Strona 36 z 36

Linie podmiejskie z Okęcia

: 04 cze 2020, 13:48
autor: Szymon
Snake.Griffin pisze:
02 cze 2020, 13:57
O tak, jeszcze spróbujmy transport dalekobieżny na siłę upychać w dziwnych miejscach. Na pewno wydłużenie jazdy autobusem dalekobieżnym o 40 minut (30% czasu podróży), ze względu na skrócenie trasy o 15 km (5% trasy) zachęci do wyboru transportu zbiorowego zamiast samochodu.
Jako następny etap proponuję skrócenie wszystkich IC z Krakowa do Pruszkowa bo można się przesiąść na SKM.
Nie chcę go tam krańcować, ale przelotowo jakiś przewoźnik dalekobieżny (celowo nie piszę PKS) mógłby tam zawitać - ale że węzeł jest daleko od zjazdu z S8 to przecież nie ma to najmniejszego sensu.
A tak na razie poza 711 i 733 mamy międzygminne PKS Pruszków - Walendów i od 15.06. będzie brwinowskie B7.

Linie podmiejskie z Okęcia

: 04 cze 2020, 14:07
autor: Snake.Griffin
Idealny do taki spraw byłby MOP Brwinów szczególnie. Szkoda, że inne MOP nie są tak zbudowane.

Linie podmiejskie z Okęcia

: 05 cze 2020, 10:46
autor: Gdynianin
Jak ktoś w komentarzach słusznie zauważył - węzeł P+R Okęcie traci sens też w kontekście przebudowy Alei Jerozolimskich i trasy S8. Jazda 733 do Dworca Zachodniego byłaby kilometrowo niewiele dłuższa, a jednocześnie szybsza (nawet biorąc pod uwagę korki przy Śmigłowca) i dawała znacznie więcej przesiadek (Łopuszańska, WKD ALeje Jerozolimskie, Dworzec Zachodni)

Oczywiście inną kwestią jest rozbicie potoku w kierunku Nadarzyna z dwóch miejsc w Warszawie (Zachodni, Okęcie).

W innym przypadku to "węzeł" nadarzyński nie daje znacznej korzyści przesiadkowej samochód-zbiorkom

Linie podmiejskie z Okęcia

: 18 wrz 2020, 4:26
autor: SławekM
Gmina Raszyn chyba przestała współfinansować linię L-1 więc od soboty nie będzie linia stawała na terenie tej gminy (prócz krańcowego w Jankach)
Zmiany przystankowe na trasie linii L-1


Na wniosek Urzędu Gminy Lesznowola od dnia 19 września 2020 r. (sobota) na odcinku pomiędzy przystankiem JANCZEWICE TOLAK a JANKI PL. SZWEDZKI autobusy linii L-1 będą kursować bez zatrzymania. W związku z powyższym dla linii L-1 nie będą obowiązywać przystanki:

FALENTY NOWE 01
FALENTY DUŻE 02
FALENTY-OSIEDLE 01
IMUZ 01
JANKI 02
FALENCKA 02
Jednocześnie zawiesza się funkcjonowanie niżej wymienionych przystanków:

OLSZYNOWA 01 i 02
WILLOWA 01 i 02
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2020/09/1 ... linii-l-1/

Linie podmiejskie z Okęcia

: 18 wrz 2020, 9:08
autor: Glonojad
Dantte pisze:
02 cze 2020, 11:56
Nie no, to pokazuje raczej, że węzeł P+R na Okęciu jest dysfunkcyjny, bo zachęca wszystkich potencjalnych użytkowników komunikacji podmiejskiej do korzystania z samochodu.
Do używania komunikacji podmiejskiej to zachęca przede wszystkim żenująca oferta tej komunikacji. Sama PRAlka jest jednym z lepiej umieszczonych Parkandrajdów, choć lepsza by była przy Realu...

Linie podmiejskie z Okęcia

: 18 wrz 2020, 9:25
autor: person
SławekM pisze:
18 wrz 2020, 4:26
Gmina Raszyn chyba przestała współfinansować linię L-1
Warto dodać: znowu.
Lepiej nie będzie, póki nie zmieni się sposób organizowania (i finansowania) transportu w aglomeracji/metropolii...

Linie podmiejskie z Okęcia

: 18 wrz 2020, 12:55
autor: SławekM
person pisze:
18 wrz 2020, 9:25
SławekM pisze:
18 wrz 2020, 4:26
Gmina Raszyn chyba przestała współfinansować linię L-1
Warto dodać: znowu.
Lepiej nie będzie, póki nie zmieni się sposób organizowania (i finansowania) transportu w aglomeracji/metropolii...
Jeszcze trochę i wytną wszystkie linie tranzytowe, uruchomią R3 z dziadową częstotliwością oraz dotacją PKS+. Bo przecież każdy ma samochód a na czymś trzeba przyoszczędzić.

Linie podmiejskie z Okęcia

: 18 wrz 2020, 13:08
autor: Glonojad
No bo smutna prawda jest taka, że za napędzanie kolejnych szrotow WPRxxxx płacę zdrowiem np. ja, a nie gminy podmiejskie.

Dlatego od lat powtarzam, że na dokładnie każdym wielopasowym wlocie do Warszawy należy zrobić buspas (jednopasowe natomiast trzeba dozować sygnalizacją).

Linie podmiejskie z Okęcia

: 18 wrz 2020, 14:41
autor: reserved
Glonojad pisze:
18 wrz 2020, 13:08
Dlatego od lat powtarzam, że na dokładnie każdym wielopasowym wlocie do Warszawy należy zrobić buspas (jednopasowe natomiast trzeba dozować sygnalizacją).
Na A2/S2 też? :P W sumie dla 733 się przyda. :-D

Linie podmiejskie z Okęcia

: 18 wrz 2020, 14:49
autor: Glonojad
A2/S2 jest poza jurysdykcją miasta, ale zaraz za wlotami powinien buspas byc. Zasadniczo mało co wyrządziło takie szkody w urbniastyce aglomeracji, jak wlotówki, to jest fakt. 30 minut do domu w lesie z sarenką jest absolutnie nie do do pobicia komunikacją miejską, a koszty proste i zewnętrzne ponoszą w dużej mierze inni.