Prawko i lewko

Moderatorzy: Wiliam, Szeregowy_Równoległy

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 17 maja 2011, 12:29

Michał W. pisze:Zdałem 5tego, a dopiero 12tego WORD wysłał papiery do drukarni...
Co oni robili? Wpatrywali się w moje zdjęcie?
Samo wyrobienie dokumentu to kwestia dwóch, trzech dni... ;]

radeom
Posty: 4231
Rejestracja: 22 lis 2007, 17:29

Post autor: radeom » 17 maja 2011, 15:07

Gratulować ;)
ikarus pisze:Gratuluję i życzę Szerokiej Drogi.
Dzięki. ;-)
Stary Pinwin pisze:Wysyłają raz w tygodniu .
Gdzieś słyszałem, że wysyłają w czwartki. Więc może jeśli zdałeś 5 maja, to po prostu Twoje dokumenty nie załapały się już do wysyłki.

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 17 maja 2011, 16:37

Mhm. Czyli wyszło na to, że WORDowi wysyłka zajęła 12 dni, a PWPW druk 5 dni (w tym weekend). Szkoda, że dziś już nie zdążę odebrać
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 18 maja 2011, 0:35

Obrazek

Testy na prawo jazdy będą trudniejsze

Klip wideo z symulacją zdarzenia na drodze – to między innymi pomoże egzaminować przyszłych kierowców.


Tak już w 2012 roku ma wyglądać egzamin teoretyczny na prawo jazdy – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. I to nie tylko tej najpopularniejszej kategorii B (samochód osobowy), ale i wszystkich pozostałych. Nowe zasady to skutek zmian w ustawie o kierujących pojazdami, która wchodzi w życie 11 lutego 2012 roku.

Nad nowym egzaminem teoretycznym pracuje specjalny zespół ekspertów ruchu drogowego powołany przez ministra infrastruktury. Pierwsze propozycje są już gotowe. Pytań ma być 20 w części podstawowej, jednakowej dla wszystkich kategorii, i dodatkowo dziesięć dla poszczególnych B, C, D i T (teraz wszystkich pytań jest 18 i są takie same dla wszystkich grup kierowców).

Pytania z części podstawowej będą miały postać głównie klipów wideo i zdjęć.

Szybka odpowiedź

Nowość to przede wszystkim klipy, czyli po prostu symulacje wydarzeń na drodze. Będą wymagały szybkiej i zdecydowanej odpowiedzi.

– Czas na odpowiedź będzie krótki, a możliwość poprawienia wykluczona – mówi Andrzej Szklarski, dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Warszawie pracujący nad zmianami. Będzie po dziesięć sekund na klip lub zdjęcie.

– To słuszne rozwiązanie – ocenia Henryk Radomski, prezes Krajowego Stowarzyszenia Egzaminatorów. I uzasadnia, że tak jak na drodze nie można poprawić zachowania, tak zdający nie powinien mieć takiej możliwości w przypadku symulacji. Łagodniej niż przy klipach i zdjęciach traktowane mają być odpowiedzi na pozostałe pytania. Czasu na ich udzielenie będzie więcej: po 30 sekund.

Niewykluczony ma być powrót do poprzednich zadań. Większość pytań, bez względu na formę, zostanie skonstruowana tak, aby zdający mógł wybierać tylko spośród dwóch odpowiedzi, np.: „tak” lub „nie”, „jadę” lub „nie jadę”. Pojawią się też pytania z odpowiedziami A, B lub C. Zawsze tylko jedna z nich będzie prawidłowa. Teraz obowiązują testy wielokrotnego wyboru, do wszystkich pytań można wracać i poprawiać odpowiedzi. Wiadomo już, że nie zmieni się zakres tematyczny egzaminu, choć bazę czeka mała rewolucja. –

Wszystkie pytania zostaną przejrzane pod kątem zrozumiałości dla kandydatów na kierowców – mówi Andrzej Szklarski. – Mają po prostu lepiej odzwierciedlać realne sytuacje na drodze. Nie zanosi się na zmianę czasu trwania egzaminu. Dzisiejsze 25 minut, zdaniem ekspertów, to nawet zbyt dużo.

Gorsze szkolenia

Dziś przeciętnie egzamin na prawo jazdy kategorii B (samochód osobowy) zdaje 25 – 30 proc. kandydatów. Te nie najlepsze statystyki mają poprawić nowe zasady egzaminowania.

Dziś egzamin teoretyczny cieszy się wprawdzie dużo lepszą zdawalnością niż praktyczny (średnio 15 proc. egzaminowanych go oblewa), ale i tak pozostawia wiele do życzenia. Zaliczony egzamin teoretyczny jest ważny przez sześć miesięcy. W tym okresie w razie niepowodzenia na egzaminie praktycznym można go poprawiać. Kiedy sześć miesięcy minie, kandydat musi jeszcze raz podejść do testu. Z danych wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego wynika, że ciągle pogarsza się jakość szkolenia.

– Kursanci są uczeni po to, by zdać egzamin – mówi jeden z warszawskich egzaminatorów. Żeby poprawić tę złą sytuację i by kursanci nie uczyli się testów na pamięć, ale prawidłowych zachowań na drodze, od lutego przyszłego roku egzamin teoretyczny zostanie zmieniony. Jak mówią specjaliści, zmiany idą w tym kierunku, aby już podczas egzaminu teoretycznego możliwe było sprawdzenie, czy przyszły kierowca potrafi szybko zareagować na zmieniające się sytuacje na drodze.
http://www.zw.com.pl/artykul/10,599250_ ... ejsze.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Pink
Oh by the way, which one's Pink?
Posty: 649
Rejestracja: 19 mar 2009, 13:59

Post autor: Pink » 18 maja 2011, 1:45

I to w zasadzie jest słuszna koncepcja, bo kursy zawsze będą nastawione przede wszystkim na to, by jak najlepiej wyuczyć się tego, co będzie na egzaminie. Oczywiście, można precyzyjnie podawać, czego ma adept zostać nauczony i potem przeprowadzać kontrole jakości szkolenia, zgodności wytycznych z tym, czego się faktycznie uczy. Ale po pierwsze, jest to niełatwe, kosztowne i...korupcjogenne. A po drugie, i tak szkoły będą starały się minimalizować zakres czynności, które potem bezpośrednio nie będą miały przełożenia na egzamin - tego zresztą będzie oczekiwać część kursantów. Takie, obawiam się, są realia. Dlatego kluczowa jest jakość egzaminów i to przede wszystkim praktycznego.

Awatar użytkownika
Anna Jaworska
Posty: 182
Rejestracja: 14 sty 2007, 23:17
Lokalizacja: Warszaffka

Post autor: Anna Jaworska » 18 maja 2011, 19:33

Sądzę że to jak będzie wyglądał egzamin teoretyczny nie będzie miało większego znaczenia - tak czy tak będzie jakaś ograniczona baza pytań/zadań/filmików (teraz jest chyba 450 pytań wielokrotnego wyboru) wystarczy przejść całą bazę 2 czy 3 razy i kursant będzie pamiętać jaka jest prawidłowa odpowiedź w tym pytaniu, szczególnie jeśli poprawna ma być tylko jedna odpowiedź.
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

zanim zaczniesz zawracać dupę - użyj google

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 18 maja 2011, 19:55

Samo zwiększenie liczby pytań nie będzie miało większego znaczenia, natomiast skrócenie czasu na odpowiedź i uniemożliwienie zmiany decyzji już będzie bardzo, ale to bardzo pozytywną zmianą. Wreszcie egzamin teoretyczny zacznie mieć cokolwiek wspólnego z faktyczną jazdą po mieście, gdzie przecież nie można zastanawiać się nie wiadomo jak długo kto ma pierwszeństwo na skrzyżowaniu, czy zmienić raz podjętej decyzji.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

radeom
Posty: 4231
Rejestracja: 22 lis 2007, 17:29

Post autor: radeom » 18 maja 2011, 20:26

Szeregowy_Równoległy pisze:Samo zwiększenie liczby pytań nie będzie miało większego znaczenia, natomiast skrócenie czasu na odpowiedź i uniemożliwienie zmiany decyzji już będzie bardzo, ale to bardzo pozytywną zmianą.
Zgadzam się, dotychczasowe 25 minut na 18 pytań to łatwizna. Ja testy zacząłem sobie robić 3-4 dni przed egzaminem teoretycznym. Praktycznie wszystkie odpowiedzi zaznaczałem patrząc się na obrazek, nie wczytując się zbytnio w treść zadania. Z egzaminu wyszedłem po dwóch minutach. Aczkolwiek znam ludzi, którzy oblali teoretyczny, co w sumie jest wyczynem.

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 18 maja 2011, 20:32

radeom pisze:Aczkolwiek znam ludzi, którzy oblali teoretyczny, co w sumie jest wyczynem.
To ja:) Akurat trafiłem na 2 pytanie które zawsze mi się myliły, a testy zacząłem rozwiązywać godzinę przed 1 próbą, przed 2 ćwiczyłem 2 godziny i się udało:)
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Pink
Oh by the way, which one's Pink?
Posty: 649
Rejestracja: 19 mar 2009, 13:59

Post autor: Pink » 18 maja 2011, 20:32

Szeregowy_Równoległy pisze:Wreszcie egzamin teoretyczny zacznie mieć cokolwiek wspólnego z faktyczną jazdą po mieście
Nie no, bez żartów. Skrócenie czasu też oceniam korzystnie, ale żeby zaraz było to "coś wspólnego z faktyczną jazdą"? ;)
radeom pisze:Aczkolwiek znam ludzi, którzy oblali teoretyczny, co w sumie jest wyczynem.
Hehe, ja znam człowieka, który właśnie jest w trakcie zdawania i już dwa razy oblał teorię :D

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 18 maja 2011, 20:34

Cóż. Stres... I chyba nic więcej nie wpływa na to, iż 'banalnie' prosta teoria jest do... oblania. 8-(

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 18 maja 2011, 20:40

Pink pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:Wreszcie egzamin teoretyczny zacznie mieć cokolwiek wspólnego z faktyczną jazdą po mieście
Nie no, bez żartów. Skrócenie czasu też oceniam korzystnie, ale żeby zaraz było to "coś wspólnego z faktyczną jazdą"? ;)
Tak, jeśli pytanie będzie w formie filmiku z jakąś sytuacją i kilkoma sekundami na podjęcie decyzji, to będzie to jakiś wycinek tego, co kursanta czeka w prawdziwej jeździe. Ręce mi opadają, jak patrzę na Starym Bemowie jak lud prosty w osobówkach durnieje na widok tramwaju, bo nie wiedzą, czy go puścić, czy nie.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 18 maja 2011, 20:42

Szeregowy_Równoległy pisze:Ręce mi opadają, jak patrzę na Starym Bemowie jak lud prosty w osobówkach durnieje na widok tramwaju, bo nie wiedzą, czy go puścić, czy nie.
Podobna sytuacja jest na Wiatracznej. Tramwaj ma wyraźny znak, iż musi ustąpić pierwszeństwa, a jedzie... nawet nie patrzy. ;]

radeom
Posty: 4231
Rejestracja: 22 lis 2007, 17:29

Post autor: radeom » 18 maja 2011, 22:26

Pink pisze:Cóż. Stres...
Stres to będzie to na praktycznym. Ja chyba nigdy w życiu się tak nie denerwowałem. :D

Awatar użytkownika
METALL2357
(METALL22)
Posty: 580
Rejestracja: 29 sty 2008, 22:22
Lokalizacja: Ulica Sezamkowa
Kontakt:

Post autor: METALL2357 » 18 maja 2011, 23:12

radeom pisze:Ja testy zacząłem sobie robić 3-4 dni przed egzaminem teoretycznym. Praktycznie wszystkie odpowiedzi zaznaczałem patrząc się na obrazek, nie wczytując się zbytnio w treść zadania.
TIA.
Nauczyłeś siuę na pamięć kojarząc pytania, a potem jak wyjedziesz na miasto w sytuacjii która nie była objęta w pytaniach egzaminacyjnych, będzieszstać lub co gorsza robić takie manewry które będą wołały o pomstę do nieba. Przecież na Egzaminie na prawo jazdy nie chodzi o wykucie teorii leczo myślenie i przewidywanie na drodze. Życzę powodzenia po takim podejściu do egzaminu. Najlepiej nauczyć się teorii i testów na pamięć a potem szaleć lub nie, i znależćsię na skrzyżowaniu dużym z dużą ilością znaków lecz bez działającej sygnalizacjii swietlnej i mamy w tedy kolejny dowód jakich oto nowych/świeżo wyuczonych na testowe pytania mamy kierowców.Jak tak dalej pójdzie to będzie dopiero jazda :D

[ Dodano: |18 Maj 2011|, 2011 23:14 ]
radeom pisze:
Pink pisze:Cóż. Stres...
Stres to będzie to na praktycznym. Ja chyba nigdy w życiu się tak nie denerwowałem. :D
Stres to napewno będzie przy wyjeżdzie swym/służbowym autem na miasto !!!
2357 Ty sztruclu, czemuż mnie tak szybko opuścił ?!
http://www.youtube.com/user/METALLpl22?feature=mhsn

"Co to za ptak, co śpiewa tak
Bilety do kontroooooliii...
To kanar jest, jebał go pies,
Nikt się go tu nie booooiii...."

ODPOWIEDZ