Strona 36 z 49

ZTM od kulis

: 03 gru 2020, 7:54
autor: Jurand
Sindbad pisze:
03 gru 2020, 0:38
Jak ZTM może sprawdzić czy kierowca pracuje w kilku firmach ?
Przecież ZTM wydaje certyfikaty. Kierowca chcąc się zatrudnić w danej firmie musi taki certyfikat zdobyć i musi ZTMowi podać swoje dane. To chyba ZTM widzi czy wcześniej już kierowca taki zdawał i w jakiej firmie jest zatrudniony.
Logując się w autobusie do SiL ZTM też widzi jaki kierowca kieruje wozem.

ZTM od kulis

: 03 gru 2020, 8:56
autor: Glonojad
To, że pracuje w dwóch, trzech czy dziesięciu firmach nie oznacza jeszcze, że łamie przepisy o czasie pracy.

ZTM od kulis

: 03 gru 2020, 10:23
autor: px33
I to, że kierowca pracuje gdzieś indziej nie znaczy że pracuje na sieci ZTM.

ZTM od kulis

: 03 gru 2020, 10:45
autor: Glonojad
Tak. Tym bardziej absurdalne jest oczekiwanie GITD, żeby ZTM koordynował pracę operatorów. Od tego jest ... ITD właśnie.

ZTM od kulis

: 03 gru 2020, 11:47
autor: KwZ
Nie, RODO właśnie. Konstytucja RP zakazuje zbierania danych przez urzędy (ZTM bym zaliczył), o ile nie są im konieczne. Doktryna wykonawcza jest taka, że takie zbieranie danych musi być na podstawie prawa. Zatem: jaki przepis zezwala/nakazuje ZTMowi na wgląd w nazwisko pracownika?

Btw, przewoźnicy nie wiedzą, kto pracuje gdzie indziej? Przecież to wpływa na tworzenie grafików.

ZTM od kulis

: 03 gru 2020, 12:28
autor: alojz
KwZ pisze:
03 gru 2020, 11:47
Zatem: jaki przepis zezwala/nakazuje ZTMowi na wgląd w nazwisko pracownika?
To co, na egzaminie certyfikującym występują incognito?

ZTM od kulis

: 03 gru 2020, 12:30
autor: person
Ale posiadanie certyfikatu nie jest równoznaczne z pracą w liczbie godzin, która jest niezgodna z przepisami.
Można mieć i 15 certyfikatów z różnych firm, a pracować tylko w jednej i "tylko" 160 godzin (uwaga: hiperbola).

ZTM od kulis

: 03 gru 2020, 12:43
autor: alojz
ZTM przetwarza dane kierowców, wie ile certyfikatów posiada każdy z nich, więc może zweryfikować długość pracy w ramach usług świadczonych na swoją rzecz.

ZTM od kulis

: 03 gru 2020, 12:45
autor: person
Jan Kowalski ma 3 certyfikatu: Mobilis, Arriva, Michalczewski.
Tyle wie ZTM.
Skąd ZTM ma wiedzieć ile godzin Jan Kowalski pracuje w każdej z ww. firm?

ZTM od kulis

: 03 gru 2020, 13:20
autor: fraktal
person pisze:
03 gru 2020, 12:45
Jan Kowalski ma 3 certyfikatu: Mobilis, Arriva, Michalczewski.
Tyle wie ZTM.
Skąd ZTM ma wiedzieć ile godzin Jan Kowalski pracuje w każdej z ww. firm?
Ale zdajesz sobie sprawę, że dopóki swój czas pracy będzie kontrolował tylko kierowca - pracując w kilku różnych firmach - nadużycia będą. Ludzie są słabym ogniwem. Moim zdaniem, powinien być informatyczny rejestr wszystkich kierowców pracujących na sieci ZTM w Warszawie. Jeżeli do tego potrzebne są rozwiązania ustawowe - OK, jest Senat, opozycja może wnieść projekt ustawy. Nawet certyfikaty są przecież dziurawe, bo wielu kierowców z MZA ich po prostu nie ma. Tak naprawdę więc mogą mieć certyfikat u ajenta, a pracować też w MZA i ZTM o tym nie wie. Stan na dziś jest taki, że przewoźnicy nie chcą zauważać nadużyć, bo wolą, aby wyjechał plan.

ZTM od kulis

: 03 gru 2020, 13:42
autor: alojz
person pisze:
03 gru 2020, 12:45
Jan Kowalski ma 3 certyfikatu: Mobilis, Arriva, Michalczewski.
Tyle wie ZTM.
Skąd ZTM ma wiedzieć ile godzin Jan Kowalski pracuje w każdej z ww. firm?
ZTM wie jak długo dany kierowca jest zalogowany w systemie.

ZTM od kulis

: 03 gru 2020, 14:55
autor: Glonojad
fraktal pisze:
03 gru 2020, 13:20
person pisze:
03 gru 2020, 12:45
Jan Kowalski ma 3 certyfikatu: Mobilis, Arriva, Michalczewski.
Tyle wie ZTM.
Skąd ZTM ma wiedzieć ile godzin Jan Kowalski pracuje w każdej z ww. firm?
Ale zdajesz sobie sprawę, że dopóki swój czas pracy będzie kontrolował tylko kierowca - pracując w kilku różnych firmach - nadużycia będą. Ludzie są słabym ogniwem. Moim zdaniem, powinien być informatyczny rejestr wszystkich kierowców pracujących na sieci ZTM w Warszawie. Jeżeli do tego potrzebne są rozwiązania ustawowe - OK, jest Senat, opozycja może wnieść projekt ustawy. Nawet certyfikaty są przecież dziurawe, bo wielu kierowców z MZA ich po prostu nie ma. Tak naprawdę więc mogą mieć certyfikat u ajenta, a pracować też w MZA i ZTM o tym nie wie. Stan na dziś jest taki, że przewoźnicy nie chcą zauważać nadużyć, bo wolą, aby wyjechał plan.
Kierowca może też dorabiać poza siecią ZTM - w tygodniu Arriva na dodatkach, na niedzielę jedzie do Kujpomu na PKS. Norma tygodniowa może i nawet wyjdzie, ale czas dobowy przekroczony... to musi być kontrolowane przez ITD, nie ma innego wyjścia.

ZTM od kulis

: 03 gru 2020, 15:09
autor: alojz
Ale tu nikt nie twierdzi, że ITD ma tego nie kontrolować.

ZTM od kulis

: 03 gru 2020, 15:17
autor: pawcio
KwZ pisze:
03 gru 2020, 11:47
Nie, RODO właśnie. Konstytucja RP zakazuje zbierania danych przez urzędy (ZTM bym zaliczył), o ile nie są im konieczne. Doktryna wykonawcza jest taka, że takie zbieranie danych musi być na podstawie prawa. Zatem: jaki przepis zezwala/nakazuje ZTMowi na wgląd w nazwisko pracownika?

Btw, przewoźnicy nie wiedzą, kto pracuje gdzie indziej? Przecież to wpływa na tworzenie grafików.
Nie wiedzą. Zgodnie z ustawą o czasie pracy kierowców składasz tylko oświadczenie o tym, czy gdzieś wykonujesz przewozy drogowe i ile czasu.

ZTM od kulis

: 03 gru 2020, 15:18
autor: pawcio
alojz pisze:
03 gru 2020, 13:42
person pisze:
03 gru 2020, 12:45
Jan Kowalski ma 3 certyfikatu: Mobilis, Arriva, Michalczewski.
Tyle wie ZTM.
Skąd ZTM ma wiedzieć ile godzin Jan Kowalski pracuje w każdej z ww. firm?
ZTM wie jak długo dany kierowca jest zalogowany w systemie.
Zasadniczo nie powinien tego wiedzieć.