasownikami. Brakuje tam np. części granitowego wystroju i niektórych paneli imitujących drewno. Wiele elementów nie jest jeszcze pomalowanych.

Nieco lepiej wygląda podziemna część stacji. Na poziomie peronów robotnicy uporali się z niemal wszystkimi pracami wykończeniowymi. W piątek zaczęło się czyszczenie granitowych ścian. Trwało też testowanie wentylatorów, systemów bezpieczeństwa i sterowania ruchem. W niedzielę ma tu wjechać pierwszy pociąg z gotowej już i czekającej na otwarcie stacji Wawrzyszew. Testowe jazdy mają potrwać dziesięć godzin.

Przy opóźniającej się inwestycji uwija się teraz blisko 500 robotników wszelkich branż budowlanych. W ostatnich dniach pracują niemal non stop. Jeśli 24 września Metro rzeczywiście zakończy odbiory, stacja zostanie zgłoszona państwowym służbom, m.in. straży pożarnej. Rzecznik ratusza Tomasz Andryszczyk zarzeka się, że pasażerowie dojadą do Młocin w jeden z weekendów przed 1 listopada. Wstępne daty otwarcia to 18 lub 25 października.

Nieco wcześniej, bo 3 października, do przebudowanej pętli przy Hucie Warszawa znowu zaczną dojeżdżać tramwaje. Na początku najprawdopodobniej będą zatrzymywać się na tymczasowych przystankach.

W nowym węźle przesiadkowym powstała też całkiem nowa pętla autobusowa dla linii miejskich i podwarszawskich. Obok zbudowano garaż "parkuj i jedź" na ponad tysiąc aut. Kierowcy wjadą do niego za darmo, pod warunkiem że przesiądą się do komunikacji i skasują bilet. Do metra dostaną się łącznikiem, w którym zaplanowano sklepy, punkty usługowe i bar.

Przy skrzyżowaniu z ul. Nocznickiego, obok Huty Warszawa, otwarto już krótki odcinek drugiej jezdni ul. Kasprowicza. Ratusz planował poszerzyć tę ulicę na całej długości i przebudować jej skrzyżowanie z al. Reymonta przy stacji Wawrzyszew. Niedawno jednak uznał, że na razie nie ma na to pieniędzy.

Obrazek
W podziemnej części stacji Młociny wciąż trwają prace wykończeniowe

Obrazek
Nowy węzeł przesiadkowy z przebudowaną pętlą tramwajową obok Huty Warszawa
1 7 9 22 128 141 157 172 175 504

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 wrz 2008, 15:08

Ciekaw jestem, z jakiego powodu od razu nie zrobią docelowego układu przystanków na pętli tramwajowej, tylko będą robili zamieszanie z tymczasowymi... Skoro tramwaje dojadą do pętli, to znaczy, że musi być ona w kształcie docelowym, więc chyba pasażerowie czystych chodników nie zaparzą buciorami do czasu otwarcia stacji metra?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Kozik
Posty: 692
Rejestracja: 24 wrz 2007, 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Post autor: Kozik » 14 wrz 2008, 15:55

Może z powodu konieczności przeprowadzenia odbiorów technicznych nowych peronów na pętli tramwajowej.
pozdrawiam Kozik

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 wrz 2008, 17:07

Kozik pisze:Może z powodu konieczności przeprowadzenia odbiorów technicznych nowych peronów na pętli tramwajowej.
Wątpię, bo wyglądają na wykończone. Wygląda tak, jakby chcieli jednorazowo oddać wszystko... :-k
BTW. Ciekaw jestem, jak odbiory przez służby państwowe przebiegną...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

tomkrt
Posty: 189
Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12

Post autor: tomkrt » 15 wrz 2008, 1:07

Po 25 i pół roku budowy metro dojechało do Młocin
http://pl.youtube.com/watch?v=3T5VYNEPKYA

michael112
Posty: 2850
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 17 wrz 2008, 16:14

http://www.polskatimes.pl/warszawa/45640,metrem-do-mlocin-pojedziemy-za-miesiac,id,t.html pisze:18 października metro wjedzie na ostatnią stację.

Za miesiąc, w sobotę 18 października, po 25 latach budowy metro dojedzie wreszcie do Młocin. Reporterzy "Polski" oglądali wczoraj ostatnią stację metra oraz powstający przy niej gigantyczny węzeł komunikacyjny.

Termin oddania do użytku bielańskiego odcinka metra, czyli stacji Stare Bielany, Wawrzyszew i Młociny, przekładano kilka razy. Wszystko przez opóźnienie przy budowie Młocin. Stacja razem z węzłem miała zostać przekazana miastu już 30 sierpnia. Ale tak się nie stało. Ostatecznie uzgodniono, że konsorcjum budujące podziemną kolejkę odda ją 24 września. Na tydzień przed upływem tego terminu postanowiliśmy sprawdzić, czy tym razem zostanie on dotrzymany.
Okazuje się, że wykonawcy wzięli sobie krytykę mieszkańców stolicy oraz mediów do serca. Zaległości nadrabiane są w iście oszałamiającym tempie. Roboty pracują do późnych godzin nocnych.

- Teraz na budowie pracuje jednocześnie ponad 400 osób, a w niektórych dniach pracowało ponad 500 ludzi - mówi Ryszard Orłowski z firmy PeBeKa, która buduje metro.

- Teraz na pewno wyrobimy się w terminie i ja osobiście nie widzę żadnych przeszkód, by pierwsze pociągi dojechały do Młocin w połowie października - dodaje.

Problemów nie widzi też już Zarząd Transportu Miejskiego. - Przewidujemy, że otwarcie nastąpi 18 października - mówi Igor Krajnow, rzecznik ZTM. - Razem ze stacją otwarty będzie też cały węzeł komunikacyjny, czyli pętle tramwajowe i autobusowe oraz parking P&R.

Wczoraj oglądaliśmy postępy robót na Młocinach. Gdy zeszliśmy na peron, ekipy techników testowały nagłośnienie. Z głośników rozbrzmiewały ludowe bałkańskie piosenki. Robotnicy porządkowali stację i przykręcali poręcze. Przy ścianach zamocowano już stalowe ławki i mapki z zaznaczoną całą linią metra od Kabat do Młocin. Na suficie wiszą też monitory systemu informacji. To na nich zobaczymy, ile czasu pozostało do odjazdu pociągu.

Tak jak na Marymoncie i Słodowcu pod ziemią dominują odcienie szarości. Stacja ma dwa wyjścia. Pierwszym wydostaniemy się na ul. Kasprowicza, drugim zaś dojdziemy do pętli tramwajowych (znajdują się po prawej stronie wyjścia) i dworca autobusowego (po lewej stronie) oraz do wielopoziomowego parkingu P&R (także po lewej). - Schody wyprofilowaliśmy tak, aby ludzie nie ślizgali się na nich - wyjaśnia Ryszard Orłowski.

Cały węzeł Młociny jest monitorowany oraz zadaszony. W halach jest też miejsce na kawiarnie i sklepy, które aktualnie są wykańczane.

Ostatnie prace wykończeniowe trwają także na powierzchni. Wczoraj robotnicy montowali gigantyczne panele szklane na elewacjach hal. Układano też chodniki oraz montowano tablice informacyjne na pętlach.

Już dziś wykonawca przedstawi do odbioru pętle tramwajowe. W piątek mają się natomiast zakończyć roboty kamieniarskie. Wtedy też do odbioru zgłoszony zostanie dworzec autobusowy.
- Od wykonawcy przejęliśmy już wyjazd z huty, ulicę Kasprowicza wraz z rondem i tunele prowadzące na stację Młociny - wylicza rzecznik metra Krzysztof Malawko.

- Nie spodziewamy się żadnych komplikacji, ponieważ testowe jazdy pociągów zakończyły się pomyślnie - dodaje. Obecnie pracownicy metra odbierają torowiska i systemy sterowania ruchem pociągów. A w tunelach inspekcje rozpoczynają strażacy. - Wszystkie prace zakończymy do 24 września - deklaruje Orłowski. - Z większych prac pozostaje nam jeszcze montaż wind oraz schodów ruchomych.

Gdy stacja zostanie już przekazana miastu, wejdą na nią straż pożarna oraz inspekcje państwowe. Jeśli nie będą mieli żadnych zastrzeżeń, to ostatnią formalnością będzie uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu. Wydaje je nadzór budowlany. Później zostanie już tylko przecięcie wstęgi i na stację wjadą pierwsze pociągi.

Wcześniej, bo już na początku października, na Młociny będziemy mogli jednak dojechać tramwajem. Powrócą tam linie: 5, 6, 17, 22 oraz 33.

Pierwszą i jak na razie jedyną linię warszawskiego metra zaczęto budować w kwietniu 1983 roku. Liczy ona 21 stacji. W planach była budowa jeszcze dwóch: Muranów i Plac Konstytucji. Miasto zrezygnowało jednak z nich w latach 90. Nie było na nie pieniędzy.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 17 wrz 2008, 17:22

nie ma terminu otwarcia
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

radeom
Posty: 4231
Rejestracja: 22 lis 2007, 17:29

Post autor: radeom » 24 wrz 2008, 17:55

Do wieczora mają się zakończyć się odbiory stacji Młociny.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 25 wrz 2008, 2:28

Obrazek
Metro wreszcie na finiszu
Krzysztof Śmietana2008-09-24, ostatnia aktualizacja 2008-09-24 22:15

Stacja Młociny w końcu została ukończona. Otwarcie zaplanowano za miesiąc.

Obrazek
Fot. Wojciech Surdziel / AG

Z ponadtrzytygodniowym poślizgiem firmie PeBeKa udało się zakończyć budowę stacji Młociny. Na miejscu trwają już tylko prace kosmetyczne, m.in. przy montowaniu skrzynek sterujących zasilaniem energetycznym. Cały teren ogromnego węzła przesiadkowego trzeba jeszcze będzie uporządkować, a także posadzić krzewy i drzewa. Przedstawiciele Metra ocenili jednak wczoraj, że stacja jest gotowa. - Komisja powołana do odbiorów stwierdziła, że wszystko zostało wykonane. Jeszcze kilka dni potrwa jednak sprawdzanie dokumentacji - mówi Krzysztof Malawko, rzecznik Metra. Najprawdopodobniej dziś stacja zostanie zgłoszona do odbiorów państwowym służbom, m.in. straży pożarnej i sanepidowi. Na koniec pozwolenie na użytkowanie będzie musiał wydać nadzór budowlany. Władze miasta założyły, że stacja Młociny podobnie jak gotowe od kilku tygodni przystanki Stare Bielany i Wawrzyszew zostaną otwarte 25 października. Ten termin mógłby się przesunąć tylko w przypadku wykrycia poważnych usterek, np. przez straż pożarną. Przypomnijmy, że zastrzeżenia strażaków były przyczyną poślizgu przy otwarciu w 2005 roku stacji Plac Wilsona.

Na zakończenie budowy pierwszej linii metra warszawiacy czekają już od wielu lat. Metro okazało się najbardziej wlokącą się polską inwestycją. Prace trwały 25 i pół roku. Według pierwszych zapowiedzi cała linia z Kabat do Młocin miała być gotowa w 1994 roku.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
8917
Posty: 1279
Rejestracja: 19 mar 2007, 19:48
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Post autor: 8917 » 06 paź 2008, 17:24

Obrazek
Życie Warszawy pisze:Strażacy zadymią na stacji Młociny
Konrad Majszyk 05-10-2008, ostatnia aktualizacja 06-10-2008 17:09

Obrazek

Za dwa dni na stacji pod Hutą Warszawa dojdzie do prób zadymienia. Od 20 października będą tam dojeżdżały pociągi. Na razie bez pasażerów.

Na stacji metra Młociny i zbudowanymi nad nią: parkingu Parkuj i Jedź oraz pętlach tramwajowej i autobusowej odbiory skończyła już inspekcja ochrony środowiska. Obiekty sprawdzają jeszcze inspekcja pracy i sanepid.Na środę straż pożarna przygotowała najbardziej spektakularną z prób – zadymienie stacji. W czasie tego testu specjaliści sprawdzą wydajność potężnych wentylatorów. Kilka tygodni temu analogiczne próby na stacjach Stare Bielany i Wawrzyszew były tak realistyczne, że wystraszeni mieszkańcy ul. Kasprowicza dzwonili pod numer 998, informując o pożarze w metrze.

Jeśli testy wypadną pomyślnie, metro wystąpi do nadzoru budowlanego o zgodę na użytkowanie stacji.

– Planujemy, że od 20 października pociągi będą dojeżdżały na Stare Bielany, Wawrzyszew i Młociny – mówi rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko. – W ramach testów przez kilka dni będą jednak kursowały puste. Ostatnich pasażerów wysadzą na Słodowcu. Stamtąd dojadą do Młocin, gdzie zawrócą – zapowiada.

Każdy wagon ma być na Słodowcu dokładnie sprawdzany przez Straż Ochrony Metra. Dlaczego? Pracownicy Metra spodziewają się prób wjechania „na dziko” na nowe stacje – jeszcze przed oficjalnym otwarciem.

Kiedy pasażerowie zaczną wreszcie korzystać ze zbudowanych kosztem 858 mln zł stacji Stare Bielany, Wawrzyszew i Młociny? Prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz zapowiedziała, że stanie się to 25 października. Budowa 23 km pierwszej linii trwała aż ćwierć wieku. Przetarg na drugą linię może zostać ogłoszony w tym tygodniu.
http://www.zw.com.pl/artykul/2,294194_S ... ociny.html

Jak zły temat to niech MeWa przeniesie... O-)
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
8917
Posty: 1279
Rejestracja: 19 mar 2007, 19:48
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Post autor: 8917 » 09 paź 2008, 20:05

Obrazek
Gazeta.pl pisze:Próbny pożar na Młocinach
Krzysztof Śmietana2008-10-09, ostatnia aktualizacja 2008-10-09 18:59

Obrazek

Kłęby dymu spowiły wczoraj ukończoną stację metra Młociny. To strażacy sprawdzali, czy pod ziemią są dobre zabezpieczenia i czy da się z niej szybko ewakuować.

Budowlańcy trochę bali się tej próby, bo w ostatnich latach straż pożarna miała poważne zastrzeżenia przy odbiorze wielu inwestycji, m.in. tunelu Wisłostrady, wyremontowanego tunelu średnicowego, stacji metra Plac Wilsona, nowego terminalu na Okęciu. W tych miejscach po przeciwpożarowych testach przecięcie wstęgi opóźniało się o wiele tygodni.

Na stacji Młociny strażacy odpalili świece dymne wczoraj przed południem. Czujniki wyczuły dym i włączyły wentylatory, które zaczęły go tłoczyć na powierzchnię. Równocześnie z megafonów popłynęły komunikaty o ewakuacji. Włączyło się dodatkowe oświetlenie. Żeby ludzie mogli szybko wyjść na powierzchnię, w bramkach opadły tzw. turnikety, czyli rurki przy kołowrotkach.

Strażacy sprawdzali także oznakowanie dróg ewakuacyjnych. - Według wstępnych ocen próby wypadły bardzo dobrze. Liczymy, że komendant Straży Pożarnej wyda nam dziś pozytywną opinię w sprawie stacji - mówi Krzysztof Malawko, rzecznik Metra. Straż Pożarna nie chciała na razie oficjalnie wypowiadać się na ten temat.

Metro wystąpi teraz do wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego o wydanie pozwolenia na użytkowanie stacji. Trzy ostatnie przystanki - Stare Bielany, Wawrzyszew i Młociny - zostaną otwarte 25 października. Pociągi zaczną dojeżdżać do ostatniej stacji pięć dni wcześniej. Na razie jednak bez pasażerów.

W najbliższy weekend trzy stacje zostaną podłączone do wszelkich instalacji. Wiąże się to z utrudnieniami dla podróżnych. W sobotę i niedzielę pociągi z Kabat będą dojeżdżać tylko do pl. Wilsona. Zamknięte zostaną stacje Marymont i Słodowiec. W tych dniach wydłużona zostanie trasa autobusu 508, który ul. Słowackiego dotrze do pl. Wilsona.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,3486 ... inach.html
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ