Autobusy San i inne pojazdy historyczne

Moderatorzy: JacekM, Dantte

bugaj66
Posty: 1
Rejestracja: 09 lip 2012, 22:42

Post autor: bugaj66 » 21 lip 2012, 19:32

Dzisiaj była premiera przegubowego jelcza w Krakowie
Jutro podobno ma jezdzić na specjalnej linii

Awatar użytkownika
29 Ikarusów
Posty: 182
Rejestracja: 02 paź 2010, 12:18
Lokalizacja: inąd

Post autor: 29 Ikarusów » 21 lip 2012, 21:20

bugaj66 pisze:Dzisiaj była premiera przegubowego jelcza w Krakowie
Jutro podobno ma jezdzić na specjalnej linii
Świetna wiadomość! Jest jakaś fotorelacja z tego wydarzenia (link (-o< )?

edit: znalazłem tylko takie coś (słabe IMO): http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7681_n.jpg
koła i kolor zderzaków coś nie teges...

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 21 lip 2012, 21:24

29 Ikarusów pisze:
bugaj66 pisze:Dzisiaj była premiera przegubowego jelcza w Krakowie
Jutro podobno ma jezdzić na specjalnej linii
Świetna wiadomość! Jest jakaś fotorelacja z tego wydarzenia (link (-o< )?

edit: znalazłem tylko takie coś (słabe IMO): http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7681_n.jpg
http://phototrans.pl/14,567471,0,Jelcz_021_549.html

http://fotozajezdnia.pl/categories.php? ... 3946c8974b

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 22 lip 2012, 7:39

Proponuję zajrzeć tu. Dużo zdjęć z samej odbudowy.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7845
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 24 lip 2012, 7:49

Żadnych marzeń. Wóz 5202 przeznaczony jest do kasacji. Chcecie, żeby został - zrzuta i wykup z MZA. A warto - skrzynia i silnik na gwarancji. Od razu ucinam spekulacje - KMKM tego nie weźmie.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Aleksander2560
(Aleksander2634)
Posty: 2220
Rejestracja: 23 gru 2005, 16:34
Lokalizacja: Warszawa-Białołęka

Post autor: Aleksander2560 » 24 lip 2012, 13:26

MisiekK pisze:Żadnych marzeń. Wóz 5202 przeznaczony jest do kasacji. Chcecie, żeby został - zrzuta i wykup z MZA. A warto - skrzynia i silnik na gwarancji. Od razu ucinam spekulacje - KMKM tego nie weźmie.
Heh, 5254 i 6330 też nie...bowiem przecież Ikarus nie jest zabytkiem...
Miejskie Zakłady Autobusowe m. st. Warszawy
ul. Włościańska 52
01-710 Warszawa

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7845
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 24 lip 2012, 14:17

Aleksander2560 pisze:Heh, 5254 i 6330 też nie...bowiem przecież Ikarus nie jest zabytkiem...
Status tych dwóch pojazdów jest inny - są przewidziane na pojazdy historyczne, a ich czas wycofania nie nadszedł i jeszcze długo nie nadejdzie. KMKM świata nie zbawi i nie on jeden ma obowiązek zachowywania wartościowych autobusów (choć wielu tak uważa podsyłając nam zdjęcia różnych pojazdów) - inni niech też coś zrobią w tym temacie - konkurencja mile widziana - udzielimy wszelkiej pomocy merytorycznej.
Aleksander2560 pisze:bowiem przecież Ikarus nie jest zabytkiem...
Nie słyszałem, żeby #6454, #6550, #289 lub #2600, czy #70504 (w ten to nawet inwestujemy) miały iść na złom, bo Ikarus nie jest zabytkiem, ale może czegoś nie wiem....?
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2301
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 24 lip 2012, 15:01

Aleksander2560 pisze:
MisiekK pisze:Żadnych marzeń. Wóz 5202 przeznaczony jest do kasacji. Chcecie, żeby został - zrzuta i wykup z MZA. A warto - skrzynia i silnik na gwarancji. Od razu ucinam spekulacje - KMKM tego nie weźmie.
Heh, 5254 i 6330 też nie...bowiem przecież Ikarus nie jest zabytkiem...
Byłem pewny że 5254 oraz 6330 są przeznaczone dla KMKM.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7845
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 24 lip 2012, 22:25

Lukasz436 pisze:Byłem pewny że 5254 oraz 6330 są przeznaczone dla KMKM.
Są i nie są. Generalnie są bezpieczne, a kto będzie ich właścicielem to sprawa n-tej kategorii.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Aleksander2560
(Aleksander2634)
Posty: 2220
Rejestracja: 23 gru 2005, 16:34
Lokalizacja: Warszawa-Białołęka

Post autor: Aleksander2560 » 25 lip 2012, 13:04

MisiekK pisze:Żadnych marzeń. Wóz 5202 przeznaczony jest do kasacji. Chcecie, żeby został - zrzuta i wykup z MZA. A warto - skrzynia i silnik na gwarancji. Od razu ucinam spekulacje - KMKM tego nie weźmie.
W tej wypowiedzi radziłbym Panie Michale przeprosić i przyznać się do błędu, bo gówno Pan wie, a siejesz Pan ferment i popelinę.

Wóz nie jest przeznaczony do kasacji, dowód rejestracyjny ma do stycznie 2013 i tamże, na Oddziale R-1, będzie walczył po warszawskich drogach...
MisiekK pisze:Status tych dwóch pojazdów jest inny - są przewidziane na pojazdy historyczne, a ich czas wycofania nie nadszedł i jeszcze długo nie nadejdzie. KMKM świata nie zbawi i nie on jeden ma obowiązek zachowywania wartościowych autobusów (choć wielu tak uważa podsyłając nam zdjęcia różnych pojazdów) - inni niech też coś zrobią w tym temacie - konkurencja mile widziana - udzielimy wszelkiej pomocy merytorycznej.
Ja doskonale rozumiem, że KMKM musi rozgraniczać działalność pomiędzy ciągle pretensjonalnych tramwajarzy a tych krnąbrnych i ciągle się czepiających autobusiarzy... konkruencja? W tych czasach o sposnorów cholernie trudno...
MisiekK pisze:Nie słyszałem, żeby #6454, #6550, #289 lub #2600, czy #70504 (w ten to nawet inwestujemy) miały iść na złom, bo Ikarus nie jest zabytkiem, ale może czegoś nie wiem....?
Hmm, cytowałęm tylko pewne słowa zasłyszane na pewnym, już historycznym, walnym zebraniu KMKM ;-)
Miejskie Zakłady Autobusowe m. st. Warszawy
ul. Włościańska 52
01-710 Warszawa

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7845
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 25 lip 2012, 13:40

Aleksander2560 pisze:W tej wypowiedzi radziłbym Panie Michale przeprosić i przyznać się do błędu, bo gówno Pan wie, a siejesz Pan ferment i popelinę.
Szuka się usilnie kogoś od kilkunastu dni, kto mógłby wóz wziąć w całości (w przypadku już zejścia ze stanu zostanie zdekompletowany). Przypadek? Nie sądzę - za dużo takich 'przypadków' znam.
Aleksander2560 pisze:Wóz nie jest przeznaczony do kasacji, dowód rejestracyjny ma do stycznie 2013 i tamże, na Oddziale R-1, będzie walczył po warszawskich drogach...
Znamy bardzo wiele sytuacji, gdzie wycofywane były pojazdy, które miały jeszcze kilka miesięcy ważne dopuszczenie do ruchu - to znaczy akurat najmniej. Wóz może być wycofany za tydzień, dwa, a może i za pół roku - dokumenty kasacyjne są. Napisałem, że KMKM go nie weźmie - rozważaliśmy to po otrzymaniu propozycji, ale nie stać nas. Więc stonuj trochę skołatane nerwy. Proponuje poszukać konstruktywnego rozwiązania sytuacji - casus wozu #2306 pokazuje jak rzetelne są deklaracje obrońców ikarusów walczących jedynie w internecie.
Aleksander2560 pisze:Ja doskonale rozumiem, że KMKM musi rozgraniczać działalność pomiędzy ciągle pretensjonalnych tramwajarzy a tych krnąbrnych i ciągle się czepiających autobusiarzy...
Ostatnio dzięki tramwajarzom autobusiarze uzyskali sporo różnych ciekawych nieosiągalnych już elementów do wozów jak już musisz rozgraniczać, więc teza jest błędna. OK - masz prawo do własnych frustracji - o nich dyskutować nie będę, bo to do niczego nie prowadzi i nie jest tematem wątku.
Aleksander2560 pisze:Hmm, cytowałęm tylko pewne słowa zasłyszane na pewnym, już historycznym, walnym zebraniu KMKM ;-)
Warto jeszcze przypomnieć szeroki kontekst (dotyczył sposób identyfikowania pojazdów przez turystów), a nie wyrwane zdanie. Ale to też nie ten wątek.

EOT z 5202 z mojej strony.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Aleksander2560
(Aleksander2634)
Posty: 2220
Rejestracja: 23 gru 2005, 16:34
Lokalizacja: Warszawa-Białołęka

Post autor: Aleksander2560 » 25 lip 2012, 21:10

MiśkuK, kończąc cały wątek, autobus pewnie zostanie pocięty na złom, niech tylko Mercedesy przyjadą i zacznie się szał przenosin...

EDIT: Usunięta zbędna część posta.
Miejskie Zakłady Autobusowe m. st. Warszawy
ul. Włościańska 52
01-710 Warszawa

1251
Posty: 134
Rejestracja: 28 lis 2008, 11:59
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: 1251 » 28 lip 2012, 19:04

Dobrze że Kraków ma tego przeguba .Oni dbaja o te zabytki w przeciwieństwie do warszawskich które powoli stają się ruinami.Krakowski Jelcz mex cały czas ma się świetnie w przeciwieństwie do warszawskiego mimo ,że miał remont kilka lat wcześniej niz warszawski. Poza tym jak mozna było zrobić remont drochiczyńskiego ogórka i zamontować mu tylne lampy od nysy!!! Autobus wizualnie wygląda ładnie -natomiast tylne lampy szpecą.Pamiętam jak w 1985 roku PKS STASZÓW dostał nowe Jelcze 043 prosto z fabryki w Jelczu i tylne lampy były takie jak mają wszystkie ogórki. Zgoda co do kierunkowskazów przednich i bocznych były kwadratowe ,bo takowe juz masowo montowali. Mimo,ze jestem z Warszawy,życzę krakowskiemu klubowi zwiększania kolekcji i dbania o nia tak jak to robia do tej pory .

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7845
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 28 lip 2012, 23:19

1251 pisze:Krakowski Jelcz mex cały czas ma się świetnie w przeciwieństwie do warszawskiego mimo ,że miał remont kilka lat wcześniej niz warszawski.
Dokładnie wiesz jaki jest stan mechaniki, silników, układu hamulcowego pudła obu pojazdów, czy porównujesz po kolorze lakieru, który na warszawskim wypłowiał, bo stoi pod chmurą?
(Poza tym pojazd krakowski to nie Jelcz 272, tylko przespawana Skoda 706 RTO.)
1251 pisze:Poza tym jak mozna było zrobić remont drochiczyńskiego ogórka i zamontować mu tylne lampy od nysy!!!
I to udowadnia, że nie masz pojęcia zielonego o wyposażeniu w poszczególnych latach autobusów Jelcz 043 RTO. W ostatnim roku produkcji z którego jest 'drohiczyn' (1986)właśnie takie lampy montowano.
1251 pisze:życzę krakowskiemu klubowi zwiększania kolekcji i dbania o nia tak jak to robia do tej pory .
MPK Kraków jak już tak.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

zadzior
Posty: 146
Rejestracja: 30 gru 2005, 11:19
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów

Post autor: zadzior » 01 wrz 2012, 22:29

1251 pisze:Dobrze że Kraków ma tego przeguba .Oni dbaja o te zabytki w przeciwieństwie do warszawskich które powoli stają się ruinami.Krakowski Jelcz mex cały czas ma się świetnie w przeciwieństwie do warszawskiego mimo ,że miał remont kilka lat wcześniej niz warszawski. Poza tym jak mozna było zrobić remont drochiczyńskiego ogórka i zamontować mu tylne lampy od nysy!!! Autobus wizualnie wygląda ładnie -natomiast tylne lampy szpecą.Pamiętam jak w 1985 roku PKS STASZÓW dostał nowe Jelcze 043 prosto z fabryki w Jelczu i tylne lampy były takie jak mają wszystkie ogórki. Zgoda co do kierunkowskazów przednich i bocznych były kwadratowe ,bo takowe juz masowo montowali. Mimo,ze jestem z Warszawy,życzę krakowskiemu klubowi zwiększania kolekcji i dbania o nia tak jak to robia do tej pory .
Nóż się w kieszeni otwiera, kiedy się czyta wypowiedzi takich, pożal soe Boże, znawców.
Po pierwsze: wszystkie nasze autobusy (poza Ikarusem 405) są na chodzie i sprawne technicznie.
Po drugie: kolekcja KMKM jest blisko 4 razy liczniejsza od krakowskiej, a środki na jej utrzymanie są wielokrotnie skromniejsze.
Po trzecie: wszystkie nasze zabytki, które stacjonują w Warszawie stoją pod chmurką, a krakowskie w hali, więc logiczne jest, że naszym szybciej lakier płowieje.
Po czwarte: żadne z krakowskich stowarzyszeń miłośniczych NIE POSIADA ŻACNYCH AUTOBUSÓW. Wszystkie zabytki należą do MPK Kraków lub MIM w Krakowie.
Po piąte: jak już napisał MisiekK, wszytskie detale wozu 8081 są zgodne z jego rocznikiem - 1986, a krakowski MEX to w rzeczywistości przerobiony Jelcz 043, co zdradza m.in. układ okien po stronie kierowcy.
Na koniec dodam jeszcze, że w tym roku prowadzone są równolegle trzy remonty: odbudowa Chaussona, remont ogórka 8058 i Zemuna. Do tego bieżące naprawy innych pojazdów: blacharsko-lakiernicza niebieskiego Sana, remont silnika MEX-a, naprawa PAT-a i wymiana silnika w peerce. Do tego dochodzą wszelkie drobne prace eksploatacyjne, przy których właściwie ktoś non-stop pracuje, a chętnich rąk do pracy coraz mniej...
Pozdrawiam serdecznie
Paweł Zadrożny
http://firr.org.pl/uploads/PUB/090608_D ... iejska.pdf

ODPOWIEDZ