Strona 351 z 409

Priorytety dla tramwajów

: 07 sie 2021, 10:04
autor: Glonojad
Łukasz pisze:
06 sie 2021, 19:44
Skończy się jak na Narutowicza. Już lepiej byłoby osygnalizować całe skrzyżowanie z pełnym priorytetem, ale pewnie nie ma czujników ;( W jedną stronę to można użyć tych z Bankowego z offsetem, ale…
Osygnalizowanie tego skrzyżowania w pełni wymaga pełnej przebudowy, bo tych hektarów asfaltu zbyt sensownie to się nie osygnalizuje. Jakaś kanalizacja, jakieś azyle, jakieś rozwiązanie ruchu rowerowego...

Priorytety dla tramwajów

: 07 sie 2021, 15:16
autor: kajo
Glonojad pisze:
07 sie 2021, 10:04
Łukasz pisze:
06 sie 2021, 19:44
Skończy się jak na Narutowicza. Już lepiej byłoby osygnalizować całe skrzyżowanie z pełnym priorytetem, ale pewnie nie ma czujników ;( W jedną stronę to można użyć tych z Bankowego z offsetem, ale…
Osygnalizowanie tego skrzyżowania w pełni wymaga pełnej przebudowy, bo tych hektarów asfaltu zbyt sensownie to się nie osygnalizuje. Jakaś kanalizacja, jakieś azyle, jakieś rozwiązanie ruchu rowerowego...
Ja to bym tam tylko tą ulicę przy pasach zwęził do 2 pasów. Kierowcy się nauczyli przepuszczać pieszych, przejścia bez sygnalizacji są od zmiany przepisów dużo bardziej bezpieczne.

Priorytety dla tramwajów

: 08 sie 2021, 19:02
autor: gfedorynski
Glonojad pisze:
07 sie 2021, 10:04
Osygnalizowanie tego skrzyżowania w pełni
Czy według obowiązujących przepisów legalne jest osygnalizowanie jakkolwiek inaczej? Rozumiem, że będziemy udawać, że przejście dla pieszych jest zupełnie gdzie indziej niż skrzyżowanie z Senatorską...

Priorytety dla tramwajów

: 09 sie 2021, 8:46
autor: Glonojad
Na szczęście nie do mnie to pytanie. :D

Priorytety dla tramwajów

: 09 sie 2021, 8:48
autor: Glonojad
kajo pisze:
07 sie 2021, 15:16
Glonojad pisze:
07 sie 2021, 10:04

Osygnalizowanie tego skrzyżowania w pełni wymaga pełnej przebudowy, bo tych hektarów asfaltu zbyt sensownie to się nie osygnalizuje. Jakaś kanalizacja, jakieś azyle, jakieś rozwiązanie ruchu rowerowego...
Ja to bym tam tylko tą ulicę przy pasach zwęził do 2 pasów. Kierowcy się nauczyli przepuszczać pieszych, przejścia bez sygnalizacji są od zmiany przepisów dużo bardziej bezpieczne.
Zasadniczo daje się w audytach BRD zauważyć trend to negatywnego opiniowania jakichkolwiek przejść przez 2 pasy bez sygnalizacji, ze względu na nagminne wyprzedzanie na pasach.

Inna sprawa, że wczoraj próbowałem przepuścić pieszą jadąc rowerem po ulicy 1x3 - i kierowcy wyprzedzali mnie przekraczając podwójną więc o czym tu mówimy...

Priorytety dla tramwajów

: 09 sie 2021, 13:22
autor: Emyl
Moje ulubione jest przejście przez Waszyngotna. Mogę sobie nawet stanąć blokując oba pasy czym w praktyce uniemożliwię wyprzedzenie się, ale gówno to da, bo jeszcze z przeciwnej strony towarzystwu się w dupach pali.

Priorytety dla tramwajów

: 09 sie 2021, 13:33
autor: Daniel_FCB
Ja ostatnio przerabiałem pierwszoosobowo sytuację, że przepuszczam pieszego, a obok śmiga dostawczak. Jak zobaczyłem co się święci, cisnąłem po klaksonie ile się da, żeby ludzie nie szli dalej.
No ale tak to się kończy, jak moderniści zaprojektowali jednokierunkowe prospekty z pasami o szerokościach autostradowych - miasto Martin, Słowacja :/

Priorytety dla tramwajów

: 09 sie 2021, 19:13
autor: Glonojad
Wracając do tematu...

https://um.warszawa.pl/-/zielona-fala-d ... ch-ulicach

Zatem w toku wdrożen mamy:
Radiowa - Dywizjonu 303 (4 skrzyżowania)
Waszyngtona - Grochowska od Saskiej po Gocławek (11 skrzyżowań)
Okopową - Towarową między Zawisza a Babką (krańce już zrobione) - 11 skrzyżowań o ile dobrze pamiętam
Rakowiecka - Boboli

Priorytety dla tramwajów

: 09 sie 2021, 19:42
autor: Kelly
A na Kulskiego dowalono lewoskręty dla samochodów, więc w weekend tramwaj miał aż 7 sekund na przejechanie.

Priorytety dla tramwajów

: 09 sie 2021, 20:24
autor: Łukasz
Kelly pisze:A na Kulskiego dowalono lewoskręty dla samochodów, więc w weekend tramwaj miał aż 7 sekund na przejechanie.
Puścili ze stałoczasówką?

Priorytety dla tramwajów

: 09 sie 2021, 22:31
autor: Glonojad
Na Kulskiego jest w zatwierdzaniu adaptacja. Tam i przy MSWiA ZDM obiecał odpalić projekt TW.

Priorytety dla tramwajów

: 10 sie 2021, 11:13
autor: person
Glonojad pisze:
09 sie 2021, 19:13
Okopową - Towarową między Zawisza a Babką (krańce już zrobione) - 11 skrzyżowań o ile dobrze pamiętam
Nareszcie! :serducho: :serducho: :serducho: :serducho:

Priorytety dla tramwajów

: 30 sie 2021, 10:53
autor: Łukasz
Królewska x Marszałkowska otwarte. Jednak na razie stałoczasówka. Od czego zależy to, że projektu sygnalizacji nie można zatwierdzić wcześniej i wystartować od razu z akomodacją?

Btw jak warunki ruchu na w/w? Dużo zamieszania?

Priorytety dla tramwajów

: 30 sie 2021, 11:02
autor: Glonojad
Różnie. Z reguły problemem jest brak detekcji, zwłaszcza odległej (bo np. jest poza zakresem projektu). Czasem z kolei niby wszystko jest gotowe, ale program adaptacyjny się po prostu... nie odpala (Harfowa) albo działa z dudy (Postępu). Kiedy indziej jest z kolei remont 1:1, z wymianą urządzeń ale bez zmian w SOR.

Priorytety dla tramwajów

: 30 sie 2021, 12:47
autor: KwZ
A bywa tak, że program adaptacyjny potrzebuje czasu i danych, żeby się zacząć adaptować?